To Live Is to Die

free counters

Jumaat, 31 Disember 2010

GAMBAR BIBIK YANG TELAH DI KONGKEK ANAK YATIM

Gambar sapa ni? Ntah aku dapat dari Sabahkini.net.. katanya cewek Indon ni dulu kerja rumah anak Yatim kat Malaysia ni. Tapi tak tau la pulak rumah anak Yatim yang mana.

Kesian la kat cewek ni. Mai Malaysia nak cari rezeki..sambil2 tu buat la kebajikan kat rumah anak yatim...sekali anak Yatim sudah stim sama dia laa....

Cewek ni pun satu..dah tau nak buat kebajikan kat rumah anak yatim pakai la bagi sopan santun sikit..yang pi pakai seluaq ketat sampai nampak juboq seketui tu buat apa. Bukan kata anak yatim..aku tengok pun stim...tak tau la pulak kalau Lebai dalam gambaq kat bawah ni tak stim..kah kah kah

Apa2 pun yang penting ialah tolong tangkap Lebai kat bawah ni sebab dia telah kencing duit budak Pasti... Kesian kat cikgu Pasti dok kena menjawab dengan ibu bapa... Is ish tak sangka ya Pak Lebai pun kaki kencing.....

.........................................................................



NAMA : MOHD ZAN BIN DURANY.

ALAMAT AKHIR : KAMPUNG TOK PANJANG

PEKERJAAN: MENGANGGUR SEJAK DARI AZALI

JAWATAN : AJK PASTI P.PINANG

KESALAHAN TERBARU : KENCING DUIT GAMBAR KONVO BUDAK-BUDAK PASTI JURU BUKIT MERTAJAM.

KESALAHAN LAMA: MACAM BIASA / LENCING DAN SMS LUCAH



Seorang lebai kini sedang di cari kerana telah di beritakan mengencing duit budak budak PASTI Juru. Seorang bekas guru Pasti tersebut telah meluahkan perasaan maranhya terhadap lebai tersebut kepada wartawan Abu Nawas baru baru ini.

Menurut Guru Pasti tersebut, sebelum cuti sekolah dahulu Lebai ini telah datang membawa kemera buruk untuk mengambil gambar konvokesyen pelajar Pasti tersebut dan setelah di beri wang bayaran sehingga kini gambar tersebut masih belum di hantar ke Pasti. Guru Pasti tersebut berkata pihak Pasti terpaksa menjawab kepada ibu bapa di sebabkan telah di tipu oleh lebai ini.

Kata guru tersebut lagi, sekolah akan di buka lagi 2-3 hari tapi muka lebai pun dah tak nampak. Tahun depan kami tak mahu ambil gambar dari lebai ni lagi. Kami sangka dia bagus tapi rupanya kaki kencing.

Kepada sesiapa yang mengenali Lebai ini sila hubungi Guru PASTI Juru....

Kah kah kah..baru depa nak tau sapa lebai ni. Lebai ni dah memang kaki kencing sejak dari dulu lagi. Macam mana tak kencing, kerja pemalas, asyik harap simpati orang saja. Kalau denganq tang sembang dia la paling warak dalam dunia ni kah kah kah.

Pada guru Pasti tersebut Abu Nawas nak bagi jaminan. Jangan risau..lebai ni mesti hantaq punya gambaq tu tapi tunggu la buka sekolah nanti. Sebab time tu dia dah dapat pusing duit pendaftaran Pasti Kampung Tok Panjang kah kah kah...Oii lebai dengan orang lain boleh la hang nak pusing...kami kenai sangat hang ni kah kah kah...

Oya..ini berita fitnah...maka di minta dengan segala hormatnya Lebai N The Gang pi buat repot polis.. aku tak sabaq nak kena lokap ni kah kah kah..repot lekas repot lekas... Pi pakat dengan cikgu Pasti kata ini berita tipu kah kah kah...

APA ITU GERAKAN PARTI POLITIK KIRI?


Pada Forum Sosialisme tahun 2007 yang dianjurkan oleh Parti Sosialis Malaysia(PSM),terdapat satu tajuk yang amat menarik & sesuai dibincangkan semula oleh para komrad sosialis, ia bertajuk “Apa Yang Tinggal Gerakan Kiri Di Malaysia Selepas Kejatuhan Tembok Berlin”. Speaker utama,iaitu president Parti Rakyat Malaysia Encik Hassan Karim telah mengemukakan pandangan beliau terhadap pertukaran ideologi sosialisme kembali ke asalnya,sementara itu,Pengerusi PSM Encik Nasir Hashim pula sebagai panel yang membangkang dan setuju perjuangan sosialisme mesti wujud.

Sebagai ahli pre-PRM,iaitu Parti Sosialis Rakyat Malaysia(PSRM)sebelum parti ini menggugurkan ideologi sosialisme,Encik Nasir keluar dari PRM bersama dengan komrad yang masih kukuhkan fahaman sosialisme dan menubuhkan PSM,selain melanjutkan memperjuang untuk rakyat yang diekspoitasi & ditindaskan oleh kerajaan kanan(rasisme) ,adakah PSM suatu legasi pejuang kiri utama Malaysia selepas PSRM yang dibubarkan?Ataupun PRM sekarang yang tidak lagi memeluki fahaman sosialisme itu masih layak dianggap sebagai pejuang kiri?

Berasaskan kertas yang ditulis Encik Hassan yang sama dengan tajuk perbentengan,saya ingin mengemukakan pandangan saya terhadap kertas ini.

Kiri - Nasionalisme Malaya
Perkataan “Kiri”(Left)yang amat bermakna dalam kamus ideologi dan sosialisme ini sebenarnya berasal dari Revolusi Perancis,bahawa semua wakil kongres yang duduk di arah kiri itu adalah radikal.Benarkah para sosialis sekarang kesemuanya adalah bersikap radikal?Tidak.Perkataan asal ini ialah maksud lama pada kurun-18 dan sosialisme masih belum wujud lagi ,selepas abad ke-19,kiri itu bermakna ideologi poilitik yang “ber-Progresif”di kalangan parti politik,kedudukan rakyat & persatuan.PRM yang ditubuh pada 50-an oleh majoritinya masyarakat Melayu yang dipimpini oleh Ahmad Boestamam itu yang merupakan parti Nasionalis Progresif,tetapi PRM ketika itu berfahaman kiri dan “nasionalisme” itu bukan perkataan sempit yang difahamkan oleh parti kiri Melayu-UMNO.Nasionalis Ahmad Boestaman itu sebelumya (pada era KMM)itu mungkin kepentingan terhadap orang Melayu sahaja, PRM adalah parti kiri pertama yang mengesyorkan nasionalis “Malayan”,iaitu tidak bersifat perkauman.

Cuba kita mengkaji sejarah Malaysia/Malaya yang sebenar(bukan versi kerajaan BN), parti politik perikatan yang bernama AMCJA-PUTERA merupakan pakatan parti politik kiri yang terdiri daripada parti kiri ,islamik & nasionalis itu telah ditubuh sejak 1947,ia merupakan perikatan politik yang terawal sekali berbanding dengan perikatan kanan yang ditubuhkan oleh UMNO-MCA-MIC pada 1955.Malangnya AMCJA-PUTERA dibubarkan disebabkan pemerintahan darurat yang kejam oleh penjajah British yang menindaskan parti politik kiri & anti-komunisme.

Tidak boleh dinafikan bahawa AMCJA-PUTERA adalan perikatan pertama sebenar yang tidak mengirakan bangsa,agama & status,ia adalan pakatan parti pogressif & pengasas gerakan kiri dalam sejarah Malaysia.UMNO itu sebenarnya feudalis yang tidak menyokong kemerdekaan dan diperintah oleh penjajah orang putih , kesian rakyat Malaysia ditipu selama 50 tahun oleh kerana sejarah yang ditulis oleh kerajaan parti perikatan kanan .

PAS, DAP, PKR - Demokrats
Kebanyakan orang mungkin akan keliru sama ada PAS,DAP & PKR itu berfahaman kiri ke atau tidak?PAS yang ditubuh pada 50-an adalah legasi Hizbul Muslimin yang merupakan parti islamik kiri.Pemimpin pertama dan tokoh PAS Dr Burhanuddin Helmi juga adalah tokoh fahaman kiri Malaysia.Selepas Revolusi Islamik Iran pada 1979 yang mengenggami dunia Islam ,ia mula dipimpini oleh para ulama yang berfahaman agamA

DAP semenjak diasingkan dari PAP berfahaman sosial-demokrat dan bukanya sosialisme,tetapi ia juga dianggap sebagai parti politik kiri yang mementingkan perkembangan politik di kalangan rakyat Malaysia,terutamanya demokrasi.Walau bagaimanapun,faham social-demokrat DAP semakin kabur,tidak semacam dengan apa yang dilihat di Eropah Utara(yang kerajaannya pernah dipimpin olah parti social-demokrat),DAP lebih mementingkan kemajuan ekonomi bebas dan kurang memerhatikan masalah sosial yang mendalam,ia boleh dikira sebagai parti demokrat atau sepatutnya-liberalisme.

PKR ditubuh pada 2003 selepas gabungan PRM yang nasionalis progresif dengan PKN yang nasionalis Melayu.Adakah PKR parti boleh dikira sebagai parti nasionalis progresif juga?Pandangan saya ialah mungkin ,kerana ahlinya terdiri daripada pelbagai kaum walaupun pimpinan asasnya diketuai orang Melayu.Lebih jelas dilihat ialah kemenangannya pada PRU-12 dan statusnya berkembang dari minority ke majority,ahli parlimen serta ahli DUNnya terdiri dari pelbagai kaum serta berlainan agama,dan parti politik-PSM & MDP bertanding dibawah tiket PKR.Tetapi,sama ada PKR itu berfahaman politik juga?Tidak. Ia boleh dianggap sebagai parti nasionalisme,atau parti yang lebih liberal sahaja.

