To Live Is to Die

free counters

Ahad, 26 Disember 2010

POLIS TANGKAP POLIS


Ini cerita polis Malaysia yang kaki pukul. Apa pasai ini polis pukui orang? Mungkin bini dia tak bagi dia mengongkek malam tu. Hati sudah panas. Sapa lalu nasiblah kena tibai.

Ini cina dia punya nasib tarak bagus. Apa pasai dia lalu depan itu polis.
Itu kira ok lagi, kalau silap polis kena bom lagi teruk. Kalau kena tibai macam Kugan terus masuk kubur.

Hari ini itu polis sudah kena tangkap. Sapa tangkap ini polis? Polis la tangkap polis. .

Tapi itu tangkap punya polis cakap ini polis bukan lagi salah. Ini polis cuma nak bantu siasatan. Macam mana ini polis mau bantu siasatan? Ini polis sama sama siasat ka?ni sudah macam main polis senteri one two jaga. Polis mati pencuri jaga.

...........................................................................................

Dua anggota polis ditahan kerana disyaki pukul seorang lelaki

December 26, 2010

KUALA LUMPUR, 26 Dis – Dua anggota polis, dipercayai memukul seorang lelaki yang ditahan semasa sekatan jalan raya kerana disyaki membawa dadah Sabtu lepas, ditahan hari ini.

Ketua Polis Selangor Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata kedua-dua anggota berpangkat konstabel serta berumur 25 dan 27 tahun dari Balai Polis Kota Damansara itu ditahan selepas kawad cam oleh lelaki berkenaan semalam.

“Dalam kawad cam itu, enam orang telah dibuat kawad cam dan dari jumlah itu, dua telah ditahan,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya.

Beliau berkata sebelum itu, satu pasukan khas ditubuhkan bagi menyiasat laporan yang dibuat mangsa berhubung kejadian tersebut.

“Polis melihat kes ini adalah serius dan wujudnya penyalahgunaan kuasa di kalangan anggota polis, dan tiada sebarang diskriminasi jika mereka bersalah,” katanya.

Bagaimanapun, Tun Hisan berkata siasatan mendapati terdapat elemen palsu dalam laporan polis lelaki tersebut.

“Selepas itu, satu laporan telah dibuat oleh pasukan itu tentang laporan lelaki tersebut yang dipercayai mempunyai elemen palsu.

“Seramai 20 orang telah direkodkan percakapannya, termasuk doktor yang menjalankan pemeriksaan terhadap lelaki itu, polis yang ditahan serta orang awam,” katanya.

Beliau berkata penahanan kedua anggota polis yang berkhidmat selama empat tahun itu bukan bermakna mereka bersalah tetapi bagi membantu siasatan, dan mereka akan ditahan reman mulai esok.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 379 Kanun Keseksaan kerana kesalahan mencuri dan Seksyen 323 Kanun Keseksaan,” katanya.

Sabtu lepas, seorang lelaki mendakwa dipukul beberapa anggota polis ketika ditahan dalam sekatan jalan raya di Petaling Jaya Utara kerana disyaki membawa dadah, dan wangnya sebanyak RM13,000 telah diambil anggota polis tersebut. – Bernama

ORANG KEDAH BIKIN JOHARI BAHAROM PENING


Ini berita orang Kedah. Ini berita orang kedah sudah ikut sama Mahader punya slogan. Kepimpinan melalui Teladan. Menteri sudah marah sama orang Kedah pasai sudah pandai claim tipu sama kerajaan.

Umno sudah lama bikin ini kerja. Beli pen sebatang claim RM30.00. Tapi bila orang kampung bikin ini menteri sudah marah. Menteri kata do as I say not as I do. Menteri boleh kasi kongkek sama bibik tapi orang kampung tak boleh. Menteri boleh kautim sama taukey tapi rakyat tak boleh kawan sama orang cina.

Apa mau hairan sama tuntutan palsu. Ini bukan kerja baru tapi sudah ada sejak zaman berzaman. Dari atas sampai bawah semua ada bikin ini kerja. Serban atas kepala pun ada bikin ini kerja. Cikgu yang ajar anak murid jadi baik pun ada bikin ini kerja. Polis tangkap orang pasai tipu pun ada bikin ini kerja. Ini bukan berita luar biasa tapi berita biasa.

Sebab itu orang tak suka sama komunis. Hanya orang komunis saja tak bikin ini kerja. Ini macam punya kerja kalau dalam komunis sudah lama kasi mampus. Maka umno tak suka komunis, Pas tak suka komunis, PKR pun tak suka komunis sebab UMNO, PAS dan PKR pun selalu ada bikin ini kerja. Kalau terima sistem komunis maka depa sudah tak boleh bikin ini kerja.

oleh itu gua sokong sama orang Kedah. mari kita claim tipu. Ini kita punya duit. Kalau kita tarak sapu Menteri akan sapu. Sebelum orang sapu lebih baik kita sapu kah kah kah.

