To Live Is to Die

free counters

Jumaat, 10 Disember 2010

BERCUTI SEBENTAR DARI MAKI HAMUN UMNO DAN PUAK DAJAIUDDIN

Esok pagi (11/12) Gua lepak Langkawi, jadi gua tak update blog ni buat beberapa hari. Untuk itu lu semua boleh layan member gua Nik dan Meor Busking dulu kat video di bawah ni...

Lepas gua balik dari makan angin kat Langkawi ni gua maki orang balik kah kah kah...jumpak lagi.....

Nyanyian Para Malaikat



Lagu Dari Rakyat Untuk Rakyat

FATWA LEBAI ZUL

kah kah kah..Ustad lebai sudah keluaq fatwa kah kah kah.. Sapa tak sokong umno akan bertukaq jadi setan kah kah kah... awat orang pakai lebai perangai tak senonoh kah kah..kat kampung aku pun banyak orang pakai lebai jugak...perangai sekoq-sekoq macam haram jadah kah kah kah..siang pakai lebai malam usung betina indon kah kah kah...pi masjid batu pakai lebai keluaq masjid batu begayut dengan betina sampai tak sedaq diri kah kah kah.... kah kah... kat atas kepala pakai lebai kat tangan dok sms lucah kat bini orang kah kah kah... manusia jenis ni pakai lebai sebab nak selindung segala perbuatan jahat dia...kah kah kah... lebai ini namanya lebai pukimak hang kah kah kah

LAGI CATATAN USTAZ ZULKARNAIN ABIDIN PERLIS


Suatu petang, saya berjumpa dengan salah seorang wakil rakyat Umno Perlis. Sebaik sahaja dia nampak saya, dia meluru ke arah saya, bersalam dan memeluk saya. Sambil bertanya khabar, dia terus menawarkan bantuan jika saya punya apa-apa masalah.

Suatu pagi di hadapan sebuah pasaraya di Perlis, seorang wakil rakyat Umno menegur saya sambil menurunkan cermin keretanya. Dia bertanya khabar dan bersalam. Sebelum menaikkan cermin keretanya, dia berharap kami dapat berjumpa lagi untuk berbual.

Hampir setiap kali waktu Subuh, bekas wakil rakyat Umno ini tercatuk di masjid. Dia bersolat di saf paling hadapan. Seusai solat dia bersalam dengan semua orang sambil tersenyum.

Di hadapan sebuah kedai buku, saya berjumpa seorang bekas wakil rakyat Umno, perempuan. Dia yang mula menegur saya. Sehingga kini dia masih memimpin Umno di tempatnya. Dia berbual agak lama dengan saya dalam banyak perkara walau pun sekadar sambil berdiri.

Tanpa menafikan ada juga pemimpin Umno yang ‘berhidung tinggi’ dan malas solat di masjid, sekurang-kurangnya orang-orang biasa memerhatikan watak dan tingkah-laku sebahagian pemimpin Umno yang ‘baik’ ini.

Bermanis muka, bertanya khabar, memeluk dan menepuk bahu, menurunkan cermin kereta, berbual lama-lama, bersolat Subuh di masjid, rasanya itu semua tidak memerlukan duit atau modal besar. Tidak berkurang pun ‘fulus’ dalam poket.

Tanpa menafikan ada pemimpin PAS yang mesra, prihatin, luhur, pandai berkomunikasi, tetapi watak sebahagian pemimpin PAS yang ‘tidak mesra alam’ telah menyebabkan imej PAS sebagai parti Islam turut tercalar.

Ada yang bersalam tidak memandang mata, bersalam sambil berbual dengan orang lain, pilih kasih (baca pilih bulu) dan mewujudkan klik (baca kronisme) dalam PAS sendiri. Walau pun tidak ramai, tetapi itulah hujah Umno untuk bercakap mengenai keburukan PAS.

