To Live Is to Die

free counters

Selasa, 11 Januari 2011

JEMPUTAN KE MAJLIS PERKAHWINAN KETUA MENTERI SERAWAK

Jangan marah kat KM Sarawak yang tua nak mampuih ni. Umur saja tua tapi kotenya masih muda lagi. Lagipun KM ni banyak harta. Dah berapa puluh tahun hasil keringat orang Sarawak dia makan.

Biasalah kalau orang jantan kalau bab betina ni. Yang tak suka betina ni semuanya belakon saja. Pura2 baik tapi hati di dalam amat keji sekali terhadap wanita. Ada yang jumpa pompuan kepala tunduk sampai ke bumi tapi dok sorang2 dalam rumah dia sms lucah kat pompuan. Kalau hangpa nak tau sapa, hangpa tanya la bekas ketua Pemuda Pas P.Pinang Hafiz Nordin sebab dia pernah baca sms lucah dari anak buah dia yang la ni jadi AJK PASTI P.Pinang.

Kat kampung aku pun ada banyak jantan tua tak sedaq diri. Tak kira orang Pas ka orang umno semuanya sama saja. Ada yang dah tua baru nak buat jahat. Gila kat betina Indon sampai nak makan pun tak dak duit. Betina Indon mintak apa semua dia bagi, tapi apa yang dia dapat dari betina Indon tu tak la pulak aku. Biasa la tu, tapi yang luar biasa ialah dok belagak diri tu baik.

Cuma yang aku kesian pada sorang Lebai yang baru2 ni kempunan nak jadi ahli majlis (MPSP). dah 41 tahun kempunan nak menikah tapi tak dak sapa yang mau kat dia. Kah kah kah..macam mana betina nak mau kat dia kalau kerja pun pemalas, asyik dok harap simpati orang bagi makan tiap2 hari kah kah kah...

Jadi biaq pi la kat KM Serawak ni nak menikah muda. Umuq dia pun dah tak panjang. Paling kuat pun 5 tahun lagi mampuih la dia. Bini dia boleh bawak balik harta orang Sarawak ke negeri dia. Janji dia menikah tak macam orang tua kampung aku yang dok usung betina Indon sana sini tak kira waktu.

Sapa dia orang tua kampung aku yang dok usung betina Indon tu? Cuba hangpa tanya YDP PAS Batu Kawan tentu dia kata "ooo itu tak pa, walaupun dia usung betina tapi dia sokong saya maka hukum usung betina indon dalam keadaan wala' pada pemimpin hukumnya wajibbbbbb".

..............................................................................

Taib adakan majlis jamuan perkahwinan Sabtu ini

KUCHING, 11 Jan – Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud akan mengadakan satu majlis jamuan Sabtu ini sempena perkahwinan beliau baru-baru ini.

Walaupun beliau tidak menyatakan venuenya tetapi ramai percaya majlis untuk memperkenalkan isterinya, Puan Sri Ragad Waleed Alkurdi, 28, itu akan diadakan di Dewan Santapan kompleks lama Dewan Undangan Negeri Sarawak di Petra Jaya di sini.

Taib, 74, yang kelihatan ceria ketika wakil-wakil media mengucapkan “selamat pengantin baru” kepada beliau selepas merasmikan satu seminar di sini, bagaimanapun agak keberatan untuk menceritakan tentang isteri beliau yang berasal dari Lebanon itu.

“Jangan ganggu beliau untuk sementara waktu ini kerana beliau sedang cuba menyesuaikan diri dengan keadaan. Beliau belum faham tentang Negara ini ... mungkin, setelah melawat seluruh negara, beliau akan bercakap,” kata Taib.

Beliau dan Ragad dinikahkan pada 18 Disember tahun lepas di kediaman Taib di Demak Jaya di Petra Jaya.

Ditanya sama ada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang dijadual melakukan lawatan kerja ke Sarawak hujung minggu ini akan menghadiri majlis itu, beliau berkata: “Saya tak pasti. Saya kena tanya dulu kerana saya baru saja pulang.”

Ini adalah perkahwinan kedua Talib. Isteri beliau sebelum ini Puan Sri Laila Taib, yang berasal dari Poland, meninggal dunia akibat kanser pada April tahun lepas.

Sepanjang hidup bersama selama 50 tahun, mereka dikurniakan empat anak dan 15 cucu. – Bernama

Blackend Is The End

Dyers Eve