.......................................................................................

Johari: Mangsa banjir Kedah, Perlis buat tuntutan palsu

December 26, 2010

JITRA, 26 Dis — Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Wira Mohd Johari Baharom berkata terdapat segelintir petani dan mangsa banjir di Kedah dan Perlis yang membuat tuntutan palsu bagi kerugian yang mereka alami semasa bencana banjir bulan lalu.

Beliau berkata misalnya terdapat petani membuat tuntutan kerugian ke atas sawah mereka yang dikatakan rosak, padahal mereka tidak terjejas langsung.

“Selain tuntutan palsu, terdapat ramai mangsa banjir membuat tuntutan bertindih iaitu mendaftar lebih dari sekali serta seluruh ahli keluarga mereka turut mendaftar.

“Malangnya terdapat ketua-ketua unit Pertubuhan Peladang Kawasan yang mengesahkan tuntutan petani yang meragukan atau palsu,” katanya kepada pemberita semasa bergotong-royong mengecat semula Masjid Kampung Telok Malek bersama anggota Kelab Proton Shah Alam, dekat sini hari ini.

Masjid tersebut tenggelam semasa banjir. Mohd Johari berkata di dalam borang tuntutan telah dijelaskan bahawa maklumat palsu yang diberikan boleh dikaitkan dengan kesalahan di bawah akta rasuah.

“Saya menyerahkan perkara ini kepada agensi berkaitan sama ada hendak mengambil tindakan atau tidak terhadap mereka yang membuat tuntutan palsu,” katanya yang juga Ahli Parlimen Kubang Pasu.

Beliau juga berkata bancian terhadap tanaman dan ternakan yang musnah atau mati di dalam banjir dijangka selesai pertengahan bulan depan.

Katanya kerajaan akan memberi pampasan dalam bentuk input pertanian seperti baja, racun, benih dan haiwan ternakan. — Bernama

PEREMPUAN SIMPANAN PEGAWAI KHAS PERDANA MENTERI TAMPIL BUAT PENGAKUAN

CHEGU BARD DALAM BAHAYA.

Betul ka ini cerita? Sapa menteri yang tambinya kecik sudah kongkek sama bibik. Berita Ini amat bahaya kepada pemimpin pembangkang.

Apa pasai ini berita banyak bahaya? Pasai dulu ada budak kecik kena kongkek sama satu melayu tapi yang kena penjara cina yang nama Guan Eng.


Ini kali sapa pulak mau kena lokap? Yang pastinya orang yang nak kena lokap tu mesti satu negeri dengan si pengonkek. Pasai time budak Melaka kenan kongkek oleh orang Melaka yang kena tangkap YB Kota melaka.

Maknanya kalau yang mengongkek itu menteri dari negeri Sembilan yang nak kena lokap mesti la Chegu Bard. Kah kah kah...


Aku tak tahu kenapa Menteri ini mengongkek bibik. Mungkin kerana bini menteri sudak tak datang bulan. Bibik pun bibik lah. Mata kasi pejam kasi bayang itu artis punya muka. Kah kah kah.. Janji tambi kecik boleh kasi pancut......

....................................................................................

MENTERI ROGOL AMAH TETAPI SELAMAT – harakah daily

WikiLeaks bukan sahaja menyusahkan ahli politik yang masih aktif bahkan juga bakal menyusahkan mereka yang dikira telah bersara dari politik.

Pemimpin sebuah akhbar pro Umno, Rocky Bru atau nama sebenarnya Ahirudin Atan , menyiarkan pendedahan WikiLeaks bahawa bekas Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi mengetahui salah seorang menterinya telah merogol seorang amah warga Indonesianya.

Namun, tidak ada sebarang tindakan undang-undang diambil ke atas menteri berkenaan.

Menteri berkenaan bagaimanapun selepas itu digugurkan sebagai menteri apabila perubahan kabinet dibuat.

Menurut Rocky Bru, beliau telah mendengar cerita rogol oleh menteri kebinet ini sejak tiga tahun lalu tetapi ia tidak dapat disahkan sehinggalah ia didedah oleh WikiLeaks berdasarkan dokumen yang bocor ini.

Peristiwa itu berlaku di Kuala Lumpur pada tahun 2007. Pada Julai 2007, mangsa yang ditemuramah di kampungnya dekat Jawa Tengah, Indonesia telah membuat pengakuan itu.

Laporan itu kemudiannya telah dihantar kepada kedutaan Amerika, Indonesia dan juga kepada pejabat Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi.

Amah yang mempunyai dua anak dan suami itu telah bekerja di rumah menteri berkenaan lapan tahun ketika peristiwa itu berlaku.

Menurut laporan dari sebuah NGO itu, suami amah itu tahu peristiwa ini namun tidak diketahui oleh anak-anaknya.

