To Live Is to Die

free counters

Rabu, 9 Mac 2011

JEMPUTAN MAKAN MALAM DI DEWAN PARLIMEN UNTUK SEMUA RAKYAT

Kemarin sekali lagi parlimen bersidang. Berangkatlah semua pak pak menteri, YB YB dan pecacai pecacai yang mahu menunjukkan muka mereka kepada Perdana Menteri kononnya seorang YB yang sentiasa bekerja untuk rakyat.


Habislah lagi duit rakyat setiap kali dewan bersidang. Claim itu claim ini, elaun itu elaun ini, sehinggakan parking kereta pun boleh claim beratus ratus.


Hebat sungguh menjadi YB ni. Elaun dapat, AP dapat, itu dapat dan ini dapat. Kira pi kira mai untuk elaun sebulan seorang YB mungkin bisa mengaut wang rakyat miskin yang boleh di gunakan untuk beberapa tahun.


Itu belum kira YB yang makan rasuah lagi, YB yang dapat projek lagi, YB yang kaki claim tipu lagi macam sorang YB kat Jeli dulu sekali claim sampai RM100ribu. Pukimak punya YB.


Bila YB masuk dewan ramai yang jadi pelakon pelakon, konon2nya bercakap hak rakyat. YB kerajaan maki YB pembankang dan YB pembangkang maki YB kerajaan.


Lepas pakat lawan maki si Tuan Yang Di Pertua pun kata “ Sidang di tangguhkan kepada hari esok”. Umpama Ahmad Nisfu mengarahkan filem memberi arahan “CUT” maka para YB yang maki hamun tadi pun pakat pakat keluar menuju ke dewan makan sambil bergurau senda.


Masuk dewan makan YB YB pakat pakatlah menjamu selera yangenak enak belaka. Umpama perbandingan makanan YB YB ini dengan orang orang miskin ialah umpama kenikmatan syurga yang tidak dapat di baying dengan mata di dunia ini.


Jika ianya di hidangkan kepada orang miskin apa yang sedang YB YB ini menjamu selera maka sudah pasti orang orang miskin ini akan berkata “ Apakah ini makanan yang di datangkan dari syurga?”


Nilai orang miskin hanyalah kepada undi mereka. Undilah parti mana pun mereka sesekali tidak mungkin akan merasi nikmat makanan yang di rasai oleh YB YB sama ada dari BN atau pun dari PR.


Tak taulah pulah kot YB Bebas macam Zahrin dan Lebai Zul makan sisa sisa di parlimen…


DUNIA LAKONAN VS DUNIA REALITI BOB LOKMAN.


Cerita pasai lakonan YB teringat Abu Nawas kepada brader Bob Lokman yang kini sudah istiharkan diri untuk bersama Pas.


Tahniahlah kepada Bob Lokman. Bukan kerana Bob Lokman dah pakai serban dan jubah tapi kerana Bob Lokman tak menjadikan dirinya seorang yang hiporik. Bob Lokman tak pernah menjanjikan apa apabila melakukan perubahan pada dirinya seperti ramai artis lain macam Ogy Mat daud si Janda gedik tu.


Manusia yang tidak hipokrit macam Bob lokman tak pernah risau dengan gossip dan fitnah kerana tiada apa yang hendah di fitnahkan terhadap orang yang hidup dengan dirinya sendiri.


Orang yang takut ialah manusia2 yang menjadikan pakaiannya sebagai alat untuk melindungi perbuatan jahatnya. Orang begini akan berhati2 bila melakukan kejahatan kerana takut rupa sebenarnya di lihat orang.


Tahniahlah kepada brader Bob. Lu bukan saja manusia yang tidak hipokrit macam beberapa manusia yang mengaku diri mereka pejuang Islam malah lu juga adalah manusia yang berani. Hidup Brader Bob…


ISABELLA KISAH CINTA 2 DUNIA.


Bila cerita pasai Bob Lokman mesti tak boleh pisah dengan lagu Isabella Search. Bok Lokman yang bikin lagu ni dulu. Sampai hari ini album Search yang memuatkan lagu Isabella ini masih belum mampu di saingi jualannya.


Bila sebut Isabella maka ramailah pak pak lebai 20 tahun dulu yang marah sangat dengan Search ni. Pak pak ustad pulak pakat la dok maki hamun Search dalam masjid dok kata Isabella ni sebenarnya paderi kristian.