UMNO dan MCA pula,tidak dinafikan bahawa selepas Partai Buruh dibubarkan,ahli kaum Cina yang banyak sekali telah menyertai MCA,sementara itu UMNO juga mempunyai ahli fahaman kiri yang kurang.Tetapi mereka tidak dapat menbuat apa-apa perubahan sekiranya mereka telah menyertai parti kanan & hanya berjuangan demi rakyat sendiri sahaja.Jadi,wajarkah mereka dianggap kiri & progresif?

PRM Tidak Lagi Bersifat Kiri
Encik Hassan mengatakan keguguran fahaman sosialisme tidak berkaitan dengan tembok Berlin yang jatuh pada 1989 & perbubaran USSR pada 1991.Yang pelik itu adalah kenapa ia tidak digugurkan pada 1986 selepas perbincangan PSRM tetapi pada tahun 1991? Adakah ini merupakan sesuatu kebetulan atau semuanya telah dirancangkan?

Mungkin PRM sudah berada dalam situasi yang kontradiksi selepas seluruh dunia pada masa itu anti-regim komunisme & mengadakan gerakan demokrasi di kalangan pekerja dan pelajar di Eropah Timur ketika itu. Selepas tembok Berlin jatuh,kesemua blok Komunisme yang memeluk apa yang dikata Sosialisme-tetapi Stalinisme itu jatuh seperti domino,PRM masih ada segelintir harapan lagi kerana Negara Sosialisme pertama USSR masih belum dijatuhkan.Inikah nasibnya sebagai sebuah Negara yang tidak lagi mementingkan kehidupan rakyat & ideology sosialisme,USSR bubar selepas berlakunya kes pemberontak yang dirancangkan oleh POLITBURO(Buro Politik).PSRM lega mengugurkan sosialisme saintifik atau dikenali sebagai Marxisme,fahaman terpenting di kalangan sosialis,dan balik ke pangkuan nasionalisme yang “so-called”progresif.

Memang benar politik kiri di Malaysia tidak berkaitan dengan keruntuhan Tembok Berlin & kejatuhan USSR,dan kenapa PSRM masih sudi mengugurkan sosialisme jika ia tidak berkaitan dengan aspek antarabangsa? PRM tidak berpihak dengan apa-apa komiti antarabangsa seperti Komintern atau China,tidak seperti PKM yang mematuhi arahan Komunis China & Partai Buruh yang akhirnya memeluk fahaman ultra-kiri iaitu Kultur Revolusi China.PRM ada jalannya sendiri,walaupun Fron Sosialis dibubarkan pada sekitar 60-an,ia masih merupakan parti kiri yang profesional selepas Partai Buruh dibubarkan,yang kurang itu mungkin parti tidak mengadakan reform dan “outdated”(bukan segi ideology tetapi management).
Bukan rakyat Malaysia menolak ideology sosialisme,seperti saya katakan sejarah Malaysia telah diubahsuai kepada suatu penipuan yang beranggap kiri & komunis itu adalah jahaman & terrorisme.Cuba kita lihat PKM,satu angkatan guerrilla yang dipimpini oleh Rashid Mahideen kesemuanya kaum Melayu,mereka memeluk fahaman komunisme yang berjuang mati apatah lagi sosialisme yang penting kepada rakyat dan ekonomi secara aman?

Ideologi sosialisme tidak “wide-spread”kepada kalangan masyarakat Melayu serta kaum lain secara betul dan dalam masa yang tepat,selepas ekonomik Malaysia berkembang,adakah sosialisme tidak berguna lagi dan merupakan ideologi “outdated”?Sekiranya ada rakyat yang miskin dan ditindas,gerakan kiri selalunya ada,sosialisme itu mesti ada!

Jadi,wajarkah sebuah parti yang asalnya fahaman kiri sosialisme(KMM sebelum itu barulah nasionalisme)mengugurkan sosialisme dianggap parti kiri?Wajarkah bendera partinya masih diwarnai merah yang bermaksud perjuangan rakyat & marhaen ?Wajarkah simbol banteng yang membawa lambang pekerja & gerakan kiri itu masih digunakan lagi?

Sosialisme Itu Kiri
Tiada luas atau sempit pada perkataan “kiri”ini,mulanya ia bersifat radikal,dan ia berunsur progresif dan selepas itu sosialisme.Hanya sosialis sahaja yang wajar menerima bahawa mereke ini “leftist”(orang kiri).Sosialisme yang orthodoks bukan fascisme atau nasional-socialisme yang ultra-kanan dan tidak berperimanusiaan,dan bukan sekadar radikal sahaja dan perjuangan darah yang tidak berhabis-habisan seperti komunisma.Sosialisme bela kepentingin rakyat jelata tidak membezakan kaum,teutamanya yang miskin,dan membawa makna “equality” dan “Justice” dalam ekonomik dan social,serta kemanusiaan,yang dikemukakan oleh sosialis Eropah pada abad 20-an yang mendeklamasikan Marxisme dan pandangan sosialisme yang lebih berperikemanusiaan.

Walaupun PRM pada masa sekarang telah mengugurkan fahaman sosialisme,tetapi apa yang mereka telah sumbang sebelum dan selepas merdeka dalam gerakan kiri ,membasmi kemiskinan serta mengetuai parti sosialisme lain,pekerja dan masyarakat yang status rendah,zaman kegemilangannya & sumbangannya tidak dapat dilupai.PRM yang berfahaman sosialisme kini telah lenyap dan tidak mempunyai ideology yang lebih bermakna selain apa yang dikata nasional progresif, kebanyakannya ahli pun telah bertukar posisi ke PKR,siapa yang telah gagal ?

Kewujudan Parti Sosialis Malaysia adalah sangat penting dan memberi harapan kepada gerakan kiri dan perjuangan rakyat dituruskan.Ideologi itu merupakan satu fahaman yang terdiri daripada social dan ekonomi,gerakan kiri tidak setentunya hanya berjuang demi sesuatu status,juga kekayaan dan hak kepunyaan rakyat secara aman dan demokrasi,bukan secara keganasan.Sebab itu dua ahli PSM telah dipilih oleh rakyat sebagai wakil mereka untuk berjuang demi hak asasi dan meningkatkan status kehidupan mereka.

Sosialisme tetap bentara gerakan kiri di Malaysia,malah di serata dunia juga,jika kesemuanya tidak kira apa fahaman progresif yang dianggapan kiri,apakah theori yang sebenarnya kiri?Lambang kiri sudah ditentukan sejak abad ke20,dan ia menjadi lambang yang bertentangan dengan apa yang mengugat & mengancami kehidupan & kepentingan setaraf di kalangan rakyat,kalau bukannya sosialisme,apa lagi?

Khamis, 30 Disember 2010

MAMAT UMNO TAK MAU AIR FREE MENGAMUK LAGI


Ini lagi cerita orang gila talak. Mamat ni tak berani boh nama umno walaupun depa ni umno. Mamat umno ni mengamuk sebab dah 3 tahun lebih tak boleh sapu duit rakyat Selangor. Hari tu mamat umno ni dah buat lawak hari ni mamat umno ni nak buat lawak lagi.

Bila masa Sultan ada kuasa. Sultan dah jual kuasa sejak negara belum merdeka lagi. Sultan bukan saja sanggup jual kuasa tapi sultan juga telah terbukti jual negeri kerana kononnya nak berkuasa..

Sebelum merdeka Sultan di bayar gaji oleh penjajah. Selepas merdeka pula sultan di bayar gaji oleh rakyat. Sultan hanyalah boneka umno untuk terus berkuasa. Sultan adalah benteng kuasa umno yang kedua selepas perkauman. Sehinggakan ucapan Sultan pun umno yang tulis. Sultan hanya bercakap apa yang umno mahukan. Jika umno tersepit umno akan guna nama Sultan untuk melepaskannya.

Oleh itu macammana yang mamat umno ni kata MB Khalid cuba ambil alih kuasa Sultan? Kuasa apa yang MB Khalid nak ambil dari Sultan tu kalau dah sememangnya Sultan tak ada kuasa lagi sekarang ini. Atau yang betulnya mamat umno ni kempunan kuasa. Kuasa untuk samun harta rakyat Selangor. Poket sudah semakin kosong. Negeri Selangor mesti di rampas dari rakyat.

Untuk MB Khalid gua nak pesan jangan peduli dengan sapa pun... Jangan kasi Setan Kusrin masuk pejabat SUK.. halau dia depan kakitangan SUK... kasi dia malu sampai nak masuk kubor...

......................................................................

KUALA LUMPUR, 30 Dis — Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) mendakwa Tan Sri Khalid Ibrahim cuba mengambil alih kuasa Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dengan mempertikaikan pelantikan Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru.

Pengerusi GAPS Hamidzun Khairuddin berkata, walaupun bertindak sebagai Menteri Besar, namun Khalid (gambar) tidak mempunyai kuasa untuk melantik Setiausaha Kerajaan Negeri.

“Isu pelantikkan Setiausaha Kerajaan Negeri pula hendak dipolitikkan oleh politikus Pakatan (Rakyat). Apa kuasa MB (Menteri Besar)?

“Adakah lantik Setiausaha Kerajaan Negeri itu kuasa Menteri Besar? Undang-undang mana yang perlu diikut dalam soal pelantikan ini?

“Dalam undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor 1959, dengan jelas disebut antara kuasa Sultan adalah untuk memperkenan melantik Menteri Besar dan Jemaah Exco. Jemaah Exco itu termasuklah Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-undang negeri.

Ketiga-tiga pegawai kanan Pentadbiran negeri ini merupakan ahli Exco kepada jemaah Kabinet negeri yang disebut Exco itu.

“Yang lebih mustahak adalah Menteri Besar tidak mempunyai kuasa lantikan tersebut. Juga perkenan dan makluman Menteri Besar tidak perlu diminta. Lantik, perkenan atau maklumkan kepada Menteri Besar memang tidak disebut dalam undang-undang tubuh kerajaan negeri,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Hamidzun, Khalid juga tidak mempunyai kuasa untuk melantik Setiausaha Kerajaan Negeri atau menubuhkan sebarang suruhanjaya berkaitan, apatah lagi dengan menubuhkan panel temu duga bagi tujuan itu.

Beliau juga berkata, untuk menubuhkan sesebuah suruhanjaya ia perlu diluluskan di peringkat Parlimen.

