Blackend Is The End

Rabu, 29 Disember 2010

ISU KONGKEK BIBIK : NAMA DI SEBALIK TULISAN HITAM ITU IALAH RAIS YATIM




Posting sebelum ini aku telah pertikaikan nama rais yatim sebagai nama di sebalik garisan hitam di dalam surat bibik yang telah di kongkek itu. Ini adalah kerana nama Rais Yatim jika di padankan dengan jarak tulisan yang di hitamkan itu adalah terlalu pendek.

Sebenarnya aku telah perhatikan betul-betul apa yang di tulis di sebalik warna hitam tersebut namun aku tak dapat nak pastikan nama siapa di sebalik tulisan yang di hitamkan itu.

Sebaik saja aku terbitkan posting tersebut Blog Ikut Suka Aku terus saja menyiarkan satu daripada tulisan yang di hitamkan itu. Sekali lagi aku membelik betul2 apa yang tertulis di sebalinya.

Ya kali ini memang comfirm nama itu ialah PADUKA RAIS YATIM. Cuba anda perhatikan betul2:-

Maka dengan ini nama Johari Baharom telah di keluarkan dari senarai yang di syaki mengongkek bibik.....

click untuk besarkan dan lihat betul2 nama siapa.
...........................................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS DALAM RAJA LAWAK ASTRO

PARANG DALAM BONET KERETA - CERITA BIASA POLIS MALAYSIA


Ini pun berita biasa juga. Jumpa parang dalam bonet kereta adalah cerita biasa polis. Jumpa dadah dalam poket seluar adalah cerita biasa polis. Sejak zaman berzaman polis dah bikin ini cerita. Budak 15 tahun bawa kereta tak ada lesen pun polis tembak sebab ada parang dalam kereta. Macam mana polis tahu ada parang dalam kereta?

Polis boleh bikin apa saja pada kita. Ini semua tak ada dalam draman polis dalam negara ini. Drama polis di Malaysia semuanya polis baik. Sebab itu minda rakyat Malaysia di tahap yang amat teruk. Sebab itu filem Malaysia tak laku.

................................................................................

"Lebih sanggup mati daripada difitnah"
Chia Buang Hing sanggah tuduhan polis

Ong Vic Kee | Dec 28, 2010 01:18:11 pm

"Lebih sanggup mati daripada difitnah," Chia Buang Hing tampil untuk menafikan tuduhan yang dilemparkan daripada polis terhadapnya, malah menegaskan bahawa beliau akan mempertahankan reputasi dirinya. Chia menafikan tuduhan bahawa beliau menyimpan dadah dan parang dalam kereta, malah tidak pernah menggelar dirinya sebagai "Datuk".

Dalam satu sidang media semalam, Chia Buang Hing berkata dirinya tidak terjebak dalam kegiatan jenayah atau perniagaan haram, sebaliknya sering melakukan kerja amal. Justeru itu, beliau amat tersinggung dengan "fitnah" bahawa dirinya menyimpan dadah dan parang dalam kereta.

Beliau menjelaskan bahawa dirinya hanya seorang peniaga membuat bingkai, tanpa latar belakang politik. Beliau memilih untuk mendedahkan pengalaman pahitnya ini kepada semua orang - dizalimi polis hanya kerana enggan menyogok rasuah berikutan cukai jalannya yang melewati tarikh luput lebih 20 hari.

"Bukankah polis seharusnya melindungi rakyat, menjaga keamanan masyarakat dan mengurangkan jenayah? Sebaliknya, (mereka pula) menzalimi saya, fitnah saya..." Chia menyambung, "Sehingga kini, polis masih memfitnah bahawa saya menyimpan dadah, membawa parang dan menyalahgunakan kad VIP dari istana. Mana dadahnya? Mana parangnya? Ini tuduhan yang bukan-bukan!"

Turut hadir dalam sidang media, ahli parlimen Segambut Lim Lip Eng berkata, OCPD Petaling Jaya Azizuddin pernah mengeluarkan kenyataan kepada media bahawa Chia Buang Hing ditahan di bawah Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 kerana dua gram dadah dan sebilah parang dijumpai dalam keretanya.

