To Live Is to Die

free counters

Rabu, 10 Ogos 2011

LAGI REMAJA DI TAHAN MAJLIS AGAMA KERANA BERBUKA PUASA DI GEREJA BUKIT MERTAJAM


Sepasang remaja Islam kemarin telah di dapati berbuka puasa di sebuah gereja yang terletak di hadapan hospital bukit mertajam.

Menurut seorang jururawat pelatih yang kebetulan lalu di hadapan gereja tersebut, beliau mendapati 2 remaja tersebut telah makan di restoran mamak yang terletak di sebelah gereja tersebut..

Jururawat yang tidak berpuasa kerana kedatangan haid itu terus berlari ke pejabat agama yang juga terletak tidak jauh dari situ untuk melaporkan kejadian itu kepada pegawai pejabat agama yang kebetulan sedang OT pada petang kemarin.

Setelah mendengar cerita yang amat tragis dari jururawat pelatih tersebut, pegawai pejabat agama itu tidak membuang masa dan terus ke kedai mamak di sebelah gereja itu untuk berjumpa dengan remaja tersebut agar berhenti dari berbuka puasa kerana berbuka puasa di sebelah gereja adalah haram.

Kah kah kah..ini fatwa keluaran terbaru. Tak boleh berbuka puasa di gereja sebab nanti kena tangkap. Habis tu nak bukak posa kat mana?

Ini semua cerita nak perbodohkan orang melayu. Ini cerita nak kasitau sama orang bukan Islam, bahawa ini islam banyak susah ooo. Itu tak boleh ini tak boleh.

Guan Eng kasi duit RM100 pada orang tua tak boleh ambil sebab itu duit haram... Gereja kasi bantuan sama orang miskin pun tak boleh sebab nanti jadi murtad.

Yang boleh adalah pasang banner sepanjang jalan cakap "Zakat itu satu kewajiban". Orang miskin nak mampus atau takmakan apa pejabat zakat peduli.

Bikin masjid besaq besaq lepas tu kutip duit banyak2 tapi orang miskin dok sebelah masjid satu sen pun masjid tak huloq. duit masjid hanyalah untuk pak pak ostad. Taruh dalam sampul kasi sama Pak Ostad.

Apa pak ostad peduli kalau ada orang tak makan kat sebelah masjid tu, yang penting pak ostad mau hidup mewah dan boleh pakai kereta besaq.

Pi mampuih la dengan waran tangkap tu. Selama ni ada pejabat agama peduli dengan kemiskinan. Selama ini ada ka pejabat agama ambik tau ada orang tak mampu hantaq anak dia pi sekolah keran tak ada duit.

Kepala butuh hang mufti selangor, pukimak hang Hassan ali, kalau tak mau kasi gereja bantu kasi la duit gaji hangpa yang berpuluh ribu tu pada 12 orang yang pi gereja sebab nak dapatkan bantuan tu.

ISU GEREJA DAN JAIS : PADERI HO KINI DI TAHAN JAIS

Paderi yang terlibat di dalam di dalam serbuan Jais di sebuah gereja tempoh hari kini dalam tahanan pihak berkuasa. Penahanan itu adalah di sebabkan jubah paderi yang di pakainya di percayai boleh di gunakan untuk memerangai yang di pertuan agung...

Jais atau lebih di kenali sebagai Mat Jais iaitu penyanyi popular di tahun 60an telah menemui bahan bukti tersebut di dalam sebuah tong sampah di be;akang gereja terbabit. Menurut isteri Mat jais dengan penemuan jubah paderi itu maka sahlah paderi itu tidak lagi mempunyai jubah kerana jubahnya hanyalah ada sehelai sahaja.
Kah kah kah..ini lama punya idea. Orang putih sudah guna ini idea dulu lagi. Orang putih bakar kampung lepas tu tuduh komunis yang bakar. Orang putih bunuh orang melayu lepas tu kata komunis yang bunuh orang melayu.

Ramai orang melayu percaya orang putih punya kelentong sebab tu Umno masuk kampung cakap ini orang putih banyak baik. Jangan sokong komunis sebab komunis jahat dan suka bunuh orang kampung.

Lepas orang putih balik dia punya negeri, umno pulak ambik alih orang putih punya kelentong. Ini salah satu umno punya kelentong. Depa sendiri tulis lepas tu depa kata gereja yang tulis. Hanya orang bodoh saja yang masih percaya tektik yang macam ni.

Dr Muhammad Uthman El-Muhammady bersumpah dengan nama Allah dan Rasul pertahankan Umno

Tokoh cendiakawan agama, telah bersumpah dengan nama Allah dan Rasul bahawa beliau mengunakan pewarna yang di halalkan oleh Jakim untuk menhwarna janggutnya supaya nampak kuning..