“Adakah Menteri Besar boleh tubuhkan suruhanjaya? Jawapannya tidak kerana suruhanjaya perlu diluluskan oleh Parlimen dengan kelulusan undang-undang.

“Menteri Besar juga tidak ada kuasa di bawah undang-undang negeri untuk menubuhkan suruhanjaya. Apatah lagi bila Menteri Besar ‘bermain pondok-pondok’ dengan mewujudkan ‘panel’ menemu duga bakal Setiausaha Kerajaan Negeri.

“Lawak sungguh. Apa dia fikir nak lantik Setiausaha Kerajaan ini macam nak lantik ketua kampung JKKK (Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung)?,” soalnya.

Tambah Hamidzun, tindakan mempertikaikan perkenan Sultan Selangor merupakan satu “penderhakaan” kepada institusi diraja.

“Yang perlu diminta perkenan adalah Sultan kerana baginda diberi kuasa demikian untuk melantik Menteri Besar dan Jemaah Exco seperti mana yang disebutkan awal ini.

“Oleh yang demikian mempertikai perkenan Sultan merupakan perderhakaan kepada Institusi Beraja yang sekian lama terlaksana di negeri Selangor ini,” katanya.

GAPS merupakan gabungan 50 badan bukan kerajaan termasuk Majlis Belia Selangor, Perkasa Selangor dan persatuan-persatuan dari kaum Cina dan India di Selangor itu yang ditubuhkan sejak dua bulan lepas.

Isu pelantikan Khusrin, Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), menjadi kemelut ekoran pengumuman Putrajaya bahawa beliau akan memulakan tugas sebagai Setiausaha Kerajaan mulai 1 Januari ini.

Pada hari pengumuman baru-baru ini, Pejabat Menteri Selangor berkata pelantikan itu belum muktamad kerana tidak dimaklumkan mengenai pelantikannya.

UCAPAN SELAMAT TAHUN BARU DARIPADA BEKAS PERAJURIT TERPUJI TANAHAIR DI PERKAMPUNGAN SUKHIRIN



KINI DAN SILAM (Click) mengucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2011 kepada kawan seperjuangan berbagai kaum baik yang pulang ke Malaysia atau menetap di Selatan Thai, kepada segenap aktivis politik pembangkang yang patriotik demokratik yang sedang berjuang untuk membangun sebuah kerajaan bercorak rakyat yang demokratik, adil dan saksama, juga kepada rakan bloger berbagai aliran yang sedang dengan gigih berjuang membangkitkan kesedaran masyarakat, membongkar ketidakadilan dan menjernihkan kebenaran yang telah diselewengkan pihak berkuasa.


Kami berharap setiap kita dengan sungguh-sungguh membuat ulang kaji, mengenal kekurangan dan kelemahan kita, mengobarkan kelebihan dan mengatasi segala kekurangan. Dengan azam baru, marilah kita menyongsong tahun baru dengan langkah yang lebih gagah perkasa.

Kami juga berharap setiap kita lebih memperat perpaduan dan kerjasama. Hanya dengan bersatu barulah kita dapat mengumpul kekuatan perkasa demi menempuhi segala rintangan di jalan kemajuan.

SELAMAT TAHUN BARU!


keratan siaran selamat tahun baru 1986 JKP PKM - ehsan Muzium Sejarah Kampung Perdamaian Sukhirin

SELANGOR ANJUR SOLAT HAJAT HALAU SETAN


KUALA LUMPUR, 30 Dis: Ekoran beberapa kes yang melanda pentadbiran negeri Selangor, kerajaan negeri itu akan mengadakan solat hajat malam ini.


Majlis solat hajat berkenaan akan diadakan di Kediaman Rasmi Menteri Besar, di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7, Shah Alam.

Dimaklumkan, program tersebut akan bermula jam 6.30 petang sebelum solat maghrib.

Menurut Setiausaha Akhbar kepada Menteri Besar, Arfa'eza A. Aziz, program malam ini adalah bertujuan memohon kesejahteraan, kebenaran dan keadillan kepada kerajaan dan rakyat negeri itu.

"Solat hajat untuk kesejahteraan, kebenaran dan keadilan Selangor malam ini di kediaman rasmi menteri besar di Shah Alam," katanya melalui khidmat pesanan ringkas SMS.

Sehubungan itu, semua rakyat negeri Selangor dijemput menghadiri majlis tersebut yang turut akan diisi dengan ucapan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim dan beberapa pemimpin pakatan rakyat yang lain.

Majlis itu dipercayaai ada kaitan dengan isu terbaru melanda kerajaan Pakatan Rakyat negeri itu berhubung perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (Suk) yang baru iaitu Datuk Khusrin Munawi oleh pusat berkuat kuasa 1 Januari ini.

Perlantikan Khusrin itu bagaimanapun dipertikai kerajaan negeri kerana mendakwa tidak dimaklumkan kepada pihak Menteri Besar.

Isu tersebut terus menjadi polemik pada masa ini apatah lagi turut melibatkan pihak istana negeri Selangor.

Setiausaha Politik kepada Menteri Besar, Faekah Husin dalam satu kenyataan semalam tidak menolak kemungkinan ianya didalangi individu tertentu yang mahu menggunakan istana demi kepentingan politik pihak tertentu.

Kerajaan negeri juga menurut beliau memohon rakyat Selangor bertenang dan tidak mengeluarkan kenyataan provokasi yang tidak akan membantu dalam mencari penyelesaian terbaik.

Mereka turut menggalakkan persatuan dan pertubuhan masyarakat mengadakan solat hajat di seluruh negeri bagi memberi kekuatan dan kebijaksanaan kepada DYMM Sultan Selangor dan pemimpin Negeri dalam menangani salah faham ini.

SIAPA USTAD PAS YANG NAK TAHAN JUBOQ KAT UMNO


Ini pun berita biasa jugak. Berlambak orang macam Fatah Haron ni kata di dalam Pas. Puak2 yang nak mengongkek dengan umno di di mulut cakap quran..di mulut cakap pasai iman tapi hati puak ni penuh dengan sisa sisa pukimak.

Golongan dalam yang dah tak tahan nak tahan juboq kat umno ni bergerak secara sulit di dalam Pas. Mereka ini adalah ajen2 yang telah di tarbiah haraki oleh SB. Antara mereka ialah yang telah membuat perjanjian dengan pihak SB sewaktu di tahan ISA.

Kalau jumpak pembunuh Sosilawati dengan jumpak polis yang tembak Amirulrasid hangpa hayun ustad ustad yang jadi ajen ni dulu. Ustad macam ni aku nak habaq kat hangpa semua jenih kongkek dengan mak depa sendiri. Sebab tu depa ni sanggup jadi barua umno..depa ni sanggup jadi barua SB.

Aku kenai sangat dengan sorang ustad yang jadi ajen SB kat tempat aku ni. Dia ni ajen SB yang di tugaskan untuk menebarkan propaganda dalam Pas. Sebab tu teloq dia kecut dan tak berani nak berdepan dengan aku. kah kah kah..tapi anjing anjing ustad ni lagi la tadak teloq kah kah kah.. Nak ajak debat tak berani..nak ajak bertumbuk pun depa tak berani kah kah kah..depa berani kata kot belakang saja kah kah kah... Kata ada ramai gang..jom la bertubuk dengan gang aku... habaq masa dan tempat kami nak pi...kah kah kah

CERITA POLITIK MALAYSIA SEPANJANG TAHUN 2010

Berikut ialah kronologi peristiwa politik tanah air sepanjang tahun 2010.

JANUARI:

1 - Bekas Menteri Penerangan dan bekas Setiausaha Agung Umno Tan Sri Mohamed Rahmat meninggal dunia pada usia 71 tahun.

FEBRUARI:

12 - Anggota Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Hashim mengumumkan keputusan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menjadi anggota Bebas.

28 - Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Mohammad Fairus Khairuddin keluar PKR untuk sertai Umno.

MAC:

1 - Anggota Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng mengumumkan keputusan keluar daripada PKR dan menjadi anggota Bebas.

3 - Anggota Parlimen Bagan Serai Mohsin Fadzli Samsuri keluar PKR dan menjadi anggota Bebas.

6 - PKR pecat anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin.

28 - Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menang jawatan presiden MCA menewaskan bekas presiden Tan Sri Ong Ka Ting dan penyandang Datuk Seri Ong Tee Keat dengan majoriti 68 undi pada pemilihan MCA.

APRIL:

25 - Calon Barisan Nasional P Kamalanathan menewaskan calon PKR Datuk Zaid Ibrahim pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor dengan majoriti 1,725 undi.

MEI:

14 - Anggota Parlimen Wangsa Maju Wee Choo Keong isytihar keluar daripada PKR dan menjadi wakil rakyat Bebas.

16 - Calon DAP Wong Ho Leng menewaskan calon BN Robert Lau Hui Yew dan calon Bebas Narawi Haron pada pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Sibu dengan majoriti 398 undi.

JUN:

11 - PAS benarkan calon bukan Islam bertanding menggunakan simbol parti itu semasa pilihan raya tetapi dengan syarat terima dasar dan perjuangan parti itu.

JULAI:

22 - MIC terima Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk T Murugiah, yang dipecat daripada Parti Progresif Penduduk (PPP), menjadi anggota MIC.

OGOS:

1 - DAP pecat ahli Majlis Perbandaran Klang Tee Boon Hock kerana dakwaan menyalahgunakan kepala surat seorang anggota exco Selangor.

SEPTEMBER:

1 - Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Peter Pang En Yin keluar daripada Parti Liberal Demokratik (LDP) dan menawar untuk melepaskan jawatan kerajaan kerana tidak setuju pendirian parti menentang kepimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman. Beliau masih memegang semua jawatan kerajaan.

OKTOBER:

23 - Perdana Menteri dan Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu perhimpunan agung Umno bahawa beliau dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin akan turun padang ke seluruh negara tahun depan untuk bertemu anggota Umno dan rakyat.

4 - Calon BN Abdul Aziz Yusoff mengalahkan calon PAS Dr Zulkefli Mohamad dengan majoriti 1,190 undi dalam pilihan raya kecil bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Kelantan kawasan Galas.

