To Live Is to Die

free counters

Khamis, 3 Februari 2011

RANKING TERKINI BLOG - BLOG PRO PR


Hari ini Blog Abu Nawas telah menduduki tempat ke 49 di dalam rangking blog pro PR. walaupun telah bercuti beberapa hari minggu ini dan promosi percuma kepada Blog Din Binjai oleh Rais Yatim dalam isu kongkek bibik namun Blog Abu nawas masih lagi berjaya mengatasi Blog Sharpshooter

Dengan ini telah rasmilah sekali lagu Blog Abu Nawas kini berada di tempat ke 2 antara blogger dari P.Pinang selepas blog Anak Sungai Derhaka dan blog Sharpshooter pula berada di tempat ketiga antara blogger dari P.Pinang

Terima kasih di ucapkan kepada semua pengunjung yang telah meletakan Blog abu Nawas berada dalam 50 top ranking di Malaysia.

TopBlog PR
Pilihan Cenangau
2/2/2011 rank
Tukar Tiub 273 1
Milosuam 535 2
Kelab Greenboc 541 3
Ruang Bicara Priamalaya 750 4
Anak Sungai Derhaka 840 5
Ikut Suka Aku 964 6
Biaqpila 1135 7
Mohd Sayuti Omar 1144 8
Dunia Cacamerba 1180 9
Warta Maya 1213 10
Al-Banjari Online 1215 11
Edyesdotcom 1401 12
Bawean Termenung 1416 13
Cenangau 1499 14
Cursing Malay 1629 15
Kerabu Bersuara 1647 16
Bujang Susah 1674 17
Penarikbeca 1723 18
Baginda Reformasi 1783 19
Kerengga 2047 20
Kedahlanie 2059 21
Jalan Pulang 2099 22
Bloglist Malaysia 2236 23
ek-ele 2309 24
PASPB 2312 25
Ibnu Hasyim 2324 26
Warta Subhi 2371 27
Perisi Rakyat 2452 28
Malaysiaberih 2491 29
Aduka Taruna 2540 30
Malaysiawaves 2637 31
Batu vs kayu 2679 32
Marhaen 2820 33
Muslimeen United 2937 34
Wfauzdin 3092 35
Tulahan 3103 36
Mimpi Senja 3369 37
Salehudin 3560 38
Pahang Daily 3604 39
Siyasahsyariah 3607 40
Ureka.asia 3718 41
Sanggah Tok Sago 3801 42
Manjongmari 4110 43
Kerajaan Rakyat 4284 44
Buletinonline 4293 45
Tok Kiyai 4611 46
Kembara Jr @ Blogspot 4661 48
Bicara Abu Nawas 4920 49
Sharpshooter 5001 50
*Data pada 2 Feb 2010 08:30pm

ANAK RAJA BAHRIN DI LARIKAN OLEH ISTERINYA LAGI

Masih ingatkah lagi isu raja Bahrin membawa pulang anaknya yang di larikan oleh bekas isterinya. Isu ini cukup panas satu ketika dahulu tetapi tahukah anda sebuah kejadian yang serupa juga berlaku kepada seorang lagi bapa yang anaknya turut juga di larikan oleh bekas isterinya keluar negara?

Ismail Ariffin atau lebih di kenali sebagai ismail Lepat turut menghadapi situasi yang sama seperti Raja Bahrin tetapi mengapa tidak ada siapa pun yang mahu bersamanya? Apakah kerana namanya bukan bermula dengan nama Raja? Di mana orang politik tak kira dari BN atau PR dalam isu ini.?

Politik hari ini ialah mencari keuntungan, sekiranya sesuatu isu itu mendatangkan keuntungan maka ramailah yang mahu menjadi hero kepada isu isu tersebut. Keuntungan yang Abu nawas maksudkan ialah dari segi politiknya.

Sebagai contoh apabila isu Interlok menjadi panas ada orang politik Pas yang aku rasa belum pernah pun membaca buku tersebut telah turut sama membantah dan membakar buku tersebut. ini adalah kerana orang politik ini merasakan kan mendapat keuntungan daripada isu tersebut dari masyarakat India.

Tanpa mengira parti politik di Malaysia ini, semuanya adalah selari dari segi mencari populariti. jJika hendak di kecualikan daripada mencari modal keuntungan politik hanyalah PSM atau Parti Sosialis Malaysia. PSM bekerja tanpa ada hasrat mencari keuntungan politik sebab itu mereka membantu rakyat tak kira di mana walaupun sudah pasti kawasan itu bukanlah tempat untuk mereka bertanding.

