To Live Is to Die

free counters

Selasa, 19 April 2011

CADANGAN HINDU MIC YANG BODOH BANGGANG BAHALOL


Apa la hindu MIC ni bikin cadangan bodoh... Ada ka patut dia cadang tempoh jadi MB dan KM cuma 2 penggal saja... kah kah kah.. Oiii hindu MIC 2 penggal paling lama pun 10 tahun..10 tahun mana sempat nak sapu harta orang miskin sampai habis kah kah kah..

Cuba hang tengok KM sarawak dah 20 tahun lebih jadi KM tapi kat sarawak berlambak lagi pokok balak yang dok ada. Ini maknanya walaupun 20 tahu tapi ianya masih belum cukup untuk habiskan harta orang sarawak..

Oii hindu MIC..lu agak2 la kalau nak bagi cadangan pun... belajaq la metematik kasi pandai sikit. Cibai cibai pun mau 100 tahun jadi MB atau KM baru la luak harta orang miskin. LU mana tau sebab lu tak pernah jadi KM lagi..kah kah kah bodoh punya hindu MIC....

Lagi satu kalau jadi KM 10 tahun mana sempat mati masa jadi KM, bila mati tapi dah tak jadi KM susah la betina Lubnan nak waris harta orang miskin...

Citt..aku ludah dengan ayaq sireh baru tau hindu MIC ni...

Ohh ya lagi satu. lu punya muka apa pasal bukan macam Hindu haa? Lebih baik lu masuk parti umno.... lu tengok itu Nana Marican muka macam hindu pun ada masuk parti umno kah kah kah..
...................................................................................................

Dua penggal tempoh ideal - Sinar Umno

SHAH ALAM – Tempoh dua penggal bagi Ketua Menteri atau Menteri Besar untuk menerajui sesebuah negeri adalah ideal supaya tidak timbul rasa tidak senang dalam hati rakyat terhadap parti pemerintah.

Setiausaha Agung MIC, S. Murugesan berkata, penyelarasan selama dua penggal perlu digubal oleh perlembagaan peringkat negeri supaya dapat wujudkan perubahan serta pembaharuan dalam politik negara.

“Saya melihat ia satu ideologi bernas. Setakat ini belum wujud mekanisme begini dan kita harap ia dapat dipertimbangkan untuk dilaksanakan bagi kesejahteraan rakyat.

“Bagaimanapun, penerimaan rakyat terhadap calon yang dipilih lebih penting berbanding isu tempoh seseorang calon memimpin atau menerajui sesebuah negeri,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Bagaimanapun, Setiausaha Agung UMNO, Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, setakat ini kerajaan belum berbincang mengenai penyelarasan tempoh dua penggal kepada pemimpin tertinggi dalam parti.

“Kita belum bercadang dan berbincang untuk ke tahap itu. Apa yang menjadi tumpuan ialah konsep 1Malaysia yang mengutamakan kepentingan rakyat dan kemajuan negara,” katanya.

Menyentuh mengenai tempoh pemerintahan terlalu lama Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, Adnan berkata, masyarakat masih menerimanya dan isu berbangkit mengenai mengehadkan tempoh kepimpinan tiada kaitan dengan Taib.

“Beliau masih dikagumi dan rakyat masih menerimanya. Jika tidak, masakan Presiden Parti Pusaka Bumiputera Bersatu (PPB) itu memenangi kerusi yang ditandinginya dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak, 16 April lalu.

“Soal berapa lama seseorang pemimpin itu memerintah, tidak menjadi isu selagi mereka bawa kebaikan kepada negara. Melainkan, mereka merosakkan parti,” katanya.

Blackend Is The End

Dyers Eve