4 - Calon BN Datin Linda Tsen menang pilihan raya kecil kerusi Parlimen Batu Sapi di Sabah mengalahkan Presiden Parti Maju Sabah Datuk Yong Teck Lee dan calon PKR Ansari Abdullah dengan majoriti 6,359 undi.

19 - Datuk Zaid Ibrahim mengumumkan hasrat untuk keluar daripada PKR ekoran hilang kepercayaan dengan perjuangan parti itu.

20 - BN setuju pinda perlembagaannya untuk memperkenalkan keanggotaan bersekutu dan keanggotaan bergabung secara terus.

24 - Bekas Ketua Menteri Pulau Pinang Tun Dr Lim Chong Eu meninggal dunia pada usia 91 tahun.

28 - Anggota Parlimen Gombak Mohamed Azmin Ali dipilih sebagai Timbalan Presiden PKR.

28 - Anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok dipilih Pengerusi DAP Selangor.

DISEMBER:

1 - Umno tangguh pemilihan parti 2011 selama 18 bulan.

6 - Presiden MIC Datuk Seri S.Samy Vellu berundur selepas 31 tahun memimpin parti itu dan menyerahkan jawatan kepada timbalannya Datuk G.Palanivel.

13 - MCA tangguh pemilihan parti yang dijadualkan pada 2011, dipercayai mengikut langkah Umno.

15 - DAP turut tangguh pemilihan parti sehingga Ogos 201.2

15 - Zaid Ibrahim menjadi Presiden Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM), ditukar menjadi Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA).

16 - Empat wakil rakyat pembangkang -- Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh, S.Sivarasa dan Azmin Ali -- digantung daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat selama enam bulan kerana memberi keterangan tidak benar di dewan/ menghina dewan.

17 - Anggota Dewan Undangan Negeri Johor kawasan Tenang Datuk Sulaiman Taha meninggal dunia di Hospital Ampang Puteri, Kuala Lumpur, akibat kencing manis.

27 - Umno Pulau Pinang, Kedah, Terengganu diketuai pengerusi perhubungan yang baru daripada kalangan pemimpin negeri

MUJAHID YUSOF RAWA SUDAH JADI KAFIR



Baca berita di bawah betul-betul. Ini berita dari orang Pas Kedah. Ini berita ulama' ortodok Pas Kedah... Ulama ini tak suka Mujahid punya cara.. Ulama ini tak suka lagu negaraku...ulama ini anggap pakai pakaian nasional melampau....

.....................................................................

'Buku tulisan Mujahid keliru asas perjuangan PAS'

Dewan Ulama PAS Kedah menolak buku bertajuk Menuju PAS Baru tulisan Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS, Dr Mujahid Yusuf Rawa, yang antara lainnya mahu mengubah konsep kepimpinan ulama dalam parti itu dan bahawa PAS perlu berpijak di bumi nyata dan harus "dinasionalkan". Naib Ketua dewan itu Yusuf Mahmud dipetik Bernama sebagai berkata berkata pandangan seperti itu sama sekali tidak perlu lebih-lebih lagi ia disuarakan oleh seorang yang mendakwa dirinya sebagai ahli PAS. "Dalam keadaan sekarang, ahli-ahli PAS terutamanya pemimpin parti perlu memahamkan masyarakat mengenai kesyumulan Islam dan kesyumulan itulah yang berpijak di bumi nyata," katanya dalam satu kenyataan. Yusuf juga berkata beliau menolak idea yang diketengahkan oleh Mujahid iaitu mengubah konsep kepimpinan ulama yang telah menjadi amalan dalam PAS sejak lebih 20 tahun lalu. "PAS tidak lemah dengan ulama tetapi ia perlu diperkasakan, bukan diubah kepada sebarang konsep lain," katanya. Beliau berkata penerbitan buku itu adalah satu percubaan untuk mengelirukan orang ramai mengenai asas perjuangan PAS yang berteraskan Islam. "Beliau dilihat cuba menanam rasa benci masyarakat kepada kepimpinan ulama dengan mengatakan bahawa PAS tidak membawa aspirasi nasional, apabila PAS menafikan Perlembagaan Persekutuan dan menamakannya sebagai Perlembagaan Thaghut," katanya. Yusuf berkata masyarakat umum mungkin boleh terpengaruh tetapi ahli-ahli PAS yang telah ditarbiyah sekian lama cukup faham bahawa PAS selama ini hanya membawa aspirasi Islam bukan aspirasi nasional. "Beliau dilihat memberi tekanan agar PAS berubah menjadi parti yang seiring dengan Perlembagaan Persekutuan agar matlamat ke Putrajaya tercapai. "Perlu diingatkan di sini bahawa matlamat perjuangan PAS bukan untuk ke Putrajaya tetapi untuk menegakkan hukum Allah. Tidak ada gunanya ke Putrajaya jika PAS terhakis asas perjuangannya," katanya lagi seperti dipetik Bernama. Katanya idea "menasionalkan PAS" adalah tidak wajar kerana yang sepatutnya diketengahkan ialah Islam dalam pembentukan kenegaraan. "Tindakan Mujahid jelas menunjukkan bahawa beliau cuba meneutralkan PAS dalam meraih undi masyarakat Malaysia. Bukan kita terpaksa menceduk apa yang telah menjadi praktikal parti-parti lain di Malaysia tetapi kita perlu ada jati diri," katanya.

Yusuf berkata kecelaruan Mujahid semakin menjadi-jadi apabila beliau menyarankan supaya dimasukkan dalam latihan perkaderan mengenai perlembagaan, membentuk identiti nasional PAS seperti mengibar Jalur Gemilang, menyanyi lagu Negaraku dan berpakaian kebangsaan. "Sepatutnya perkara-perkara seperti itu tidak perlu dibuat kerana kita mempunyai agenda yang lebih penting kepada generasi yang akan datang iaitu membezakan antara al-haq dan al-batil," katanya. Mujahid adalah juga Anggota Parlimen Parti Buntar.

- Bernama

Rabu, 29 Disember 2010

ISU KONGKEK BIBIK : NAMA DI SEBALIK TULISAN HITAM ITU IALAH RAIS YATIM




Posting sebelum ini aku telah pertikaikan nama rais yatim sebagai nama di sebalik garisan hitam di dalam surat bibik yang telah di kongkek itu. Ini adalah kerana nama Rais Yatim jika di padankan dengan jarak tulisan yang di hitamkan itu adalah terlalu pendek.

Sebenarnya aku telah perhatikan betul-betul apa yang di tulis di sebalik warna hitam tersebut namun aku tak dapat nak pastikan nama siapa di sebalik tulisan yang di hitamkan itu.

Sebaik saja aku terbitkan posting tersebut Blog Ikut Suka Aku terus saja menyiarkan satu daripada tulisan yang di hitamkan itu. Sekali lagi aku membelik betul2 apa yang tertulis di sebalinya.

Ya kali ini memang comfirm nama itu ialah PADUKA RAIS YATIM. Cuba anda perhatikan betul2:-

Maka dengan ini nama Johari Baharom telah di keluarkan dari senarai yang di syaki mengongkek bibik.....

click untuk besarkan dan lihat betul2 nama siapa.
...........................................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS DALAM RAJA LAWAK ASTRO

PARANG DALAM BONET KERETA - CERITA BIASA POLIS MALAYSIA


Ini pun berita biasa juga. Jumpa parang dalam bonet kereta adalah cerita biasa polis. Jumpa dadah dalam poket seluar adalah cerita biasa polis. Sejak zaman berzaman polis dah bikin ini cerita. Budak 15 tahun bawa kereta tak ada lesen pun polis tembak sebab ada parang dalam kereta. Macam mana polis tahu ada parang dalam kereta?

Polis boleh bikin apa saja pada kita. Ini semua tak ada dalam draman polis dalam negara ini. Drama polis di Malaysia semuanya polis baik. Sebab itu minda rakyat Malaysia di tahap yang amat teruk. Sebab itu filem Malaysia tak laku.

................................................................................

"Lebih sanggup mati daripada difitnah"
Chia Buang Hing sanggah tuduhan polis

Ong Vic Kee | Dec 28, 2010 01:18:11 pm

"Lebih sanggup mati daripada difitnah," Chia Buang Hing tampil untuk menafikan tuduhan yang dilemparkan daripada polis terhadapnya, malah menegaskan bahawa beliau akan mempertahankan reputasi dirinya. Chia menafikan tuduhan bahawa beliau menyimpan dadah dan parang dalam kereta, malah tidak pernah menggelar dirinya sebagai "Datuk".

Dalam satu sidang media semalam, Chia Buang Hing berkata dirinya tidak terjebak dalam kegiatan jenayah atau perniagaan haram, sebaliknya sering melakukan kerja amal. Justeru itu, beliau amat tersinggung dengan "fitnah" bahawa dirinya menyimpan dadah dan parang dalam kereta.

Beliau menjelaskan bahawa dirinya hanya seorang peniaga membuat bingkai, tanpa latar belakang politik. Beliau memilih untuk mendedahkan pengalaman pahitnya ini kepada semua orang - dizalimi polis hanya kerana enggan menyogok rasuah berikutan cukai jalannya yang melewati tarikh luput lebih 20 hari.

"Bukankah polis seharusnya melindungi rakyat, menjaga keamanan masyarakat dan mengurangkan jenayah? Sebaliknya, (mereka pula) menzalimi saya, fitnah saya..." Chia menyambung, "Sehingga kini, polis masih memfitnah bahawa saya menyimpan dadah, membawa parang dan menyalahgunakan kad VIP dari istana. Mana dadahnya? Mana parangnya? Ini tuduhan yang bukan-bukan!"

Turut hadir dalam sidang media, ahli parlimen Segambut Lim Lip Eng berkata, OCPD Petaling Jaya Azizuddin pernah mengeluarkan kenyataan kepada media bahawa Chia Buang Hing ditahan di bawah Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana dua gram dadah dan sebilah parang dijumpai dalam keretanya.

Bagaimanapun, dua orang anggota polis yang didakwa menyerang Chia telah dibebaskan semalam, dengan alasan bahawa mereka tidak akan melarikan diri kerana mereka adalah polis.

