To Live Is to Die

free counters

Isnin, 19 Disember 2011

TERKINI DARI BLOG DUNIA ARTIS : PENYANYI WAHEEDA BERCERAI TALAK 3

Akibat lafaz taklik yang telah di baca sewaktu akad nikah mereka dahulu, Penyanyi Waheda telah di ceraikan dengan talak 3 oleh suaminya yang juga seorang bekas penyanyi dangdut di sebuah kelab dangdut di pinggir Jakarta...

Waheeda atau nama sebenarnya Nur Waheeda bt Herman Tiyes telah di jatuhkan talak 3 gara2 ketika pernikahan mereka dulu suaminya telah melafazkan taklik jika dia menyanyi semula di kelab dangdut dan telah di adukan isterinya di mana2 pejabat kadi maka akan jatuhlah talak 3 ke atas isterinya itu.

Suaminya Waheeda ketika di temui berkata, dia membantah keputusan makamah ke atas dirinya itu kerana walaupun dia menyanyi semula di kelab dangdut tetapi dia cuma menyanyi lagu nasyid sahaja bukan lagu dangdut.

Ehhh apa yang sebenarnya mahu Abu Nawas ceritakan kali ni. Sebenaqnya begini, baru2 ni Blogger no 1 Malaysia mai negeri Abu Nawas jadi sebagai tuan rumah Abu Nawas pun lepak la dengan dia sambil pekena char Koew Tiau kat Matang Pauh.

Ya la tak kan nak sembang kosong saja mestilah kena makan makan tapi lepas makan makan Blogger Sungai Derhaka yang bayaq semua kah kah kah. Gila babi, Abu Nawas mana ada duit nak belanja Milo Suam. Dah la dia ni Milo Suam tapi minum Milo ais la pulak keh keh keh.

Opss sori sori mukadimah panjang sikit. Dalam sembang2 tu terkeluaq la cerita Tuan Guru Haji Hassan bin Ali yang jadi orang kuat Pas kat Selangor tu.

Di pendekkan cerita atau dalam bahasa saitifiknya cerpen, Milo Suam kata yang si Hassan Ali tu tak berani nak masuk umno sebab dulu masa di pilih jadi calon semua calon pilihanraya Pas telah berbaiah yang depa semua akan taat setia kepada Pas dan sekiranya melompat lompat akan ia maka akan terjatuhlah talak ke atas isteri depa dengan serta merta.

Cuba baca kat bawah ni:-Kalau betullah seperti apa yang di ungkapkan maka Hassan Ali sudah pasti tak sabaq sabaq untuk tunggu Dun Selangor di bubarkan.

Maklumlah nak masuk umno sekarang takut bini menjadi janda, nanti di kebas Abu Nawas tak ka naya. Jadi cara paling selamat ialah kenalah tunggu Dun Selangor di bubarkan dulu baru boleh masuk umno dan isteri pun terselamat dari di kebas Abu Nawas. Kah kah kah.

Rupa2nya selama ni orang dok ingat MP atau ADUN pas ni semua baguih baguih belaka pasai belum ada sorang pun lompat melompat tapi yang sebenaqnya depa ni semua takut bini jadi janda kah kah kah.

Rupa2nya senjata paling ampuh untuk mempertahankan sesebuah kerajaan itu ialah menjadikan isteri sebagai taruhannya. Tapi masalahnya pulak ialah dengan calon yang bukan islam sebab ugama depa tak ada hukum talak.

Oleh itu PKR dan DAP yang sudah pasti mempunyai calon bukan Islam kena pikiaq sesuatu untuk depa ni lompat melompat kalau dah menang nanti.

Sayang betul PKR tak contohi Pas bila membuat pemilihan calon pilihanraya, kalau tak sudah tentu bini Lebai Zul Nordin kini dan jadi bini orang lain kah kah kah. Tak pun mesti Lebai Zul Nordin contact sama Abu Nawas suruh cina buta sebab dia nak kawin balik dengan bini dia kah kah kah..

Fuhh dah la kawin free, dapat burit bekas bini MP atau Adun melompat free lagi kah kah kah... Boleh boleh boleh jangan risau Abu Nawas sanggup jadi cina butanya kah kah kah.

Blackend Is The End

Dyers Eve