Di keluarkanlah cerita tentang sejarah Isabella yang langsung tak ada kena mengena dengan lagu ciptaan Bob Lokman itu. Apa perkataan yang tak keluar dari mulut mulut pak ustad terhadap Search dan Isabella. Maki hamun caci cerca semuanya habis keluar.


Hari ini pak pak ustad yang maki hamun Amy tu masih jadi pengecut macam dulu jugak. Hanya berani bercakap di dalam masjid tapi Bob Lokman dan Amy Search sudah berada di atas atas pentas bercakap soal kebenaran.


Filem Fenomena yang di lakonkan Search mengambarkan bagaimana bencinya orang yang berpakaian agama terhadap kumpulan rock pada ketika itu. Namun yang pastinya sejarah telah pun membuktikan revolusi rakyat bukannya di dokong oleh mereka yang berpakaian agama tetapi mereka yang berseluar jeans carik.


AL ULAMAK WARISATUL AMBIA’ VS AL ULAMAK WARISATUL PUKIMAK


Amboi marah betul hang pa no bila aku kata Ulamak waris pukimak. Salah ka apa yang aku kata ni.? Bukankah nabi kata ulama’ itu ada dua jenis? Satu ulama’ dunia dan satu lagi ulamak akhirat.


Di sebut pula ada ulama yang usuk iaitu ulamak jahat dan ada juga ulama yang menjadi setan bisu.


Maka sudah tentulah ada ulamak waris kepada nabi dan ada ulama waris kepada lawan nabi. Masalahnya ulamak yang lawan nabi tidak pulak Abu Nawas tahu siapakah gerangan panggilannya yang di beri.


Oleh itu jika ulama yang waris nabi di sebut warissatul ambiak maka yang lawan nabi tak salah rasanya abu nawas sebut Al Ulama’ warisatul pukima’.


Abu Nawas tak pandai agama nak bincang pasai ulamak yang memjadi pewaris nabi sebab kalau salah bincang pasai orang baik2 ni nanti fitnah dan musibah pula melanda diri. Jadi lebih baiklah Abu Nawas berbicara tentang orang jahat macam ulama’ warisatul pukimak sebab kalau tak betul pun, dah depa ni memang jahat.


Hari ini kalau nak berniaga dan mahu cepat kaya dengan hasil perniagaan maka paling mudah ialah berniaga agama. Macam mana nak berniaga agama? Tak susah..walaupun anda tak pandai tentang agama tapi anda boleh upah orang yang belajar agama menjadi barua anda… macam2 lagilah caranya…


Baru-baru ni Abu Nawas singgah sembahyang kat masjid di pekan Kuala Ketil.Abu Nawas terbaca satu banner tentang orang bisnes agama. Antara bisnesnnya ialah membaca tahlil untuk kenduri arwah. Di nyatakan upahnya mengikut pekej. Kalau mahu seorang membaca tahlil upahnya sekian dan kalau mahu ramai maka upahnya sekian.


Barulah Abu Nawas faham kenapa la puak2 kenduri arwah ni marah sangat kat Dr Asri bila Dr Asri sebut yang kenduri arwah ini bidaah. Rupa2nya depa dok bikin bisnes. Kalau masyarakat semua tak mau buat lagu kenduri arwah, macam mana depa nak bikin bisnes..

Buka pulak iklan2 surat habaq. Cuba cari berapa banyak iklan orang yang menjadikan agama tempat untuk mencari duit.


Bila datang bulan ramadhan maka Yusop Taayop pun mulalah keluar hadis cerita pasai Nabi makan kurma. Apa anda fikir kalau kurma ini tidak bisa di jadikan bisnes Yusop Tayop mahu menghebahkan pasai hadis makan kurma ini. Sori la bro gua cakap lu..


Banyak lagilah kalau nak cerita pasai orang yang bisnes agama ni. Kebanyakannya pak pak ustad. Lagi glamer ustad maka lagi hebatlah perniagaan agamanya.


Tapi yang paling pukimak ialah mereka yang belajar agama kemudian menjadi barua kepada pemerintah. Bila anak bangsa rosak mereka salahkan anak seni.. Pirahhhh….

Selasa, 8 Mac 2011

PILIHANRAYA LAGI! ADUN BUKIT TENGAH MENINGGAL DUNIA.