Gelaran "Datuk"

Berhubung gelaran "Datuk", Chia Buang Hing menjelaskan bahawa dirinya memperolehi kad VIP dari Istana Kelantan kerana sering terlibat dalam kerja amal. Beliau berkata, "Tak pernah saya menggelar diri saya 'Datuk' (dengan kad tersebut). Tak pernah juga saya sebut apa identiti saya. Saya tak pernah menggunakan kad ini. Cuma hari tu... ketika menyemak kad pengenalan saya, mereka (polis) menarik keluar kad (VIP) itu..."

Sebelum ini, Ketua Polis Selangor Hisan Hamzah berkata Chia Buang Hing mendakwa dirinya bergelar "Datuk". Malah, Hisan Hamzah berkata tindakan akan diambil ke atas Chia seandainya siasatan mendapati itu bukan gelaran "Datuk".

Chia Buang Hing menangis berkali-kali dalam sidang media yang diadakan bersama Lim Lip Eng (gambar kiri, kiri), peguamnya, ibunya dan ibu mertuanya. Sebelum sidang media dimulakan, Chua memberitahu wartawan bahawa dirinya amat sedih setelah membaca kenyataan polis dalam media.

Chia menangis sejak awal pagi semalam, dan mula menulis sepucuk surat yang diibaratkan dirinya sebagai "surat wasiat". Beliau yang tidak fasih dalam bahasa Malaysia berkata, "Saya lebih sanggup terkorban. Saya lebih sanggup untuk mati daripada difitnah. Saya tidak akan membiarkan mereka berjaya (memfitnah saya). Kerana ia akan menjejaskan hidup saya, perniagaan saya, dan reputasi kuil saya."

Chia Buang Hing ialah pemilik tiga buah kedai pembuat bingkai, dan Pengerusi kepada Kuil Guan-Di di Kuala Lumpur-Selangor.

SULTAN CUTI???? BILA MASA PULAK SULTAN KERJA?


Berita lawak lagi...hari hari baca cerita lawak yang nak tipu melayu... Bila masa pulak sultan kerja? Kalau tak kerja apa pasai cakap sultan cuti? Ini berita karut marut. Ini berita ketuanan melayau yang merepek..

Bila masa pulak Sultan ada kuasa? Kalau sultan ada kuasa ini Malaysia semua sudah habis kena jual macam Pulau Pinang di jual sultan pada orang putih..

Sultan atau raja semuanya hanya alat umno untuk tipu melayu. Sultan dan raja hanyalah untuk kekalkan kuasa umno sebab orang Pas takut sultan orang Pkr pun takut sultan. Kalau menteri mabuk, orang pas boleh maki hamun sampai tak mau. Bila Raja mabuk kenapa Pas diam. Ini semua manusia hipokrit. Mulut cakap hanya takutkan Allah tapi hati punya dalam semuanya temberang.

Oleh itu jangan peduli sama sapa yang jadi barua umno. Jangan kasi itu Kusrin masuk pejabat SUK. Ini Kusrin barua umno. Kalau aku jadi Khalid Ibrahim akan kata kat Kusrin "Kau nampak itu pintu? Sebelum aku kata kat hang pukimak lebih baik kau berambus" kah kah kah.

...............................................................................

Sultan cuti, kemelut lantikan SUK mungkin berlarutan

KUALA LUMPUR, 29 Dis — Kemelut berhubung pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri dilihat akan berpanjangan dengan hasrat Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menghadap Sultan Selangor hari ini terpaksa ditangguh kerana baginda sedang bercuti.

Laporan media memetik Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani berkata, Sultan Sharafuddin Idris Shah bercuti sejak minggu lalu.

“Untuk makluman, Tuanku sekarang sedang bercuti dan kembali ke istana pada 3 Januari ini.

“Jadi soal Menteri Besar hendak menghadap hari ini tiada sebab pelantikan itu OK dan tiada masalah,” kata laporan Sinar Harian.

Kenyataan Pejabat Menteri Besar kelmarin menyebut Khalid bercadang menghadap Sultan Selangor hari ini.

“Jadi jika ada sebarang pertemuan dengan baginda, ia hanya akan berlangsung selepas itu,” kata beliau dipetik Umno Online.

Munir juga dipetik berkata, dalam perlembagaan negeri Selangor tidak ada peruntukan yang menyatakan mesti dapat cadangan dari Menteri Besar.

“Pelantikan memang dari JPA dengan suruhanjaya berkenaan, ini kena dapat perkenan Tuanku sebab kuasa eksekutif negeri ada hak Tuanku,” kata beliau.

Menurut Munir, beliau telah menyembahkan kepada Sultan Sharafuddin mengenai permintaan Khalid untuk menghadap baginda.

“Tetapi surat Menteri Besar (untuk menghadap) itu dihantar lambat,” katanya.

“Jadi mungkin Khalid boleh menghadap selepas itu,” kata beliau.

Tambah Munir, surat mempersembahkan nama tiga calon SUK juga hanya diterima selepas Sultan Selangor memberi perkenan atas pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi.

Kelmarin, Sekretariat Akhbar Menteri Besar mengeluarkan kenyataan bahawa Khalid akan menghadap Sultan Selangor berhubung pelantikan Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru, hari ini.

TOK WAN TUA DAN LEBAI WARAK SEDANG MENCARI JODOH

Ini pulak berita orang jantan. Semua jantan sama saja kalau ayaq naik kepala mesti tak boleh duduk. Tok wan ni pun sama jugak dengan jantan lain. Umoq dah 110 tapi awangnya masih muda. Bil ayaq mesti mau bayaq tapi pejabat ayaq sudah tadak.

Ini bukan berita luar biasa tapi hanyalah berita biasa. Berita luar biasa ialah ada mamat yang dah 41 tahun masih merana. Tok wan ni dah nak masuk 7 kali menikah tapi Mamat ni tak boleh apa lagi kah kah kah.


Sapa mamat tu? Kah kah kah..sapa lagi kalau bukan Lebai zan. Cuma kelebihan lebai zan ni dia punya daya imaginasi yang hebat. Dia juga pandai berSMS dengan bini orang...kah kah kah tak caya cuba la tanya lebai ni..kah kah kah kalau ada sapa2 rela hati nak jadikan adik atau anak pompuan depa sebagai bahan ujikaji lebai ni boleh la... kah kah kah..dia kelebek mampuih kah kah kah..

Tapi kalau Lebai ni masuk minang dan Tok wan pun masuk minang lebih baik bagi kat Tok Wan...Kalau bagi kat Lebai ni bernasib malanglah si wanita itu. Lebai ni bukan saja malas bekerja tapi pengotorlah pulak kah kah... Tapi jangan lah risau sebab lebai ni pandai berlakon warak.. depan orang dia tengok pompuan tunduk sampai belaga pokok tapi dok sorang2 dalam bangsal dia sms lucah tak kira bini orang ka sapa kah kah...Oii lebai kalau ni fitnah pi la buat repot polis... kah kah kah..dengan orang lain boleh la hang nak belakon warak kah kah..pi repot lekas pi repot lekas aku tunggu ni....
......................................................................................

Warga emas 110 tahun cari calon isteri

December 29, 2010

ALOR SETAR, 29 Dis. — Biarpun usia seorang warga emas di Kampung Alor Mengkudu, Kedah dianggarkan menjangkau usia 110 tahun, namun keinginan untuk hidup bersama seorang isteri di sisinya tidak pernah pudar.

Ahmad Md. Isa, masih sihat dan mampu menguruskan diri sendiri walaupun matanya rabun dan pendengarannya sedikit terjejas.

Laporan media menyebut, dia juga mempunyai pemikiran yang cerdas dan tidak nyanyuk serta masih mampu mengingati setiap kisah silam yang berlaku dalam hidupnya.

Dia pernah berkahwin sebanyak lima kali dan empat daripada isterinya telah meninggal dunia dan hanya bercerai sekali iaitu dengan isteri kelimanya.

Ahmad berkata, walaupun anak perempuannya, Fatimah, 64, sentiasa menjaga makan minumnya dengan baik, namun dia tetap punya keinginan untuk berkahwin lagi.

“Sunyi hidup seorang diri, nak tidur seorang diri di rumah pun takut. Kalau ada seorang isteri bolehlah menjaga saya,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

“Hampir setahun saya hidup seorang diri dan saya tidak menetapkan sebarang ciri untuk isteri saya.

“Bagi saya biarlah dapat seorang isteri yang setaraf dengan saya, tapi kalau dapat yang muda, kecil tapak tangan nyiru saya tadahkan,” ujarnya sambil ketawa.

Ahmad yang mempunyai lima anak, 20 cucu dan 40 cicit berkata, dia tidak mengamalkan sebarang rahsia untuk kekal sihat.

“Saya makan apa saja yang dihidangkan oleh anak dan isteri dahulu namun saya tidak makan organ dalaman haiwan.

“Hati kena bersih dan jangan buat benda yang dilarang oleh agama serta saling membantu jika ada orang dalam kesusahan tak kira bangsa apa sekalipun,” katanya.

Dalam pada itu, cucu Ahmad, Shafinaz Wan Shaban, 33, berkata, datuknya senang diuruskan dan tidak cerewet.

“Paling dia suka ialah kunyah sirih dan bercerita kepada anak cucu yang datang melawatnya.

“Mungkin dia kesunyian apabila kami semua bekerja jadi sebab itulah dia ingin berkahwin semula,” ujarnya

BUNUH BUNUH BUNUH


Ini berita dari surat habaq Utusan Umno. Surat habq ni cerita pasai orang palaestine kena bunuh oleh zionis. Kah kah kah...inilah surat habq kepala butuh. Orang palestine kena bunuh sebab dia lawan zionis..ini perkara biasa bukan luar biasa. kah kah kah

Biasalah kalau melawan ada yanh menang dan ada yang kalah, ada yang hidup dan ada yang mati. Ini perkara biasa. Tapi yang luar biasanya ialah tak lawan tapi kena bunuh. Yang luar biasanya tak lawan tapi kena tibai. Ini baru berita luar biasa.

Apa pasal ini surat habq tarak cerita pasai budak bawak kereta tarak lesen kena bunuh? ini baru berita luar biasa. Kah kah kah...

