To Live Is to Die

free counters

Khamis, 21 April 2011

ANAK AZEAN IDRAWATI, BENJY TENAT DAN DI MASUKKAN KE ICU.



KUALA LUMPUR: Perbicaraan kes pelakon Khaeryll Benjamin Ibrahim, atau lebih dikenali sebagai Benjy, yang menghadapi dua tuduhan memiliki dadah diteruskan di Mahkamah Majistret di sini hari ini walaupun dia tidak hadir kerana dikatakan tenat dan berada di Unit Rawatan Rapi (ICU) sebuah hospital swasta.

Majistret Hafizza Sauni memutuskan untuk meneruskan prosiding itu dengan memanggil saksi-saksi yang tidak memerlukan sesi pengecaman daripada tertuduh.

Mahkamah sebelum ini menangguhkan perbicaraan selepas pelakon itu dikatakan tidak sihat dan sedang mendapat rawatan di Hospital Pakar Damansara.
Dalam prosiding hari ini, peguam Amer Hamzah Arshad memberitahu mahkamah bahawa anak guamnya itu dalam keadaan tenat dan dirawat di ICU di hospital itu sejak semalam kerana serangan asma.

"Saya dimaklumkan oleh ibu Benjy, yang juga penjamin, bahawa tertuduh semakin tenat dan dimasukkan ke wad ICU semalam, bagaimanapun tertuduh memberitahu dan memberikan arahan kepada saya untuk tetap meneruskan prosiding setakat mana yang boleh tanpa kehadirannya," kata Amer Hamzah.

Benjy, 33, didakwa memiliki dadah jenis syabu seberat 0.24 gram di sebuah rumah di Menara Duta 2, Jalan 1/38B Off Jalan Segambut di sini, pada jam 4 petang 11 Mac tahun lalu.

Koleksi Cerita Lucah Ustaz

TAK AKAN MELAYU HILANG DI P.PINANG..HIDUP UMNO HIDUP MELAYU P.PINANG

Adoi..umno ni tak habih habih bikin lawak...kalau dah tau melayu P.Pinang tak akan hilang dok kalut buat apa kah kah kah... Kot kot la melayu P.Pinang nak hilang tak pa la dok kalut kah kah kah..

Adoi Umno kalau aku jadi juri marajalawak aku bagi kat hangpa markah penuh.. Aku tak tahan nak gelak ni kah kah kah..lawak lawak lawak kah kah kah...

KERAJAAN BN KERAJAAN PERIHATIN ORANG MISKIN- HIDUP BN


Ini berita apa? Patut padan la nak bikin berita pun kah kah kah... cakap saja mau kasi orang miskin mampus terus. Kasi hutang sebab nak sapu bunga. Bunga dapat kat sapa? kah kah kah.

Orang miskin nak melabur dalam saham mana? Orang miskin nak makan nasik pun beli beras main timbang timbang... Anak orang miskin pi sekolah pun bawak kuapang kupang..

Kalau mau kasi orang miskin melabur apa pasai kasi orang miskin pinjam? Kasi sajalah saham sorang dua tiga. Cukup tahun orang miskin boleh ambik saham. kah kah kah.

Oii orang kaya yang nak makan duit orang miskin..Lu Ma Cibai....

BERITA BAIK DARI MELAKA: 39 DARIPADA 45 REMAJA SEKOLAH HARAPAN SUDAH MELAHIRKAN ANAK


JASIN: Sejak dibuka pada September lalu, Sekolah Harapan sudah memberi penempatan kepada 49 remaja hamil, kata Pengarahnya, Datuk Ab Rahaman Ab Karim.

Beliau berkata, buat masa ini terdapat 35 remaja di rumah terbabit dengan sebahagiannya sudah melahirkan anak, sementara yang lain sedang menunggu masa untuk bersalin.

"Sejak sekolah ini dibuka, seramai 28 bayi dilahirkan dan kesemua bayi tersebut diambil oleh keluarga kepada ibu bayi berkenaan," katanya kepada pemberita selepas perasmian sekolah itu oleh isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor, di sini, hari ini.
Hadir sama Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan isteri Datin Seri Asmah Abdul Rahman.

Rosmah yang dalam lawatan sehari ke Melaka, tiba di sini jam 11 pagi dan meluangkan masa kira-kira sejam untuk mendengar taklimat serta melawat pelajar di sekolah itu yang idea penubuhannya dicetuskan oleh Mohd Ali.

Ab Rahaman berkata, remaja terbabit yang berusia antara 14 dan 18 tahun, datang dari Johor (14 orang), Melaka (8), Pahang (8), Negeri Sembilan (5), Kelantan (5), Terengganu (3), Kuala Lumpur (2), dan masing-masing seorang dari Selangor, Perak, Sabah dan Sarawak.

