To Live Is to Die

free counters

Sabtu, 5 Februari 2011

SIAPA PUKIMAK YANG PAU DUIT ORANG MISKIN DI PEJABAT AGAMA DAERAH BALING?


Haram jadah punya orang pejabat agama Baling, nama saja kerja pejabat agama tapi perangai macam orang tak ada agama.

*PEJABAT AGAMA bALING TERLETAK DI HADAPAN MASJID BALING INI

Kemarin aku dapat maklumat dari orang miskin di Baling yang nak mintak bantuan zakat untuk anak masuk sekolah. Bila pi pejabat agama Baling orang yang kerja kat situ mintak resit zakat fitrah yang di bayar sewaktu bulan ramadhan yang lalu sebagai satu bukti yang si pemohon telah membayar zakat fitrah kepada majlis agama. Jika pemohon tidak punya resit tersebut si lancau ini akan menjual resit Zakat Fitrah Majlis Agama dengan harga RM10.00 sekeping.

Persolannya di sini

1) Apakah benar menyertakan bukti resit pembayaran zakat fitrah adalah syarat permohonan bantuan zakat?

2) Resit yang di beli dengan harga RM10.00 sekeping itu masuk poket atau masuk ke Pejabat Agama?

3) Mengapa orang miskin di Baling yang dalam keperluan dan perlukan pembelaan dari segi wang ringgit untuk anak2 bersekolah di tindas sebegitu rupa?

4)Jika si pembayar zakat fitrah tersebut membayar kepada mana2 8 asnaf yang sudah pasti tidak punya resit pembayaran di kira haram dan tidak sah zakat fitrahnya?

Ini cerita pasai orang yang jadikan agama tempat depa cari makan. Mereka mereka ini akan mencari dalil untuk memghalalkan penindasan mereka terhadap orang miskin yang sangat perlukan bantuan.

Tak kira yang menjadi dalang penindasan terhadap orang miskin ini dari parti Pas atau UMNO. Mereka ini adalah orang jahat yang berselindung di pejabat agama. Di kepala mereka ada Lebai, di tangan mereka ada tasbih dan di mulut mereka bercakap soal agama tetapi di hati mereka penuh dengan kejahatan tanpa mengira yang mereka tindas itu adalah orang miskin.

Apakah benar cerita ini? Siapakah mereka ini? Apakah mereka orang dalam pejabat agama Baling atau orang luar yang menjadi agen kepada permohonan bantuan zakat ini?

Di Pejabat Agama Daerah Baling hanya ada

1- Seorang Pegawai Agama Daerah,
2- seorang Penolong Pegawai Agama Daerah,
3- 2 orang Pembantu Hal Ehwal Agama Islam,
4- seorang Pembantu Tadbir Kanan,
5- seorang Pembantu Tadbir,
6- 3 orang Penyelia Sekolah Pendidikan Islam,
7- seorang Penyelaras Masjid,
8- seorang Pembantu Tadbir Rendah dan
9 -seorang Pembantu Am Rendah.


Siapakah yang menjadi penyagak yang merompak duit orang miskin antara mereka di atas ataupun orang itu tidak ada dalam senarai di atas tetapi orang itu adalah pukimak yang berpusing pusing di dalam kampung mencari orang miskin konon2nya untuk membantu tetapi sebenarnya mahu menyamun..

Kita tunggu jawapan dari Pejabat agama Baling

HOSNI MURTABAK LANCAR JIHAD HALAU CINA DI KELANTAN


Parti Hosni Murtabak cawangan Kelantan hari ini telah melancarkan seruan jihad untuk berperang dengan orang melayu Kelantan. Perlancaran jihad ini telah di sempurnakan oleh anak sedara Hosni Murtabak yang bernama Mustafa Murtabak.

Adalah di fahamkan tujuan jihad ini di lancarkan keatas kelantan kerana negeri Kelantan kini di perintah oleh cina. Sejak cina memerintah Kelantan dari tahun 1990 banyak masjid di negeri Kelantan telah di robohkan dan orang melayu pula telah ramai di bunuh.

