To Live Is to Die

free counters

Sabtu, 18 Disember 2010

ASKAR PENCEN AHLI SYURGA



Mamat ni kononya dari keluarga yang beragama. Mamat ni kononya dari keluarga orang kuat Pas di Kedah. Orang Pas suka dengaq kalau mamat ni jadi panel forum perdana dulu. Sedap sungguh kalau mamat ni berkelentong dalam Forum Perdana bersama dulu.

Hari ini mamat ini sudah jadi umno. Betulkah dulu mamat ini Pas? Itu mamat ni punya pasal dia nak Pas ka atau dia nak umno. Tapi mamat ni dari dulu menjadikan agama sebagai tempat dia mencari duit. Mamat ni belajar agama pasai nak jual agama. Mamat ni masuk askar sebab nak jual agama dalam askar.

Hari ini juga mamat ini telah jadi menteri. Kalau mamat ini tak belajar agama sampai mampuih mamat ni tak boleh jadi menteri. Umno ambik mamat ni jadi menteri sebab nak ambik hati orang Kedah. Umno ambik mamat ni jadi menteri sebab mamat ni boleh tipu orang dengan ilmu agama yang dia ada.

Hari ini juga mamat ini kata pluralisme bertentangan dengan Islam. Apa itu maksud pluralisme? Pukimak apa itu pluralisme? Jangan tanya Mat Sopi sebab mat sopi satu haram tak tau apa. Mamat ni kata Fahaman pluralisme agama ialah satu kronologi yang dianggap sebagai kepelbagaian dan kemajmukan dengan membawa maksud semua agama adalah sama dan benar.

Apa yang mamat ni dok merepek? Kenapalah bodoh pun boleh jadi menteri? Apa yang mamat ni faham tentang isme isme? Bagai mana pulak nasionalisme tempang yang umno amalkan? Bagai mana pulak fahaman asobiyah yang umno amalkan?

Pi mampuih la lu Khir Baharom....

.......................................................................................................

Jamil Khir: Fahaman pluralisme agama bertentangan dengan Islam

December 18, 2010
Datuk Seri Jamil Khir Baharom (tiga, kiri) sempat berbual dengan salah seorang deligasi Thailand Stadium Sultan Abduk Halim di sini, hari ini.— Gambar Bernama
ALOR SETAR, 18 Dis — Fahaman pluralisme agama adalah bertentangan dengan ajaran Islam, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata fahaman pluralisme agama mampu membuat orang Islam terpesong dari landasan Islam sebenar.

“Fahaman pluralisme agama ialah satu kronologi yang dianggap sebagai kepelbagaian dan kemajmukan dengan membawa maksud semua agama adalah sama dan benar.

“Hal ini amat bertentangan dengan ajaran Islam sebenar kerana ia menyentuh soal akidah umat Islam.

“Islam adalah agama yang Ad-Din dan sempurna dan fahaman ini mampu memesongkan akidah umat Islam kerana membawa kesamarataan kepada semua agama,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Karnival Antarabangsa HR dan Jom Cegah Dadah di Stadium Sultan Abdul Halim, di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas tentang pandangan tokoh Islam yang berpendapat bahawa golongan yang mempertikaikan kedudukan Islam dan orang Melayu seperti yang diperuntukkan di dalam Perlembagaan Persekutuan merupakan mereka yang berfahaman pluralisme ala John Hick dan perlu ditentang kerana fahaman tersebut bertentangan dengan ajaran Islam.

Jamil Khir bekata Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sentiasa membuat pemantauan secara berterusan bagi membendung hal berkaitan agama Islam yang mampu memesongkan akidah masyarakat Islam.

“Kita akan melakukan kerja pemantauan secara berterusan dan penguatkuasaan akan dilaksanakan sekiranya ada maklumat berkaitan aktiviti yang membawa kepada kepincangan akidah,” katanya. — Bernama

KETUA MENTERI SARAWAK BAKAL DI KEMUT OLEH WANITA ARAB


Ini berita baik. Kata orang melayu ini berita mendirikan masjid. Konon2nya manusia yang terkaya di sarawak sudah menikah. Baguslah nanti kalau mampuih nanti tak kempunan la kah kah kah. Kononnya orang tua ni menikah dengan pompuan arab. Wah boleh tahan ka orang tua ni. Nak buat macam mana orang besar nafsu pun besar. Lagi pun pilihan raya Sarawak dah nak dekat, kalau tak dak bini sapa la nak bagi semangat nanti. Kalau kalah pun bini dah dapat kah kah kah. Yang tinggai cuma Lebai Zan yang tak sapa mau lagi kat dia kah kah kah... Sapa la nak mau kalau penyegan nak kerja dan pengotoq kah kah kah... Tapi kot Ketua Pemuda Pas Penang si Lebai Yusni Mat Piah nak bagi adik pompuang dia kat lebai Zan ni tak tau la pulak kah kah kah.