Menurut tukang warna janggut Al ostad ini, janggut itu di warnakan kuning adalah kerana untuk menjadikan dirinya lain daripada ostad2 lain. Janggut yang kuning juga kata tukang cat janggut itu tidak bererti otak ostad ini kuning seperti otak Malaonn yang suka kacau pompuan yang nama Lebai zan itu

Selain bersumpah yang janggutnya itu mengunakan dakwat kekal Al Ostad juga telah bersumpah dengan mana Allah bawahasanya negara Malaysia ini adalah bukan negara sekular seperti yang di bising bisingkan oleh pak pak ostad yang lain.
Kah kah kah..kalau nak tau inilah ostad yang jadi barua kepada pemerintah. Ostad macam ni kerjanya cari dalil macam mana nak betulkan pemerintah. Kalau pemerintah kata kongkek bibik itu tak salah, ostad2 macam nilah akan tolong cari dalil untuk mengatakan di bolehkan mengongkek bibik asalkan jangan kongkek dalam masjid saja.

Ostad macam nilah di gunakan untuk tuning over kepala otak orang2 macam Saifol Bukhari agar boleh bersumpah walau pun tahu perkara yg di sumpahkan itu adalah perkara fitnah.

Cuba lihat muka depan surat habaq kesukaan orang Pas kemarin :-
Ostad ni kata Malaysia bukan negara sekular maknannya Malaysia ni negara Islamlah. Tak ka gila negara Islam tapi baru hari ni dok kalut nak gubal undang2 murtad.

Ostad2 yang sejenis dengan janggut kuning ni sembangnya macam pukimak. Oran itu murtad orang ini sesat tapi di mulut depa penuh dengan kertas2 ringgit malaysia.

Benarlah kata2 Marx "Agama itu adalah candu kepada rakyat" rakyat di candukan oleh orang2 ugama seperti ostad janggut kuning ini agar jangan sesekali bangkit melawan kezaliman pemerintah. Barang siapa lawan pemerintah maka tempatnya adalah di dalam neraka.

Maka keluarlah dalil yang paling popular ""Wahai orang-orang yang beriman, taatlah kamu kepada Allah dan taatlah kepada Rasulullah dan kepada "Ulil-Amin" (orang-orang yang berkuasa) dari kalangan kamu".

Selasa, 9 Ogos 2011

ISU SYIAH DI PERLIS : DR JUANDA TERIMA SURAT PERLUCUTAN JAWATAN MUFTI PERLIS SERTA MERTA.


Mufti Perlis, Dr Juanda telah mengesahkan yang beliau ada menerima surat perlucutan jawatan sebgai mufti kerajaan negeri Perlis berkuakuasa apabila habis kontraknya nanti..

Surat yang di sampaikan oleh posmen yang benama Basiron bin Mohd salim telah di terima oleh DR Juanda ketika beliau mahu keluar ke pasar membeli santan yang di pesan oleh isterinya untuk membuat cendol berbuka petang nanti.

Dr Juanda yang terus membuka surat itu tiba2 terkejut kerana surat itu bukanlah surat perlucutan jawatannya sebagai mufti tetapi sebenarnya adalah sekeping keratan berita mengenai kenyataan ustad janggut kuning.Kah kah kah..ostad janggut kuning kata dia tak tolak pulak....kah kah kah... Ostad janggut kuning sudah panas sepanasnnya terik matahari di bulan posa ini.

Ostad janggut kuning kata kalau mau lawan mesti mau lawan tutup punya tempat dan mesti itu KDN yang bikin. Kalau sudah pandai ugama apa apasal mau lawan tutup punya tempat. Ostad kuning takut nanti kena gelak sebab selama ni dia punya PHD ada beli dekat itu kedai mamak kah kah kah.

Di bawah ni Ostad Janggut Kuning....

Kat bawah ni pulak ostad otak kuning, lagi dasyat dari ostad janggut kuning. Menyamar dalam Face book jadi pompuan lepas tu sembang hal2 dalam kain orang pompuan dengan pompuan dalam face book.

Persamaan Ostad janggut kuning dengan ostad otak kuning ialah depa ni dua dua pengecut. Tak dak teloq.. kah kah kah

Isnin, 8 Ogos 2011

DR HASSAN ALI SERAHKAN SURAT PERLETAKAN JAWATAN SEBGAI EXCO KERAJAAN SELANGOR


Dr Hassan Ali yang juga exco kerajaan negeri Selangor telah menyerahkan surat perletakan jawatannya kepada Menteri Besar Selangor selepas sahur pagi tadi..

Perletakan jawatannya itu adalah di sebabkan beliau tidak dapat menjalankan tugasnya kerana sejak isu gereja beberapa orang panglima jihad telah dengan sukarelanya menjadi pegawal peribadinya..




Kah kah kah..apa panglima jihad ni dok bikin lawak, hari tu depa nak berjihad dengan Ambiga tapi bila jumpak ambiga depa semua pakat lari leintang pukang kah kah kah.