Sebahagian pemimpin PAS, di sebahagian negeri lebih gemar menunjuk kuasa. Jawatan di dalam PAS dijadikan parang untuk mencantas sesama sendiri. Syok dengan jawatan, tanpa memikirkan kesan kepada parti, beberapa tindakan akhirnya menatijahkan persepsi negatif umum kepada PAS.

Di sela-sela itu semua, bersiponganglah di udara, kita akan menang… kita akan menang. Sokongan kepada kita makin bertambah… dan banyak lagi. Menang dengan siapa? Menang dengan Umno atau menang mencantas kawan-kawan sendiri?

Adakah ini suara orang kecewa? Ya, inilah suara orang kecewa. Bukan kecewa dengan PAS atau perjuangan PAS, tetapi kecewa dengan sikap sebahagian pemimpin PAS, di sebahagian negeri.

Adakah ini semua akan menyebabkan orang PAS masuk Umno? Saya jawab, tidak. Orang PAS, selemah mana pun dia, tak akan masuk Umno. Paling teruk, dia tidak mendoakan kekalahan untuk PAS walau pun dia tidak mengharapkan PAS menang.

Bukan kerana PAS tidak bagus, atau perjuangan PAS tidak betul tetapi kerana ada pemimpin ‘yang sentiasa ikhlas’ melakukan onar di dalam PAS.

PENGHORMATAN BESAR DAR I MANCHESTER UNITED KEPADA PASUKAN POLIS MALAYSIA


Pihak pengurusan pasukan bolasepak manchester united telah sebulat suara bersetuju untuk mengantikan jurulatih mereka yang sedia ada dengan juru latih yang baru dari Malaysia.

Juru latih yang di maksudkan itu ialah daripada anggota polis yang pernah menyepak terajang rakyat.

Ini adalah setelah pengurus pasukan terbabit baru2 ini telah dengan tidak sengaja menonton berita jam 3.30 petang di TV Negara yang pernah menjadi ketuanan di negara ini.


Adalah di fahamkan perbincangan sedang di buat dengan pihak polis untuk mengenal pasti siapakan anggota polis yang paling kuat sepakannya. namun begitu menurut jurucakap pasukan itu kekuatan tendangan bukanlah ciri utama untuk pasukannya mengambil anggota polis itu sebagai jurulatih tetapi yang paling utama ialah otaknya mestilah otak loceng. Ini adalah kerana mudah untuk di beri arahan... cuma bunyikan loceng kemudian terus boleh menyepak...


Namewee Di Jumpai Mati Di bakar



Mana dia hero ketuanan yang nak bunuh Mamat ni kah kah kah... Kalau sembang dalam FB macam pukimak..nak cari mamat ni sampai ke lubang cacing..kah kah kah...last mamat yang maki melayu ni dok lepak dengan Pak menteri kah kah kah....

Dengan mamat sorang ni pun umno dah kecut apatah lagi nak gaduh dalam pekan Dato Keramat...kah kah kah...

Mamat Umno panjat pokok pasang bendera dapat RM10..mamat ni maki umno boleh lepak dengan menteri kah kah kah....

Mamat umno bodo macam Mat Sopi
pengecut macam Boss Mat Sopi kah kah kah

LEBAI AKIM KEMBALI LAGI DENGAN KETUA YANG BARU


Dengaq cerita Mamat ni akan dapat ketua baru tak lama lagi...kah kah kah....

Cuba click ni

YDP PAS BATU KAWAN AJEN PROPAGANDA SB

HERO KETUANAN MELAYU PAS P.PINANG MENGAMOK LAGI

Apa cerita pulak yang di bawa oleh bekas Ketua pemuda Pas Penang ni. Aku pun tak tau cerita lagi sebab aku tak baca surat habaq nyamuk ni lagi hari ni. Tapi yang pasti kalau mamat ni punya cerita comfirm pasai ketuanan melayu punya perjuangan kah kah kah kah... Tapi tak pa Salehudin Ayob bekas Boss dia boleh cover dia... kah kah kah...hidup melayau...hidup melayu ...hidup melayau..kah kah kah

GAMBAR SEMPOI PAGI JUMAAT

Blackend Is The End

Dyers Eve