Bagaimanapun, dua orang anggota polis yang didakwa menyerang Chia telah dibebaskan semalam, dengan alasan bahawa mereka tidak akan melarikan diri kerana mereka adalah polis.

Gelaran "Datuk"

Berhubung gelaran "Datuk", Chia Buang Hing menjelaskan bahawa dirinya memperolehi kad VIP dari Istana Kelantan kerana sering terlibat dalam kerja amal. Beliau berkata, "Tak pernah saya menggelar diri saya 'Datuk' (dengan kad tersebut). Tak pernah juga saya sebut apa identiti saya. Saya tak pernah menggunakan kad ini. Cuma hari tu... ketika menyemak kad pengenalan saya, mereka (polis) menarik keluar kad (VIP) itu..."

Sebelum ini, Ketua Polis Selangor Hisan Hamzah berkata Chia Buang Hing mendakwa dirinya bergelar "Datuk". Malah, Hisan Hamzah berkata tindakan akan diambil ke atas Chia seandainya siasatan mendapati itu bukan gelaran "Datuk".

Chia Buang Hing menangis berkali-kali dalam sidang media yang diadakan bersama Lim Lip Eng (gambar kiri, kiri), peguamnya, ibunya dan ibu mertuanya. Sebelum sidang media dimulakan, Chua memberitahu wartawan bahawa dirinya amat sedih setelah membaca kenyataan polis dalam media.

Chia menangis sejak awal pagi semalam, dan mula menulis sepucuk surat yang diibaratkan dirinya sebagai "surat wasiat". Beliau yang tidak fasih dalam bahasa Malaysia berkata, "Saya lebih sanggup terkorban. Saya lebih sanggup untuk mati daripada difitnah. Saya tidak akan membiarkan mereka berjaya (memfitnah saya). Kerana ia akan menjejaskan hidup saya, perniagaan saya, dan reputasi kuil saya."

Chia Buang Hing ialah pemilik tiga buah kedai pembuat bingkai, dan Pengerusi kepada Kuil Guan-Di di Kuala Lumpur-Selangor.

SULTAN CUTI???? BILA MASA PULAK SULTAN KERJA?


Berita lawak lagi...hari hari baca cerita lawak yang nak tipu melayu... Bila masa pulak sultan kerja? Kalau tak kerja apa pasai cakap sultan cuti? Ini berita karut marut. Ini berita ketuanan melayau yang merepek..

Bila masa pulak Sultan ada kuasa? Kalau sultan ada kuasa ini Malaysia semua sudah habis kena jual macam Pulau Pinang di jual sultan pada orang putih..

Sultan atau raja semuanya hanya alat umno untuk tipu melayu. Sultan dan raja hanyalah untuk kekalkan kuasa umno sebab orang Pas takut sultan orang Pkr pun takut sultan. Kalau menteri mabuk, orang pas boleh maki hamun sampai tak mau. Bila Raja mabuk kenapa Pas diam. Ini semua manusia hipokrit. Mulut cakap hanya takutkan Allah tapi hati punya dalam semuanya temberang.

Oleh itu jangan peduli sama sapa yang jadi barua umno. Jangan kasi itu Kusrin masuk pejabat SUK. Ini Kusrin barua umno. Kalau aku jadi Khalid Ibrahim akan kata kat Kusrin "Kau nampak itu pintu? Sebelum aku kata kat hang pukimak lebih baik kau berambus" kah kah kah.

...............................................................................

Sultan cuti, kemelut lantikan SUK mungkin berlarutan

KUALA LUMPUR, 29 Dis — Kemelut berhubung pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri dilihat akan berpanjangan dengan hasrat Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim untuk menghadap Sultan Selangor hari ini terpaksa ditangguh kerana baginda sedang bercuti.

Laporan media memetik Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani berkata, Sultan Sharafuddin Idris Shah bercuti sejak minggu lalu.

“Untuk makluman, Tuanku sekarang sedang bercuti dan kembali ke istana pada 3 Januari ini.