Inilah surat habag pukimak ketuanan melayau. Surat habaq ini jadi bodo selepas era Said Zahari. Siapa Said Zahari? jangan tanya kawan aku Mat Sopi satgi dia kata Said Zahari kafir sebab tak masuk Pas..kah kah kah...

.........................................................................................

Zionis bunuh seorang warga Palestin

29/12/2010 2:33am

GAZA CITY 29 Dis. - Tembakan dan bedilan meriam kereta kebal oleh rejim Zionis Israel mengorbankan seorang lelaki Palestin dan mencederakan lima yang lain di timur Khan Yunis di Genting Gaza, semalam.

Jurucakap perkhidmatan perubatan yang dikendalikan Hamas di Gaza, Adham Abu Selmiya berkata, mangsa yang maut ialah Hassan Abu Rok Qadeeh berusia 22 tahun.

Saksi memberitahu AFP bahawa Hassan Abu merupakan anggota Jawatankuasa Penentangan Popular (PRC) yang mengaku bertanggungjawab melancarkan tembakan mortar ke atas Israel beberapa minggu akhir-akhir ini. -

................................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS DALAM RAJA LAWAK

DUA PENYAMUN BERSATU DI PERLIS


Ini cerita ketuanan melayau perlis. Di perlis ada 2 pakcik yang jadi boss ketuanan melayau. Dari selepas PRU lalu sampai nak masuk PRU yang baru ini 2 orang boss ketuanan melayau perlis masih lagi gaduh berebut kawasan.

Anak Sabu sudah kasi curi itu Kassim baba punya harta dalam gua macam mana itu Kassim baba tarak marah. Kassim Baba sudah bikin revolusi lawan sama itu anak Sabu. Kah kah kah...

Ini hari besar punya boss ketuanan melayu sudah kasi ini 2 orang penyamun join sekali. Sorang jadi ketua dan sorang lagi jadi 2nd bosss. Ini sudah jadi cerita lawak. Kassim Baba bukan mau jadi 2nd boss tapi dia mau jadi nombor 1 punya boss. Apa mau bikin sama 2nd boss semua harta hanyalah yang boss tak mau baru dapat sama dia.

Tapi Perlis negeri miskin. Mau bayar gaji orang kerja pun tarak cukup. Perlis cuma ada taik kelawar dengan batang tebu. Habis apa pasal mau rebut sama ini negeri?

Ini semua orang tak tahu. Sebenarnya negeri Perlis masih banyak tanah melayu. Maka sapa jadi boss maka dia ada pegang itu exco tanah. Sapa pegang exco tanah maka dia ada kuasa jual itu tanah.


Oleh itu sapa jadi boss dialah kawan baik tokey. Siapa kawan baik tokey maka dialah yang dapat banyak RM. Tanah melayu boleh kasi jual dengan berbagai alasan projek kerajaan. Umno P.Pinang sudah lama bikin ini kerja. Semua tanah di P.Pinang sudah kasi jual sama tokey. Sapa jual sama tokey? Tanyalah anak benggali roti yang dah jadi 2nd boss ketuanan melayu gelap kat Penang sekarang ni.

..............................................................................

MB Perlis: Saya yakin boleh, harap Shahidan pun beri kerjasama

December 28, 2010

KANGAR, 28 Dis – Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berharap jurang perbezaan pandangan dalam Umno dapat dirapatkan demi masa depan parti itu.

Beliau yang dilantik semula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis berkata walaupun terdapat pandangan negatif terhadap kepimpinannya namun ia bukan halangan untuk beliau memikul tanggungjawab besar kepada parti itu.

Bercakap kepada pada sidang media melalui telefon di pejabatnya hari ini, Md Isa yang kini berada di Sarawak berkata, keutamaan pada masa ini ialah memastikan Umno dan Barisan Nasional (BN) terus mendapat tempat di hati rakyat.

Ditanya mengenai pandangan negatif Datuk Seri Shahidan Kassim yang dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis, beliau berkata Umno perlu bergerak dalam pasukan yang kuat.

“Saya yakin boleh bekerjasama dengan Datuk Seri Dr Shahidan dan berharap beliau (Shahidan) juga akan memberi kerjasama,” kata Md Isa yang juga Ketua Umno bahagian Kangar.

Shahidan, Ketua Umno bahagian Arau, pula berkata beliau akan bertemu dengan Presiden Umno berhubung pelantikan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis.

Sementara itu, para pemimpin sayap Umno Perlis turut menyokong pelantikan Md Isa itu dan menyifatkannya sejajar dengan kedudukannya sebagai Menteri Besar selain menyokong pelantikan Shahidan sebagai timbalannya.

Ketua Pemuda Umno Perlis, Mohsin Yusof berkata, demi kebaikan semua pihak, keputusan yang dibuat oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak itu perlu disokong dan diterima dengan hati terbuka.

Ketua Wanita Umno Negeri, Rela Ahmad pula berkata, pelantikan Md Isa dan Shahidan itu sebagai gandingan tepat.

Ketua Puteri Umno Perlis, Asmaiza Ahmad pula berharap gandingan Md Isa dan Shahidan akan membolehkan BN menang 100 peratus pada pilihan raya umum akan datang. – Bernama

...............................................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS "LEMAN" DALAM RAJA LAWAK

TAIP LAWAK 20 LEMAN

HANTAR KE 32999

Selasa, 28 Disember 2010

RAIS YATIM KONGKEK BIBIK????




Wei wei wei...Betul ka semua orang sudah tahu sapa yang kongkok bibik tapi apa pasal semua tak berani cakap. kah kah kah.. apa pasai tak berani cakap..??? pasai itu bibik tarak cakap itu menteri punya nama.

Ini bibik pun macam haram jadah...kalau betul lu sudah kena kongkek sama itu Rais Yatim lu cakap saja la. Apa mau takut... Lagi pun kalau betul itu Rais yang kongkek dia pun satu negeri sama lu juga itu minangkabau punya orang. kah kah kah

Kalau ini berita ada betul itu Indonesia punya gomen pun macam pukimak. Sendiri punya rakyat sudah kena kongkek sama orang Malaysia pun lagi mau kautim. Ini macam pun mau sembang mau kasi ganyang Malaysia kah kah kah.. Patut la lu punya bola punya team sudah kalah sebab Indonesia punya orang tarak teloq kah kah kah...

Oii bibik!!!! kasitau la sama kami sapa sudah kongkek sama lu.... kasi tau la kami itu kongkek punya nama... senang kami punya kerja mau taruh dia punya muka sini blog punya dekat.

.................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS "LEMAN'

AWAS ORANG SELANGOR : INI SETAN MAU CURI DUIT ORANG SELANGOR


JANGAN BIARKAN ORANG INI MASUK PEJABAT SUK. INI BUKAN MANUSIA TAPI SETAN YANG DI TUGASKAN UNTUK MEROMPAK HARTA RAKYAT SELANGOR. PERGI MAMPUS DENGAN SAPA PUNYA PEKENAN PUN.

PERKASA ITU TOKEY CINA - TOKEY CINA ITU PERKASA


Ini berita ketuanan melayau pulak. Ini berita pasai orang kaya melayu yang sudah pening kepala sebab sudah tak boleh cari makan di 4 negeri. Ini semua kaki kelentong melayu. Ini Perkasa di tubuhkan umno untuk mengelentong orang melayu.

Hari hari maki sama cina tapi bila jumpak tokey cina ini Perkasa punya orang kasi jual itu melayu punya tanah. Ini Perkasa adalah agenda tokey untuk kelentong orang melayu. Ini Perkasa sebenarnya di taja oleh tokey tokey untuk menupu melayu bagi menjual apa yang saki baki melayu ada pada tokey.

Presiden Perkasa kaki pengecut yang ada banyak syer sama itu tokey cina. Kalau tokey Cina tarak bela sama ini presiden perkasa apa macam dia mau hidup? Kalau tokey tarak kasi makan sama ini Presiden Perkasa sudah lama dia mampus.

Tapi mamat umno kat bawah memang kurang akal. Ini Perkasa punya orang sudah kaya raya tapi depa masih pakai kereta wira. Mamat Umno tak tahu ini Perkasa kaki penyamun harta orang melayu.

..................................................................................

PERKASA mahu PEMANDU versi Melayu
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) menggesa kerajaan menubuhkan sebuah jawatankuasa yang setara dengan Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) bagi menangani agenda bumiputera.

bumiputera economic congress 290510 congress secretary zubir harunMendakwa unit kerajaan itu tidak berkesan menangani agenda itu, Pengerusi Biro Ekonomi PERKASA Zubir Harun (kiri) berkata badan baru itu boleh memfokuskan kepada usaha meningkatan kebajikan ekonomi kepada orang Melayu.


"Tiada komitmen daripada pelbagai agensi dalam pelan tranformasi mereka," dakwanya.

Katanya, badan itu boleh dinamakan Unit perancangan, Perlaksanaan dan Pemantauan Prestasi Ekonomi Bumiputera.

"Ketua pegawai eksekutifnya patut diberikan kedudukan menteri. Jika tidak, ia hanya menjawab kepada perdana menteri," kata Zubir yang juga naib presiden PERKASA.

Beliau juga menambah, kebanyakan makmal yang ditubuhkan bagi mengkaji kebajikan ekonomi bumiputera juga tidak berkesan setakat ini.

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS "LEMAN"

GILIRAN POLIS PULAK KENA PUKUL


Ini baru berita luar biasa. Kalau berita biasa ialah polis pukul orang tapi kalau orang pukul polis ianya sudah jadi berita luar biasa. Tapi sebenarnya berita isteri polis pukul polis tidaklah tersangat luar biasa. Polis yang selalu tibai orang sememangnya takut bini. Dalam balai tengking sana tengking sini tapi balik rumah sekali bini jeling polis ini sudah terkencing.

Polis ini cuma kena tibai dengan kayu belum lagi kenai hayun sampai mampus macam Kugan dan pompuan Monggolia. Polis ini belum kena tibai beramai ramai seperti selalu orang awam kena tibai beramai ramai dengan polis. Polis ni juga belum di tembak bertubi-tubi macam seorang budak kena tembak sebab tak ada lesen memandu.

