To Live Is to Die

free counters

Sabtu, 22 Januari 2011

JALAN JALAN CARI MAKAN DI RESTORAN PELAYAN BOGEL


Dok tengah mencari cari bahan untuk upload dalam blog malam ni Abu Nawas terjumpak satu blog yang bisa menyetimkan. Rupa2nya kat Malaysia ni ada macam2 punya kedai makan atau restoran yang tak terlintas dalam fikiran orang miskin macam Abu Nawas ni.

** - Cari link blog stim ini di bawah sekali posting ini...

Maklumlah manalah mampu nak masuk restoran atau tempat2 yang mahal bayaran makannya. Jadi bila terjumpak gambaq macam ni di alam siber ni Abu Nawas pun pura puralah terkejut kerana setahu Abu Nawas sejak Ustad Jamil Baharom jadi menteri jaga agama ni semua tempat maksiat habis dia tutup.

Lagi pun tempat2 macam ni mana ada orang umno nak pi. Depa walaupun duit banyak tapi kaki depa lebih suka melangkah ke masjid atau ke tempat yang baik baik saja. Bayangkanlah nasik lemak yang tak ada logo halal pun depa tak mau makan inikan pulak nak pi tempat2 macam ni.. ish ish ish..

Sebenaqnya Abu Nawas bukan nak cerita pasai blog yang menyetimkan tu tapi Abu Nawas nak cerita pasai beberapa keping gambaq yang Abu Nawas jumpak dalam tenet hari ni.. Ntah pasai apa rasa macam nak mengulas saja bila jumpak gambaq2 ni emm

Gambar 1 -

Keterangan - Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Mansor ditahan anggota polis kerana tidak memiliki pas Pilihan Raya Kecil DUN Tenang ketika mahu memasuki Pejabat Majlis Daerah Labis
Apa yang sedang pakcik ni dok belakon? Apa yang surat habaq umno ni dok pembohong? Ini cerita yang menyakitkan hati. Apa haram jadahnya seorang yang bergelar SU Agung parti memerintah tak boleh masuk kerana tak ada pass. Ini semua cerita nak kasitau orang melayu yang polis dan SPR ni adil dan mengikut peraturan. Ini semua serupa dengan drama Gerak Khas.. Ini semua cerita pukimak...
.........................................................................................

Gambar 2 -
Keterangan gambar - Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil beramah mesra dengan salah seorang ahli Pas semasa penamaan calon di Pejabat Majlis Daerah Labis.


Pertamanya wartawan Utusan Umno ini bodoh murakap. Wartawan ini tak kenal siapa yang sedang berpeluk dengan ketua wanita umno itu sebab itu dia tulis Sharizat sedang beramah mesra dengan seorang ahli pas.

Keduanya gambar ini menunjukan sikap profesional kedua pemimpin ini.

Ketiganya gambar ini amat menyakitkan hati kerana sikap bermuka muka kedua pemimpin wanita parti yang bertentangan ini. Sedarkah mereka ada rakyat yang tidak makan sewaktu mereka sedang bermesra ini. Sedarkah mereka ada rakyat yang masih tinggal di rumah yang berbumbungkan langit. sebenarnya mereka tidak sedar kerana mereka sedang menjadi pelakon pelakon politik di atas kesengsaraan orang miskin..
........................................................................

Gambar - 3
Keterangan Gambar - TUN ABDULLAH Ahmad Badawi, Tun Mohd Khalil Yaakub, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan beberapa ADUN antara orang kenamaan yang hadir di Tanah Perkuburan Islam Chincin Merlimau, Jasin, Melaka semasa pengkebumian Allahyarham Datuk Mohamad Hidhir Abu Hasan.
Bila tengok gambaq ni aku nak tergelak sampai terpancut kah kah kah.. Aku tak mau ulas..kah kah kah...hangpa tengok la muka 3 manusia dalam gambaq ni... kah kah kah kalau bab belakon sedih cukup terer kah kah kah Macam lebai zan pukimak tu kah kah kah
.......................................................................

Gambar 4 -
Keterangan gambar - SESI bual bicara Wacana Ilmiah Industri Lakonan dan Dunia Artis menurut pandangan Islam yang di hadiri oleh panel jemputan antaranya, dari kiri, Dr. Muhaimin Sulam, Ustaz Zahiruddin Zabidi dan Ustaz Fadlan Mohd Othman.
Ntah mengapa dah lama aku tak buka blog mamat rambut panjang yang jadi panel di sebelah kiri tu. Tiba tiba aku terjumpak gambaq dia kat dalam surat habaq ni. Rupa2nya dah balik Malaysia dan dah bergelar Dr. Baguslah dan tahniahlah kepada bekas orang kuat pemuda pas ni. harap harap tak ada la yang kata Muhaimi ni dah jadi kapiaq pasai simpan rambut panjang.

Harap harap juga lepas ni orang seni bolehlah kembali dekat dengan Pas, yang sejak si Muhaimi ni tak ada semakin jauh dengan Pas kerana orang Pas tak suka dengan orang2 yang dok usung gitar ni.

Gambar - 5

Wah tinggi betui songkok pakcik umno ni. ini tentu pure punya umno..Mat sabu kata darah cap umno, menyawa pun bunyi umno... kah kah kah Nyah apa yang ada dalam hati pakcik umno ni aku pun tak tau... Ntah apa yang ada dalam songkok tingginya tu pun aku tak tau tapi kalau zaman budak2 dulu time morek bulan posa dalam songkok selalunya di gunakan untuk simpan makanan untuk di bawa pulang.. tapi kalau dah tinggi sampai macam ni ntah apa la yang nak di sorokkan oleh pakcik ni... ? harta rakyat? penipuan atau pun yang di sorokkannya ialah kebodohan diri sendiri...

Link blog yang menyetimkan di SINI

Blackend Is The End

Dyers Eve