Hari ni nak berjihad pertahan Hassan Ali la pulak, nak pertahan dari sapa? dari paderi ka? kah kah kah. Berani ka panglima jihad ni nak lawan dengan paderi?

abu Nawas cuma nak pesan 1 saja kat Hassan ali, kalau nak join dengan paglima jihad ni satu perkara yang amat penting perlu ada dalam diri. Apakah perkara itu?

Perkara itu ialah stamina.. setiap panglima jihad perlu ada stamina kerana tanpa stamina adalah amat di bimbangi anda tidak dapat berlari lintang pukang bila nampak ambiga kah kah kah

Dr Muhammad Uthman El-Muhammady semakin nazak - Semoga cepat sembuh


Dr Muhammad Uthman El-Muhammady telah di kejarkan ke hospital pagi tadi setelah mengadu tidak dapat membuang air besar sejak 2 minggu yang lalu.

Derita yang di alaminya itu adalah di percayai akibat daripada rasa terkejut dengan ajakan Mufti Perlis untuk berdialoq dengannya tentang tuduhannya yang mengatakan wahabi itu penganas...

Kah kah kah..macam biasa ini berita tipu tapi berita ini adalah berita ustad yang kaki menipu macam ustad janggut kuning ni kah kah kah


bila masa ini ustad janggut kuning dapat Dr? Ini ustad janggut kuning belajaq kat universiti mana sampai boleh dapat Dr? kah kah kah.

Ini ostad janggut kuning adalah ostad kaki temberang. Ini ostad janggut kuning kerjanya jual agama untuk cari makan. Dia banyak marah sama DrAsri bila ramai oarng asyik dok bincang pasai Dr Asri samapi dirinya di lupakan kah kah kah..

Kalau sudah belajaq sampai dapat Dr, apa pasal tak berani mau lawan sama wahabi? Atau ini ostad dapat Dr sama dengan itu Hassan Ali dan jugak itu fadli kah kah kah...

Ini ostad samalah dengan ostad2 kot belah kampung2 yang marah sangat kat Wahabi, depa kata wahabi sesat, wahabi masuk neraka. Dengaq nama DrAsri pun tak boleh sebab ostad2 ni kata Dr Asri lah yang membawak fahaman sesat ni.. Orang dulu2 dah buat lama dah tiba2 mai Dr Asri dia dok kata ini bidaah itu bidaah kah kah kah.

Macam2 depa maki dalam masjid dan surau tapi bila Dr Asri ajak berjumpak depa terus menyorok dalam bilik kah kah kah... samalah dengan ostad janggut kuning ni...

apa pun Abu Nawas nak kasitau pada semua tak lama lagi Abu Nawas dah nak dapat Phd, jadi tak lama lagu nama Abu Nawas akan bertukar jadi Al Fadhil Ya Ustaz Ya Maulana Dr Abu Ibnu Nawas Al Maki Hamuni...

USTAZ TUNANG KEPADA NORANIZA IDRIS TAMPIL BUAT PENGAKUAN


Ustaz yang menjadi pilihan penyanyi Noraniza Idris telah tampil membuat pengakuan kepada media petang kemarin bagi menjelaskan kenapa belia memilih penyanyi yang body elok itu...

Menurut wartawan yang Abu Nawas jumpa sewaktu hendak membeli rokok Surya di sebuat kedai kemarin ustad tersebut ialah...jeng jeng jeng,,,,.....

Sapa haaa???? ustaz Shahril Long ka? Ustaz Halim Nasir ka? atau ostad pasti yang nama Mat Zan si kaki lucah tu? kah kah kah..

Biaq pi la ostad mana pun janji dia nak menikah dengan Noraniza Idris sewaktu dia dah jadi janda. Jangan jadi malaon macam gambaq kat bawah ni..tak kira bini orang semua dia nak mengorat walaupun dia tahu yang tak dak sapa pun yang bekenan kat dia kah kah kah
Adoi nampaknya dah setahun ostad yang dok pegang bendera P.Pinang tu dok mengorat ustazah pasti yang nama Junaidah Yahya tu. Agak2 dapat dak lagi... tapi laki ustazah ni sporting..nak sms sayang sayang dengan bini dia pun ok... kah kah kah

Oh ya dah sembang pasai ostad ni Abu Nawas ada la jumpak sorang ostad yang meniaga nasik di bulan posa ni.. nak tau ostad mana? ermmm tengoklah petang2 satgi abu nawas cerita kah kah kah... Ostad dalam radio ooooo....

Ahad, 7 Ogos 2011

BEKAS PADERI DEDAHKAN ADA SEBUAH GEREJA DI BAWAH TANAH DI KUALA LUMPUR

Sebuah gereja bawah tanah telah di temui di bawah bangunan KLCC oleh sekumpulan peserta mencari harta karun yang sedang mengadakan perlumbaab sesama mereka.

Gereja yang di buat daripada batu kapur itu di percayai telah di bina oleh sekumpulan mubaligh Kristian yang mahu menyebarkan fahaman kristian motodock ala ala kumpulan rock Monohalk..