Pilihanraya kecil bakal di adakan lagi selepas Merlimau dan Kerdau setelah seorang wakil rakyat di Dun Bukit Tengah meninggal dunia pagi tadi. Kematian mengejut YB ini telah di sedari oleh isterinya..ehh ehh ehh.. sori sori.. ini bukan berita benar tapi berita mimpi Abu Nawas di siang hari..kah kah kah


Abu Nawas suka YB mati sebab bila YB mati bolehlah ada pilihanraya, bila ada pilihanraya maka mestilah ada pembohongan, bila nak bagi orang percaya kepada pembohongan kenalah keluar duit, bila si pembohong keluar duit dapatlah rakyat yang kematian YB duit.


Oh ya gambar kat sebelah ni juga tak ada kena mengena dengan YB yang mati tapi orang ni pun pernah jadi YB, belum sempat mati mamat kat sebelah ni dah tak jadi YB lagi.


Sapa dia gambaq pakcik kat sebelah ni? Jangan tanya Mat Sopi satgi dia kata pakcik ni ahli parti PPP kah kah kah.. mat Sopi orang bodoh dan suka cerita kat orang yang dia bodoh kah kah kah..


Baca semua posting Abu Nawas hari ini di sini http://wasiatpejuang.blogspot.com


Matilah YB Matilah YB Matilah YB


Maka telah 16 kali sudah pilihanraya kecil selepas PRU yang lalu dan BN yang ketinggalan dengan banyak dalam PRK peringkat awalnya kini telah bangkit kembali. Sedar tak sedar kedudukan terkini sudah 8 PRK yang di menangi PR dan 8 PRK juga telah di menangi BN.


Sudah pastilah ini satu isyarat besar PRU ke 13 sudah tidak lama lagi. Namun keduduakan sekarang yang seri antara PR dan BN dalah satu perkara yang masih belum pernah terjadi sepanjang sejarah pilihanraya.


Oleh itu untuk menjaga egonya sebagai parti yang sudah sekian lama ego Abu Nawas pasti Bn tidak mahu kedudukan seri ini akan tercatat dalam sejarah Negara. BN perlu menang sekali lagi untuk menjadi juara.


Maka kepada YB YB nyawa anda adalah sangat di perlukan untuk mati. Maka matilah wahai YB YB ku kerana BN perlukan hanya lagi satu kemenangan untuk PRU ke 13. rakyat pula perlukan duit dengan kematian u wahai YB...Oleh itu matilah cepat wahai YB YB…


Yang Menang jadi YB, Yang Kalah Tatap Senang Hati, Pengundi Sila Pergi Mati.


Maka berakhir sudahlah pilihanraya kecil di 2 negeri. Pulanglah sekalian orang orang politik ke rumah masing masing setelah sekian minggu dengan rasa terpaksa menjadi orang kebanyakan yang tinggal bersama sama orang kampong.


Legalah pak pak menteri, mak mak datin kerana hari ini tak perlulah lagi bertempuk tampar nyamuk dan pijak yang selama ini menghisap darah orang Bandar selama seminggu adanya.


Setuju atau tidak, tipu atau benar atau apa saja alasan orang yang menang dan kalah hanyalah boleh menjadi bualan kosong di kedai kopi. Yang menang tatap menang dan yang kalah tetap kalah.


Abu Nawas bukan nak cerita pasai orang menang dan pasai orang kalah kerana setelah tutupnya pusat mengundi maka sudah tertutuplah segala janji janji mereka mereka yang menagih undi. Yang menang sudah bergelar YB dan yang kalah pula sudah pasti berkata itu ketentuan Ilahi.


Hari ini rakyat di Merlimau dan Kerdau tak usah mengharap lagi. Janji janji hanyalah untuk undi. Itulah nilaian sebenar orang politik kepada rakyat yang mendaftar mengundi. Selepas ini pergi mampuslah rakyat yang nak menagih simpati kerana anda hanyalah perkakas untuk mencari undi.


Apapun abu Nawas ucapkan Tahniahlah pada yang dah bergelar YB. Semoga tidak punya dendam terhadap rakyat yang tidak memberi undi. Hidup ini sedang menunggu mati, takut tak mampu nak menjawab di sana nanti.


Malaikat Cuti Kini Bertugas Kembali.


Ada orang kata ugama tak boleh campur dengan politik. Ish kalau macam tu setiap kali ada pilihanraya maka tak perlulah lagi berpegang pada agama kerana pilihanraya itu politik dan politik pulak tak boleh campur dengan agama.