Beliau berkata, remaja terbabit ditempatkan di sekolah itu sehingga habis tempoh berpantang sebelum kembali kepada keluarga masing-masing.
Ab Rahaman berkata, pihaknya juga berusaha dengan kerjasama keluarga masing-masing untuk menikahkan remaja terbabit dengan pasangan masing-masing dan setakat ini dua daripada 49 remaja itu sudah berkahwin.

"Pada tahun lalu, seramai lima orang mengambil peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dengan dua daripadanya mendapat keputusan 3A dan seorang memperoleh 2A," katanya menambah seramai 14 orang akan menduduki peperiksaan SPM dan dua Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun ini.

AWAS ROTI CANAI BERULAT DI PWTC


Rupa2nya Roti canai itu ..........




Kah kah kah.. mamat ni memang lawak kah kah kah...

KEPALA KETUA POLIS NEGARA DI TAMPAR ORANG INDIA DI BUKIT MERTAJAM

Dalam banyak2 kerja dalam dunia ni, orang kerja gunting rambutlah orang samseng gila. kepala mafia pun tak samseng macam orang gunting rambut.

Mana ada orang berani pegang kepala Raja atau orang besaq2 melainkan tukang gunting rambut. Habaq mai kepala sapa tukang gunting rambut tak pernah pegang.. kah kah kah

Dah la pegang kepala lepas tu tukang gunting rambut ni boleh main tampaq tampaq pulak..kah kah kah

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar sempat menggunting rambutnya selepas melawat Balai Polis Kubang Semang dan bertemu orang ramai di Pekan Penanti, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Aku kalau nak gunting rambut aku tak pi la kat mamak kat atas tu tapi aku pi kat memek kat bawah ni..Itu pun kalau aku nak gunting rambut la..buat masa ni dendam masih belum selesai jadi biaq la awek kat bawah ni sabq menanti aku pi gunting rambut kat depa nanti kah kah kah

BUAH DADA WANITA DI GIGIT ANJING AKIBAT BERPAHKAIAN SEKSI,

Dunia hari ini bukan saja jantan yang stim tengok betina sexy tapi anjing pun tak boleh tahan. Jantan kalau stim boleh jugak balik rumah dok sorang lepas tu layan sms dengan pompuan bab2 lucah macam Ustaz Pasti penang yang nama Malaon Zan tu buat tapi kalau anjing dia mana nak reti sms.

Apa lagi dah geram sangat tengok tetek pompuan seksi, terus saja anjing tu terkam tolak..kah kah kah..Ini baru real punya stim kah kah kah...

Tapi aku respekla kat anjing ni sebab dia tak tak hipokrit macam Malaon Zan tu.. Malaon zan bila depan orang tengok pompuan mata tunduk kebawah nak tunjuk dia waraktapi bila dok sorang2.. emm tak mau na cerita la dia buat apa..cuba tengok sini..

KISAH 3


................................................................................

BUKIT MERTAJAM: Seorang suri rumah yang cedera payudara kirinya digigit seekor anjing jenis German Shepherd pada Jumaat lalu, kini dalam pertimbangan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pemilik anjing berkenaan.

Mangsa, Lee Boon Chen, 44, berkata, walaupun pemilik anjing itu sudah memohon maaf selepas insiden itu, dia tidak akan berdiam diri dan mahu melakukan sesuatu untuk memberi pengajaran kepada pemilik anjing lain yang tidak mengutamakan keselamatan orang awam.

Katanya, dia mahu pemilik anjing lebih bertanggungjawab termasuk menjaga dan mengawal haiwan peliharaan masing-masing bagi mengelak orang lain menjadi mangsa.

“Selepas kejadian ini, saya trauma, malah kerap bermimpi diserang anjing dan jika saya melihat atau terserempak dengan anjing jenis itu, saya takut dan badan menggigil,” katanya ketika ditemui menerima rawatan susulan di sebuah hospital swasta di sini semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi Jumaat lalu, Lee nyaris kehilangan payudara kirinya selepas cedera diserang anjing berkenaan ketika dia membawa anjing peliharaannya jenis Shih Tzu bersiar-siar di kawasan perumahan di Taman Tambun Indah, Simpang Ampat dekat sini.

an Sri Adenan Satem Masuk Hosptal kerana pening Kepala


Apa Mat setem ni dok merepek? Dia kata kat Pas ka dia kata kat Umno? kah kah kah.. parti yang tak ada di sarawak umno bukan Pas. Kah kah kah...

