To Live Is to Die

free counters

Isnin, 27 Disember 2010

Gobala Lawan Surendran


Wah ini kali Abu Nawas baca berita orang putih. Ini berita pasai sorang mamat cakap lagi satu mamat bukan ahli dia punya parti. Ini lagi satu mamat pulak cakap dia memang ahli itu lagi satu punya mamat. Last punya cerita ini dua orang punya parti ada cakap ini mamat memang parti punya orang.

Kah kah kah. Ini semua cerita lawak. Ini semua cerita tipu. Ini Pkr mau ikut sama umno kaki tipu. Bila masa ini mamat jadi ahli PKR. Ini macam cerita Dollah lantik menteri kewangan dan pelajaran yang bukan ahli parti ketuanan. Ini hari isi borang esok sudah lulus lusa sudah boleh jadi menteri.

Samalah cerita sama ini mamat. Kemarin isu borang, ini hari kasi lulus esok sudah pegang jawatan besar dalam parti. Ini serupa itu MLM punya bisnes. Atas punya orang boleh bikin apa yang dia mau. Kah kah kah. Oii PKR lu orang jangan la tipu sama rakyat. Rakyat sudah ada 52 tahun punya pengalaman kena tipu sama umno. Kalau sikit2 punya tipu nanti rakyat kasi gelak saja kah kah kah.

...............................................................................

PKR confirms Surendran’s membership

December 27, 2010

KUALA LUMPUR, Dec 27 – PKR confirmed today that its newly-appointed vice-president N. Surendran is a party member despite MP N. Gobalakrishnan’s claim that he was not one.

Party secretary-general Saifuddin Nasution told The Malaysian Insider today that he had directed his staff to check with the party’s membership listing and discovered that Surendran (picture) was presently a registered member with the Lembah Pantai division.

“Gobalakrishnan’s accusation is not true. Surendran is a party member,” he said when contacted.

He added that the Padang Serai MP should have consulted him first before going public with his allegations.

“I do not understand why. He could have referred to me and I can check for him. It is just a matter of a click on the mouse and we can trace back the membership list.

“But making a public statement as if he knows the truth... that is inappropriate,” he said.

In a surprising move earlier this month, the party leadership appointed Surendran as a vice-president, along with former MCA president Datuk Chua Jui Meng and Sarawak PKR chief Baru Bian.

JOM PAKAT MAKI CINA


Ini cerita selepas maghrib. Lebih kurang kuliah maghrib la jugak. Cerita pasai sorang pakcik yang panas sekarang kononnya telah mengongkek bibik. Pakcik ni ajak orang hormat perasaan kaum lain dari ketuanan melayu.

Ini pakcik sedang merapu. Ini pakcik dulu lari umno bikin 46 pasai umno tarak cukup melayu. Mula2 itu parti nama S46 lepas tu tarak puas hati tukar pada Parti melayu S46. Ini parti punya motto ialah Melayu Tulin.

Hari ini, ini pakcik cakap cina dan india punya hati mesti kena jaga. Kemarin dia maki cina hari ini cakap mau baik sama cina. sebenarnya ini pakcik kata itu tokey cina bukan orang cina. Orang cina susah tak boleh ini pakcik duduk dia tapi tokey cina tiap malam ada tepuk ini pakcik punya belakang. Pergi mampus la sama ini pakcik.

...........................................................

Hormati perasaan, hak, kehendak antara kaum - Rais

MELAKA 26 Dis. - Budaya menghormati perasaan, hak dan kehendak kaum lain perlu menjadi intipati kelangsungan untuk terus mewujudkan perpaduan dan kesepakatan bangsa Malaysia.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, setiap perbezaan itu, tidak seharusnya terjerumus ke kancah permusuhan.

"Jika rakyat tidak mahu bersatu padu, mereka dikira tidak menghormati perpaduan negara dan sambutan hari ini melihat kebanjiran rakyat berbilang kaum membuktikan hubungan rapat di antara mereka.

"Oleh itu, rakyat perlu berganding bahu bersama kerajaan menjadikan Malaysia sebagai negara model dan contoh dalam konteks toleransi antara agama dan kaum," katanya.

Beliau berucap pada Majlis Rumah Terbuka Krismas 2010 peringkat kebangsaan di Perkampungan Portugis, Ujung Pasir di sini malam ini.

SENARAI NAMA 40 PENYAMUN YANG BARU DI LANTIK NAJIB


Berikut adalah senarai lantikan baru ketua dan timbalan ketua penyamun bagi negeri2 di Malaysia.