Sebab itulah bila ada pilihanraya ramailah orang politik suka bercakap bohong kerana ketika itu mereka sudah tidak beragama dan bila mereka sudah tidak beragama maka bolehlah mereka bikin apa saja.


Seronok juga kalau betul politik tak boleh campur dengan agama sebab bolehlah main kongkek kongkek bila ada pilihanraya. Tak perlulah lagi kongkek bibik kemudian suruh bibik tulis surat yang dia tak kenan kongkek.


Wah tentu para malaikat yang kerjanya mencatit amalan manusia rasa lega bila setiap kali ada pilihanraya. Dapatlah depa bercuti kerana bila ada pilihanraya semua orang sudah jadi orang politik.


Ermm… betul ka?


Selepas Kongkek Bibik Anak Yatim Kongkek Din Binjai pula.


Cerita pasai kongkek bibik, teringat semula isu kongkek bibik oleh anak Yatim yang panas pada seketika dulu. Banyaklah blogger2 yang kasi panas isu ni. Tukar Tiub, Ikut Suka Aku, Anak Sg Derhaka dan tidak terkecualilah blog Abu Nawas.


Ntah tiba2 yang kena cekup kawan Abu Nawas si Din Binjai. Ermm tidaklah Abu Nawas pasti mengapa pulak si blogger Sharpeshooter ni yang menjadi mangsa sedangkan dia Cuma copy n paste saja.


Tak apalah mungkin Din Binjai ni blogger yang terlibat secara lansung dengan parti PKR maka nasib dialah. Fuhh selamat juga Abu Nawas rasa sebab ketika isu ini panas, banyak blog2 pro umno yang telah mensasarkan blog Abu Nawas antara blogger yang patut kena tangkap..


Fuhh nasib baik Abu Nawas tak kena, kalau Abu Nawas kena tentu Abu Nawas lagi glamer.. bila Abu Nawas semakin glamer nanti ada pulak yang susah hati kah kah kah.


Anak Yatim Kotenya Mati.


Abu Nawas terbaca satu komen dari pembaca dalam blog Ikut Suka Aku. Kata si pengomen itu, menurut firasat seorang yang pakar kote Anak Yatim sebenarnya memang betul tidak mengongkek bibik kerana dari kepakaran yang si pentafsir ini beri si anak Yatim ini kotenya mati atau dalam bahasa kampungnya “peliaq mampuih”


Eh betul ka kote anak Yatim ini mampus. Tidaklah mampu untuk Abu Nawas mengesahkannya kerana tidaklah ada ilmu Abu Nawas dalam bab kote mengote ini. Tapi kalau betul kote anak Yatim ini mati tak ada gunalah beristeri cantik kerana tidak mampu untuk dirinya menikmati kecantikan isterinya itu.


Jadi kalau bukan anak Yatim yang kongkek bibik, siapa pulak yang mengongkek. Kalau bibik tak kena kongkek kenapalah pulak bibik tulis surat yang dia tak kena kongkek? Ermm ntahapaapantah XPDC….


Leman Raja Lawak… Man Belacak Raja Kote


Sebut pasai kote mati maka teringatlah Abu Nawas pada sekutu Abu Nawas yang bernama Leman Raja Lawak. Abu Nawas teringat kat Leman sebab sebelum masuk raja lawak nama Leman ialah “Man Belacak”.


Man Belacak jual minyak belacak di seluruh alam semenanjung Tanah melayu. Maka berkenalanlah Abu Nawas dengan Man Belacak atau Leman raja Lawak ini di satu tempat yang bernama Uptown Bandar Perda.


Minyak belacak adalah minyak untuk menguatkan kote. Man Belacak adalah penyambung kepakaran orang tuannya yang menjadi pengeluar minyak belacak terkenal dari Kuala Nerang Kedah. Maka seluruh keluarga Leman yang mempunyai kote adalah pakar dalam bidang kote mengote ini.


Hari ini Leman mungkin tak mahu jadi Man Belacak lagi sebab leman sudah terkenal jika nak di bandingakan dengan Man Belacak. Leman hari ini sudah dapat sambutan VIP kalau balik kampungnya di Kuala Nerang.


Ramailah orang politik yang berkawan dengan Leman untuk mencari pengaruh politik di aklangan peminat Leman. Maka berkawan rapatlah pula Leman selepas ini dengan orang orang politik.


