Blackend Is The End

Rabu, 27 Julai 2011

SIAPA AL USTAZ INI?

Ini siapa?
Ini ustaz.

Ini ustaz apa?
Ini ustaza umno.

kenapa ini ustaz jadi umno?
Ini ustaz jadi umno sebab dia belajaq1 di mesir.

apa pasal belajaq di mesir balik jadi umno?
Sebab dia punya Tok guru di mesir nama Firuan.

Siapa itu Firaun?
Firaun itu umno.

Siapa itu umno?
Umno itu Firaun.

Siapa itu Firaun?
Firaun itu umno.

Siapa itu umno?
Umno itu Firaun.

Siapa itu Firaun?
Firaun itu umno..

Siapa itu umno?
Umno itu Firaun.

Siapa itu Firaun?
Firaun itu umno.

Siapa itu umno?
Umno itu Firaun.
.....................................................................................................................


DR ASRI JAWAB TUDUHAN WAHABI DALAM SOAL JAWAB TV3 MALAM INI


Bekas Mufti Perlis Dr Asri Zainal abidin telah di jemput untuk menjadi penel dalam Soal jawab di TV3 malam ini untuk mengulas isu berhunug tentang wahabi.

Menurut peneribt rancangan Al ustaz Abu Nawas ibnu Al komunisi Dr Asri telah bersetuju untuk bersama2 dengan program yang akan di adakan jam 11 malam nanti.

Namun begitu baru sebentar tadi Dr Asri telah sms kepada Al ustaz\abu Nawas mengatakan beliau tidak dapat hadir kerana minyak keretanya telah habis.

Berhubung dengan itu penerbit rancangan iaitu al ustaz Abu Nawas sendiri akan mengambil alih tempat Dr Asri pada malam ini. Seperti yang semua orang ketahui Al ustaz abu Nawas adalah seorang yang pakar dalam bidang maki memaki kan mengemukakan hujahnya yang lucah lagi berahi pada malam ini.

Sebagai seorang ustaz yang alim lagi warak abu Nawas akan menjawab semua soalan2 yang bekaitan dengan berita lucah al ulamak umno di bawah ini :-

Kah kah kah... baru dr asri tau sapa dia al ulamak warisatul pukimak yang jadi barua umno ni. Yang Dr asri dok pi nasihat depa semua pasai apa. Depa masuk umno sebab depa ada dalil qataie tentang kewajiban bersama dengan jamaah yang menibai harata benda rakyat kah kah kah.

Dr Asri belajaq tak habis nak nasihat al ulamak pulak kah kah kah. Macam Abu Nawas layak la nasihat sebab Abu nawas pun kaki rembat jugak kah kah kah. ABu nawas punya rembat al ulamak umno pun tak boleh lawan keh keh..Kalau tak jadi umno macam mana nak cari ringgit malaysia? Dalam dunia ni semua perkara perlukan ringgit malaysia. Al Ulamak hanya reti bab ugama saja. Mana al ulamak umno ni tak bikin kerja lain kah kah kah. lagi pun tak kan nak suruh al ulamak warisatul pukimak umno ni jual ayaq milo macam al ustaz abu nawas kot kah kah kah. Belajaq tinggi2 sampai luaq negeri nak suruh jual ayaq tepi jalan mana ada macho bro kah kah kah.

Sebagai seorang ustaz Abu Nawas nak nasihat pada Dr asri, lain kali kalau nak nasihat al ulamak umno mai la mintak pandangan Abu nawas dulu. Dr asri kena sedaq yang ilmu dia cuma setakat dapat Dr Phd saja sedangkan Abu Nawas ni bukan sekadar dapat Phd malah baru2 ni Abu Nawas baru di anugerahkan Sarjana kedoktoran sakit puan. Kah kah kah Abu Nawas belajaq dekat Melaon kat bawah ni ilmu hal ehwal sakit dalaman wanita kah kah kah
kalau sapa2 yang isterinya ada masalah sakit orang pompuan jangan malu dan jangan segan hubungi pakar ni. Kah kah kah..tapi mesti sporting la macam laki ustazah pasti yang nama Junaidah Yahya tu... setakat dok sms i Love U sayang kul 2 pagi tu ok saja kah kah kah....

TOK GURU NIK AZIZ BUAT KENYATAAN KECOH LAGI, PAS TIDAK AKAN BERTANDING DI PASIR MAS


Pas Kelantan hari ini telah membuat keputusan untuk tidak bertanding di kerusi parlimen Pasir Mas dalam PRU akan datang ini. ini adalah kerana untuk memberi kemenangan percuma kepada panglima jihad untuk terus menduduki kerusi tersebut sehingga akhir hayatnya sebelum PRU yang ke 14.

