To Live Is to Die

free counters

Selasa, 11 Oktober 2011

LAGI JEMAAH HAJI TERJATUH DI MEKAH


Selepas peristiwa jemaah haji wanita terjatuh bangunan ketika mengerjakan haji di Mekah, hari ini seorang jemaah lagi telah di jumpai terjatuh di pejabat tabung haji di sana.

Saksi kejadian mengatakan jemaah lelaki tersebut tidak jatuh bangunan tetapi telah jatuh hati dengan pegawai Tabung Haji yang berstatus anak dara tua.

Opss maaf ini cerita gossip... sebenarnya Abu Nawas nak cerita bab ini :-
Wauuu... ini sudah hebat..sekarang sudah ramai tak mau makan rasuah. Ini mesti kes takut mati jatuh bangunan. Fuhh bahaya betul sekarang ni sapa makan rasuah, silap2 haribulan mati jatuh bangunan.

Tapi kalau nak selamat mesti makan rasuah banyak banyak kerana bila makan banyak rasuah susah sikit nak jatuh bangunan sebab anjing anjing yang dok tolak orang jatuh bangunan tu, depa boleh tumpang sama duit rasuah tu.

Ini semua cerita temberang. Mana ada Rasuah kurang, yang kurangnya ialah orang tak rasuah. Selagi dia punya tandatangan ada laku maka selagi tu la dia makan rasuah.

Rasuah itu haram sekira namanya rasuah tetapi untuk menghalalkan rasuah maka yang perlu di buat ialah tukar saja perkataan rasuah itu kepada perkataan yang lain. Contohnya di tukar kepada sumbangan, komisyen dan untuk jadikan rasuah itu mendapat pahala tukarlah perkataan rasuah itu kepada Imfa'.

Lagi kuat orang itu anti rasuah maka lagi kuatlah dia makan rasuah. Jika dulu rasuah cukup sinonim dengan polis tapi sekarang ni polis yang makan rasuah telah jatuh rangkingnya jika nak di bandingan dengan polis.

Guru makan rasuah, Kadi makan rasuah, Imam makan rasuah, Paderi makan rasuah, Tok sami makan rasuah, Wakil Rakyat makan rasuah, Menteri Makan rasuah, Ustaz makan rasuah, Umno makan rasuah, Pas makan rasuah.

Paling dasyat anjing anjing yang kerjanya anti rasuahlah paling kuat makan rasuah. Kalau si pesalah rasuah makan RM1ribu si anjing2 yang tangkap pesalah rasuah ni pulak makan 2 kali ganda.

Opss lupa nak bagitau..kalau ada sapa2 yang nak bagi rasuah pada Abu Nawas pun ok..Abu Nawas pun teringin nak makan rasuah jugak.....

DR HASSAN ALI DI HALAU OLEH KELUARGA AHMAD JAIS SEWAKTU MAJLIS PERKEBUMIAN

Dr Hassan Ali telah di malukan oleh keluarga Ahmad Jais setelah di halau oleh keluarga Ahmad Jais kerana tidak sukannya. Menurut Jamsari Ahmad Jais mereka merasa tindakan Hassan ALi yang tidak di jemput ke majlis perkebumian itu adalah sangat melaui batas..

Ahmad Jais atau lebih di kenali oleh orang kampung sebagai seorang tukang rumah terkenal di daerah Rembau telah meninggal dunia kerana terkejut dengan kematian penyanyi pujaan yang sama dengannya Ahmad Jais.

dr Hassan Ali adalah doktor yang membuka klink berdekatan Ahmad Jais tukang rumah di katakan telah terlewat tiba untuk memberi bantuan sewaktu Ahmad Jais tukang rumah sedang nazak.

Sekian berita Ahmad Jais tukang rumah dan Dr Hassan Ali doktor klinik dekat rumah Ahmad Jais. Di bawah ini pula ialah berita JAIS dengan Dr Hassan Ali exco ugama negeri Selangor..
Kah kah kah..ini berita Hassan Ali Exco Pas dalam kerajaan Selangor. Ini Hasaan Ali sama Pas cakap islam untuk semua.. tapi betulkah Islam untuk semua?

Cuba tengok gambaq bawah ni :-

Ini ialah mesin rawatan dialisis yang di gunakan untuk pesakit buah pingang yang telah di sediakan oleh Pusat urus zakat Khas untuk orang Islam. Hanya orang Islam saja boleh guna mesin ni.

Kenapa hanya orang Islam saja boleh guna mesin ni. Bukankah kata Islam untuk semua? Kenapa pulak persatuan Budhha sediakan mesin ni untuk semua yang berpenyakit buah pinggang tanpa mengira agama atau bangsa?

Kalau macam tu sapa yang untuk semua? Islam atau Budhha?

Jadi kalau dah Masjid bikin tak tau saja pada orang miskin di sebelah masjid, salah ka gereja kasi bantuan pada orang miskin sebelah masjid?

Jadi di mana slogan Islam untuk semua? Lebih temberang lagilah kalau di katakan Pas untuk semua.

Kalau setakat nak sembang Pas untuk semua parti mana pun boleh. Tak payah la dok pi cari jauh2 untuk menyanggah slogan Pas untuk semua. Dalam Pas sendiri pun kalau orang itu bukan kroni pada pemimpin maka kalau susah sampai nak mampuih pun jangan harap la Pas nak bantu.

Tak percaya hangpa pi tanya Mat Sabu? Kata kat Mat Sabu Abu Nawas yang kata.... ala Mat Sabu kenai punya Abu Nawas sebab dia ada hutang janji dengan Abu Nawas...

IMAM DI CEKUP SEKODENG ISTERI BILAL MANDI


Seorang Imam masjid daerah telah di cekup kerana di percayai mengendap atau menyegodeng bilal masjid tersebut yang sedang mandi hadas besar sebelum subuh pagi tadi.

Imam yang bernama Al Ustaz Abu Nawas itu telah di cekup oleh istri bilal itu yang kebetulan mahu menyidai pakaian di penyidai belakang bilik air tempat imam itu mandi. Oleh kerana terkejut dengan isteri bilal tersebut, Al Imam Abu Nawas telah lari lintang pukang seperti larinya Al Ustaz Haji Ibrahim Bin Haji Ali kerana ketakutan kepada Ambiga.

Namun begitu Al Bilal meneruskan saja mandian hadasnya walaupun tahu dia telah di sekodeng oleh Al Imam Abu Nawas kerana pada ketika itu jam telah menunjukan 7.05 pagi sedangkan al Bilal masih lagi belum sembahyang subuh

Kah kah kah..itu berita Bilal mandi hadas..cuba baca dalam surat habaq Sialan Harian ni pulak cerita pasai Al Mufti mandi hadas...
Ini semua cerita orang yang jadi kan ugama tempat cari makan nak claim elaun mesyuarat. dakwat punya pasai pun mau meeting ka? kah kah kah...

Inilah al Mufti kesayangan Timbalan Ketua Pemuda Pas Perak. Mamat ni nak mintak Al Mufti jadi pemerhati hukum hudud kah kah kah. Memang bengong macam NorAzli Musa kah kah kah.

Apa pasai ini mufti susah hati orang nak mandi hadas tak boleh kalau guna dakwat di jari ketika mengundi. Ini Mufti kira nak hayun saja... Kalau dah tak boleh nak mandi hadas pasai pakai dakwat ni...sebelum pi mengundi hayun la puas puas..kah kah kah

Nak pi mengundi pun kira nak sexs saja...

Blackend Is The End

Dyers Eve