Jadi Abu Nawas berharap kalau Leman dah boleh rapat dengan orang politik, bolehlah Leman mintak orang politik perkenalkan minyak belacaknya kepada anak Yatim. Tentu anak Yatim berminat kalau benarlah kote anak Yatim sudah meninggal dunia.


Untunglah Leman kalau boleh jual minyak belacak pada Pak menteri.. Tentu boleh jadi kaya. Kalau Leman kaya Abu Nawas tumpat duit poket atas sudah la. Yang paling penting bila Leman sudah kaya bolehlah Leman tolong sponsor teloq Lebai Asri yang hilang kat uptown ni kah kah kah…


Cukuplah dulu untuk hari ini, kalau umur panjang esok Abu Nawas kembali lagi. Ermmm nak cerita apa pulak esok.?? Abu Nawas ingat nak cerita pasai orang bodoh jadi pemimpinlah.. tak pun cerita pasai orang tua dema RM40ribu pada awek Indon.. tak pun cerita pasai Tuty Sadinar..


Tengoklah dulu..kah kah kah

Ahad, 6 Mac 2011

GADIS INDON UMPAN TERAKHIR DI KERDAU DAN MERLIMAU

Asyik bertanya, asyik bersms..bila Abu Nawas nak update blog. Amboi terasa macam Tukar Tiub la pulak Abu Nawas ni. Betui ka ada yang sampai ketagih nak baca blog Abu Nawas ni..

Kalau dah sampai tahap ketagih tu dan nak suruh selalu Abu Nawas update blog ni, ringan ringan la jari tu click apa apa iklan yang keluaq dalam blog ni.


Bukan susah pun…hanya sekali click saja. Kalau sehari dapat 500 click Abu Nawas pun tak mau pi cari makan dengan kerja lain lagi. Abu Nawas nak dok depan computer saja….

Amboi dah kasi intro sampai macam tu tak kan tak paham paham lagi kot?


Apa2 pun Abu Nawas ucap tima kasih la pada peminat Abu Nawas dan kawan kawan blogger semua.. Abu Nawas ni bukan boleh puji sikit satgi Abu Nawas kuat perasan..tapi tak la sampai perasan macam sorang lebai tu…Lebai mana tu??? Kah kah kah.


Kerdau Dan Merlimau..


Nampaknya kali ni punya PRK Abu Nawas tak dapat nak ambil bahagian. Tak apalah masih ramai lagi wakil rakyat akan mati selepas ini dan kalau Abu Nawas masih hidup Abu Nawas akan tulis dalam PRK akan datang ni.


Harap harap lepas ni wakil rakyak kawasan Abu Nawas la pulah yang mampus..kah kah kah..Bila wakil rakyat mampus boleh la cari duit sikit kah kah kah…tapi kalau wakil rakyat kawasan abu Nawas yang mampus, Din Binjai nak kerja mana pulak? Keh keh keh… Tak pa tak pa Din, ada satu kedai kat dalam kampong aku dah bankrupt, kalau Ong dah mampus nanti hang mai la jual nasik kedai dalam kampong aku yang bankrupt tu ha ha… Lagi pun bini hang pandai buat gulai..Fuhh terangkat bro….


Eh melalut kot mana pulak ni… Hari ni orang Kerdau dan orang Merlimau akan keluaq mengundi. Selepas semingu dok kena temberang dengan orang politik maka hari ini tiblah giliran orang Merlimau dan Kerdau kasi ajar sama orang politik yang suka temberang tu…


Abu Nawas harap orang Kerdai dan Merlimau jangan undi BN. Kalau tak suka dekat pas sekalipun jangan sesekali undi BN. Yang paling penting ialah BN perlu di tumbangkan dahulu untuk mengujudkan kuasa rakyat.


PR atau BN bukan parti yang terbaik untuk rakyat buat masa ini. Bn telah terbukti parti yang anti rakyat tetapi PR masih belum di uji kesetiaannya kepada rakyat. Oleh itu untuk menjadikan kuasa itu milik rakyat maka perkara yang paling utama ialah mesti jatuhkan BN dulu dan selepas daripada itu barulah rakyat memberi pengajaran kepada PR pula setelah PR berkuasa.


Bila kerajaan takut kepada rakyat dan rakyat pula mampu untuk berani menaikkan dan menjatuhkan parti yang mana yang mereka rasa bersama rakyat maka ketika itu akan wujudlah kuasa rakyat.