Perlis
Pengerusi: Datuk Seri Md Isa Sabu
Timbalan : Datuk Seri Dr Shahidan Kassim

Kedah
Pengerusi: Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanapiah
Timbalan : Datuk Mukhriz Tun Mahathir

Pulau Pinang
Pengerusi: Datuk Zainal Abidin Osman
Timbalan : Datuk Musa Sheikh Fadzir

Perak
Pengerusi: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir
Timbalan : Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah

Selangor
Pengerusi: Datuk Seri Najib Razak
Timbalan : Datuk Seri Noh Omar

Wilayah Persekutuan
Pengerusi: Tan Sri Muhyiddin Yassin
Timbalan : Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin

Negeri Sembilan
Pengerusi: Datuk Seri Mohamad Hasan
Timbalan : Datuk Shaziman Abu Mansor

Melaka
Pengerusi: Datuk Seri Mohd Ali Rustam
Timbalan : Datuk Wira Abu Seman Yusop

Johor
Pengerusi: Datuk Abdul Ghani Othman
Timbalan : Datuk Dr Latiff Ahmad

Pahang
Pengerusi: Datuk Seri Adnan Yaakob
Timbalan : Datuk Mohd Sharkar Shamsuddin

Terengganu
Pengerusi: Datuk Seri Ahmad Said
Timbalan : Yahya Khatib Mohamad

Kelantan
Pengerusi: Datuk Seri Mustapa Mohamed
Timbalan : Datuk Dr Awang Adek Hussin

Sabah
Pengerusi: Datuk Seri Musa Aman
Timbalan : Datuk Seri Salleh Said Keruak

OSTAD MUKA TAK MALU


Bukak saja tenet aku terus tergelak..kah kah kah..ini manusia yang nama Mohd Khusrin Munawi muka tarak malu. Orang Selangor tarak suka sama dia tapi dia mau jadi Boss orang Selangor kah kah kah.. Pergi la kerja sapu sampah ka apa ka.

Tapi apa pasal ini MB mau pi jumpak sama sultan. Ini Sultan mana ada power. Ini Sultan dia baca apa yang orang tulis sama dia. Macam itu P.Ramlee punya cerita. Apa ini MB pun sama Sultan ka tarak power? Kalau tarak power jangan la jadi ketua.

Apa mau peduli sama ini mamat. Pergi mampus la sama ini mamat. Jangan kasi ini barua umno duduk dalam SUK punya ofis. Kalau mau kerja dekat SUK juga pergi la kerja dekat itu pondok guard. Kah kah kah


Pelantikan Khusrin tak muktamad, MB jumpa Sultan
Baru beberapa jam pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan negeri Selangor diumumkan, kerajaan negeri mengeluarkan kenyataan bahawa perkara itu belum muktamad. Menurut kenyataan daripada Pejabat Menteri Besar Selangor, cadangan melantik ketua pengarah Jabatan Agama Islam Selangor ke jawatan itu tidak pernah dimaklumkan oleh ketua setiausaha negara kepada Tan Sri Khalid Ibrahim. NONE"Justeru itu, menteri besar telah menghantar surat kepada DYMM Sultan Selangor memaklum bahawa beliau tidak dihubungi tentang cadangan tersebut," demikian menurut kenyataan itu. Pagi tadi, kata Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan mengumumkan pelantikan Khusrin ke jawatan itu berkuatkuasa 1 Januari. Mohd Sidek dilaporkan berkata, pelantikan itu dikatakan mendapat perkenan Sultan Sharafuddin Idris Shah. Menurut kenyataan pejabat Khalid awal petang ini pula, selepas sesi temuduga, panel yang ditubuhkan kerajaan negeri sebelum ini memilih tiga nama yang difikirkan sesuai untuk menjawat jawatan tersebut. "Menteri besar kemudiannya telah menghantar tiga nama tersebut kepada DYMM Tuanku Sultan untuk mendapat perkenan. "Sehubungan itu, menteri besar akan mengadap DYMM Tuanku Sultan pada 29 Disember 2010 (Rabu depan)," kata kenyataan itu. Setakat ini, tidak pasti sama ada Khusrin antara tiga nama yang dicadangkan kerajaan negeri kepada Sultan Selangor.

10 RIBU ORANG JADI KAFIR DI MELAKA KERANA SAMBUT KRISMAS


Ini apa sudah jadi. Depa ni semua tak baca ka itu Lebai jamil dan itu mufti punya fatwa? Sapa sambut hari krismas itu pluralisme. Pluralisme itu kafir.