Kah kah kah...cuba baca berita yang di ambil dari web Perkasa ni :-
Ini sudah macam lagu "Hotel California" Eggle..kah kah kah.. Kalau dalam bahasa orang putihnya pulak di sebut underground kah kah kah...

Betul ka kristian ada bikin gerakan bawah tanah? Gerakan bawah tanah apa yang kristian sedang bikin? Mau memerangi yang di pertuan agung dengan pakai baju underground ka? kah kah kah.

Oii lu ma cibai... orang Islam sudah lama di tindas dengan orang yang juga beragama Islam.

Jumaat, 5 Ogos 2011

KERANI BANK BONGKAR RESIT SIMPANAN ROSMAH MANSOR.

Habis la lepas ni tak boleh nak main surung tarik beras dah...kah kah kah. Nanti ada la pulak ostad kata "orang dulu2 dah buat lama dah, depa pandai2 nak tukaq kah kah kah..

Nanti tukanq tarik surung beras kata "Ini semua kerja wahabi, ini semua kerja sesat dan menyesatkan" kah kah kah.

Kalau bayaq zakat pakai internet macam mana tukanq tarik surung beras nak dapat komisyen? kah kah kah.. Hilanglah glamer pak imam bila semua orang bayaq fitrah main picit2 saja kah kah kah...

Eh apa pasal tajuk lain cerita lain...

WANITA DI JUMPAI MATI DI BAWAH BANGUNAN SPRN - KONSPIRASI APAKAH INI? APAKAH SPRN KINI PEMBUNUH UTAMA NEGARA?

Ngeri..itulah yg mampu di ucapkan bila mayat seorang wanita di jumpai di bawah bagunan SPRN lewat tengah malam tadi. Menurut saksi mayat wanita yang di kenali sebagai Noraniza Idris itu telah di jumpai oleh seorang lelaki yang mahu kencing di bawah bangunan itu.......

Apabila lelaki itu membuka zipnya dan mengeluarkan zakarnya tiba2 dia terdengar suara berkata "jangan kencing berdiri nanti anak kencing berlari" Sebaik sahaja mendengar suara itu lelaki itu yang juga seorang pengawal keselamatan di sebuah bank berdekatan lari lintang pukang seperti mana larinya Berahim Ali dan Gang Jihadnya bila terdengar suara Ambiga pada 9 julai lalu...

Sebaik saja lelaki itu lari tiba2 datang pula sebiji motorsikal dari arah hadapan dan terus menarik lelaki itu naik ke atas motornya dan terus memecut laju seperti Perkasa nampak Ambigga.

Sebaik saja tiba di satu tempat lelaki yang membawa motor itu berhenti dan lelaki yang tak jadi kencing itu pun bertanya kepadanya, "Siapakah Saudara?"

Lelaki itu tanpa melingahkan masa telah menunjukan tanda pengenalannya seperti di bawah ini :-
kah kah kah... ini benda apa? Inilah gelang perkasa.. Benda apa perkasa itu? perkasa itu ialah pasukan Jihad yang akan jadi benteng barisan hadapan kalau ada sapa2 nak buat kacau bilau dalam negara ni..kah kah kah.

Apa jadi kalau pakai gelang ni? sapa2 yang pakai gelang ni akan berlari dengan lebih kuat lagi terutamannya bila dengaq nama Ambiga kah kah kah...

Opss..kepada adik2 jangan terpedaya..ini bukan gelang suria Perkasa Hitam macam gambaq dalam TV tu tapi ini Gelang Mat Perkasa lari lintang pukang kah kah kah...

Ingat baik2 ini Suria Perkasa Hitam :-
Ini pulak Suria Pungkoq Hitam:-
kah kah kah kah.....

Khamis, 4 Ogos 2011

KETUA WANITA UMNO BERJIWA RAKYAT



Khatijah Sidek dilahirkan di Sumatera begitu aktif memperjuangkan kemerdekaan daripada Belanda serta membela hak dan kedudukan wanita di Indonesia. Atas dasar ini juga beliau telah berhijrah ke Tanah Melayu untuk menggerakkan perjuangan kaum wanita menentang penjajah. Beliau pernah meringkuk dalam penjara Singapura selama dua tahun. Lebih menyedihkan, beliau telah hamil dan melahirkan anak sulung beliau di dalam penjara.

Beliau menyertai UMNO pada tahun 1953 dan telah menjawat jawatan Setiausaha Kaum Ibu dan Ketua Kaum Ibu. Sepanjang tempoh tiga tahun (1953-1956) memimpin Kaum Ibu, Khatijah telah berjaya memujuk hampir 10,000 orang wanita untuk menyertai UMNO.

