To Live Is to Die

free counters

Khamis, 16 Jun 2011

MACAM MANA PILIHANRAYA NAK BERSIH KALAU PAS SENDIRI PUN TUKAR NAMA PENGUNDI

Dalam dok meronda2 di alam siber di hari website2 kerajaan di godam hari ini, Abu Nawas terjumpak satu blog Umno, iaitu blog pilihanraya kecil Dun Permatang Pasir. Blog ni dah tak di kemaskini kerana calon umno dah menerap dengan calon Pas masa prk hari tu.

Yang menariknya dalam isu2 yang di utarakan oleh blog tersebut, aku terjumpak senarai nama pengundi hantu yang telah di senaraikan di dalam blog tersebut.

Yang boleh aku kenai kata depa tu pengundi hantu ialah kerana antara nama dalam senarai tersebut aku kenai sangat. Maunya tak kenai orang kampung aku. Ketua Pas cawangan la pulak tu. Kah kah kah....

sila rujuk Sini

Ni nak kira macam mana ni? Kata umno dok bikin pengundi hantu tapi yang ni nak kira macam mana pulak? kah kah kah. Tak kan umno yang buat kot kalau dah nama tu adalah ketua pas cawangan. Tak kan umno nak tukaq nama orang pas pi jadi pengundi hantu di Dun tersebut. Cari nahas la namanya kah kah kah.
Cuba tengok anak panah merah dalam gambar di atas, Idris Bin Abdul wahab adalah Ketua Pas cawangan Kampung Tok Panjang yang berada di dalam Parlimen Batu Kawan dan Dun Bukit Tengah. Manakala anak panah biru adalah isterinya.

Ni nak kira pengundi hantu atau apa pulak? Kalau umno buat salah kenapa Pas buat tak salah. Hukum apa yang pas pakai ni?

Dengaq cerita la ni depa dok tukaq nama2 ahli Pas ke Dun Permatang Berangan la pulak. Kah kah kah.. ni kira tipu sunat ka tipu wajib?

Kalau asyik dok tukaq nama pengundi ke kawsan Pas bertanding macam mana pulak rakan dalam Pakatan rakyat nak dapat undi?

Habis la YB Bukit Tengah kali ni. Macam mana dia nak mempertahankan jawatan Adun kalau semua pengundi yang sokong Pakatan semuanya di tukar ke tempat Pas bertanding?

Kah kah kah selama ni YB ni dok ingat orang pas la yang akan tolong dia PRU13 nanti tapi dia tak tak orang pas sudah main dia punya belakang kah kah.

Habis la hang Din Binjai oii...


Kah kah kah.. Macam mana nak pilihanraya Bersih kalau orang yang nak bikin Bersih yang kotorkan pilihanraya?

Janganlah keluaq dalil "peperangan itu tipu muslihat" sebab nanti umno pun boleh kasi dalil tu jugak? Tak kesian ka kat kawan dalam pakatan yang undi kita tapi kita pulak bawak lari pengundi keluaq dari tempat depa bertanding?

Ishh marah pulak lagi depa kat Abu Nawas kah kah kah.. marah pi la bukannya depa bagi aku makan pun kah kah kah... Mana nak tau kot kot Shamsul Kamal nak talipon aku hari ni..dah lama dia tak talipon aku kah kah kah...

Blackend Is The End

Dyers Eve