Sekarang apa macam mau buat. Ini berita cakap lebih 10ribu orang datang ini hari krismas punya program. Kalau dalam itu 10ribu ada 5ribu orang Islam maka ini 5ribu orang islam sudah amal pluralisme. Maknannya ini 5ribu sudah jadi kafir.

Kalau macam itu Gabenor sama Ketua Menteri sudah jadi kafir. Apa pasai itu Lebai Jamil tarak kasitau sama ini Gabenor dan Ketua Menteri ini semua kerja pluralisme?

Bila boss sudah bikin pluralisme maka rakyat pun tak lama lagi akan ikut pluralisme jugak. Maknannya rakyat melaka akan kembali jadi kafir setelah mereka jadi Islam bila Parameswara boss mereka masuk Islam.

Itu hari Lebai umno marahkan Anwar pasai itu anwar sudah mengamalkan pluralisme. Mamat umno kat kampung yang satu haram tak tau apa menatang apa pluralisme pun turut sama kata Anwar sudah jadi kafir.

Menatang apa pluralisme tu? Pluralisme tu adalah istilah ciptaan orang yang menjadikan agama sebagai alat untuk mencari makan. Orang yang menjadikan agama tempat mencari makan sanggup buat apa saja. Kalau pembunuh itu jahat dan kejam orang yang menjual agama ini lebih dasyat dari pembunuh itu.

Nak tau sapa dia contoh orang cari makan dengan agama? Berlambak di sekeliling anda. Kalau kat tempat aku ni nama dia Tajjudin tapi aku panggil dia dajaiudin.
.......................................................................................

Rumah Terbuka Krismas meriah


Tun Mohd. Khalil Yaakob bersama Rais Yatim dan Mohd. Ali Rustam turut serta memeriahkan Joget Ria 1Malaysia di Kampung Portugis, Melaka, semalam.


MELAKA 26 Dis. - Majlis Rumah Terbuka Malaysia Krismas 2010 di Perkampungan Portugis, Ujong Pasir di sini, malam ini disambut meriah dengan dihadiri lebih 10,000 orang pengunjung.

Orang ramai berbilang kaum dan agama serta pelancong asing mula mengunjungi Perkampungan Portugis yang tertua di Malaysia itu sejak pukul 6 petang bagi menyaksikan pelbagai persembahan menarik pada majlis yang bertemakan 'Jalinan Kemesraan Pemimpin dan Masyarakat'.

Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd. Khalil Yaakob hadir merasmikan majlis itu yang turut dihadiri isterinya Toh Puan Zurina Kassim; Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam; dan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Mohd. Khalil yang tiba pukul 8.30 malam kemudian diiringi oleh Mohd. Ali dan Rais serta tetamu kehormat lain, mengadakan lawatan Krismas ke beberapa buah rumah penduduk di perkampungan yang terletak di pinggir Selat Melaka.

Suasana meriah bermandikan cahaya lampu pelbagai warna bertambah indah dengan hiasan pokok krismas, santa claus dan santarina, kotak hadiah, snow man dan banyak lagi.

Perkampungan seluas 11.2 hektar yang diasaskan pada 1930 dan kini diketuai Peter Thomas Gomes, mempunyai kira-kira 1,200 penduduk berbangsa Portugis yang mendiami 118 buah rumah, dan ini merupakan kali kedua perkampungan itu dipilih sebagai tuan rumah sambutan berkenaan selepas kali pertama pada 2008.

Rais dalam ucapannya pada majlis itu berkata, penganjuran majlis rumah terbuka dapat memperkukuh perpaduan rakyat berbilang bangsa dengan semangat Gagasan 1Malaysia.

Beliau berkata, kerajaan sentiasa bersama dan mendekati rakyat setiap masa menerusi pelbagai program termasuk melalui pendekatan mesra budaya.

Rais seterusnya mengumumkan peruntukan Kerajaan Persekutuan RM480,000 kepada Perkampungan Portugis itu bagi membaiki rumah ibadat di kawasan berkenaan.

Majlis itu turut diserikan dengan persembahan kebudayaan dan kesenian termasuk nyanyian oleh artis tempatan.

Acara kemuncak ialah tarian Joget 1Malaysia yang disertai oleh pengunjung yang dicatatkan dalam Malaysia Book of Records sebagai acara paling ramai peserta untuk satu-satu persembahan joget. - BERNAMA

Blackend Is The End

Dyers Eve