Menurut jurucakap Pas kelantan keputusan itu di buat adalah kerana tidak mahu memalukan panglima jihad kerana jika ada pertanding di kerusi parlimen tersebut sudah tentu panglima jihad akan kalah teruk kah kah kah kah.

Ini bukan berita Tok Guru Nik Aziz tapi ini adalah berita Tok guru Abu Nawas wali yang paling karomah di nusantara ni kah kah kah

Kalau Behaim Geli kalah kat Pasir Mas mana di mau pergi pulak? Kah kah kah. Tak kan dia nak kawan dengan Hindu Padang Serai atau dengan cina Nibong Tebal atau pun dengan cina wangsa Maju. Berahim Geli anti cina dan hindu kah kah kah.

Itu pasai ini hari anak buah Berahim Geli sudah kasi keluaq ini kenyataan :-
Panglima Jihad sudah susah hati bila PRU makin dekat. Panglime Jihad tau yang dia tak akan menang kembali untuk kerusi Pasir Mas sebab tu dia sudah bodek sama Pas cakap mau sokong sama Pas kah kah kah.

Tapi panglima jihad kasi syarat Pas mesti keluaq PR baru panglema jihad mau sokong. Kah kah kah. Ini sudah lawak jenaka tahap polis Malaysia kah kah kah. Berapa banyak orang yang panglima jihad ada yang boleh undi sama Pas kah kah kah. Semuanya sudah lari lintang pukang bila dengaq nama Ambiga kah kah kah.

Yang sebenarnya paglima jihad nak menang percuma dekat pasir Mas. Mau tanding tiket Umno pun tak boleh sebab panglima jihad sudah kena murtad dari umno kah kah kah. Mau tanding tiket Pas, pas sudah tau panglime jihad kaki penipu kah kah kah.

cara paling senang untuk menang ialah sekali lagi tipu sama pas. Dulu panglima jihad cakap sama Tok guru mau duduk atas tangga rumah parti Tok Guru sajakah kah kah. Tok Guru yang bijaksana pun percaya cakap panglime jihad lalu kasi Pasir mas sama panglima jihad kah kah kah.

Hari ni panlima jihad mau tipu lagi. Dia cakap mau sokong sama Pas kalau Pas bertanding banyak kerusi. Yang sebenarnya panglime jihad mau cakap sama Pas lawanlah di 130kerusi tapi jangan lawan 131 kerusi sebab kerusi yang ke 131 itu adalah kerusi parlimen Pasir Mas kah kah kah....

SURAT ANWAR TUNTUT BEBASKAN 6 MANGSA FITNAH KERAJAAN UMNO/BN


Saya menuntut pemerintah agar segera membebaskan enam pemimpin Parti Sosialis, iaitu Ahli Parlimen Sungai Siput, Dr Michael Jeyakumar, M Sarasvathy, Choo Chon Kai, M Sugumaran, A Letchumanan dan R Saras Babu tanpa sebarang syarat. Sebelum ini alasan menahan enam yang terbabit dikatakan kerana terlibat dengan aktiviti subversif. Akan tetapi ternyata itu merupakan helah pemerintah untuk memburuk burukkan Bersih 2.0. semata-mata..

Selepas permohonan Habeas Corpus, alasan penahanan bertukar pula kepada terbabit merancang Perhimpunan Aman Bersih. Alasan yang berdolak dalik ini menjadi bukti penahanan 6 orang tersebut tidak berasas sama sekali.

Justeru, Pakatan Rakyat beriltizam meningkatkan kempen di seluruh negara, demi menerangkan kepada rakyat, kezaliman yang dilakukan pemerintah, bukan sahaja terhadap 6 individu tersebut, akan tetapi juga terhadap seluruh mangsa tahanan tanpa bicara seumpama yang terkandung dalam Ordinan Darurat ini. Undang-undang usang yang menindas itu, tidak lagi untuk melindungi keselamatan negara, bahkan sebaliknya dimanipulasi demi membungkam suara-suara yang tidak sependapat dengan pemerintah.

Kini wujud kebimbangan bahawa 6 yang ditahan itu, termasuk Dr Michael Jeyakumar, Ahli Parlimen Sungai Siput, kemungkinannya dikasari pihak polis semasa disoal siasat. Kita perihatin dengan perkembangan mutakhir ini, apabila ada antara mereka yang kini mendapatkan rawatan di hospital namun tidak dibenarkan bertemu hatta dengan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia ( SUHAKAM ). Adalah tidak munasabah buat polis tidak membenarkan pihak keluarga bertemu dengan enam pemimpin Parti Sosialis itu semenjak dari 15hb Julai 2011 lagi.