“Jadi soal Menteri Besar hendak menghadap hari ini tiada sebab pelantikan itu OK dan tiada masalah,” kata laporan Sinar Harian.

Kenyataan Pejabat Menteri Besar kelmarin menyebut Khalid bercadang menghadap Sultan Selangor hari ini.

“Jadi jika ada sebarang pertemuan dengan baginda, ia hanya akan berlangsung selepas itu,” kata beliau dipetik Umno Online.

Munir juga dipetik berkata, dalam perlembagaan negeri Selangor tidak ada peruntukan yang menyatakan mesti dapat cadangan dari Menteri Besar.

“Pelantikan memang dari JPA dengan suruhanjaya berkenaan, ini kena dapat perkenan Tuanku sebab kuasa eksekutif negeri ada hak Tuanku,” kata beliau.

Menurut Munir, beliau telah menyembahkan kepada Sultan Sharafuddin mengenai permintaan Khalid untuk menghadap baginda.

“Tetapi surat Menteri Besar (untuk menghadap) itu dihantar lambat,” katanya.

“Jadi mungkin Khalid boleh menghadap selepas itu,” kata beliau.

Tambah Munir, surat mempersembahkan nama tiga calon SUK juga hanya diterima selepas Sultan Selangor memberi perkenan atas pelantikan Datuk Mohd Khusrin Munawi.

Kelmarin, Sekretariat Akhbar Menteri Besar mengeluarkan kenyataan bahawa Khalid akan menghadap Sultan Selangor berhubung pelantikan Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru, hari ini.

TOK WAN TUA DAN LEBAI WARAK SEDANG MENCARI JODOH

Ini pulak berita orang jantan. Semua jantan sama saja kalau ayaq naik kepala mesti tak boleh duduk. Tok wan ni pun sama jugak dengan jantan lain. Umoq dah 110 tapi awangnya masih muda. Bil ayaq mesti mau bayaq tapi pejabat ayaq sudah tadak.

Ini bukan berita luar biasa tapi hanyalah berita biasa. Berita luar biasa ialah ada mamat yang dah 41 tahun masih merana. Tok wan ni dah nak masuk 7 kali menikah tapi Mamat ni tak boleh apa lagi kah kah kah.


Sapa mamat tu? Kah kah kah..sapa lagi kalau bukan Lebai zan. Cuma kelebihan lebai zan ni dia punya daya imaginasi yang hebat. Dia juga pandai berSMS dengan bini orang...kah kah kah tak caya cuba la tanya lebai ni..kah kah kah kalau ada sapa2 rela hati nak jadikan adik atau anak pompuan depa sebagai bahan ujikaji lebai ni boleh la... kah kah kah..dia kelebek mampuih kah kah kah..

Tapi kalau Lebai ni masuk minang dan Tok wan pun masuk minang lebih baik bagi kat Tok Wan...Kalau bagi kat Lebai ni bernasib malanglah si wanita itu. Lebai ni bukan saja malas bekerja tapi pengotorlah pulak kah kah... Tapi jangan lah risau sebab lebai ni pandai berlakon warak.. depan orang dia tengok pompuan tunduk sampai belaga pokok tapi dok sorang2 dalam bangsal dia sms lucah tak kira bini orang ka sapa kah kah...Oii lebai kalau ni fitnah pi la buat repot polis... kah kah kah..dengan orang lain boleh la hang nak belakon warak kah kah..pi repot lekas pi repot lekas aku tunggu ni....
......................................................................................

Warga emas 110 tahun cari calon isteri

December 29, 2010

ALOR SETAR, 29 Dis. — Biarpun usia seorang warga emas di Kampung Alor Mengkudu, Kedah dianggarkan menjangkau usia 110 tahun, namun keinginan untuk hidup bersama seorang isteri di sisinya tidak pernah pudar.

Ahmad Md. Isa, masih sihat dan mampu menguruskan diri sendiri walaupun matanya rabun dan pendengarannya sedikit terjejas.