Oleh itu Abu Nawas berpesan kepada semua pengundi di Merlimau dan Kerdau agar mengundi PAS dalam PRK ini atau setidak tidaknya sila rosakkan kertas undi sebagai tanda protes…

Selamat mengundi…


Lebai Zan Kesepian Di Dalam Rumah

Apa dah jadi dengan cerita lebai Zan? Dah selesai ka? Awat Abu Nawas tak sambung cerita? Lebai Zan masih hidup atau sudah mampus? Kah kah kah..


Rilex rilex rilex…. Cerita Lebai zan masih ada, Abu Nawas Cuma masih berpegang pada janji janji Pengarah pasti Negeri. Biaq pi la kat depa walau apa saja rancangan depa. Depa tunai janji Abu Nawas tutup cerita tapi kalau depa mungkir janji Abu Nawas akan sambung balik cerita…


Semua sms depa abu Nawas simpan..semua percakapan mereka dalam talipon Abu Nawas rakam.. Depa mungkir abu Nawas pun turut mungkir..tapi kali ni lagi best..ada cerita pompuan nama JUWITA…fuhhh depan laki cukup solehah tapi belakang laki….Allah saja yang tahu…..

Cuba la tengok posting blog Abu Nawas yang paling hits kat sebelah ni… nampaknya cerita Lebai Zan bukan saja paling hit malah tergolong dalam versi cerita lucah kah kah kah….


Lagi pun la ni Lebai zan dan hidup tak tentu arah. Nak pi mana pun rasa macam orang dok perati..kah kah kah.. Nak pi Surau pun dah tak boleh sebab malu bila orang surau dah kenai perangai tak senonoh dia tu.. Bagi la dia tenang fikiran kat dalam rumah dia tu.. sambil2 dia DRIVE motor kah kah kah…


SEMINGGU YANG BERBAGAI CERITA.

Hari ni Abu Nawas tak mau bikin cerita politik pasai dah seminggu Abu Nawas tak update blog. Esok esoklah Abu Nawas bikin cerita politik Lagipun dah berjuta blog dok cerita pasai politik…

Hari ni Abu Nawas nak santai santai cerita pasai tak tentu pasai..


Cerita Birthday

Happy birthday to me….

happy birthday to me….

happy birthday to Abu Nawas…

happy birthday to me…. Kah kah kah…


Abu Nawas nyanyi lagu birthday pada Abu Nawas sendiri sebab nak rasa macam mana rasanya syok sendiri macam ada mamat mamat kat luaq sana tu syok sendiri…


Rupa2nya best jugak syok sendiri ni ye..rasa macam pak cu ceng la pulak..bayang saja betina mana yang nak semua ada kah kah kah. Ala macam ada orang kampong abu Nawas bikin blog la..dia bikin..dia tulis..dia buka..dia baca..dia komen..dia tutup dan dia syok sendiri kah kah kah.. kesian kat dia kah kah kah.


Eh lupa pulak sebenaqnya Abu Nawas baru saja sambut birthday minggu lepas. Ish dah semakin tua rupanya abu Nawas ni..tapi tak pa anak dah ramai…kalau abu Nawas mati tak sempat tibai beberapa ekoq mamat anak anak Abu Nawas ada.. tak kan depa tak reti nak tibai orang kot…

Tima kasih la Abu Nawas nak ucapkan pada kawan2 yang doakan Abu Nawas time birthday hari tu. Mana la nak tau ada antara hangpa semua tu mustajab doa…


Yang bestnya birthday tahun ni abu Nawas sambut dengan awek cina yang dah 22 tahun Abu Nawas tak jumpak.. Lebih kurang macam lagu Mei Hua la…. Eh satgi ada pulak dok pi cerita kat bini Abu Nawas…. Keh keh keh maklumlah ada bini la katakan…kalau macam sekoq lebai tu pakai dok berangan saja la keh keh keh..


Cerita Cewek Indon

Kemarin Abu Nawas lepak dengan sorang member kat satu kedai. Oleh kerana Abu Nawas ni memang kaki makan free maka apabila di belanjanya mamat tersebut akan Abu Nawas maka melayanlah Abu Nawas akan dia sepanjang pagi sehinggalah tengahhari kemarin. Lepas sebatang rokok Surya Abu Nawas sambung lagi sebatang rokok dia Abu Nawas sedut.