Oleh itu kita mesti ucap tahniah kepada isteri polis ni. Belum ada lagi orang berani tibai polis tapi pompuan ni sudah kasi pecah rekod. Kah kah kah

...........................................................................................

Isteri anggota polis didakwa pukul suami

December 28, 2010

SHAH ALAM, 28 Dis — Seorang isteri kepada anggota polis dan seorang lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini terhadap pertuduhan mendatangkan kecederaan parah kepada suaminya, pada awal bulan lepas.

Tertuduh pertama, Steven Athimoloo, 22, dan tertuduh kedua, Kasturi Saminathan, 27, didakwa bersama-sama sengaja mendatangkan kecederaan parah kepada mangsa, seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal dari Balai Polis Rawang, Vimal Raj Gangatharan, 25, iaitu suami Kasturi, dengan menggunakan kayu.

Kedua-dua mereka didakwa melakukan perbuatan itu di tempat letak kenderaan Hulu Yam, Selayang, Gombak, Selangor, kira-kira pukul 1 pagi, 11 November lepas.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda serta sebatan, jika sabit kesalahan.

Kedua-dua tertuduh mengangguk kepala sebagai tanda memahami pertuduhan yang dibacakan dalam bahasa Tamil di hadapan Hakim Hasbi Hasan.

Timbalan Pendakwa Raya Faridah Nurdinie Bahrum menawarkan jaminan RM10,000 setiap seorang dengan seorang penjamin atas alasan kes itu serius memandangkan ia melibatkan kepentingan awam setelah dilaporkan oleh media.

UMNO, PAS, PKR, MENTERI, USTAZ SEMUANYA KAKI RASUAH


Ini lagi satu berita biasa. Rasuah bukan berita luar biasa. Rasuah berita biasa. Orang selalu marah polis sebab makan rasuah tapi orang tak marah ustaz yang makan rasuah.

Rasuah hanyalah istilah. Untuk menghalalkan rasuah hanya perlu menukar perkataan "Rasuah" itu saja. Di dalam umno rasuah di sebut "politik wang". di dalam PKR rasuah di sebut sebagai "sumbangan" dan di dalam Pas rasuah pula di sebut imfa'. Ini semua rasuah yang di halalkan.

Nilai rasuah bergantung kepada berapa hebat kuasa yang si penerima rasuah ada. Nilai rasuah seorang menteri ialah sehingga sanggup membubuh wanita monggolia. Nilai rasuah seorang anggota polis biasa cukup sekadar minum kopi dan sekotak rokok.

Maka nilai rasuah seorang pengarah bomba ialah sebiji kereta Vios. oleh itu majulah rasuah untuk negara..kah kah kah


Pengarah bomba Pulau Pinang didakwa atas tuduhan rasuah

28/12/2010 3:18pm

SUNGAI PETANI 28 Dis. — Pengarah Jabatan Bomba Pulau Pinang, Ahmad Izram Osman mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas dua pertuduhan menerima rasuah berjumlah RM16,325 pada Februari tahun lepas.

Bagi pertuduhan pertama, Ahmad Izram, 44, dituduh menerima suapan RM3,000 iaitu sebahagian bayaran pendahuluan bagi pembelian kenderaan Toyota Vios nombor pendaftaran PS52 daripada Hasmawi Ahmad dan pertuduhan kedua menerima RM13,325 sebagai baki bayaran pendahuluan kereta itu daripada Hasmawi.

Dia dituduh melakukan kedua-dua kesalahan itu di pejabat Telagamas Motors Sdn Bhd, Jalan Petaling, Taman Seri Petaling, Kulim, Kedah pada 17 Februari 2009.

Suapan itu adalah sebagai upah untuk beliau kononnya mendapatkan kontrak kerja pembaikan dan penyelenggaraan pejabat tingkat 2 dan 3, Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang bernilai RM150,016 dan sebagai dorongan kerana membantu mendapatkan kontrak kerja pembaikan dan penyelenggaran bilik standby lelaki Ibu Pejabat jabatan itu di Pulau Pinang bernilai RM198,000 kepada syarikat Rohaya Gemilang Enterprise.

Bagi kedua-dua pertuduhan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau mana yang lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Ahmad Izram juga menghadapi pertuduhan pilihan iaitu menggunakan kedudukannya menerima untuk diri sendiri wang tunai berjumlah RM16,325 tanpa balasan daripada Hasmawi pada Februari 2009.

Wang itu adalah bayaran pendahuluan untuk pembelian kereta Toyota Vios tersebut.

9 WAJAH PEROGOL DAN SEORANG MENTERI PEROGOL PEMBANTU RUMAH DI SIARKAN DIDADA AKHBAR


Kes perkosa bermula bila adik mangsa buat aduan
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 28 Dis: Kisah seorang pembantu rumah Indonesia dirogol oleh majikannya yang merupakan seorang menteri bermula apabila sebuah badan kebajikan dan hak asasi manusia, Migrant Care, menerima sepucuk surat aduan daripada adik mangsa.

Surat tanpa tarikh (gambar) yang ditaip dengan mesin taip biasa itu mendakwa kakaknya yang bernama Robengah telah diperkosa oleh seorang menteri kerajaan Malaysia beberapa kali.

"Kakak saya telah diperkosa oleh majikannya Pak Menteri beberapa kali. Hingga satu hari tanggal 19/02/07, kuasa Allah perbuatan kejinya itu telah terlihat oleh Datin isterinya yang sangat baik melayan semua pembantu rumah. Datin telah hantar kakak saya pulang ke Indonesia keesokannya, tanggal 20/02/07," cerita adik mangsa kepada badan yang menjaga kebajikan pekerja Indonesia yang bekerja di luar negeri itu.

Melalui surat inilah, Migrant Care telah menyiasat laporan ini dengan menghantar tiga sukarelawannya ke rumah Robengah yang terletak di Banjarnegara, Jawa Tengah, Indonesia.

Migrant Care adalah Perhimpunan Indonesia untuk Buruh Migran Berdaulat (Member of Migrant Forum in Asia and International NGO Platform on Migrant Workers' Convention) yang beralamat di Jl. Pulo Asem I C No 15 RT 015 RW 001 Jati, Jakarta Timur 13220 Indonesia.

ANAK BENGGALI ROTI BAKAL KETUA MENTERI PULAU PINANG


Ini berita ketuanan melayu yang dah 3 tahun tak boleh sapu duit rakyat Kedah dan Penang. Bila sudah kalah duit rakyat pun sudah susah mau curi. Kalau mau duit rakyat itu negeri Kedah sama Penang mesti kena angkat balik.

Apa macam ini mamat mau angkat balik itu Penang. Sampai kiamat pun itu Penang rakyat tarak kasi sama ketuanan melayau lagi. Ini ketuanan melayau sudah banyak jual itu tanah sama tokey. Sekarang tokey sudah dapat tanah, orang miskin pula sudah hilang tanah. Tokey tak perlu sama ketuanan melayau lagi sebab semua tanah tokey sudah angkat.



Tapi sikit ada pelik sama ini ketuanan melayau. Dia punya 2nd boss kulit manyak hitam. Orang Kampung Tawar Baling mesti ada kenai sama ini hitam punya melayu. Orang estet Sungai Tawar pun kenai sangat dengan ini pakcik. Dulu ini pakcik punya bapak jual roti banggali sana Kampung Tawar punya dekat.

Apa pasal ini pakcik sudah tukar jadi melayau? Dia sudah lupa ka sapa dia punya bapa punya keturunan? ini pakcik bukan pure punya mamak Penang. Ini Pakcik tak tau bikin mee goreng. Ini Pakcik estet Sungai Tawar punya orang. Potong getah boleh la..kah kah kah..

Apa pun ini pakcik sudah berangan mau jadi Ketua menteri mau ganti sama itu cina. Itu cina nama Guan eng hati tarak baik sebab kasi duit sama sekolah agama. Itu cina yang nama Guan Eng tarak baik sebab tarak suka rasuah.

Bila ini pakcik sudah jadi ketua menteri nanti dia sudah boleh bikin rekod. Anak benggali roti pertama jadi Ketua menteri. Kah kah kah....

ANAK UNTUK DI JUAL - SILA HUBUNGI Shahrul Rahman


Ini berita rutin surat habaq yang paling laku di Malaysia. Sudah kongkek anak mau kasi orang pulak. Apa pasal mau kasi orang? Pasai duit tarak cukup mau kasi anak makan.

Dulu punya anak sudah kasi jual RM2,000.00 sama orang. Ini hari lagi mau jual dia punya anak. Anak belum beranak dia sudah tau dia mau hidup susah. Kalau tau mau hidup susah apa pasai mau hidup, lebih baik mati.Ini hari punya dunia Ringgit Malaysia adalah penentu segalanya. Mau kongkek kalau tarak Ringgit Malaysia lebih baik pak chu ceng saja.

Ini bukan cerita kesian tapi ini cerita mangkok hayun. Ini cerita cari simpati dari orang. duit tadak mau tukar agama? duit tarak mau bunuh diri? Duit tarak mau jual anak. Jangan kesian sama ini mamat . Ini mamat orang yang cepat putus asa. Ini mamat orang malas bikin kerja. Tapi kalau lu orang mau kesian lu orang punya pasai la.

..............................................................................................

KUALA LUMPUR: “Maafkan ayah nak...walaupun hati ayah berat untuk membuat keputusan ini, namun demi kebaikan masa depanmu, ayah terpaksa,” rintih seorang lelaki yang mahu menyerahkan anak dalam kandungan isterinya kepada keluarga lain atas alasan tidak mampu menampung kehidupannya sekeluarga.

Shahrul Rahman, 33, berkata dia nekad mengambil tindakan itu selepas mengalami masalah kewangan yang teruk dan tidak mahu anak-anaknya mengalami nasib sama.


Katanya, kehidupannya bermula dengan baik selepas mengahwini isterinya, Aishah Ismail, 26, pada 2006 dan dikurniakan tiga anak berumur antara tiga tahun hingga enam bulan. Selain itu, katanya, dia mempunyai seorang anak tiri hasil perkahwinan isterinya dengan suami terdahulu yang kini berusia enam tahun dan tinggal bersamanya sejak berusia empat bulan.