Laporan media menyebut, dia juga mempunyai pemikiran yang cerdas dan tidak nyanyuk serta masih mampu mengingati setiap kisah silam yang berlaku dalam hidupnya.

Dia pernah berkahwin sebanyak lima kali dan empat daripada isterinya telah meninggal dunia dan hanya bercerai sekali iaitu dengan isteri kelimanya.

Ahmad berkata, walaupun anak perempuannya, Fatimah, 64, sentiasa menjaga makan minumnya dengan baik, namun dia tetap punya keinginan untuk berkahwin lagi.

“Sunyi hidup seorang diri, nak tidur seorang diri di rumah pun takut. Kalau ada seorang isteri bolehlah menjaga saya,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

“Hampir setahun saya hidup seorang diri dan saya tidak menetapkan sebarang ciri untuk isteri saya.

“Bagi saya biarlah dapat seorang isteri yang setaraf dengan saya, tapi kalau dapat yang muda, kecil tapak tangan nyiru saya tadahkan,” ujarnya sambil ketawa.

Ahmad yang mempunyai lima anak, 20 cucu dan 40 cicit berkata, dia tidak mengamalkan sebarang rahsia untuk kekal sihat.

“Saya makan apa saja yang dihidangkan oleh anak dan isteri dahulu namun saya tidak makan organ dalaman haiwan.

“Hati kena bersih dan jangan buat benda yang dilarang oleh agama serta saling membantu jika ada orang dalam kesusahan tak kira bangsa apa sekalipun,” katanya.

Dalam pada itu, cucu Ahmad, Shafinaz Wan Shaban, 33, berkata, datuknya senang diuruskan dan tidak cerewet.

“Paling dia suka ialah kunyah sirih dan bercerita kepada anak cucu yang datang melawatnya.

“Mungkin dia kesunyian apabila kami semua bekerja jadi sebab itulah dia ingin berkahwin semula,” ujarnya

BUNUH BUNUH BUNUH


Ini berita dari surat habaq Utusan Umno. Surat habq ni cerita pasai orang palaestine kena bunuh oleh zionis. Kah kah kah...inilah surat habq kepala butuh. Orang palestine kena bunuh sebab dia lawan zionis..ini perkara biasa bukan luar biasa. kah kah kah

Biasalah kalau melawan ada yanh menang dan ada yang kalah, ada yang hidup dan ada yang mati. Ini perkara biasa. Tapi yang luar biasanya ialah tak lawan tapi kena bunuh. Yang luar biasanya tak lawan tapi kena tibai. Ini baru berita luar biasa.

Apa pasal ini surat habq tarak cerita pasai budak bawak kereta tarak lesen kena bunuh? ini baru berita luar biasa. Kah kah kah...

Inilah surat habag pukimak ketuanan melayau. Surat habaq ini jadi bodo selepas era Said Zahari. Siapa Said Zahari? jangan tanya kawan aku Mat Sopi satgi dia kata Said Zahari kafir sebab tak masuk Pas..kah kah kah...

.........................................................................................

Zionis bunuh seorang warga Palestin

29/12/2010 2:33am

GAZA CITY 29 Dis. - Tembakan dan bedilan meriam kereta kebal oleh rejim Zionis Israel mengorbankan seorang lelaki Palestin dan mencederakan lima yang lain di timur Khan Yunis di Genting Gaza, semalam.

Jurucakap perkhidmatan perubatan yang dikendalikan Hamas di Gaza, Adham Abu Selmiya berkata, mangsa yang maut ialah Hassan Abu Rok Qadeeh berusia 22 tahun.

Saksi memberitahu AFP bahawa Hassan Abu merupakan anggota Jawatankuasa Penentangan Popular (PRC) yang mengaku bertanggungjawab melancarkan tembakan mortar ke atas Israel beberapa minggu akhir-akhir ini. -

................................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS DALAM RAJA LAWAK

DUA PENYAMUN BERSATU DI PERLIS


Ini cerita ketuanan melayau perlis. Di perlis ada 2 pakcik yang jadi boss ketuanan melayau. Dari selepas PRU lalu sampai nak masuk PRU yang baru ini 2 orang boss ketuanan melayau perlis masih lagi gaduh berebut kawasan.