Hari ini Abu Nawas mahu membawa satu isu yang kini sudah berlarutan sehingga 13 tahun lamanya. Kisah perjuangan seorang ayah yang mencari anaknya yang di larikan ke luar negara oleh isterinya. Sehingga kini masih belum mendapat pembelaan.

Untuk asal usul cerita silalah menonton video ini terlebih dahulu tetapi Video ini memakan masa selama 1jam oleh itu sambil mendengar pembaca boleh terus kebawah video ini untuk membaca luahan hati seorang ayah yang bernama Ismail ariffin ataupun lebih di kenali sebagai Ismail Lepat.

Di dalam video ini beliau menceritakan bagaimana anaknya hilang di dalam pejabat agama dan di dalam kawalan pihak polis.. Apakah orang pejabat agama makan rasuah sehinggakan anak yang di amanahkan boleh hilang di dalam jagaan mereka? saksikan sendiri.


Part 1.

01. Pada 12 March 1996, Aisyah Jane telah membawa lari Sunni Sazali ke

England dari Malaysia pada hal pada waktu itu Passport perjalanan Sunni

Sazali ada bersama Ismail Ariffin, dengan itu Ismail Ariffin telah membuat

satu laporan polis (Report No: B/B 377/96) berkenaan hal tersebut.

On March 12, 1996, Aisyah Jane took Sazali Sunni with her and left Malaysia

for England even though Sunni Sazali’s travelling documents were with Ismail

Ariffin at the time. Subsequently, Ismail Ariffin made a police report

(Report No: B / B 377/96) on the incident.

02. Setelah 5 bulan Aisyah Jane dan Sunni Sazali berada di England, Ismail

Ariffin telah pergi ke England untuk mengambil semula Sunni Sazali pulang ke Malaysia.

Five months after Aisyah Jane and Sunni Sazali arrived in England, Ariffin Ismail

flew to England to bring Sunni Sazali to Malaysia.

03. Setelah sebulan kemudiannya Aisyah Jane telah kembali semula ke Malaysia

dan memfailkan satu kes di Mahkamah Syariah Pulau Pinang berkenaan tuntutan

untuk mendapatkan hak penjagaan terhadap Sunni Sazali.

A month later, Aisyah Jane returned to Malaysia and filed for custody of Sunni

Sazali at the Penang Syariah Court.

04. Sewaktu kes sedang dibicarakan, pihak Mahkamah Syariah Pulau

Pinang telah memutuskan bahawa hak penjagaan sementara diberikan

kepada Ismail Ariffin dan juga telah mengarahkan Ismail Ariffin untuk

membawa Sunni Sazali ke perkarangan Balai Polis Lebuh Pantai Pulau

Pinang pada setiap hari sabtu dari jam 9.00 pagi hingga 12.00 tengahari

untuk membenarkan Aisyah Jane melawat Sunni Sazali. Ismail Ariffin juga

telah diarahkan untuk TIDAK berada di kawasan perkarangan balai Polis

tersebut semasa lawatan diantara Aisyah Jane dan Sunni

Sazali diadakan.

During the course of the trial, the Penang Syariah Court had ruled

that temporary custody be given to Ismail Ariffin and instructed Ismail

Ariffin to bring Sunni Sazali to the compounds of Lebuh Pantai Police Station,

Penang, on every Saturday from 9:00 am to 12:00 noon to allow Aisyah

Jane to visit Sunni Sazali. Ismail Ariffin was also instructed to leave the

compound of the police station during Aisyah Jane’s visitation with

Sunni Sazali.

05. Arahan ini harus dipatuhi sepanjang proses perbicaraan sedang

berlangsung sementara menanti pihak Mahkamah Syariah menjatuhkan

hukuman seterusnya .

Part 2.

01. Ismail Ariffin telah mematuhi semua arahan tersebut dan telah

menjalankan kewajipannya dengan membawa Sunni Sazali berjumpa

dengan Aisyah Jane pada tiap-tiap hari Sabtu dari jam 9.00 pagi sehingga

jam 12.00 tengahari walaupun beliau kurang bersetuju dengan arahan

dari pihak mahkamah yang tidak membenarkanya berada di perkarangan

kawasan perjumpaan. Ini kerana Aisyah Jane pernah melanggar undang-

undang Malaysia dengan membawa Sunni Sazali keluar dari Malaysia

walaupun dokumen perjalanan yang sah tidak ada pada Sunni Sazali pada

waktu itu. Oleh sebab itu beliau khuatir bahawa Aisyah Jane akan melakukannya

sekali lagi.