........................................................................................................

KUALA LUMPUR, 18 Dis — Di sebalik spekulasi pilihan raya negeri, Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, 74, dikatakan telah bernikah dengan seorang wanita Arab dipercayai dari Lebanon, berusia 30-an, di Kuching semalam.

Laporan media menyebut majlis pernikahan yang diadakan secara tertutup itu disempurnakan oleh Mufti Sarawak, Kipli Yassin.

Pemimpin veteran itu dijangka akan mengetuai Barisan Nasional negeri untuk menghadapi pilihan raya negeri, yang akan diadakan bila-bila masa memandangkan mandat semasa akan berakhir Julai depan.

Majlis resepsi perkahwinan tersebut dikatakan akan berlangsung hari ini, lapor Utusan Malaysia hari ini.

Perkahwinan itu sekali gus menamatkan zaman duda Ketua Menteri itu selepas kematian isteri, Allahyarham Puan Sri Laila Taib akibat kanser pada April tahun lalu.

Beliau yang berkahwin dengan Allahyarham pada 1959 dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Jamilah, Mahmud Abu Bekir, Sulaiman Abdul Rahman dan Hanifah serta 15 cucu.

Sebelum ini, terdapat khabar angin mengatakan Abdul Taib berkahwin dengan anak Allahyarham Tan Sri P. Ramlee iaitu Dian P. Ramlee memandangkan minat mendalam beliau pada lagu-lagu Seniman Negara itu.

Bagaimanapun, dramatis tersebut menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tersebut menyebabkan berita tersebut tenggelam begitu sahaja.

Abdul Taib yang diminta mengulas berita pernikahannya ketika ditemui wartawan selepas menghadiri Majlis Dialog dan Makan Malam Bersama Persatuan-Persatuan Cina di sebuah hotel di sini, sekadar menjawab: “Belum lagi.”

HARUSANI , ULAMAK PUKIMAK CARI MAKAN DENGAN MENJUAL AGAMA


Bila Marx kata agama candu pada masyarakat semua orang marah. Orang Pas marah, orang umno marah, orang Islam marah orang kristian pun marah. Tetapi tak pernah pulak orang yang marah dengan kata2 Marx ini belajar mengapa Marx berkata begitu?


Hari ini Lebai yang nama Harussani ni keluaq fatwa lagi. Siapa kata fatwanya tak laku dan tak di ambil pakai oleh orang kampung. Lebai Harusani ini telah di nobatkan sebagai seorang ulama oleh masyarakat. Orang Pas pun pernah puji pujian pada lebai ni satu ketika dulu seperti mereka memuji Raja Nazrin yang kononnya raja berjiwa rakyat. Hari ini Pak Lebai Pas sudah marah sama ini lebai kerana ini lebai sudah tidak mendatangkan keuntungan pada mereka tapi mereka masih sayangkan Raja Nazrin sebab mereka tak berani nak derhaka kononnya.


Lebai Harusani adalah jenis manusia yang Marx maksudkan. Lebai ini mengunakan agama untuk mencandukan masyarakat. Candu agamanya pula boleh mendatangkan pulangan yang lumayan. inilah yang terjadi pada penganut Kristian ketika Marx mengeluarkan kata2 ini. Orang kristian ketika itu tak berani bangkit melawan pembongan pemerintah kerana ada paderi seperti Lebai Harussani ini yang mengeluarkan fatwa untuk menghalang mereka bangkit menentang pemerintah.

Apabila rakyat sudah mabuk dengan candu agama maka pemerintah akan menjalankan kerja2 menindas dan pembohongan dengan mudah. Rakyat tak akan percayakan pemerintah jika pemerintah yang mengeluarkan fatwa maka pemerintah akan mengunakan Lebai lebai seperti Harusani ini untuk mengeluarkan fatwa.

Kalau begitu mengapakah orang seperti Harussani ini yang di beri gelaran ulama tidak boleh di lawan. di manakah salahnya kita jika kita bangkit melawan orang yang menjadikan agama sebagai alat untuk melemahkan kekuatan rakyat? Maka salahkan jika Lebai begini aku katakan ulamak pukimak?

Blackend Is The End

Dyers Eve