Anak Sabu sudah kasi curi itu Kassim baba punya harta dalam gua macam mana itu Kassim baba tarak marah. Kassim Baba sudah bikin revolusi lawan sama itu anak Sabu. Kah kah kah...

Ini hari besar punya boss ketuanan melayu sudah kasi ini 2 orang penyamun join sekali. Sorang jadi ketua dan sorang lagi jadi 2nd bosss. Ini sudah jadi cerita lawak. Kassim Baba bukan mau jadi 2nd boss tapi dia mau jadi nombor 1 punya boss. Apa mau bikin sama 2nd boss semua harta hanyalah yang boss tak mau baru dapat sama dia.

Tapi Perlis negeri miskin. Mau bayar gaji orang kerja pun tarak cukup. Perlis cuma ada taik kelawar dengan batang tebu. Habis apa pasal mau rebut sama ini negeri?

Ini semua orang tak tahu. Sebenarnya negeri Perlis masih banyak tanah melayu. Maka sapa jadi boss maka dia ada pegang itu exco tanah. Sapa pegang exco tanah maka dia ada kuasa jual itu tanah.


Oleh itu sapa jadi boss dialah kawan baik tokey. Siapa kawan baik tokey maka dialah yang dapat banyak RM. Tanah melayu boleh kasi jual dengan berbagai alasan projek kerajaan. Umno P.Pinang sudah lama bikin ini kerja. Semua tanah di P.Pinang sudah kasi jual sama tokey. Sapa jual sama tokey? Tanyalah anak benggali roti yang dah jadi 2nd boss ketuanan melayu gelap kat Penang sekarang ni.

..............................................................................

MB Perlis: Saya yakin boleh, harap Shahidan pun beri kerjasama

December 28, 2010

KANGAR, 28 Dis – Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu berharap jurang perbezaan pandangan dalam Umno dapat dirapatkan demi masa depan parti itu.

Beliau yang dilantik semula sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis berkata walaupun terdapat pandangan negatif terhadap kepimpinannya namun ia bukan halangan untuk beliau memikul tanggungjawab besar kepada parti itu.

Bercakap kepada pada sidang media melalui telefon di pejabatnya hari ini, Md Isa yang kini berada di Sarawak berkata, keutamaan pada masa ini ialah memastikan Umno dan Barisan Nasional (BN) terus mendapat tempat di hati rakyat.

Ditanya mengenai pandangan negatif Datuk Seri Shahidan Kassim yang dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis, beliau berkata Umno perlu bergerak dalam pasukan yang kuat.

“Saya yakin boleh bekerjasama dengan Datuk Seri Dr Shahidan dan berharap beliau (Shahidan) juga akan memberi kerjasama,” kata Md Isa yang juga Ketua Umno bahagian Kangar.

Shahidan, Ketua Umno bahagian Arau, pula berkata beliau akan bertemu dengan Presiden Umno berhubung pelantikan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perlis.

Sementara itu, para pemimpin sayap Umno Perlis turut menyokong pelantikan Md Isa itu dan menyifatkannya sejajar dengan kedudukannya sebagai Menteri Besar selain menyokong pelantikan Shahidan sebagai timbalannya.

Ketua Pemuda Umno Perlis, Mohsin Yusof berkata, demi kebaikan semua pihak, keputusan yang dibuat oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak itu perlu disokong dan diterima dengan hati terbuka.

Ketua Wanita Umno Negeri, Rela Ahmad pula berkata, pelantikan Md Isa dan Shahidan itu sebagai gandingan tepat.

Ketua Puteri Umno Perlis, Asmaiza Ahmad pula berharap gandingan Md Isa dan Shahidan akan membolehkan BN menang 100 peratus pada pilihan raya umum akan datang. – Bernama

...............................................................................................

UNDILAH SEKUTU ABU NAWAS "LEMAN" DALAM RAJA LAWAK

TAIP LAWAK 20 LEMAN

HANTAR KE 32999

To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve