To Live Is to Die

free counters

Ahad, 3 Julai 2011

ada 4 golongan yang menolak turun ke jalan raya

Aku tertarik dengan apa yang dikatakan oleh anak muda di blognya ini ( Sila CLICK ).

Lihat pula status pendidikan anak muda ini. Bermula dengan pendidikan PASTI sehinggalah ke kolej Islam anak muda ini sudah pastilah memounyai asas agama yang kuat sekurang2nya dari segi ilmu agama asasnya.
Pesoalannya, mengapakah anak muda ini tidak memilih Pas sebagai wadah perjuangannya? Dari pendidikan pra sekolah yang berasaskan islam sehinggalah mengambil jurusan undang2 syariah di peringkat tingginya tidakkah anak muda ini berjumpa tentang omongan sosialisme itu kafir dan sekian sekian?

Bagi Abu Nawas inilah anak muda generasi baru yang tidak menjadikan hidupnya di tentukan oleh orang lain. Anak muda seperti ini tidak sesekali teracun dengan asap candu agama yang di jadikan alat oleh pemimpin untuk terus berkuasa.

Bandingkan pula dengan Mamat di bawah ini. Beliau adalah seorang Ketua Pemuda Pas Kawasan. Status pendidikan sehingga tingkatan 3 sahaja. Perwatakan seolah olah orang yang berpegang dengan ugama. Tetapi sayang mamat ini tidak mampu untuk menentukan pendirian hidupnya sendiri kerana tidak mampu berfikir seperti anak muda generasi baru di atas.

Cuba lihat pula aklak pemimpin yang menentukan hidupnya dalam gambar di bawah ini sedang bermesyuarat.
Maka apa yang dapat di simpulkan dengan dua anak muda di atas terselah perbezaan pemikiran yang amat ketara.

ngah ulamak dan pak ostad yang membontotkan diri mereka dengan jahiliyyah.

BERSIH adalah Haram kerana ada dalam hadis nabi, nabi SAW memerintahkan supaya jangan turun ke jalan raya! berdemontrasi adalah Haram! kah kah kah!!!

hoi!!! ini lah ustaz jenis samsudin harun!!! ustaz yang bukan sahaja kepala hotaknya bangang! tapi juga bangsat! kah kah kah!!!

Dr Fathi Yakan kata demo adalah kewajipan!!!!

Ust Fadhil kata demo adalah kebangkitan!!!!

Ust Nik Aziz kata demo adalah perjuangan!!!!

Dr Haron Din kata demo adalah Islam!!!

hoi ustad-ustad bodoh!!!! kalau rasa kepala dah tak masuk udara....pergi mintak pam lah kat hospital!!! kah kah kah!!!

ini dia 4 golongan yang menolak perjuangan di jalan raya:

1) Mereka yang anti syiah. biasanya puak-puak ni akan mengatakan bahawa syiah la yang mengajar umat Islam berdemo. ke jalan raya memberontak. spesies ini kita panggil juga sebagai puak-puak wahabi.

2) Israel dan ejen-ejennya seluruh dunia. Memang MOSSAD memainkan peranan bagi mengelakkan kaum-kaum lain menentang pak turut-pak turut mereka seperti Malaysia.

3) pak ostad yang dah terlalu selesa atau ahli-ahli akademik yang duduk selesa dalam kemewahan dan kekayaan. puak-puak ni memang takut nak turut ke jalan raya. takut disimbah air kimia dan disembur gas pemedih mata. namun, Muslimat PAS terlalu bodoh hingga sanggup menaikkan puak-puak ni naik jadi AJK Muslimat Pusat. memang bodoh pemilihan muslimat PAS tahun ni.

4) sudah tentu lah orang-orang yang sayang sangat dengan umno dan BN. mereka anggap UMNO adalah pahlawan dan pejuang agama. turut tidak terkecuali ialah PERKASA. kah kah kah!

kesimpulannya ... keempat-empat puak ni adalah ejen zionis kapitalis. sekian.

depa takut nak turun sebab POLIS-POLIS ini lebih hebat dari Tuhan mereka agaknya. hahaha!!!

rambut panjang, tak kuat agama. tapi lebih hebat keberaniannya berbanding pak ostad yang duduk bilik mewah, yang suka keluar fatwa gila.

sayang negara. turun lah ke BERSIH bersama kita!!!!

Blackend Is The End

Dyers Eve