Namun, episod sedih hidupnya bermula selepas perniagaannya sebagai pengendali makanan di kantin sekolah di Kedah mengalami kerugian.


“Hidup saya menjadi susah dengan bebanan hutang yang semakin bertambah. Saya meminjam daripada bank untuk memulihkan kembali perniagaan, namun tidak berhasil.


“Keadaan bertambah kusut apabila saya membuat pinjaman daripada ceti haram (along) untuk digunakan sebagai modal pusingan perniagaan, tapi segala-galanya tidak menjadi,” katanya ketika ditemui semalam.

Runsing memikirkan masalah dihadapi, Shahrul berkata, dia pernah cuba membunuh diri dengan menelan 60 ubat tidur dan minum cecair peluntur, namun digagalkan isterinya yang menyedari tindakannya itu.


“Tidak cukup dengan itu, saya juga pernah terdorong untuk menukar agama kerana terpengaruh seorang rakan yang hidup senang selepas berhijrah menganuti agama lain. Mujur saya masih ingatkan Allah. Jika tidak saya pun tak pasti apa akan berlaku,” katanya.

Shahrul berkata, kehidupannya tidak banyak berubah selepas itu dan pernah satu ketika dia sekeluarga mengisi perut dengan menjadikan ubi kayu yang ditanam di belakang kantin sekolah sebagai menu hidangan.


“Saya sedih dan tertekan apabila melihat anak-anak hanya minum air sejuk dan terpaksa mengharungi hidup yang sukar hanya kerana saya tidak mampu memberi kesenangan kepada mereka.


“Anak kedua dan ketiga tidak pernah minum susu seperti kanak-kanak lain. Saya hanya mampu memberikan air sejuk sebagai minuman. Mujur anak-anak tidak memilih sebaliknya makan dan minum apa yang diberikan,” katanya.


Menurutnya, anak keempatnya sudah diserahkan kepada seorang penjawat awam selepas dua hari dilahirkan di Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani, dan sebagai ganjaran, dia diberikan wang sagu hati RM2,000.


“Waktu itu hanya Tuhan yang tahu betapa sedihnya hati melihat anak yang tersayang berada dalam pangkuan orang lain, tapi apa boleh buat, hanya itu yang terdaya.


“Isteri saya juga seperti tertekan dan menerima hakikat kami terpaksa menyerahkan anak untuk dijaga keluarga lain,” katanya.


Dia yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di Kuala Lumpur sejak sebulan lalu, hanya mampu membawa keluarganya tinggal menumpang sebuah bilik di rumah rakannya di Kota Damansara.


“Setiap hari hidup isteri dan anak-anak terkurung dalam bilik itu. Di situ mereka main, tukar baju dan tidur. Ikutkan hati ingin saja saya mencari rumah sewa yang luas sedikit, tetapi saya tidak mampu. Gaji saya sebagai pengawal keselamatan hanya RM780 sebulan,” katanya.


Shahrul berkata, dia bertambah tidak keruan apabila mendapati isterinya mengandung lagi bulan lalu dan dia bimbang dengan nasib menimpa keluarganya akan menjejaskan kehidupan anak yang bakal lahir nanti.


“Isteri berkali-kali mendesak saya supaya digugurkan saja kandungannya itu, tapi saya tidak tergamak untuk melakukan sedemikian kerana anak tidak bersalah, tapi saya yang perlu membela nasib keluarga.


“Sebab itu saya buat keputusan untuk serahkan anak ini kepada keluarga yang mahu menjaganya. Saya juga mohon supaya keluarga barunya akan menjaga anak ini dari dalam kandungan lagi termasuk membiayai rawatan dan pemeriksaan sehingga dia lahir,” katanya.


Katanya, dia berharap anak yang bakal lahir akan selesa dengan kehidupannya bersama keluarga baru dan hubungan kekeluargaan mereka tidak akan terhenti di situ saja.


“Kepada keluarga baru yang akan mengambil anak ini, saya hanya mohon satu perkara iaitu jangan putuskan hubungan kekeluargaan kami. Saya reda dengan apa yang berlaku dan hanya mahukan yang terbaik untuk anak-anak,” katanya.

Isnin, 27 Disember 2010

Gobala Lawan Surendran


Wah ini kali Abu Nawas baca berita orang putih. Ini berita pasai sorang mamat cakap lagi satu mamat bukan ahli dia punya parti. Ini lagi satu mamat pulak cakap dia memang ahli itu lagi satu punya mamat. Last punya cerita ini dua orang punya parti ada cakap ini mamat memang parti punya orang.

Kah kah kah. Ini semua cerita lawak. Ini semua cerita tipu. Ini Pkr mau ikut sama umno kaki tipu. Bila masa ini mamat jadi ahli PKR. Ini macam cerita Dollah lantik menteri kewangan dan pelajaran yang bukan ahli parti ketuanan. Ini hari isi borang esok sudah lulus lusa sudah boleh jadi menteri.

Samalah cerita sama ini mamat. Kemarin isu borang, ini hari kasi lulus esok sudah pegang jawatan besar dalam parti. Ini serupa itu MLM punya bisnes. Atas punya orang boleh bikin apa yang dia mau. Kah kah kah. Oii PKR lu orang jangan la tipu sama rakyat. Rakyat sudah ada 52 tahun punya pengalaman kena tipu sama umno. Kalau sikit2 punya tipu nanti rakyat kasi gelak saja kah kah kah.

...............................................................................

PKR confirms Surendran’s membership

December 27, 2010

KUALA LUMPUR, Dec 27 – PKR confirmed today that its newly-appointed vice-president N. Surendran is a party member despite MP N. Gobalakrishnan’s claim that he was not one.

Party secretary-general Saifuddin Nasution told The Malaysian Insider today that he had directed his staff to check with the party’s membership listing and discovered that Surendran (picture) was presently a registered member with the Lembah Pantai division.

“Gobalakrishnan’s accusation is not true. Surendran is a party member,” he said when contacted.

He added that the Padang Serai MP should have consulted him first before going public with his allegations.

“I do not understand why. He could have referred to me and I can check for him. It is just a matter of a click on the mouse and we can trace back the membership list.

“But making a public statement as if he knows the truth... that is inappropriate,” he said.

In a surprising move earlier this month, the party leadership appointed Surendran as a vice-president, along with former MCA president Datuk Chua Jui Meng and Sarawak PKR chief Baru Bian.

JOM PAKAT MAKI CINA


Ini cerita selepas maghrib. Lebih kurang kuliah maghrib la jugak. Cerita pasai sorang pakcik yang panas sekarang kononnya telah mengongkek bibik. Pakcik ni ajak orang hormat perasaan kaum lain dari ketuanan melayu.

Ini pakcik sedang merapu. Ini pakcik dulu lari umno bikin 46 pasai umno tarak cukup melayu. Mula2 itu parti nama S46 lepas tu tarak puas hati tukar pada Parti melayu S46. Ini parti punya motto ialah Melayu Tulin.

Hari ini, ini pakcik cakap cina dan india punya hati mesti kena jaga. Kemarin dia maki cina hari ini cakap mau baik sama cina. sebenarnya ini pakcik kata itu tokey cina bukan orang cina. Orang cina susah tak boleh ini pakcik duduk dia tapi tokey cina tiap malam ada tepuk ini pakcik punya belakang. Pergi mampus la sama ini pakcik.

...........................................................

Hormati perasaan, hak, kehendak antara kaum - Rais

MELAKA 26 Dis. - Budaya menghormati perasaan, hak dan kehendak kaum lain perlu menjadi intipati kelangsungan untuk terus mewujudkan perpaduan dan kesepakatan bangsa Malaysia.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, setiap perbezaan itu, tidak seharusnya terjerumus ke kancah permusuhan.

"Jika rakyat tidak mahu bersatu padu, mereka dikira tidak menghormati perpaduan negara dan sambutan hari ini melihat kebanjiran rakyat berbilang kaum membuktikan hubungan rapat di antara mereka.

"Oleh itu, rakyat perlu berganding bahu bersama kerajaan menjadikan Malaysia sebagai negara model dan contoh dalam konteks toleransi antara agama dan kaum," katanya.

Beliau berucap pada Majlis Rumah Terbuka Krismas 2010 peringkat kebangsaan di Perkampungan Portugis, Ujung Pasir di sini malam ini.

SENARAI NAMA 40 PENYAMUN YANG BARU DI LANTIK NAJIB


Berikut adalah senarai lantikan baru ketua dan timbalan ketua penyamun bagi negeri2 di Malaysia.



Perlis
Pengerusi: Datuk Seri Md Isa Sabu
Timbalan : Datuk Seri Dr Shahidan Kassim

Kedah
Pengerusi: Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanapiah
Timbalan : Datuk Mukhriz Tun Mahathir

Pulau Pinang
Pengerusi: Datuk Zainal Abidin Osman
Timbalan : Datuk Musa Sheikh Fadzir

Perak
Pengerusi: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir
Timbalan : Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah

Selangor
Pengerusi: Datuk Seri Najib Razak
Timbalan : Datuk Seri Noh Omar

Wilayah Persekutuan
Pengerusi: Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan : Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin

Negeri Sembilan
Pengerusi: Datuk Seri Mohamad Hasan
Timbalan : Datuk Shaziman Abu Mansor

Melaka
Pengerusi: Datuk Seri Mohd Ali Rustam
Timbalan : Datuk Wira Abu Seman Yusop

Johor
Pengerusi: Datuk Abdul Ghani Othman
Timbalan : Datuk Dr Latiff Ahmad

Pahang
Pengerusi: Datuk Seri Adnan Yaakob
Timbalan : Datuk Mohd Sharkar Shamsuddin

Terengganu
Pengerusi: Datuk Seri Ahmad Said
Timbalan : Yahya Khatib Mohamad

Kelantan
Pengerusi: Datuk Seri Mustapa Mohamed
Timbalan : Datuk Dr Awang Adek Hussin

Sabah
Pengerusi: Datuk Seri Musa Aman
Timbalan : Datuk Seri Salleh Said Keruak

Blackend Is The End

Dyers Eve