Cerita itu cerita ini maka keluarlah bebarapa cerita akan kisah cewek cewek Indonesia yang menjadi rebutan lelaki tua di kampong kesayangan Abu Nawas.


Tersebutlah kisah akan seorang tua yang kononnya pejuang Islam terunggul dan anak buah terpuji YDP Pas Batu Kawan yang kini sedang di lamun cinta dengan cewek Indonesia (Orang Penang cuba tanya Ostad yang orang pas batu kawan kata karomah ni betul tak orang tua yg kaki Indon ni anak buah terpuji dia).


Sebenaqnya dah lama AbuNawas dengaq cerita pasai orang tua yang mengaku pejuang Islam ni dok usung Indon tapi dia punya pasai la. Abu Nawas peduli apa dia nak mampuih ka nak menutuh ka. Abu Nawas pun tergolong dalam gang jahat jugak tapi tak pernah la lagi nak usung Indon macam orang tua tak sedaq diri ni buat. Tapi orang oleh kerana orang tua tak sedaq diri ni hatinya banyak busuk maka eloklah Abu Nawas cerita sikit pasai dia.


Kawan Abu Nawas yang belanja Abu Nawas minum pagi kemarin tu cerita macam mana si tua kutuk ni punya bahalol menjadi barua kepada cewek Indon..


Menurut kawan Abu Nawas yang Abu Nawas sedut rokoknya lagi si tua yang memperbodohkan dirinya kepada cewek Indon ini bukan saja habis duit kerana tergilakan cewek Indon tapi rumahnya sendiri tak cukup duit untuk di siapkan sedangan cewek Indon telah pun siap membina banglo di negaranya.


Baguslah kalau dah jadi pemurah sampai macam tu. Tentu YDP pas Batu Kawan kata banyak pahala orang tua ni dapat sebab pemurah. Lagi pun tua ni pun sanggup jadi barua ostad karomah ni bikin fitnah.


Banyaklah benda lagi yang kawan Abu Nawas cerita pasai orang kuat pejuang Islam kampong Abu Nawas ni. Abu Nawas Cuma kata dalam hati sebelum ni tua kutuk ni sanggup bikin fitnah pada kawan sendiri. Sanggup buang kawan demi mengikut kemahuan Ostad yang kononnya karomah dan ada ilmu kebal kata orang kampong Abu Nawas.


Allah maha besar. Kini semua fitnahnya kembali kepada dirinya sendiri. Tiap2 malam mesti nak berhibur. Jalan ke Surau sudah tak jumpak. Yang terang jalannya ialah ke pusat karaoke....gelek gelek…


Kepada tua ni Abu Nawas nak kasitau.


Sudah sudah la..sedaq la diri dah tua..tak lama lagi dah nak mampus…satgi dalam kubur kalau malaikat tanya di manakah wang kamu di belanjakan, tak kan hang tak malu nak kasitau yang semua duit hang habis kat betina Indon.


Kalau betina Indon tu elok tak pa la jugak, ni macam Mak Lampir je kah kah kah… Tapi nak buat macam mana dah tua baru nak belajaq buat jahat kah kah kah… Kesian kat anak bini hang..jiran jiran dok mengata kat dia…..


Cerita Orang Politik.

Dua tiga malam lepas Abu Nawas lepak dengan seorang orang besaq satu parti politik. Dah nama pun orang besaq maka tempat lepak pun kena keluaq wang besaq la jugak. Kalau Abu Nawas nak masuk sendiri tempat ni mana la mampu Abu Nawas nak bayaq.


Dah jumpak orang politik maka sembang pun politik la jugak. Dari A sampai Z semuanya cerita politik tak ada yang tidak politik melainkan politik belaka.


Tak payah la cerita apa yang Abu Nawas bercerita nanti payah pulak ceritanya tapi Cuma nak habaq betapa wang ringgit bagi orang besq besaq ni umpama daun yang berguguran saja.

Ntah dari mana datangnya tidaklah pulak Abu Nawas ketahui. Yang pentingnya daun daun ringgit Malaysia yang berguguran pada malam itu masuk juga ke poket Abu Nawas.. Lepas la belanja seminggu dua.keh keh keh…


Orang Miskin Di Larang Mati


Bila cerita pasai orang banyak duit mestilah ada cerita pasai orang tak ada duit. Abu Nawas ni kira tergolong di kalangan orang tak ada duit la. Jadi kalau nak cerita pasai orang miskin ni, lagi banyak la Abu Nawas boleh cerita.


