Blackend Is The End

Ahad, 9 Januari 2011

SENSASI : BEKAS KETUA PEMUDA PAS JUGA TERLIBAT DALAM ISU RAIS YATIM



Ini cerita bekas Perdana Menteri dan Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang. Aku tak mau cerita panjang sebab masih panjang lagi liku2 cerita tentang PaK lebai yang juga AJK PASTI P.Pinang ni yang akan aku bongkar satu persatu.

Cuma nak cerita bahawa kisah kedua bekas ini adalah sama. Yang beza hanyalah parti yang mereka wakili.

Cuba anda tukar Nama dalam laporan Berita Bernama di bawak daripada Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi kepada Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas P.Pinang Ustaz Hafiz Bin Nordin dan nama Datuk Seri Dr Rais Yatim kepada Mohd Zan Bin Durany.

Kemudian anda fikir sendiri apakah sama cerita Pak Lah dengan bekas Ketua Pemuda Pas ini

Saya diam, yakin Rais tak perkosa, kata Pak Lah

Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi (Bekas Ketua Dewan Pemuda Pas P.Pinang Ustaz Hafiz Bin Nordin) hari ini menafikan tindakannya berdiam diri berhubung tuduhan memperkosa terhadap Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim (AJK PASTI P.Pinang Mohd zan durany) bertujuan menutup kes dan melindunginya.

Abdullah(Hafiz) berkata dakwaan penulis blog dan pembangkang itu adalah tidak berasas, malah kejadian itu tidak pernah dilaporkan kepadanya sepanjang menjawat jawatan Perdana Menteri dari Oktober 2003 hingga April 2009.

"Kenapa pula macam tu. Saya pun tak tahu (kes) itu. Nak cover up apa? Tak patut la mereka tuduh saya macam tu.

"Nak bagi kenyataan buat apa? Benda tu tak betul. Sekarang anda dah tanya, saya bagi la statement.

Saya memang tidak menerima apa-apa laporan tentang dakwaan itu," katanya pada sidang media ketika ditanya berhubung dakwaan bahawa tindakannya tidak mengeluarkan kenyataan bertujuan melindungi menteri berkenaan.

Isu yang didedahkan penulis blog itu (Abu Nawas)mendakwa Rais (Mohd Zan), yang ketika itu menjawat jawatan Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan (Ajk Pasti P.Pinang) telah memperkosa bekas pembantu rumahnya(Menganggu tunang orang dengan sms lucah) dan mendakwa tindakan pentadbiran Abdullah (Hafiz) berdiam diri adalah untuk mengelakkan konflik serantau.

Abdulah (Hafiz) berkata beliau tidak mengambil kisah mengenai isu yang dimainkan di dunia siber itu kerana beliau yakin perkara itu tidak pernah terjadi. "Kalau apa yang dikatakan itu tidak betul maka tentulah pihak yang berkenaaan akan mengambil tindakan dan dalam hal ini Datuk Seri Dr Rais(Mohd Zan) telah membuat kenyataan menafikannya," katanya. --Bernama

*** untuk yang kenal dengan bekas Ketua Pemuda Pas P.Pinang ini silalah bertanya kepada beliau sendiri ini berita fitnah atau tidak. Suruh dia nafikan macam Pak Lah nafikan cerita Rais Yatim. Kalau dia tak nafikan tanya dia kenapa dia diam macam Pak Lah...

KISAH PEREMPUAN BOGEL NAIK TEKSI


Ini adalah kisah seorang perempuan dan seorang pemandu teksi. Perempuan ini telah menahan teksi tersebut dalam keadaan bogel, kerana baru balik dari kelab malam dan mungkin terlalu mabuk sehingga menanggalkan pakaianya. Maka, si pemandu teksi itu tak henti-henti melihat perempuan itu melalui cermin pandang belakang, habis dibeleknya dari kiri ke kanan, dari depan ke belakang. Tindakan itu disedari oleh wanita yang mabuk itu. Lalu dia bertanya:

Perempuan : Kenapa ni bang, tak pernah tengok orang bogel ke? Gatal!!!