Namun oleh kerana malu dan takut, usaha untuk mendakwa menteri berkenaan tidak berjaya.

JAMIL KHIR BAHAROM KATA NAJIB TERPESONG AQIDAH

Fahaman pluralisme agama bercanggah: Jamil Khir

2010/12/18

ALOR SETAR: Fahaman pluralisme agama adalah bertentangan dengan ajaran Islam, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata, fahaman pluralisme agama mampu membuat orang Islam terpesong dari landasan Islam sebenar.

"Fahaman pluralisme agama ialah satu kronologi yang dianggap sebagai kepelbagaian dan kemajmukan dengan membawa maksud semua agama adalah sama dan benar.

"Hal ini amat bertentangan dengan ajaran Islam sebenar kerana ia menyentuh soal akidah umat Islam.

KISAH RAIS YATIM DAN ISTERI YANG PUTUS HAID

Nampaknya sekarang ni musim umno bertaubat. baguslah macam tu. Maklumlah umur umno pun dah 64 tahun. Kalau ikut akalnya umno dah pun ambik duit EPF 9 tahun lepas. Kalau mengundi dah duduk saluran 1.

Ini alamatnya umno dah nak mampus. Baguslah kalau dah nak mampus dan sempat bertaubat.
Macam pakcik Rais ni pun nampaknya dah tak suka pompuan pakai seksi. Bukan apa takut nanti bila artis pakai seksi time dia bagi hadiah kat artis tu kote keras la pulak. Bila kote keras nak balik menjolok pun bini dah putus haid. Bila bini dah putus haid pakai seksi pun rasanya tersiksa.

Tak lama lagi artis2 kat Malaysia ni dah tak boleh nak tunjuk tetek yang berlurah sebab menteri tak suka tengok. Oleh itu artis kat Malaysia ni belajarlah pakai macam bini pakcik Rais ni. Bini Pakcik rais walaupun dan mono tapi masih anggun. Maklumlah seluaq dalam hasil dari penah perih orang miskin...

................................................................


Rais tegur artis berpakaian seksi

KUALA LUMPUR 25 Dis. - Kumpulan Media Prima Berhad perlu membuat penilaian semula berhubung etika berpakaian dalam majlis anugerah anjurannya berikutan kekecewaan beberapa pihak mengenai artis wanita berpakaian tidak sopan dan seksi pada Majlis Anugerah Skrin TV3 2010, semalam.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, ini kerana anugerah tersebut bertujuan memberi penghargaan kepada filem, drama dan pelakon terbaik.

"Saya sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan malam tadi hanya beri fokus kepada mutu filem dan drama dipertandingkan. Saya tidak tumpukan kepada pakaian setiap artis yang hadir.

"Tetapi sekiranya ada keadaan menjolok mata dan tidak menyerikan majlis, Media Prima melalui anak syarikatnya, TV3 perlu nilai semula supaya ia tidak berulang pada anugerah akan datang," katanya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri majlis Krismas 1Malaysia anjuran ahli perniagaan, Datuk Seri Vanatiah Anthony, di sini hari ini.

Beliau mengulas kekecewaan beberapa pihak terutama Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang kecewa dengan pendedahan aurat yang ketara oleh artis wanita pada majlis anugerah itu.

Rais berkata, setiap manusia ingin maju dalam kehidupan tetapi bukan bererti tamadun terutama sebagai orang Melayu dicabuli oleh kelakuan atau cara berpakaian yang tidak senonoh.

"Siapa makan cili dia akan terasa pedasnya kerana saya dan pihak lain menyatakan pandangan ini dalam konteks sebenar," katanya.

Sementara itu, Ketua Wirawati Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Zaira Jaafar berkata, biarpun penampilan seseorang itu merupakan hak individu namun ia perlu mempunyai had dan batasan.

Beliau berkata, tindakan artis wanita yang mengenakan pakaian menjolok mata bukan sahaja tidak menghormati Islam sebagai agama rasmi Malaysia, malah menunjukkan mereka tidak peka terhadap sensitiviti masyarakat.

"Bukan tidak boleh berpakaian moden dan mengikut trend, namun artis wanita juga perlu peka dengan persekitaran sekeliling.

"Jangan berpenampilan keterlaluan kerana mungkin ada di kalangan peminat dan masyarakat tidak boleh menerima imej sedemikian walaupun atas dasar bersikap terbuka mahupun atas nama kebebasan," katanya.

Zaira berkata, artis wanita sepatutnya lebih menonjolkan pakaian bersifat tradisional seperti kebaya moden apabila menghadiri acara besar dan berprestij seperti majlis penganugerahan.

Kata beliau, ia bukan sahaja membuatkan pemakainya kelihatan lebih menawan dan sopan, tetapi turut menampilkan ciri-ciri kewanitaan, sekali gus memperkasakan fesyen kebangsaan

Blackend Is The End

Dyers Eve