03. Setelah beberapa perjumpaan, Sunni Sazali sekali lagi telah dilarikan

oleh Aisyah Jane untuk kali keduanya sewaktu kes mahkamah sedang

berjalan dan yang lebih menghampakan beliau kejadian itu berlaku di

perkarangan Balai Polis Lebuh Pantai dan hak penjagaan pada waktu

perjumpaan itu adalah di bawah hak penjagaan pihak Mahkamah

Syariah Pulau Pinang.

04. Ismail Ariffin telah membuat laporan Polis (Report No: 1401/97) di atas

kejadian itu dengan harapan Aisyah Jane dapat ditahan oleh pihak berkuasa

kerana telah melanggar arahan pihak Mahkamah Syariah Pulau Pinang dan

juga sewaktu kejadian tersebut Passport perjalanan Sunni Sazali masih ada

dengan tangan beliau. Justeru itu, tidak mungkin Aisyah Jane dapat membawa

Sunni Sazali keluar dari Malaysia dengan sewenang-wenangnya tanpa

mempunyai dokumen perjalanan Sunni Sazali yang sah.

05. Seperti yang sedia maklum, Aisyah Jane akhirnya telah berjaya juga

melarikan Sunni Sazali dari Malaysia walaupun tanpa dokuman perjalanan

yang sah serta melanggar arahan dari pihak mahkamah Syariah Pulau Pinang.

Part 3.

01. Setelah sebulan kemudiannya pihak Mahkamah Syariah Pulau Pinang

telah menjatuhkan hukuman bahawa hak penjagaan Sunni Sazali telah

diberikan kepada Ismail Ariffin. Walaupun pada waktu itu Sunni Sazali

telahpun berada di England bersama Aisyah Jane.

02. Setelah kehilangan Sunni Sazali untuk kali keduanya, Ismail Ariffin

telah mengalami gangguan emosi yang amat teruk kerana beliau merasakan

dirinya telah teraniaya serta tidak mendapat pembelaan yang sepatutnya

daripada pihak-pihak yang terlibat yang pada pendapat beliau seolah-olah

lepas tangan. Ini ditambahkan lagi dengan keputusan pihak Mahkamah

Syariah Pulau Pinang yang memberikan hak penjaagan kepadanya,

walaupun pada waktu itu Sunni Sazali telah dilarikan dan berada di England.

Ini menambahkan lagi satu tamparan emosi yang amat dahsyat pada beliau.

03. Ganguan emosi serta trauma yang dihadapi oleh Ismail Ariffin

menyebabkan beliau tidak dapat menumpukan perhatian terhadap diri

sendiri dan juga kariernya sebagai seorang pelukis kerana beliau tidak

dapat menerima kenyataan bahawa anaknya Sunni Sazali telah dilarikan

dari Malaysia tanpa alasan yang logik yang pada pendapatnya adalah

satu penganiayaan terhadapnya sebagai rakyat Malaysia dengan sikap

sambil lewa dan lepas tangan pihak-pihak yang bertanggungjawab.

04. Kes kehilangan anaknya telah menjadi isu yang hangat dan menjadi

perbualan orang ramai di Pulau Pinang. Ramai yang menganggap kehilangan

Sunni Sazali bak kali kedua itu adalah disebabkan oleh kelalaian Ismail

Ariffin sendiri kerana beliau gagal menjaga anaknya dengan baik walaupun

pada ketika kejadian itu berlaku, Sunni Sazali berada bawah penjagaan

Mahkamah Syariah Pulau Pinang. Dalam keadaan yang begitu tertekan,

Ismail Ariffin mendapati sukar untuk membendung tekanan emosi yang

dialaminya dan dengan perasaan kecewa beliau akhirnya membawa diri

ke Eropah untuk cuba menenangkan jiwanya.

05. Pada May 2009, sewaktu berada di Jerman, Ismail Ariffin telah

didapati mengidap ketumbuhan di bahagian perut dan terpaksa menjalani

satu pembedahan pembuangan Pankreas dan terpaksa dirawat dihospital

selama 6 bulan (Rujuk laporan perubatan yang dilampirkan) dan sehingga

kehari ini masih dibawah pemeriksaan dan rawatan dari pihak hospital disana.