Kehadiran beliau di dalam UMNO tidak disenangi oleh ahli dan pemimpin UMNO yang sederhana. Khatijah dari awal lagi mengkritik secara terbuka, pendirian sederhana pemimpin UMNO, yang menurut beliau, takut untuk berjuang ke arah kemerdekaan, malah sangat takut untuk meneriakkan slogan Merdeka (Slogan UMNO ketika itu adalah Hidup Melayu).

Khatijah Sidek adalah pemimpin wanita UMNO pertama yang begitu lantang menyuarakan hak wanita secara terbuka. Dalam Persidangan Agung UMNO 1953, beliau dengan lantang telah menuntut supaya bilangan perwakilan dari ahli wanita ditambah. Kelantangan beliau menimbulkan rasa resah di kalangan pemimpin dan ahli UMNO lalu membawa kepada pemecatan beliau dari UMNO pada tahun 1956.

Tarikh kemerdekaan merupakan saat yang mengharukan bila beliau hadir sebagi rakyat biasa, hanya menyaksikan dari jauh, rakan-rakan beliau di dalam UMNO sudah menjadi menteri di pentas utama. Jasa beliau memperkukuhkan UMNO dan menambah sokongan dari kaum wanita tidak dikenang. Wanita UMNO mengerumuni, memeluk dan menangis bila melihat beliau. Ada yang berkata`Ibu, kau yang mencurahkan titik peluh, tapi orang lain yang menuai hasil daripada benih yang ibu tanam. Sungguh tak adil...'

Sepanjang hayatnya, beliau merupakan seorang pemimpin yang melalui kehidupan yang sangat susah. Sebagai isteri kedua, beliau disisihkan oleh keluarga, dan hanya menumpang tinggal di bilik kecil di klinik milik suaminya, bersama dengan empat orang anaknya.

Khatijah Sidek diterima kembali ke dalam UMNO pada tahun 1972 ketika sudah semakin uzur. Beliau meninggal pada tahun 1982 di Kuala Lumpur ketika berusia 64 tahun, dalam keadaan miskin tanpa harta dan juga tanpa sebarang pengiktirafan dan penghargaan negara.

DI LIWAT KETIKA SESI SUAI KENAL.


Ini cerita orang mengaji agama, mak pak hantaq mengaji agama nak kasi bila besaq nanti boleh jadi orang kaya sebab boleh collect duit rata masjid yang dia pulak pi tutuh juboq kawan,

Apa nak jadi dengan budak sekolah agama ni? Orang sekolah kebangsaan pun tak pakai seluaq pendek tapi depa dok kat sekolah lebai tak pernah bukak tapi balik mai rumah pakai seluaq pendek macam orang tak dak agama...

Budak pompuan sekolah cina pun tak bukak tudung tapi budak sekolah agama bukan saja bukak tudung tapi semua habis depa bukak. \

Ermm ntah la...

BERITA TERKINI :ANWAR JATUH DAN PITAM SELEPAS BERSAHUR DI RUMAH NURUL IZZAH,

Ketua pembangkang Anwar Ibrahim telah di masukkan ke hospital sebentar tadi kerana jatuh di hadapan rumah anaknnya Nurul Izzah sewaktu beliau baru selesai bersahur..

Kejadian yang tidak di duga itu sempat di lihat oleh seorang wanita separuh umur yang kebetulan sedang berjogging di situ.

Sehingga berita ini di tulis Nurul Izzah telah memaklumkan kepada Abu Nawas bahawa bapanya sudah tidak dapat di selamatkan lagi. Ini adalah berdasarkan laporan doktor yang di terimanya di bawah ini :-

kah kah kah..ini buklan laporan doktor tapi ini laporan puak2 panglima jihad berahim ali kah kah. Berahim Ali dan puak2nya sudah panas hati sebab macam2 bikin tapi orang semua main gelak2 saja kah kah kah.

Hari tu mau jihad dengan ambiga tapi bila ambiga datang berahim ali lari lintang pukang kerana takutkan Ambiga kah kah kah. Lepas tu Berahim Ali nak kasi budak2 UiTM piala syok sendiri kah ah kah.

Semua serba tak kena, bikin itu orang gelak bikin ini orang gelak kah kah kah. Hari ini Berahim Geli dengan panlima jihadnya nak hantaq memo pulak pada agong tapi apa pasal hantaq dekat pintu pagaq saja. Tak kan pahlawan jihad barisan hadapan nak jumpak agong pun kat pintu pagaq saja kah kah kah. Itu bukan panglima jihad tapi itu namanya anjing kurap kah kah kah.

Ambiga yang menderhaka pun boleh lepak2 dengan Agong tapi Berahim Ali dan pahlawan jihad cuma boleh jumpak agong kat pintu pagaq saja kah kah kah.

Lawak lawak sambil lawak sambil kesian kah kah kah...

Rabu, 3 Ogos 2011

Ustaz Rodzuan Mohd Noor Di tahan sewaktu memberi tazkirah tarawikh sebentar tadi.


