Blackend Is The End

Khamis, 9 Disember 2010

UNDANG2 BARU SPR : MENGONGKEK SAMBIL MENGUNDI

Dengaq cerita tak lama lagi doktor, jururawat, juruterbang dan wartawan akan di daftarkan sebagai pengundi pos. Maklumlah kerja2 ni bukan boleh dok setempat. Bayangkanlah berapa puluh ribu doktor, jururawat, juruterbang dan wartawan dalam Malaysia ni. bayangkan la pulak berapa banyak umno boleh dapat undi kalau depa ni jadi pengundi pos.


Lihat gambar bagai mana seorang jururawat tak sempat pakai baju untuk keluar mengundi.SPR mungkin mengambil kira kesibukan jururawat untuk keluar mengundi.


Jangan la nak salahkan SPR pasai SPR dah pikiaq dalam semua hal bila cadang benda ni. SPR tau kerja2 macam ni memang sibok. Kadang2 tu nak mengongkek pun tak sempat. Sebab tu sampai ada video misi mengongkek dalam klinik. Ni semua pasai kes tak sempat nak balik rumah la .

Maka tak lama lagi atas keperihatinan SPR ni mungkin juga depa akan cadangkan boleh mengundi sambil mengongkek. maka tak lama lagi peratus keluar mengundi pun akan meningkat mungkin sehingga 100% pada setiap kali pilihanraya.

kah kah kah kah

JANGAN LUPA JAM 9.00 MALAM HARI SABTU TV9 BAKAL2 KETUANAN MELAYU DI REKRUT


Inilah wajah2 bakal ketuanan melayu yang bakal menjadi pemimpin 20 tahun lagi. Kalau ada sapa2 yang nak jadikan anaknya sebagai pemimpin ketuanan melayu bolehlah hantar anak anda ke akedemi ketuanan melayu ni. kalau tak dapat jangan risau sebab ada banyak lagi akedemi ketuanan melayu selain kat TV9 ni. Hantar saja anak anda kalau anda seorang yang menyokong ketuanan melayu. Anak anda pasti akan di rekrut menjadi seorang pemimpin ketuanan melayu. Kah Kah kah kah...

PAS HANYA UNTUK PEMIMPIN PAS


Catatan Ustaz Zolkarnain Abidin

Setelah tidak menjadi orang kuat PAS, barulah saya tahu apa persepsi orang bawahan terhadap PAS. Berbeza semasa memegang beberapa jawatan di dalam PAS, saya rasa PAS benar-benar kuat sehingga jika ditakdirkan pilihanraya berlaku bila-bila masa pun, PAS boleh menang.

Manakan tidak; sekejap usrah, sekejap tamrin, sekejap mesyuarat, sekejap seminar, sekejap …, sehingga terasa masa sangat suntuk. Terasa PAS begitu aktif dan banyak aktiviti. Diari sentiasa penuh dengan kerja dan temujanji.

Dimana-mana sahaja bercakap mengenai PAS. Terasa diri seperti diperhatikan orang sepanjang masa sebagai orang kuat PAS. Terasa diri amat bernilai kepada umum. Terasa seolah-olah semua orang berfikiran PAS, bersemangat PAS dan kuat PAS macam diri sendiri.

Namun, semua itu hanya untuk orang kuat PAS sahaja. Bila jadi orang biasa PAS, baru terasa, rupa-rupanya, semua aktiviti itu hanya berlegar di kalangan orang-orang PAS sahaja. Atau, lebih tepat di kalangan orang-orang kuat PAS sahaja.

Bila berada di tempat orang biasa, hidup bersama orang-orang bawah, bersama masyarakat di kampong, terasa kewujudan PAS agak jauh untuk dijangkau.

Jika orang seperti saya yang pernah jadi orang kuat PAS pernah terasa begitu, bagaimana dengan pengundi yang tinggal di ceruk kampong, yang tidak pernah jadi orang kuat PAS?