Menurut pendapat doktor yang merawatnya disana, ini adalah disebabkan

oleh ganguan tekanan emosi dan trauma yang dihadapi oleh beliau selama ini,

kerana setelah diperiksa, beliau bukanlah seorang perokok ataupun seorang

pengambil alkohol seperti kebiasaanya penyakit ini berpunca dan ini telah

disah kan oleh doktor yang merawat dan memeriksanya di Breman Germany..

06. Dalam satu laporan akhbar pada 8 Mac 2010 (rujuk laporan keratan

akhbar yang dilampirkan) Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan telah

membuat kenyataan bahawa kes siasatan terhadap Aisyah Jane kerana

melarikan Sunni Sazali tidak pernah ditutup oleh pihak Polis.

08. Dengan itu beliau ingin menuntut dan mencari keadilan terhadap

haknya yang tidak diendahkan setelah sekian lama bersabar dan

mengalami gangguan emosi dan trauma yang teruk yang akhirnya

telah turut sama menjejaskan keadaan fizikal dan kesihatan beliau

disebabkan oleh kecuaian, kelalaian serta sikap tidak bertanggungjawab

oleh pihak pihak yang terlibat di atas kehilangan anaknya dari Malaysia

yang suatu ketika dahulu berwarganegarakan Malaysia.


"Ahli ahli UMNO/BARISAN NASIONAL dan para Parti PEMBANGKANG"..

Benarkah kalian BERSAMA RAKYAT?"

13 TAHUN AKU TERBIAR.....

"Di manakah KEADILAN dan buktinya RAKYAT DI DAHULUKAN??"

Ismail Bin Ariffin
(Lepat / Pelukis Jalanan)

"SUMBANG"

..............

"Kuatnya belenggu besi, Mengikat kedua kaki,

Tajamnya ujung belati menujam di ulu hati,

Sanggupkah tak akan lari walau akhirnya Pasti mati :-)

Di kepala tanpa baja di tangan tanpa senjata,

Ah! itu soal biasa yang, Singgah di depan mata kita...

Lusuhnya kain bendera di Halaman rumah kita,

Bukan satu alasan untuk kita tinggalkan

Banyaknya persoalan yang datang tak

Kenal kasian menyerang dalam gelap

Memburu kala haru dengan

Cara main kayu Tinggalkan bekas biru lalu

Pergi tanpa ragu

"Setan-setan politik kan datang mencekik

Walau dimasa pacekik tetap mencekik"...

"Apakah slamanya politik itu kejam?

Apakah selamanya dia datang

'Tuk menghantam?"

Ataukah memang itu yang sudah

Digariskan? "Menjilat, menghasut, menindas

Memperkosa hak-hak sewajarnya" :-)..

KONGKEK CARA ANJING NAMANYA DOGGY -


Ini berita sexs lagi..Cerita bagaimana bersetubuh dari belakang atau dalam bahasa sexsnya di sebut doggy. Siapa yang setubuh isteri orang macam anjing ni? Baca berita di bawah..

"Saya membuat laporan ini agar pihak Universiti Malaya mengambil tindakan terhadap beliau kerana memalukan. Beliau juga sering memberitahu orang, bahawa beliau adalah kakitangan pensyarah. Sokongan masyarakat terhadap UMNO di sini, diambil kesempatan oleh Tuan Pengerusi Rukun Tetangga ini untuk melempiaskan nafsu luar biasanya kepada isteri orang." - Alangazizsham

Assalamualaikum wr wb,

Nor Aishah Binti Samah,

Saya ingin memaklumkan bahawa seorang Pembantu Am Rendah di organisasi pihak Puan telah melakukan perbuatan sumbang dan memalukan masyarakat. Nama beliau ialah Rosli Bin Alias dari Centre For Foundation Studies In Science.

Pada pukul 2.am malam tadi 2 Februari 2011, pasangan Rosli Alias yang merupakan Pengerusi Rukun Tetangga dan Ketua UMNO, Puchong Perdana, telah ditangkap oleh masyarakat disini. Ketika ditangkap bersama pasanganya yang juga merupakan isteri saya, beliau sedang bersetubuh dalam keadaan posisi dari belakang. Beliau, Rosli juga mengugut untuk membunuh saya disaksi oleh anak perempuan saya yang berumur 18 tahun.

Bagaimana pun beliau sering mendakwa mempunyai hubungan baik dengan pihak berkuasa dan polis, meluru pergi ke Balai Polis Bukit puchong untuk membuat "laporan".

