To Live Is to Die

free counters

Selasa, 4 Januari 2011

AKHIRNYA PAK RAIS BERSUMPAH LAKNAT DI MASJID NAFIKAN DIA KONGKEK BIBIK

Masjid Negara hari ini di gemparkan lagi dengan kehadiran seorang anak yatim yang tiba2 masuk masjid dan terus bersila.

Pak Imam yang pada mulanya menyangka anak yatim ini mahu bernikah kerana bersamanya adalah seorang wanita yang tak pakai tudung.

Walaupun wanita itu tidak bertudung di dalam masjid namun Pak Imam tidak marah kerana yang perlu memakai tudung dalam masjid hanyalah kalau perempuan itu DAP atau parti pembangkang lain.

Pak imam yang kehairanan itu terus saja meluru ke anak yatim tersebut lalu bertanya.."apakah gerangan tuan hamba datang kesini? Apakah tuan hamba sudah buat appointment dengan tuan kadi.?

Anak yatim itu dengan nada yang sedih telah berkata" begini pak imam..saya bukan datang sini nak menikah tapi sebenarnya saya datang kesini untuk bersumpah". "Bersumpah"!! Pak Imam terkejut.."Sumpah apa tu tuan hamba?"

Sebelum anak yatim menjawab isterinya terlebih dulu berkata "Pak Imam...suami saya ni sebenarnya dah kongkek bibik tapi dia bukan kongkek dalam masjid...dia kongkek dalam bilik...saya jadi saksinya..."

Pak Imam pun membuka surat habaq utusan..."ya ya ya betul tu yang salah ialah kongkek dalam masjid kalau kat luar masjid nak bom kasi mampuih pun tak pa".... "Habis tu nak bersumpah apa ni"

"Saya nak bersumpah macam Sayfool... tapi saya dah mandi hadas dah sebelum masuk masjid ni.....

..............................................................................

PKR CABAR RAIS SUMPAH LAKNAT
Oleh: MOHD YATIM SUHAILI

PARTI Keadilan Rakyat (PKR) mencabar Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Dato' Seri Utama Dr. Rais bin Yatim agar melakukan ‘Sumpah Laknat’ di Masjid Negara atau melalui RTM jika beliau benar-benar tidak melakukan jenayah rogol terhadap pembantu rumahnya, Robengah, pada 2007.

Naib Ketua Cabang merangkap Setiausaha Cabang PKR Batu Sapi, Zainuddin Hassan mencabar Rais bagi membersihkan namanya yang didakwa melakukan jenayah rogol tetapi disembunyikan oleh Mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi (Tun) dan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.


“Memandangkan Rais masih berada dalam Kabinet Malaysia, maka saya mencabar beliau untuk membuat ‘Sumpah Laknat’ bagi membersihkan nama Malaysia kerana pindaan Undang-Undang Seksyen 376 Kanun Keseksaan dilakukan ketika Rais menjadi Menteri Kehakiman,” ujar Zainuddin yang memuji tindakan berani media mendedahkan kelakuan pemimpin UMNO yang lembut gigi daripada lidah.

Bagi PKR kata Zainuddin, tidak pernah berniat serong untuk mendedahkan keaiban pemimpin BN terutama Menteri Kabinet Najib selepas Pak Lah meninggalkan ‘saka’ yang bersiluman di dalam tubuh menteri yang mengkhianati amanah rakyat.

“Kita tidak mahu Malaysia terpalit dengan pelbagai Skandal Seks kerana dunia mengetahui Malaysia ialah Negara Islam dan Negara Hukum. Menyembunyikan perbuatan jenayah rogol dan melindungi penjenayah adalah perbuatan terkutuk. Jika ingin Malaysia terus dihormati oleh dunia, jalankan siasatan dan hukuman setimpal,” ujar Zainuddin yang berkata Rais masih berpeluang membersihkan namanya dengan meletakkan jawatan dan bersedia tampil di mahkamah atau melakukan ‘Sumpah Laknat’.

Undang-undang di Malaysia kata Zainuddin tidak pernah membezakan kasta, hanya pemimpin dan pihak berkuasa yang sering menyalahgunakan kuasa untuk melindungi diri mereka daripada menerima hukuman dunia; namun sebagai manusia yang beragama sudah pasti tidak akan terlepas daripada hukuman di akhirat.

Tegas Zainuddin lagi, menurut undang-undang Islam, jika didapati bersalah Rais dan mereka yang bersubahat boleh direjam sehingga mati, namun undang-undang sekular mungkin akan menyelamatkan Rais di Malaysia.

Blackend Is The End

Dyers Eve