Tidak ada sebab untuk menghalang mereka dari bertemu kecualilah kebimbangan kita bahawa tahanan tersebut dianiaya punya asasnya. Sewajarnya Menteri Dalam Negeri perihatin dengan gesaan rakyat yang kini menuntut pemerintah tidak bertindak sewenang wenangnya dan menyalahguna kuasa yang ada. Ketika Perhimpunan Bersih 2.0 itu rakyat menyaksikan ada sesegelintir dari pihak polis bertindak keterlaluan dan melampaui batas. Kita tidak mahu tugas pasukan polis, iaitu untuk melindungi keselamatan orang awam terjejas akibat manipulasi politik pemerintah.

Anwar Ibrahim
Ketua Pembangkang
Dewan Rakyat Malaysia

WARKAH DARI TEMAN WANITA CHON KAI


Chon Kai,

Aku menerima sms mu pada 25 Jun, memaklumkan bahawa puluhan daripada kamu ditahan di balai polis. Sms mu mahukan saya membuat panggilan ke balai untuk memberi tekanan kepada polis.

Aku panjangkan sms yang sama kepada orang lain, untuk membuktikan kepada polis bahawa kamu mempunyai penyokong yang ramai di luar sana. Pada ketika itu, aku ingat mu akan dibebaskan selepas tempoh tahanan sehari, sebagaimana apa yang berlaku dahulu, sewaktu mu ditahan bersama Kris, Jing Cheng dan lain-lain.
Memandangkan ramai orang yang ditahan bersama, kamu seharusnya tidak di-apa-apa-kan, dugaanku.

Aku memanggil mu selepas tu, memaklumkan mu bahawa aku akan berkongsi dengan mu gambar yang yang aku tangkap ketika mengunjungi Taiwan, batu-batan yang aku kutip di sana, dan buku yang aku beli di sana.

Aku menangis dalam bas

Pada 26 Jun, aku pulang ke Pulau Pinang dengan riang. Aku harap boleh jumpa denganmu segera, setelah tiga minggu kita tidak bersama.

Pada jam kira-kira 6 petang, aku menerima panggilan dari satu nombor yang asing untuk ku, ketika aku berada dalam bas jarak panjang. Rupa-rupanya mu. Chon Kai maklumkan bahawa mu akan ditahan untuk tujuh hari lagi. Chon Kai maklumkan bahawa telefon bimbit mu telah disita polis, mu memanggil dengan telefon yang mu pinjam daripada peguam. Aku menangis tersembunyi dalam bas selepas panggilan ditamatkan. Bukan main kecil kali ni, aku jangka.
Pada 1 Julai, hari pertama aku mulakan pekerjaan baru, juga hari keenam tahanan mu. Tak sempat aku beritahu mu bahawa aku telah mendapat kerja yang ada kaitan dengan bidang pengajian aku Sesungguhnya ia sesuatu yang menggembirakan, namun ia gagal menceriakan ku, kerana mu masih ditahan atas tuduhan yang tidak wajar.
2 Julai, hari ketujuh.
Aku menunggu kamu di luar mahkamah, Kepala Batas, mendoakan agar kesemua kamu dibebaskan. Namun demikian, senior aku pula menyampaikan khabar buruk. Enam orang daripada kamu ditangkap semula dengan Ordinan Darurat, selepas beberapa saat dibebaskan dari balai polis.
Aku menangis serta-merta, tidak terhenti-henti. Ramai yang rasa pelik mengapa pula gadis ini menangis sebegitu rupa. Mereka tidak tahu bahawa mu adalah teman lelaki ku.
Pada ketika itu, Nithiya dari Parti Sosialis Malaysia mahu membawa saya dan ahli keluarga tahanan yang lain ke balai polis Kepala Batas. Beliau berkata, kami akan sempat untuk berjumpa dengan mu jika kami tiba dalam masa 15 minit.

Pantasnya Nithiya memandu. Beliau membunyikan honnya, takut kalau tak sempat. Saya pula sms kepada OCPD Kepala Batas, dengan harapan beliau benarkan aku untuk berjumpa dengan mu sebelum mu dihantar ke Bukit Aman.

Bolehkah tuduhan ditukar-tukar?