Kalau nak jadi rakyat Malaysia mestilah ada RM sebab kalau tak ada RM anda tidak akan di akui sebagai rakyat Malaysia.


Hari ini kita boleh terus bernafas sebab kita masih ada RM walaupun kita miskin. Setiap saat RM adalah di perlukan untuk meneruskan hidup. Sama ada kita mampu atau tidak RM mesti ada.

Bukan saja nak hidup malah nak mati pun mesti ada RM. Oleh itu orang miskin bukan saja susah nak hidup malah nak mati pun tak boleh sebab tak ada duit.


Yalah kalau tak ada duit macam mana nak bayaq upah orang yang cari makan dengan sembahyang mayat. Itu belum kira kain kapan, keranda dan lain lain peralatan nak masuk kubur lagi.


Bila orang miskin dah mati, dosa dosa atas dunia tak boleh nak langsai sebab tak ada duit macam orang kaya. Orang kaya boleh bikin fidiyah sebab boleh beli beras berkampit kampit lepas tu boleh la 4-5 orang pak haji surung tarik beras untuk kasi hilang dosa. Lepas surung tarik pakat la tanggung bawak balik rumah besar tu. Opss jangan pertikai susrung tarik ni sebab depa ada “nas”. Nasnya ialah “Boleh kat aku halal..boleh kat kat orang Harammmmmmmmm”.


Sebab tu la puak puak ni marah sangat kat Dr Asri… bukan marah pasai apa..depa marah pasai Dr Asri pandai pandai kata apa yang depa dok buat ni bidaah…. Kalau orang kampong semua dah tak mau buat surung tarik lagi macam mana pak pak aji ni nak dapat beras free lagi????....kah kah kah






Leman Oh Leman.. Selamat Pulang Ke Uptown..


Minggu lepas berakhirlah sudah wajah Leman berkarisma di skrin TV. Walau Leman tak berjaya sampai ke peringkat akhir tapi pusing ke 8 sudah cukup buat Leman di kenali di seluruh pelusuk tanahair.

Paling tidak pun Abu Nawas boleh la nak belagak ranggi bila kawan Abu Nawas Leman dah jadi glamer…


Tak menang pun tak pa sebab kalau menang mungkin Leman tak larat pulak nak berkepit dengan betina. Bila Leman dah tak larat nak berkepit dengan betina tentu Leman pass kat abu Nawas.. Bila Abu Nawas berkepit dengan betina nanti tentulah Mat Sopi dengan kawan baik dia Lebai Zan jaki..keh jeh keh…


Dengaq cerita Leman nak balik kampong jadi orang politik. Memang layak la kalau dia nak jadi orang politik jika nak di bandingkan dengan Lebai Asri yang tak dak teloq kat Up Town Perda ni.


Selama ni puak puak Lebai Asri kat uptown Bandar Perda ni pandang rendah kat peniaga peniaga. Depa rasa depa la di pilih Tuhan kononnya untuk jadi pejuang Islam. Bila ajak berdebat kecut..bila jak bertumbuk teloq terus hilang kah kah kah….


Kalau betul Leman jadi orang politik nanti, parti apa yang Leman nak pilih. Yang pastinya Leman tak akan pilih Umno. Kalau Leman nak pilih Pas, macam mana pulak puak puak Lebai uptown Perda nak cari makan.. Leman peguam tapi Lebai Asri cuma sekolah tingkatan 5 saja. Kah kah kah….


Apa pun Abu Nawas nak ucapkan terima kasih banyak banyak pada semua penyokong yang telah mengundi Leman.


Kedai Kopi Raba Raba Bankrup…


Tersebutlah kisah sebuah kedai kopi tapi telah di pendekkanlah ceritanya pulak bahawasanya kedai kopi maksiat ini telah pun bankrupt.


Inilah balasan Tuhan bila kedai kopi di jadikan kedai maksiat. Pantang budak budak pompuan masuk, semuanya kena raba juboq…


Syukurlah kedai kopi ni bankrupt, kalau tidak ntah berapa banyak lagi yang akan menjadi mangsa melaun ni… Syukurlah………


Eh kedai kopi kat mana ni haaa??? Emmm nantilah kita sembang sembang..masa mamat ni belum sampai lagi kah kah kah….cuba tanya blogger Sharpshooters.. rasa rasa dia kenai kot!!!!!

Blackend Is The End

Dyers Eve