To Live Is to Die

free counters

Rabu, 29 Disember 2010

TOK WAN TUA DAN LEBAI WARAK SEDANG MENCARI JODOH

Ini pulak berita orang jantan. Semua jantan sama saja kalau ayaq naik kepala mesti tak boleh duduk. Tok wan ni pun sama jugak dengan jantan lain. Umoq dah 110 tapi awangnya masih muda. Bil ayaq mesti mau bayaq tapi pejabat ayaq sudah tadak.

Ini bukan berita luar biasa tapi hanyalah berita biasa. Berita luar biasa ialah ada mamat yang dah 41 tahun masih merana. Tok wan ni dah nak masuk 7 kali menikah tapi Mamat ni tak boleh apa lagi kah kah kah.


Sapa mamat tu? Kah kah kah..sapa lagi kalau bukan Lebai zan. Cuma kelebihan lebai zan ni dia punya daya imaginasi yang hebat. Dia juga pandai berSMS dengan bini orang...kah kah kah tak caya cuba la tanya lebai ni..kah kah kah kalau ada sapa2 rela hati nak jadikan adik atau anak pompuan depa sebagai bahan ujikaji lebai ni boleh la... kah kah kah..dia kelebek mampuih kah kah kah..

Tapi kalau Lebai ni masuk minang dan Tok wan pun masuk minang lebih baik bagi kat Tok Wan...Kalau bagi kat Lebai ni bernasib malanglah si wanita itu. Lebai ni bukan saja malas bekerja tapi pengotorlah pulak kah kah... Tapi jangan lah risau sebab lebai ni pandai berlakon warak.. depan orang dia tengok pompuan tunduk sampai belaga pokok tapi dok sorang2 dalam bangsal dia sms lucah tak kira bini orang ka sapa kah kah...Oii lebai kalau ni fitnah pi la buat repot polis... kah kah kah..dengan orang lain boleh la hang nak belakon warak kah kah..pi repot lekas pi repot lekas aku tunggu ni....
......................................................................................

Warga emas 110 tahun cari calon isteri

December 29, 2010

ALOR SETAR, 29 Dis. — Biarpun usia seorang warga emas di Kampung Alor Mengkudu, Kedah dianggarkan menjangkau usia 110 tahun, namun keinginan untuk hidup bersama seorang isteri di sisinya tidak pernah pudar.

Ahmad Md. Isa, masih sihat dan mampu menguruskan diri sendiri walaupun matanya rabun dan pendengarannya sedikit terjejas.

Laporan media menyebut, dia juga mempunyai pemikiran yang cerdas dan tidak nyanyuk serta masih mampu mengingati setiap kisah silam yang berlaku dalam hidupnya.

Dia pernah berkahwin sebanyak lima kali dan empat daripada isterinya telah meninggal dunia dan hanya bercerai sekali iaitu dengan isteri kelimanya.

Ahmad berkata, walaupun anak perempuannya, Fatimah, 64, sentiasa menjaga makan minumnya dengan baik, namun dia tetap punya keinginan untuk berkahwin lagi.

“Sunyi hidup seorang diri, nak tidur seorang diri di rumah pun takut. Kalau ada seorang isteri bolehlah menjaga saya,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

“Hampir setahun saya hidup seorang diri dan saya tidak menetapkan sebarang ciri untuk isteri saya.

“Bagi saya biarlah dapat seorang isteri yang setaraf dengan saya, tapi kalau dapat yang muda, kecil tapak tangan nyiru saya tadahkan,” ujarnya sambil ketawa.

Ahmad yang mempunyai lima anak, 20 cucu dan 40 cicit berkata, dia tidak mengamalkan sebarang rahsia untuk kekal sihat.

“Saya makan apa saja yang dihidangkan oleh anak dan isteri dahulu namun saya tidak makan organ dalaman haiwan.

“Hati kena bersih dan jangan buat benda yang dilarang oleh agama serta saling membantu jika ada orang dalam kesusahan tak kira bangsa apa sekalipun,” katanya.

Dalam pada itu, cucu Ahmad, Shafinaz Wan Shaban, 33, berkata, datuknya senang diuruskan dan tidak cerewet.

“Paling dia suka ialah kunyah sirih dan bercerita kepada anak cucu yang datang melawatnya.

“Mungkin dia kesunyian apabila kami semua bekerja jadi sebab itulah dia ingin berkahwin semula,” ujarnya

Blackend Is The End

Dyers Eve