Beberapa minit kemudian masyarakat yang menangkapnya juga membuat laporan di balai polis yang sama. Ketika di Balai Polis beliau sengaja berpeluk cium didepan khalayak ramai untuk membangkitkan kemarahan orang ramai dan menunjukkan keberaniannya yang "luar biasa"

Saya membuat laporan ini agar pihak Universiti Malaya mengambil tindakan terhadap beliau kerana memalukan. Beliau juga sering memberitahu orang, bahawa beliau adalah kakitangan pensyarah. Sokongan masyarakat terhadap UMNO di sini, diambil kesempatan oleh Tuan Pengerusi Rukun Tetangga ini untuk melempiaskan nafsu luar biasanya kepada isteri orang.

Saya sempat mengambil gambar dan akan menunjukkan kepada Puan jika diperlukan. Kes ini juga menyebabkan image UMNO tercalar di mata masyarakat. Saya juga ahli UMNO sebelum ini.

Saya boleh membawa anak perempuan saya dan masyarakat sebagai saksi. Jika inginkan maklumat lanjut boleh terus menghubungi saya Alangzizsham 019 3501242.

Berita kehilangan isteri saya sebelum ini terjawab. Kehilangannya rupanya dipangkuan Rosli

Yang Benar

Alangazizsham - alangazizsham@yahoo.comThis e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Note: Kalau cerita ni meletup mesti sedikit masa lagi mamat ni tarik balik kenyataan dia ni. Mesti no telefon dia tiada dalam perkhidmatan.. mesti dia akan buat kenyataan baru yang dia dan isteri dah jadi orang PKR.. Dan mesti ada seribu satu macam mesti lagi..Kah..kah..kah..kah..

Sumber: Bujang Susah

ADUN SERI MUDA DI TAHAN BAWAH AKTA HASUTAN


Sudah kena tangkap... Mulut rakyat di tutup lagi.. di tutup kerana bersuara..bersuara perkara yang orang agama tak berani bersuara...

tok imam' hanya jadi bahalol tolong baca doa lepas solat jumaat untuk orang jahat...
baca doa untuk Yang Di Pertua Negeri yang hanya makan gaji buta..

Imam yang baca doa untuk orang jahat semuanya bahalol..Bukan saja bahalol malah penakut nak mampuih...hanya berani di kedai kopi..

Tahniah untuk Adun Seri Muda..anda telah mebuka bicara..pergi mampus dengan orang pengecut macam Hassan Ali...


Hidup Adun Seri Muda... Hidup Suara Rakyat...

ADUN Seri Muda ditahan di bawah Akta Hasutan - Utusan Umno


SHAH ALAM 3 Feb. - Ahli Dewan Undangan (ADUN) Seri Muda, Shuhaimi Shafiei, hari ini, ditahan mengikut Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan berikutan tulisannya di laman blog; srimuda.blogspot.com yang disiarkan pada 3 Disember lalu.

Wakil rakyat PKR itu ditahan kira-kira pukul 11.15 pagi sebaik tiba di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam.

Beliau dibebaskan 10 minit kemudian dengan jaminan polis beserta seorang penjamin.

Shuhaimi perlu hadir di Mahkamah Sesyen Shah Alam pada pukul 9 pagi Isnin ini untuk didakwa.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, ACP Zahedi Ayob mengesahkan penahanan dan pembebasan Shuhaimi. - Utusan

DI KEHENDAKI

SESIAPA YANG MENGENALI WANITA INI SILA HUBINGI ABU NAWAS (CLICK TAJUK INI UNTUK ISU INI)

ROSMAH MENYUSU, ZAHID SEKODENG

Masa mamat yang nama Zahid Hamidi menang ketua pemuda Umno dulu dia kata "Inilah Ghanimah daripada Allah". Masa tu Mamat Zahid ni barua kepada Anwar Berahim.. sebab tu dia cakap macam nak Islam walaupun dia satu haram tak reti apa tentang Islam.

Ketika menjadi ketua pemuda mamat zahid ini umpama mamat Khairi tidak ada jawatan dalam kabinet sedangkan timbalannya Mamat Hisham sudah jadi timbalan menteri ketika ituBila Anwar kena mamat ni pun nak jadi hero pertahankan Anwar tapi sempat la 3 hari saja terus kecut teloq bila kena ugut semua saham dia akan di ambik balik.