Pemandu teksi : Oh bukan begitu Puan… Saya cuma memperhatikan, agaknya dari mana Puan akan keluarkan wang untuk membayar tambang teksi ini?

(Cuba click untuk wajah pemandu teksi)

BUDAK POMPUAN PAKAI TUDUNG BEROMEN MACAM HANTU


Ini berita lagi panas dari panasnya lubang gurumit bibik yang benama Robekngah. Ini cerita malam jumaat. Ini cerita hantu dari surat habaq umno kah kah kah.

Umno memang percaya kat hantu sebab tu depa suka buat cerita hantu dalam surat habaq dan majalah nak bagi orang melayu terus jadi bodoh dengan cerita hantu.kah kah kah.

Apa pasai malam jumaat mesti ada hantu. Hantu ada tiap2 malam di hotel hotel besar bersama tokey untuk menjual tanah orang melayu. Hantu ada di pejabat SUcK Selangor untuk kacau kerajaan yang rakyat undi.

Bila pilihanraya umno akan bawak pengundi hantu untuk menipu undi. Kah kah kah hantu kongkek bibik tapi tak mau mengaku.kah kah kah...

Teoh Beng Hock pun jatuh bangunan di tolak hantu....kah kah kah sebab tu dia mati tak di bunuh dan membunuh diri kah kah kah..

Pompuan moggolis pun jadi hantu pasai ada hantu yang kongkek kemudian kasi bom kah kah kah.

Sejak dari zaman penjajah umno dah jadi hantu tak kira malam jumaat atau malam sabtu. Umno jadi hantu penjajah untuk menangkap pejuang pejuang kemerdekaan yang menentang penjajah di dalam bandar atau di dalam hutan. Bila merdeka umno terus jadi hantu untuk menjahanamkan orang melayu sehingalah hari ini.

Maka dengan sebab itu umno, suka bikin cerita hantu sebab depa memang hantu. kah kah kah..
Pi mampus la dengan cerita hantu....

Yang sebenarnya umno sedang di hantui dengan pembohogannya selama ini. kah kah kah

INI PULAK GAMBAQ MANUSIA YANG BERHANTU (Cuba click)
.......................................................................................................

Imej hantu pada malam Jumaat


GAMBAR yang dirakam sendiri oleh Safura di rumah datuknya di Mersing baru-baru ini jelas menunjukkan kemunculan imej lembaga hitam di belakangnya.

MERSING - Keasyikan seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam merakamkan wajah sendiri menggunakan telefon bimbit baru-baru ini rupa-rupanya meninggalkan igauan yang berpanjangan.

Manakan tidak, akibat perbuatan itu, Safura Zakaria, 19, turut terakam imej aneh seperti wanita tanpa wajah dengan pakaian serba hitam di rumah datuknya di Kampung Pengkalan Batu di sini pada malam Jumaat, 30 Disember lalu.

Sebaik merakam tujuh keping gambarnya sendiri di hadapan cermin pada pada pukul 8.29 malam itu, dia terus keluar bersiar-siar ke bandar Mersing tanpa melihat rakaman yang telah dibuat.

"Apabila balik ke rumah kira-kira pukul 11 malam, saya membuka telefon bimbit untuk melihat kembali kesemua tujuh keping gambar itu.

"Namun, ada sekeping gambar itu mengejutkan kami sekeluarga apabila terdapat seperti objek hitam di bela- kang saya," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

BENARKAH KOMUNIS TAK PERCAYA AGAMA ATAU YANG SEBENARNYA UMNO YANG TAK PERCAYA AGAMA.

Kita sentiasa di momokan bahawa orang komunis tidak percayakan Tuhan dan tidak beragama. Betulkah begitu. Saya akan siarkan berbagai kisah dan gambar untuk menafikan perkara ini. Di bawah ini adalah sebahagian daripada kisah yang menceritakan bagaimana anggota yang beragama Islam di dalam komunis tetap menjalankan ibadah sebagai seorang Islam.