Menurut salah seorang Naib Presiden Parti Hosni Murtabak yang bernama Zahid Murtabak mulut Menteri Besar Kelantan iaitu Mr Lim Ah Jis mesti di tutup dan kalau boleh di hapuskan terus kerana MB Kelantan ini berbangsa cina. Oleh itu jihad untuk mengembalikan negeri Kelantan kepada orang melayu mestilah di lancarkan.

.............................................................................

Pemuda UMNO Kelantan lancar Gelombang Merah - Utusan Umno

KOTA BAHARU 5 Feb. – UMNO Kelantan melancarkan kempen Gelombang Merah untuk mendekati dan mendapatkan kepercayaan kira-kira 400,000 pengundi muda di Kelantan untuk menyokong Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata Gelombang Merah bertemakan “Transformasi 1Kelantan Gelombang Rakyat” akan dilaksanakan Pergerakan Pemuda UMNO negeri melalui penganjuran ceramah, kursus, seminar dan gerak kerja.

Kempen itu antara lain berobjektif untuk menawan negeri itu daripada kepimpinan Pas yang telah memerintah Kelantan selama 21 tahun, pada pilihan raya umum akan datang, katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen Gelombang Merah di sini hari ini.

"Golongan muda di Kelantan adalah lebih ramai jumlahnya daripada pengundi biasa, iaitu jumlah keseluruhan pengundi di negeri ialah 600,000 orang dan 400,000 daripada jumlah itu adalah golongan muda.

"Mereka merupakan golongan yang berpengaruh dalam menentukan kejayaan BN pada pilihan raya umum ke-13 nanti,” kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu.

Katanya BN semakin mendapat tempat di hati rakyat Kelantan berdasarkan keputusan pada dua pilihan raya kecil iaitu di Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai pada Julai 2009 dan DUN Galas pada November tahun lepas. - Bernama

GARA GARA MENYAMAR POLIS, BLOGGER DIN BINJAI DI SERANG SEKUMPULAN MAK NYAH


Blogger Din Binjai atau Sharpshooter hari ini telah di beritakan di serang oleh sekumpulan maknyah atau lebih sedap di panggil pondan. Baca Sini .

Nampaknya puak2 pengecut ni memang jenis keturunan kongkek dengan mak depa sendiri sebab tu la depa jadi pengecut. Sebenaqnya depa ni bukan saja pengecut tapi juga dengki tahap gila babi sebab blog depa orang tak masuk. Depa bikin blog depa sendiri tulis depa sendiri baca lepas tu depa dendiri komen pakai nama orang lain..kah kah kah.

Maklumlah kalau dengan mak depa sendiri pun depa sanggup bersetubuh tanpa rasa bersalah, inikan pulak nak tulis komen pada blog sendiri guna nama orang lain nak kasitau seolah2 orang baca apa yang dia tulis kah kah kah.

Aku nak tergelak jugak dengan puak2 kongkek dengan mak depa sendiri ni, bila depa hack blog aku depa pi tulis yang aku ni mintak maaf pada si anjing A dan si Anjing B.kah kah kah.. Sampai kempunan nak suruh orang mintak maaf kat depa sanggup tulis sendiri yang aku ni dah mintak maaf kat anjing anjing depa tu kah kah kah.

Tu la sebab aku kata puak2 ni memang pengecut dan sama sekali tak berani berdepan. Macam kawan aku ni kata la (baca sini). Terus terang aku kata kalau orang macam ni dapat kat aku, aku akan suruh kawan2 pegang kemudian aku akan kencing atas kepala depa ni.kah kah kah..biaq kasi hilang depa punya pengecut tu.. Tu pu ada hati nak mengaku pejuang Islam kah kah kah

Ok buat kawan aku Din Binjai aku nak kasitau sama hang tidak semestinya orang yang cuba hack blog hang tu dari puak2 umno tetapi sebenarnya aku rasa yang berada dekat dengan hang jugak. Kalau hang nak tau sapa cuba hang tanya depa sapa yang suka bersetubuh dengan Mak depa sendiri... dia tu la yang buat kerja ni...kah kah kah

Blackend Is The End

Dyers Eve