Sebenaqnya Mat Setem ni sudah panas. Mat Setem marah kat DAP dan PKR sebab DAP dan PKR sudah menang banyak kerusi. Mat Setem lepas marah dekat Pas kah kah kah..

Patut la nama di Mat Setem... sebab dia punya kepala sudah pening lalu taruh setem kah kah kah. Dari pakai nama Mat Setem lebih baik pakai nama Mat Stim kah kah kah... keras memanjang...
...............................................................................................

Pas ditolak sepenuhnya di Sarawak – Adenan Setem- Utusan Umno

KUCHING 20 April - Kekalahan semua calon Pas pada Pilihan Raya Negeri Sarawak Ke-10, Sabtu lalu, membuktikan parti itu bukan sahaja gagal mendapat sokongan malah ditolak sepenuhnya oleh rakyat negeri ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjung Datu, Tan Sri Adenan Satem berkata, kegagalan itu pastinya menjadi satu pengajaran kepada Pas bahawa rakyat khususnya bumiputera masih mempunyai keyakinan tinggi terhadap kerajaan BN.

“Saya melahirkan keyakinan bahawa pengundi di kawasan Parlimen Santubong yang merangkumi DUN Tanjung Datu, Pantai Damai dan Demak Laut akan menolak parti pembangkang, sekali gus terus memberi sokongan kepada kerajaan BN pada pilihan raya akan datang.

“Ini kerana kerajaan BN mampu membawa perubahan dan pembangunan untuk kesejahteraan negeri dan seluruh rakyat Sarawak,” katanya pada majlis Jamuan Makan Malam meraikan kemenangannya di Kelab Golf Sarawak, di sini malam tadi.

Adenan mempertahankan DUN Tanjung Datu selepas menewaskan calon Pas, Nani Shaari dan calon bebas, Gilbert Asson Kulon dengan majoriti 3,216 undi.

Selain Tanjung Datu, Pas turut meletakkan calonnya di Sebuyau, Beting Maro, Muara Tuang dan Sadong Jaya.

KAKI SKODENG MAUT DI TIKAM

Ini baru la namanya laki..Orang macam ni mau ajaq tikam saja kah kah kah.. jangan jadi macam ada orang..bini kena kacau pun tak berani nak buat apa ..
...............................................

KOTA KINABALU: Ia bermula dengan mencuri rakam aksi seks pasangan suami isteri yang juga jiran berhampiran rumahnya menggunakan telefon bimbit kira-kira jam 12.30 tengah hari kelmarin.

Tidak cukup dengan itu, lelaki terbabit menunjukkan rakaman curi berkenaan kepada anak lelaki pasangan terbabit yang berusia 17 tahun dan beberapa jiran sambil melemparkan beberapa komen sinis.

Bagaimanapun, perbuatan tidak bermoral itu berakhir dengan tragedi apabila La Kampo, 47, maut akibat ditikam dengan pisau oleh lelaki dalam rakaman itu, kira-kira tujuh jam kemudian.

Kejadian berlaku di perkampungan setinggan Kampung Bukit, Batu 2 1/2, Sandakan, kira-kira jam 7.30 malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Rowell Marung, berkata suspek mendapat tahu aksinya di kamar tidur dirakam apabila terdengar suara mangsa berbual dengan anaknya di ruang tamu.

Katanya, mangsa dikatakan menunjukkan rakaman di telefon bimbit itu kepada anak remaja suspek di rumahnya (suspek) sambil melemparkan kata-kata sinis dan didengar oleh suspek.
“Melihat suspek keluar dari bilik, La bergegas meninggalkan rumah suspek dan menunjukkan pula rakaman sama kepada beberapa jiran.

“Tidak lama selepas itu, suspek dikatakan pergi ke rumah La dan memberi salam sambil meminta izin untuk masuk.

“Suspek kemudian mengarahkan La duduk di kerusi manakala isterinya berada berhampiran. Secara tiba-tiba, suspek mengeluarkan pisau sepanjang kira-kira 15 sentimeter (sm) lalu menikam perut serta lengan La sebanyak lima kali, mengakibatkan mangsa mati di tempat kejadian.

“Suspek kemudian keluar dari rumah itu dan terus ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sandakan dengan membawa pisau yang dipercayai digunakan dalam kejadian itu,” katanya ketika dihubungi Berita Harian, semalam.

Mengesahkan kedua-duanya bukan warga tempatan, Rowell berkata, La mati di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Duchess of Kent untuk bedah siasat.

Katanya, suspek kini ditahan reman, manakala kes disiasat menerusi Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati.

Blackend Is The End

Dyers Eve