Orang tak bercaya agama adalah manusia lucah seperti Ini (Cuba click)
Dalam masa Perang Dunia Kedua, kedua belah tebing Sungai Perak merupakan pangkalan anti-Jepun. Rakyat berbagai kaum di situ menyertai persatuan anti-Jepun di bawah pimpinan PKM. Di kawasan ini, fungsi kekuasaan rakyat pernah dijalankan. Sungguhpun begitu keadaan ini berubah apabila penjajah British menjalankan hasutan dan mencetuskan rusuhan bangsa-bangsa.

Suatu kisah benar tetapi amat melucukan pernah berlaku di Mahkamah Rakyat di Lambor Kiri di mana seorang kader PKM Cina menjadi hakim mengadili kes penduduk kampung tidak hadir solat Jumaat. Kisah ini telah diceritakan oleh Abdullah C.D. dalam memoir bahagian pertamanya yang bertajuk Zaman Pergerakan Sehingga 1948. Di bawah adalah petikan tulisan beliau.

Mahkamah Rakyat

Jawatankuasa Liga Rakyat Anti-Jepun mengadakan mesyuaratnya secara berkala. Melalui mesyuarat inilah mereka mengkaji kekurangan dan kelebihan untuk menimba pengalaman pada masa hadapan. Setiap kali mesyuarat diadakan, ada-ada sahaja masalah yang dikemukakan seperti perbalahan sesama sendiri, melanggar undang-undang Pasukan Simpanan Anti-Jepun dan lain-lain yang berkaitan dengan peraturan dan keamanan kampung. Jadi untuk menyelesaikan masalah itu, kami bentuk suatu mahkamah. Pada mulanya ia merupakan mahkamah biasa sahaja. Akan tetapi perkembangannya amat menggalakkan dan akhirnya ia berfungsi sebagai mahkamah rakyat yang membicarakan masalah seluruh kampung.

Apabila mahkamah dibuka, semua orang dijemput hadir. Hakim, biasanya terdiri dari seorang kader PKM, kadang-kadang saya sendiri. Hakim akan meminta ahli jawatankuasa membacakan semua perkara yang hendak dibicarakan dan setiausaha akan mencatat semuanya. Kemudian hakim akan menyoal orang yang didakwa dan meminta penjelasan atau bela diri. Setelah itu hakim akan meminta fikiran daripada orang ramai yang hadir di situ. Pandangan orang ramai itu kemudiannya disintesiskan dan dijadikan keputusan. Setelah itu hakim akan membawanya sekali lagi kepada orang ramai dan diadakan undian secara angkat tangan. Apabila majoriti hadirin mengangkat tangan, maka keputusan itu dikira sah.

Pada suatu hari mahkamah dibuka di Lambor Kiri. Kerana saya ada urusan mustahak, maka saya tidak dapat hadir. Jadi seorang kader parti Tionghua yang menjadi hakimnya. Perkara yang hendak dibicarakan amat lucu iaitu masalah orang-orang yang melanggar peraturan masjid. Seorang ahli keluarga saya, Zainal Abidin didapati bersalah kerana berturut-turut tidak menghadiri tiga kali sembahyang Jumaat di masjid. Apabila didakwa, dia mengaku bersalah di hadapan orang ramai dengan penuh keinsafan. Dia didenda lima ringgit dan mengangkut air dan pasir untuk tiga kali Jumaat. Apabila bertemu dengan saya kemudiannya, dia mengatakan bahawa kalau perbicaraan itu diadakan oleh British atau Jepun, sudah tentu dia tidak akan hadir, tetapi ini diadakan oleh pakatan seluruh rakyat, dia mematuhinya dengan tulus ikhlas. Kebetulan pula Zainal Abidin masa itu sudah menunaikan fardu haji di Mekah. Maka kejadian ini menjadi cerita lucu orang ramai kerana seorang Tok Haji dihukum tidak sembahyang Jumaat oleh seorang Tionghua. Kerana mahkamah ini benar-benar bercorak rakyat, mengikut kehendak masyarakat di situ, maka ia disokong dan dipuji oleh orang ramai. Akan tetapi penjahat-penjahat seperti pencuri, perompak dan lain-lain amat takut kepadanya kerana mereka sukar menyembunyikan kejahatannya kerana semua orang akan menjadi saksi dan akan mengadili kejahatannya dengan teliti.

To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve