To Live Is to Die

free counters

Sabtu, 11 Jun 2011

AYAT QURAN HILANG KETIKA QARI MENYAMPAIKAN BACAAN GEMPARKAN MAJLIS PERASMIAN TILAWAH AL QURAN DI KUCHING SARAWAK


Seorang Qari dari Kedah hari ini telah mengemparkan majlis tilawah Al Quran yang di adakan kerana di katakan tidak berjumpa dengan surah al baqarah ketika mahu menyampaikan bacaannya...

Menurut seorang juri Raja lawak yang turut hadir ke majlis itu, apabila tiba giliran qari tersebut untuk naik ke pentas, tiba2 beliau telah membuat pengumunan di microfhone bahawasanya sebenarnya bukan surah al baqarah tak ada dalam al qurang tapi beliau tak mahu membacanya kerana takut orang bukan Islam akan lari.

Ini adalah kerana ramai pekerja sapu sampah di tempat tilawah itu di adakan adalah orang bukan Islam maka jika beliau membacanya maka adalah amat di risaukan sampah2 di situ tak ada sapa yang nak menyapunya kerana takutkan surah al baqarah.

Namun untuk tidak mahu menghampakan para hadirin yang hadir ke majlis tilawah itu beliau terus telah menukar bacaan al quran kepada berlawak sambil memaki hamun Nik Aziz.


BERITA BAIK UNTUK PAKATAN TERUS MEMERINTAH P.PINANG.

PEMANDU DI BENARKAN BERCIUM DALAM KERETA ASALKAN MEMAKAI TALIPINGANG KELEDAR


Ini lagi berita baik untuk Umno dan BN kalah PRU akan datang. Lagi banyak polis bikin onar lagi bagus. Lagi banyak orang kena saman lagi bagus.

Ini orang yang sudah kena hayun dalam lokap 2 hari sudah comfirm satu family kalau dulu sokong BN akan marahkan polis dan terus marahkan BN kah kah kah.

Itu belum kira dia punya kawan lagi, belum kira orang yang baca beritanya lagi.. Kah kah kah.

Polis memang suka tolong kasi BN kalah. PRU dulu pun pasai polis la orang India semua pakat benci kat BN. Kah kah kah

Tapi kalau ini manager bank kena tembak lagi bagus..kah kah kah.. comfirm boleh bikin isu lagi besaq kah kah kah.

Oleh itu jangan marahkan polis bikin macam2 sebab polis sedang menolong BN untuk jatuh kah kah kah

PAS DAN UMNO SAMA BODOH SAMA BENGGONG


Sejak dua mejak ni pakat dok bersembang pasai negara kebajikan la pulak. Pas kata negara Islam tukaq pi jadi negara Kebajikan, Umno pulak kata depa dah lama bikin Malaysia jadi negara kebajikan..

Umno memang la dah jadikan Malaysia ni negara kebajikan tapi kebajikan kat anak beranak depa la. Yang Pas pulak tak boleh nak kata apa lagi pasai tak dapat kusa lagi nak bikin negara kebajikan atau negara majikan.

Yang aku nak tergelaknya Pas dengan Umno ni sedaq tak apa yang depa dok kata negara kebajikan tu sebenaqnya negara komunis atau sosialis. Setahu aku Pas dengan umno ni bab lain semua tak setuju tapi kalau bab kata komunis dan sosialis tu sesat depa memang cukup bersatu hati kah kah kah.

Oii Pas dengan Umno kalau hangpa nak tau negara kebajikan tu prinsip negara komunis dan sosialis la, yang selama ni hangpa dok tentang sangat tu kah kah kah.

Oii Pas dengan umno, tolong buang la dalam kepala hotak hangpa pu kata komunis ni jahat, komunis tak percaya agama, komunis ni itu komunis ni ini. Orang komunis dah lama pikiaq daripada hangpa semua yang baru nak kenai dunia ni kah kah kah..

Pas dan Umno sama bodo sama bengong kah kah kah

LELAKI DI JUMPAI TERPASONG DI HADAPAN RUMAH KARPAL SINGH

Seorang lelaki tua hari ini telah di jumpai terhoyong hayang di sebuah lorong berdekatan rumah Karpal singh kerana di percayai telah terpesong dari jalan menuju ke rumahnya.

Lelaki tua yang berambut putih ini di katakan baru balik dari rumah Karpal singh tetapi setelah menekan loceng di rumah Karpal Singh beberapa kali, seorang bibik yang telah keluar memberitahunya bahawasanya Karpal Singh tiada di rumah kerana menemani isterinya membeli ikan di pasarDato Keramat.

Menurut saksi kejadian iaitu kawan kepada Encik Ramasamy yang tidak mahu namanya di siarkan kerana beliau bekerja sebagai pemungut tin2 kosong di sekitar kawasan itu, beliau melihat orang tua yang berambut putih itu bercakap sorang2 seolah olah marahkan seseorang.

Apabila orang tua itu hampir kepadanya, lalu dia terdengar orang tua itu sedang marahkan Mat Sabu yang kononnya telah kasi rosak Umno punya program.

Apabila di tanya kemanakah pakcik itu mahu pergi lalu pakcik itu pun berkata, "terpesong terpesong terpesong" Itulah perkataan yang di ulang2 sehingga kawan kepada Encik ramasamy itu pun boring dan berlalu pergi.

Oleh itu adalah di harapkan kepada sesiapa yan tahu di mana rumah pakcik ini sila hubungi balai raya berdekatan untuk membawanya pulang kerana adalah di percayai beliau telah di hasut oleh hantu Pesong...

Keh keh keh... Macam siaee......

Blackend Is The End

Dyers Eve