Ustaz Rodzuan Mohd Noor yang juga exco DPPP telah di tahan oleh sepasukan penguakuasa undang2 sebentar tadi kerana memberi tazkirah di sebuah masjid...

Menurut imam yang bertugas Ustaz Redzuan telah di dapati membawa cerita dongeng di dalam tazkirah solat tarawikh berkenaan cerita seorang kastam terjun bangunan.

ketika di hubungi oleh Abu Nawas, ustaz Rodzuan Mohd Noor yang kini baru saja selesai solat witir berkata cerita dongeng itu sebenarnya di ambil di dalam koleksi kisah2 dongeng tentang orang jatuh bangunan.

Pada mulanya beliau mahu membawa cerita seorang cina jatuh bangunan tetapi oleh kerana takut umno akan marah sebab bawa cerita cina dalam masjid maka dia telah membawa cerita dongeng melayu kastam jatuh bangunan.

Cerita itu lebih kurang begini : -Kah kah kah... jangan risau Ostad Redzuan hangpa tu tak kena tangkap aihh..kah kah kah.. Bukan itu ostadredzuan yang kasi tazkirah tapi yang kasi tazkirah tu sebenaqnya seorang proffesor..kah kah kah.

Tak sangka proffesor pun suka bikin cerita donggeng kah kah kah...

Ini cerita dongeng sudah lama punya cerita..Depa dapat dari pesbuk kah ka kah. Ini cerita dongeng kalau baca pada budak tadika pun, budak2 tadika tak percaya kah kah kah.

Lain kali kalau mau bikin cerita ajak la abu nawas sama kah kah kah... best jugak kalau ada ostad

ZAHRIN ADALAH ORANG DI SEBALIK PENGUSAHA RESTORAN UNTUK ORANG TIDAK BERPUASA INI

Sebuah restoran di Bandar Bayan Baru Pulau Pinang hari ini telah di dapati menyediakan juadah berbuka puasa dengan mengunakan semula sisa2 makanan lama yang di kutip di dalam tong sampah untuk di jual semula kepada pembeli...

Menurut makcik Zainab iaitu salah seorang daripada pekerja di retoran tersebut kerja2 itu di huat pada jam 2 pagi setelah semua orang tidur. Apabila di tanya mengapakah majikannya sanggup berbuat demikian makci zainab berkata ini adalah kerana retorang mereka itu terletak di Bayan Baru di mana Ahli Parlimennya adalah seorang sampah...

Wartawan Abu Nawas yang terkejut mendengar kenyataan dari makcik Zainab terus bertanya mengapakah makcik zainab sanggu berkata Ahli Parlimen di situ sampah dan tanpa melengahkan masa terus menunjukan keratan di bawah ini : -
Kah kah kah..terasa sunggu terhina bila ada orang kata kita ni sampah kah kah kah.. Adoi kesian kat Mat Zahrin, Tok Guru memang tak patut samakan dia dengan sampah kah kah kah. Sudah la kata Matzahrin sampah, Tok Guru gelak la pulak kah kah kah..Adoi bisa berbuka dengan minyak atar petang ni Si Zahrin punya sakit hati kah kah kah...Yang ini bukan rumah Abu Nawas tapi ini rumah Mawas..bila dah pemalas beginilah jadinya..adoiii pengotornya pemilik rumah ni ..kah kah kah

USTAZ PIRDAUS ISMAIL (BEKAS CALON UMNO PERMATANG PAUH)ISTIHAR KELUAR UMNO


Ustaz Pirdaus Ismail Al Hafiz iaitu bekas exco pemuda umno serta calon yang menentang Presiden PKR dalam PRU 10 dan 11 hari ini telah melahirkan rasa insafnya kerana selama ini telah tersilap membuat pilihan untuk bersama2 perjuangan Umno..

Menurutnya rasa insaf itu timbul setelah 2 kali gagal untuk menjadi yang berhormat berbandingankan MP jerai yang nama sama dengannya iaitu Ustaz Firdaus Jaafar baru sekali bertanding sudah menjadi yang berhormat.

kah kah kah..oiii ini semua berita kelentong abu Nawas saja. Mana boleh Al Ustaz ni nak keluaq umno. Kalau keluaq umno habis macam mana nak hidup mewah. Lain la ustaz Kazim elias sekali kasi ceramah RM masuk gila2..

Ini ustad kalau kasi ceramah bukan atas tiket umno macam mana orang nak kasi duit. Kah kah kah.

Berita yang sebenaq adalah di bawah ini : _
Ini cerita orang jual negara masuk ISA lepas tu sekarang sudah menyesal. Ehh senang saja terlepas hukuman bila cakap sudah menyesal. Apa pasal tarak dakwa ini orang? Ini orang tarak salah ka?

Kalau tarak salah kerajaan mesti cakap ini orang tarak salah bukan kasi lepas itu macam saja. Kalau ini orang ada salah, ini orang mesti masuk makamah.

Apa pasal tarak bawak masuk makamah? Ini sudah pasti ada pasai. Pasai apa? Tak tentu pasai. Nak cari pasai... nak cari pasai dengan sapa? sudah pasti bukan dengan orang Pasai...

Inilah lakonan sinetron jam 2 petang di TV3. Sudah terang lagi mau pakai hanphone touchlight... Kenapa ini lapan orang Imigresen masuk ISA? Apa dia orang buat dalam ISA?

yo yo yo... apakah ini semua ada sangkut sama ini kes :-
lagi kita mau tanya siapa itu Pirdaus Ismail? Apa pasat itu Pirdaus Ismail pergi sambut sama depa ni? Ada kautim apa?tak ada bekas tahanan ISa yang di sambut demikian rupa sewaktu di bebaskan. Ini sudah pelik..rahsia apa yang 8 orang imigresn ini simpan?

LOKASI RUMAH TUTY SADINAR TELAH DI TEMUI


Sebuah rumah di percayai menyimpan banyak rahsia telah di jumpai di sebuah kampung di Seberang Perai hari ini. Rumah yang di seliputi hutan di sekelilingnya ini kononnya di duduki oleh seorang panglima lucah yang juga di kenali sebagai Tuty Sadinar..

Di bulan ramadhan ini semua syaitan telah di belenggu tetapi syaita yang menhuni rumah ini telah terlepas dari belenggu kerana bijak berlakon sebagai orang baik kah kah kah. Bukan saja bijak berlakon jadi orang baik malah bijak juga berlakon jadi pompuan untuk bersembang lucah dengan perempuan di Facebook.. kah kah kah

Selasa, 2 Ogos 2011

PANAS : EZAM SERAHKAN VIDEO HUBUNGAN INTIMNYA BERSAMA NURUL IZZAH TAHUN 1999

Satu klip video hubungan intim antara bekas ketua pemuda PKR yang juga seorang senator umno pada hari ini telah di sebarkan dari hanphone ke hanphone umpama bluetooth gambaq blue budak melayu ..

Abu Nawas yang menonton video hubungan intim tersebut melalui talipon kawan Abu Nawas kerana Abu Nawas hanya mengunakan talipon touchlight (kalau tak percaya tanya MiLo SuaM dan Biaqpila) tidak boleh tengok apa2 video dan kalau boleh tengok hanyalah bayang2 muka Abu Nawas saja..

Apa pun Abu Nawas ingin berpesan kepada pembaca yang beragama Islam agar jangan lagi buka video hubungan intim antara Nurul Izzah dan Ezam ini kerana di kautiri akan membatalkan posal secara sengaja...

Saksikanlah :-

video

Apa macam? Intim tak hubungan depa kah kah kah.. Siap nyanyi lagu nasyid lagi kah kah kah.

Di bawah ni gambaq hubungan intim antara Ezam dan bapak Nurul Izaah pulak kah kah kah
Sebenaqnya Abu Nawas nak suruh hanpa semua baca ni...


Apakah itu EO dan EO6?

Anda mungkin terdengar istilah EO & EO6 kebelakangan ini? Apa cerita?

EO = Emergency Ordinance = Ordinan Darurat.

Sama seperti ISA, EO ini digunakan untuk menahan seseorang tanpa sebarang bicara untuk masa yang tidak terhad.

Fakta ini yang menyebabkan ramai rakyat merasakan undang-undang ini tidak munasabah. Mengikut Perlembagaan Malaysia serta hak-hak asasi antarabangsa, setiap orang yang ditahan pihak berkuasa sepatutnya diberi peluang untuk mempertahankan diri di makhamah.

Akta-akta seperti EO dan ISA membolehkan pihak berkuasa menahan seseorang berdekad-dekad tanpa memberi sebarang tuduhan atau bukti nyata mengenai kesalahan.

Menteri Dalam Negeri mempunyai kuasa sepenuhnya untuk memanjangkan tempoh tahanan tanpa sebarang had masa atau semakan kuasa.

Mengikut afidavit, 6 orang ahli PSM yang ditahan bawah EO pada 2 Julai ditahan kerana didapati menjadi penganjur utama himpunan aman Bersih 2.0 9 Julai.

Beberapa perkara tidak logik di sini:

1) Tiada apa-apa perwakilan parti politik dalam jawatankuasa pemandu Bersih 2.0

2) Memandangkan 9 Julai sudah berlalu, mengapa 6 orang ini masih ditahan?

Ada yang kata pihak PSM (Parti Sosialis Malaysia) sering menjadi mangsa penyalahgunaan kuasa kerana pemerintah ingin menghidupkan balik isu komunis yang sebenarnya tidak wujud lagi untuk menakutkanpengundi.

Pada asasnya, setiap rakyat berhak dituduh di makhamah terbuka dan diberi peluang untuk mempertahankan diri. Penahanan tanpa bicara melanggar hak asasi manusia, memberikan kuasa yang berketerlaluan kepada pihak tertentu yang mudah disalahguna, dan adalah sesuatu penindasan yang cukup kejam.