Inilah pukimaknya manusia yang menjadikan agama sebagai alat untuk dirinya naik dalam politik. hari ini mamat ini nak tutup mulut Tok guru sebab Tok Guru tak kelapaq macam sesetengah orang Pas yang pukimak nak bersatu dengan Umno.

Pergi mampus la lu Mamat zahid..lu memang kaki sekodeng tapi nak cakap pasal Islam. Lu umpama Lebai zan pukimak yang suka sembang lucah dengan pompuan la jugak.. Ish ulang sekali lagi Lebai zan Pukimak..ulang lagi lebai zan pukimak....ulang lagi lebai zan pukimak...

Ulang banyak kali nak tengok lebai ni berani tak tahan aku ajak bertumbuk... kah kah kah..jenis lebai pengecut... kah kah kah

BACA SINI UNTUK KISAH WAKIL ZAHID DI HALAU TOK GURU

DI KEHENDAKI

SESIAPA YANG MENGENALI WANITA INI SILA HUBINGI ABU NAWAS (CLICK TAJUK INI UNTUK ISU INI)

TOK GURU HALAU WAKIL ZAHID HAMIDI YANG DI UTUSKAN UNTUK BERBINCANG KERAJAAN PERPADUAN


Tok guru Nik Aziz yang selalunya kelihatan tenang, hari ini telah mengamuk dengan penyapu menghalau wakil UMNO yang mahu menutup mulutnya daripada menghalang kerajaan perpaduan antara UMNo dan Pas.

Kejadian yang berlaku di rumahnya ketika Tok Guru baru saja menunaikan solat asar tiba2 di datangi oleh dua orang wakil umno yang telah berpakat untuk menutup mulut Tok guru.

Akibat dari sikap kurang ajar kedua wakil umno itu Tok guru telah masuk ke dalam rumah mengambil penyapu lalu menghalau kedua2 wakil umno tersebut sehingga lari lintang pukang.


Cuba lihat babak babak dua wakil umno yang telah di utuskan berjumpa Tok Guru di bawah ini.

Gambar di bawah adalah 2 wakil umno yang telah di utuskan ke rumah Tok Guru:

Gambar di bawah pula ialah bagaimana kedatangan wakil umno ini di sambut mesra oleh Tok guru sebagai menghormati tetamu.Dua orang wakil umno ini telah gagal dalam berhujah dengan Tok Guru lalu berpakat untuk menutup mulut Tok Guru.

Akhirnya mereka menjadi kurang ajar setelah gagal berhujah..mereka menutup mulut Tok guru yang sama sekali tidak mahu bersekongkol dengan umno
Akibat dari sikap kurang ajar wakil umno tersebut Tok guru telah masuk kedalam rumah untuk mengambil penyapu dan menghalau mereka keluar dari rumahnya.Wakil umno lari lintang pukang setelah di sergah oleh Tok guru yang sebelum ini di sangkannya kemetot...kah kah kah padan muka umno kah kah
wakil umno ini telah balik berjumpak Zahid Hamidi menceritakan hal yang terjadi di rumah Tok Guru. Macam biasa pecacai umno ini akan bohong boss depa demi sesuap nasik.
Untuk menonton video kejadian ini sila tengok clip di bawah ini




Berita di atas hanyalah rekaan Abu Nawas semata mata, berita sebenarnya adalah di bawah ini..

Cari jalan ‘tutup mulut’ Nik Aziz- Utusan Umno

KUALA LUMPUR 1 Feb. – Pas harus mencari jalan untuk ‘menutup mulut’ Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sering kali mengeluarkan fatwa politik kerana ia mampu merosakkan akidah umat Islam di negara ini.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, ‘fatwa’ yang keluar dari mulut Nik Aziz juga sering kali bertentangan dengan pendapat Dewan Ulama Pas dan parti itu.

‘‘Pas hendaklah mencari jalan menutup mulut beliau (Nik Abdul Aziz) yang merosakkan akidah umat Islam di negara ini.

‘‘Lagipun, pendapat beliau bukan pendapat Dewan Ulama Pas, jauh sekali pendapat daripada badan induk Pas,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan-kenyataan Nik Aziz yang sejak kebelakangan ini sering kali mengundang kontroversi.

Terbaru, Menteri Besar Kelantan itu melabelkan pengundi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang yang tidak menyokong calonnya sebagai orang jahiliah.

DI KEHENDAKI

SESIAPA YANG MENGENALI WANITA INI SILA HUBINGI ABU NAWAS (CLICK TAJUK INI UNTUK ISU INI)

Blackend Is The End

Dyers Eve