Mungkin air mata aku meraih simpati, polis membenarkan aku untuk berjumpa dengan mu bersama seorang senior. Tangisanku tidak terhenti-henti apabila berjumpa denganmu. Chon Kai bercakap dengan senior ku, memesan untuk memanjangkan khabar kepada ibu mu.
Selepas tu, polis menjelaskan kepada kami, bahawa kamu ditahan kerana merancang perhimpunan BERSIH 2.0. Aku pula memesan kepada mu, jangan mengakui benda yang mu tidak lakukan. (Sungguhpun aku sedar bahawa mu lebih tahu apa yang berlaku berbanding ku.)
Tetapi, polis menukar sehelai kertas seterusnya. Helaian ini tidak menyebut BERSIH 2.0, sekadar menuduh bahawa kamu telah menggugat keamanan negara. Pada saat-saat itu, aku tertanya-tanya, bagaimana polis boleh bertindak sedemikian rupa, apakah tuduhan boleh ditukar-tukar sedemikian? Ini melibatkan kebebasan seseorang individu!
Chon Kai tanya mengapa aku menangis? Aku tidak menjawab. Kita mula bersembang isu yang lain, malah mu berjenaka bahawa polis yang menangkap mu adalah junior kamu di sekolah menengah. Chon Kai bertanyakan sama ada aku akan hadir perhimpunan 9 Julai, aku khuatir untuk menjawab kerana ada seorang pegawai di situ. Aku bimbang beliau mempunyai perakam. Namun, aku masih jawab dengan suara yang rendah, YA!
Kesedihan ditukar menjadi kekuatan
Sambil sembang, wajahku menjadi semakin ceria, tidak lagi sarat dengan tangisan. Aku berasa lega kerana semangat mu yang teguh.
Selepas 9 Julai, aku jangkakan mu akan dibebaskan. Namun sekali lagi aku dihampakan.
Akhirnya pada 10 Julai, aku tidak tertahan lagi. Aku memanggil senior ku, Soh Sook Hwa, mengapa tidak PSM melakukan sesuatu? Malah aku menyalahkan wartawan, liputan diberikan sepenuhnya kepada kejadian pada 9 Julai - bagaimana pula enam orang tahan Ordinan Darurat? Apakah mereka tidak mempunyai nilai berita?
Malah aku benci Pakatan Rakyat, kerana mereka hanya menyeru, tanpa tindakan!
Aku dimarahi Sook Hwa. Aku sedar kemudiannya. Biar kesedihan tu ditukar menjadi kekuatan. Aku gagal selamatkan kamu hanya dengan tangisan.
Tak pernah aku lupai
Selepas beberapa hari saya merenungi, ya, hidup perlu diteruskan. Kerana kami tidak tahu berapa lama Chon Kai akan ditahan. Namun saya berharap kamu tidak melupai mereka, seperti saya. Saya berharap lebih ramai yang sudi tampil ke depan untuk menyokong mereka.
Tidak pernah sesaat saya melupai Chon Kai.
Banyak perkara yang belum saya sempurnakan bersamanya, melancong, pergi konsert Eason, belanjanya makanan Jepun setelah gaji pertama saya dikeluarkan.
Saya terfikir, Chon Kai akan dihantar ke pusat tahanan Simpang Renggam jika tidak dibebaskan selepas 60 hari. Simpang Renggam adalah kampung saya. Ia seolah-olah sindiran, apabila saya memilih untuk berada di Pulau Pinang, mereka pula menghantar Chon Kai ke kampung saya.
Saya masih teringat album foto yang saya beli di Taiwan, sempat saya berjenaka dengan kawan, "Entah sempat ke saya hadiahkan kepada pada 2 Disember? Apa jadi kalau kami berpisah?"
Kini, saya agak bimbang bahawa saya mungkin tidak dapat serah kepadanya dengan sendiri.
Kawan-kawanku, saya merakamkan penghargaan kerana keprihatinan mu. Biarpun saya masih sedih ada kalanya, namun saya akan tabah. Pada hakikatnya, saya lebih mengharapkan bantuan kamu dari segi tindakan, lebih daripada galakan dengan kata-kata. Maafkan ketamakan saya, kerana dalam hal ini, sokongan dari segi tindakan lebih diperlukan.
*Wong Pei Chin ialah teman wanita kepada Choo Chon Kai, salah seorang daripada enam tahanan di bawah Ordinan Darurat. Tulisan ini diterjemah dan disunting daripada teks asal.

AL FATIHAH- IBU ABDUL KADER SYEIKH FADZIL KEMBALI KE RAMATULLAH


Abu Nawas baru dapat berita dari Kampung Bini Abu Nawas yang ibu kepada Bekas Menteri Kadir Syeikh Fadzil telah kembali ke ramatullah pagi tadi.

Sebagai jiran sebelah rumah Abu Nawas ucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Tok Bibi yang juga ibu kepada Senator Musa Syeikh Fadzil serta adiknya merangkap kawan baik Lebai Zul Kulim Aziz Syeikh Fadzil.

Al Fatihah..

To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve