To Live Is to Die

free counters

Selasa, 26 Julai 2011

TERKINI: ISU WAHABI, DR ASRI DI TAHAN DI BUKIT AMAN TENGAHARI TADI


Bekas Mufti Perli iaitu Dr Asri Zainal Abidin telah di beritakan di tahan oleh sepasukan anggota polis di Bukit Aman sebentar tadi. Menurut sumber kereta Dr Asri telah di tahan untuk memberi laluan kepada sebuah ambulan yang membawa seorang wanita yang mahu bersalin ke hospital berdekatan..

Kah kah kah..macam biasa berita tajuk semuanya tak benar..sebenarnya Abu nawas dah malas nak ulas bab ba isu semasa yang semakin merepek dan macam haram jadah sejak akhir2 ni. lagi pun setiap kali Abu Nawas tibai umno yang dapat untung anjing anjing politik dalam Pakatan Rakyat.

Blog Abu Nawas ni bukan di buat untuk membela pemimpin2 Pakatan rakyat sebab Abu Nawas tak ada kena mengena dengan Pakatan Rakyat. Bukan apa, Abu Nawas dah meluat tengok anjing2 politik dalam Pakatan rakyat yang hidup dengan hipokrasi, walaupun tak semuanya macam tu.

Lebih baik Abu Nawas tulis cerita pasai pemimpin yang betul2 bersama dengan kesusahan rakyat macam macam orang2 PSM..

Tapi hari ni abu Nawas kena tulis jugak sebab tak tahan dengan jenaka yang tahap melampau oleh kerajaan malaysia ni : -
Kah kah kah..benda apa wahabi ni?? KedaiWahab jual baju sekolah kat Bandar Perda ka? kah kah kah. macam mana "wahabi" boleh jadi penganas pulak?

Adoi lawak lawak, dulu orang kampung Abu Nawas saja bikin lawak pasai wahabi ni. Bila tanya depa benda apa wahabi ni nanti depa jawab wahabi ni ajaran sesat yang tak bagi buat kenduri arwah dan tak boleh baca yassin malam jumaat. Kah kah kah kah.

Masa dr Asri balik dari Jordan dulu ramai ostad ostad yang marah kat dia sebab Dr Asri cakap kenduri arwah tu "bidaah". Maunya ostad ostad tak marah kat Dr Asri, selama ni depa baguih punya dok makan free bila ada orang mati tiba2 Dr Asri kata kenduri arwah haram kah kah kah...

Dr Asri sudah bikin susah pada pak pak lebai dan ostad ostad yang selama ni main sorong tarik beras kononnya fidyah nak kasi hapus dosa.kah kah kah. Macam mana pak2 lebai dan ostad nak bawak balik 2-3 kampit beras kalau Dr Asri sudah cakap itu macam punya bayaq fidyah tak betul kah kah kah.

Sejak Dr Asri balik ke Malaysia ramai pak2 ostad susah hati sebab Dr Asri bercakap pasai hadis sahih dan daif. Pak pak ostad kata orang tua2 dulu dah lama buat tiba2 hari Dr Asri nak kata tak boleh.Kah kah kah.

Itu cerita orang kampung dan pak2 ostad yang selama ni tak sukakan Dr Asri. Bagi depa Dr asri ni wahabi walaupun depa sendiri tak tau benda apa wahabi tu. Pak pak lebai dalam kampung pun main ikut2 saja kata wahabi tu sesat. Serupalah kalau kita tanya komunis tu apa nanti depa jawab komunis tu tak percaya tuhan begitu jugalah kalau kita tanya depa wahabi tu apa? nanti depa jawab wahabi tu Dr asri kah kah kah. Kalau tak percaya cuba hangpa tanya kat ketua pemuda Pas batu Kawan,...kah kah kah.

Hari ni mai pulak cerita pasai wahabi tu pengganas. mai kot mana pulak wahabi tu penganas. Kah kah kah. Ni semua pasai ostad ostad juga lah yang keluaq fatwa wahabi tu penganas kah kah kah. ostad2 ni kebanyakannya tua2 macam ostad kat bawah ni :-
Ini ostad tua yang susah hati bila muncul pemikir2 Islam macam Dr Asri sebab tu dia tibai semua sekali termasuk dengan ostad2 umno. Dulu orang suka dengaq dia dok temberang dalam forum perdana tapi hari ni dia sudah tak laku lagi. Bila tak laku lagi macam mana orang nak panggil dia ceramah. Bila tak ada ceramah macam mana nak dapat sampul..Kah kah kah

Bila hati sudah sakit maka macam2 la dia fitnah pada Dr Asri. Yang tak reti apa benda apa wahabi pun pun pakat sorak sorai kah kah kah..

Apa pun Abu Nawas cadangkan pada polis cepat2 tangkap Dr Asri dan semua ulamak umno yang wahabi tu. Kalau boleh bukan saja tangkap malah pukul depa ni semua dalam lokap macam depa pukul Kugan sampai mati kah kah kah.

Bila Dr Asri kena tangkap lagi lamai meluat kat umno, bila ulamak umno kena tangkap lagi ramai orang umno keluaq umno kah kah kah. bagus bagus jom kita kata wahabi penganas.. Jom kita kempen mintak polis tangkap Dr Asri dan kalau boleh suruh siasat kat bangunan SPRM lepas tu kita pi kutip mayat Dr Asri kat gelanggang babminton kah kah kah. lagi ramai orang mati lagi cepat umno kalah kah kah kah

Blackend Is The End

Dyers Eve