Masyarakat yang bertamadun dan berbelas kasihan wajar menolak apa-apa pun penahanan tanpa bicara.

Nilailah untuk sendiri dan fikirkan nasib mereka yang ditahan dan keluarga-keluarga mereka.

LEE KUAN YEW KINI DI HOSPITAL KUALA LUMPUR (SESAK NAFAS) - NAK MAMPUS LA TU









Bekas Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew telah di masukkan ke hospital Kuala Lumpur hari ini kerana sesak nafas akibat terlampau menahan ketawa apabila membaca berita di bawah ini... .
Namun begitu wartawan Abu nawas yang baru sebentar tadi menghubungi HKL telah berSMS kepada Abu Nawas mengatakan Lee Kuan Yew yang di maksudkan adalah bukan bekas Perdana Menteri Singapura seperti yang di laporkan sebelum ini tetapi hanya seorang pemeriksa kira2 MCA cawangan.

Kah kah kah... Yang sebenaqnya Abu Nawas yang sesak nafas baca kenyataan bodoh mangkok hayun ni kah kah kah.

Ada ka dia kata DAP ikut PAP kah kah kah..sekejap kata DAP komunis sekejap kata DAP ikut PAP kah kah kah..yang mana satu betul ni.

Itu tandanya mamat ni buta sejarah dah tak suka membaca. Dia main hentam kromo saja macam ketua pemuda Pas Batu kawan yang bodo tu kah kah kah. Orang kata DAP komunis dia pun kata komunis, orang kata Wahabi sesat dia pun kata wahabi sesat..tapi satu haram tak tau apa kah kah kah.

Inilah akbibatnya kalau bodoh suka kasi tau orang. Sebelum ni orang tak tau kata mamat ni bodoh tapi hari ni baru la tau rupa2nya dia ni bodoh kah kah kah.

Oklah abu Nawas nak pi melawat Lee Kuan Yew kejap kah kah kah...

Isnin, 1 Ogos 2011

TOK GURU NIK AZIZ BERBUKA DENGAN KUMPULAN SEPAH HARI INI


Menteri Besar kelantan hari ini telah di laporkan berjumpa dengan juara maharaja lawak iaitu kunpulan Sepah di Kota Baru.

Perjumpaan secara tak sengaja itu terjadi apabila salah seorang dari ahli kumpulan Sepah itu telah masuk ke tandas yang sama dengan MB Kelantan..

Perjumpaan secara tidak sengaja itu telah membuat MB kelantan ketawa terbahak2 apabila melihat saja wajah mereka kerana MB Kelantan itu teringatkan wajah ustazah Siti Norbayah yang di lawakkkan oleh mereka.

Namun begitu ketawa MB kelantan itu semakin menjadi2 apabila membaca berita di bawah ini :-
Kah kah kah..aku dah kata tak ada lagi yang lebih lawak melainkan Berahim Geli, Umno dan polis kah kah kah. Cuba lihat Tok Guru yang jarang dapat kita tengok dia gelak tu boleh gelak bila baca berita ni kah kah kah.

Opss jangan gelak kuat2 sangat Tok Guru nanti Berahim Ali dengan polis kecik hati sebab tak gelak kat depa sama kah kah kah.

BERSAHUR DENGAN ARAK DI SABAH

Ini berita terkini di pagi ramadhan..kisah terjadi di negeri Sabah..konon2nya polis sedang dok hayun arak sudah tibai sama RTM punya orang..kah kah kah

Kalai ni kita kena sokong polis yang tibai RTM punya orang. Tak kira sapa betul atau sapa salah tapi kita kena sokong polis sebab antara polis dan RTM, RTM lagi jahat kah kah kah..

Tapi Abu Nawas tertanya2 jugak polis yang dok hayun arak hari pertama orang bersahur ni polis Islam ka bukan Islam? Kalau polis Islam Abu Nawas nak ucapkan tahniah sebab bukan saja bikin rekod tibai sama RTM tapi polis ni bikin rekod bersahur dengan ayaq arak kah kah kah

LOKMAN ADAM JAWAB KENAPA ROSMAH MANSOR TAK PAKAI TUDUNG (VIDEO)

..

...

TAHANAN PSM CERITAKAN JENAKA POLIS SEWAKTU DALAM TAHANAN (Video)



Cuba dengaq kisah jenaka polis cawangan khas dalam soal siasat terhadap 6 orang tahanan PSM. Aku dah kata polis lawak hangpa tak percaya kah kah kah..

Dengar juga cerita Saras bagaimana SB mnerima arahan dari atas?atas mana? siapa yang di atas? kah kah kah..Kot SB terima wahyu kot kah kah kah... lawak lawak lawak..boleh gang dengan panglima jihad berahim ali kah kah kah

Blackend Is The End

Dyers Eve