Tahukah dia apa rencana masa depan PAS, kenalkah dia pemimpin PAS, pemimpin pemuda dan muslimat PAS? Maklumkah dia apa aktiviti dan program PAS?

Jika dia punya kemudahan ICT, mungkin banyak perkara mengenai PAS diketahuinya. Jika tiada? Harakah tidak sampai ke rumahnya, di tempat tinggalnya tidak ada aktiviti PAS, pemimpin PAS tidak pernah berkunjung ke rumahnya.

Di celah-celah itu semua, JKKK Umno pula acap kali berkunjung dan bertanya khabar, menghulur bantuan dan mengambil berat. Adakah punya harapan untuk orang seperti itu mengundi PAS dalam PRU akan datang?

Umno sukar ditewaskan kerana orang kampong terhutang budi dengan mereka. Walau budi itu dicebik sahaja oleh PAS seperti budi tanah merah, simen dua tiga kampit, beras sekampit, gula sekilo, duit lima ringgit, tetapi budi itu sangat mencengkam jiwa orang yang menerimanya.

Mereka menghulur secara berterusan. Jika PAS pula hanya menghulur sewaktu hampir pilihanraya sahaja, RM50 misalnya, itu masih kecil kerana Umno menghukur sebulan RM5 tetapi selama bertahun-tahun.

Jika PAS menghantar 10 keping zing semasa hampir pilihanraya, itu juga masih kecil berbanding Umno yang menghulur sekampit beras setiap bulan selama bertahun-tahun.

Maksudnya, dakwah PAS belum benar-benar mengakar dan menguasai. Pemimpin PAS memang bijak berpidato, hebat di pentas, tetapi pidato mereka hanya di dengar oleh orang-orang kuat PAS. Yang kuat ketawa dengan lawak di pentas pun adalah orang kuat PAS juga.

Pemimpin bawahan Umno memang tidak bijak berpidato tetapi mereka bijak menawan hati pengundi. Mereka bijak berbudi, mereka bijak memikat, mereka bijak menambat. Ikatan dan tambatan mereka sangat sukar dirungkai.

Justeru, bolehkah PAS berkecil hati jika orang kampong enggan mengundi mereka?

Aminulrasyid di tembak bertalu-talu macam filem perang


Seorang saksi dalam kes perbicaraan pembunuhan Aminulrasyid Amzah yang membabitkan Koperal Jenain Subi berkata seseorang telah melepaskan tembakan bertubi-tubi semasa mengejar kereta yang dipandu oleh remaja itu.

NONEKonstabel Mohd Izham Mahayuddin, yang berada dalam kereta peronda pertama daripada dua kereta peronda yang mengejar kereta Proton Iswara putih yang dipandu oleh Aminulrasyid memaklumkan kepada Mahkamah Sesyen Shah Alam beliau 'terkejut' mendengar senjata automatik berterusan menembak dari belakangnya di Jalan Tarian.

Katanya, beliau bersedia jika bunyi dari senapang Heckler dan Koch MP5 itujuga dilepaskan oleh dirinya tetapi ia adalah suatu pengalaman baru apabila mendengar ia dilepaskan oleh orang lain.

azlanMohd Izham menyifatkan tembakan itu sebagai "truuuup", dan dilepaskan tanpa henti.

Katanya, beliau terdengar rakannya di kereta peronda di belakang menembak dua kali dalam jangkamasa 15 hingga 20 saat dan mengandaikan “mungkin lebih daripada 10 peluru” dilepaskan dalam tempoh berkenaan.

"Saya tidak jangkakan tembakan dilepaskan kerana tayar kereta sudah meletup dan adalah sukar untuk melarikkan diri,” katanya ketika disoal balas oleh timbalan pendakwa raya Mohd Dusuki Mokhtar.

NONESemalam, dalam keterangannya, Mohd Izham berkata beliau menembak tayar kanan belakang kereta Iswara yang dipandu oleh Aminulrasyid ketika berada di Bulatan Kayangan, tetapi berhenti menembak selepas mengejar kereta itu di Persiaran Kayangan.

Aminulrasyid dijumpai mati di kereta Iswara dengan sebutir peluru di kepalanya. Kereta yang dipandunya juga terbabas dan berlanggar dengan sebuah tembok di Jalan Tarian.

Mohd Izham berkata berdasarkan penilaiannya tiada sebab untuk terus menembak selepas mengejar di Bulatan Kayangan kerana kereta mangsa telahpun rosak.

"Dalam situasai seperti ini, saya tidak akan tembak kerana dari pengamatan saya, kereta itu sudah rosak dan tidak mungkin ia akan bertindak aggresif,” katanya.

GAMBAR SENSASI BIK MAMA SEDANG MENYUSU...

GAMBAR LUCAH GADIS BERTUDUNG DALAM HANDPHONE PAK LEBAI

Sama ada secara kebetulan ataupun sememangnya P.Ramlee membikin filem dengan mata hatinya terhadap persekitaran hidup manusia, filem P.ramlee sudah terbukti telah membawa isu masyarakat yang releven sehingga ke hari ini. Tanpa mengira filem apa sekalipun, filem P.Ramlee tetap di anggap sebagai satu filem yang amat mendalam maksudnya.

Dalam filem nasib Do Re Mi misalnya, P.Ramlee mewujudkan watak Pak Maon yang di lakonkan oleh Mahmud Jun sebagai seorang tua yang berjiwa muda tetapi berlagak seoalah2 seorang yang baik dan rajin menuntut ilmu. namun di sebaliknya Pak maon adalah seorang yang suka berpoya2. walaupun watak ini adalah satu watak jenaka namun apa yang ingin P.Ramlee sampaikan ialah bagaimana manusia jenis pak.Maoon ini wujud dalam persekitaran hidup manusia hari ini.

manusia2 jenis ini cukup pandai berpura2 bila di khalayak umum tapi di belakang umnum perangai manusia jenis ini syaitan pun beri tabik hormat.

Cuba kita lihak 2 adengan filem tersebut dan kita bandingkan dengan masyarakat di sekeliling kita termasuk juga dengan diri kita.



Adengan di atas menceritakan bagaimana Pak Maon yang konon2nya membaca buku sejarah hang Tuan tetapi di sebaliknya Pak Maon sedang membelek gambar gadis2 seksi yang di tampal di dalam buku latihan.

Inilah ragam manusia hari ini. di kepala tak pernah lekang lebai, di mulut seolah tak pernah berhenti dari berzikir. Bila nampak perempuan kepala tunduk sampai kebumi. Tapi di belakang umum manusia jenis ini kelakuannya mengalahkan orang jahil. Kalau di selongkar hand phone orang macam ni penuh dengan gambar lucah. DVD lucah penuh bawah tikar. Di depan orang dia buka ceramah agama bila balik rumah dok sorang2 dia buka video lucah.


Adegan di atas pula kita lihat bagaimana manusia jenis Pak maon yang bijak berpura. Manusia jenis ini kuliah agama tiap2 malam tapi main betina pun boleh tahan. buah tasbih sentiasa di tangan tapi usung betina indon pun tak pernah henti tiap malam.

Di mulut mereka ini hanya ada 3 perkataan 1) halal 2) haram 3) sesat... orang lain semua tak betul tapi anak isteri depa tak tutup aurat kira ok.

Kalau depan umum nampak cukup alim dan zuhud tapi di belakang orang semuanya dia sapu tak kira anak bini orang dia berSMS.

Dalam kereta penuh dengan Cd ceramah agama dan bacaan Quran tapi di bawah kusyen kereta penuh dengan lagu dangdut.

Inilah ragam hidup manusia yang cuba di gambarkan oleh Allahyarham P.Ramlee. Ianya sentiasa ada di sekeliling kita. P.Ramlee menamakan watak ini Pak Maon. Siapakah Pak Maon yang berada di sekitar anda? atau anda sendiri adalah pak Maon?

To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve