To Live Is to Die

free counters

Rabu, 14 Disember 2011

BLOGGER HADAPI TINDAKAN SAMAN AKIBAT SIAR GAMBAR CURI AMANDA IMANI BERBOGEL UNTUK MODEL LUKISAN.

Amanda Imani hari ini telah memfailkan samannya terhadap blog Abu Nawas kerana Abu Nawas dalam satu artikalnya telah membawa berita tidak benar mengenainya..

Menurut peguamnya Abdul Samad Bin Haji Romzi, anak guamnya Amanda Imani iaitu seorang peniaga keronsang di UpTown Bandar Perda berdekatan Bukit Mertajam, cerita tentang dirinya itu amat mengaibkan kerana selama ini orang menyangka beliau adalah seorang koperat.

Dalam satu kejadian di tempat lagi 3 orang lagi blogger telah di saman oleh Bekas Ketua Polis Negara kerana telah menyiarkan berita tidak benar mengenai dirinya.Blogger2 tersebut ialah seperti di laporkan di bawah :-Apa yang boleh Abu Nawas katakan ialah pertamanya tindakan menyaman jika merasakan berita itu adalah fitnah dan memalukan diri adalah satu kewajiban kepada yang merasa dirinya menjadi mangsa fitnah.

Jika berada dipihak yang benar tiada apa yang perlu di takutkan sama ada mereka yang kononnya di fitnah atau kepada orang yang kononnya membuat fitnah.

Abu Nawas sendiri adalah senarai yang kononnya akan di ambil tindakan oleh Bekas Ketua Polis Negara kerana isu ini.

Berdebar rasa bila membaca tajuk 3 blogger pro PR di Saman oleh beliau. Hembusan nafas panjang pula bila tiada nama Anu Nawas antara 3 blogger tersebut walaupun menurut Musa masih ada lagi blog2 yang akan di pertimbangkannya untuk turut di ambil tindakan saman.

Isu ini mula panas bila Syella iaitu artis yang berpakaian tak senonoh itu menafikan beliau bernikah dengan Musa,

Abu Nawas telah mengambil keputusan untuk tidak membuang posting tentang isu ini. Ini adalah kerana sebagai seorang blogger yang tidak menyembunyikan identiti Abu Nawas merasakan adalah perlu untuk bertanggung jawap terhadap apa yang Abu Nawas tulis.

Sebab itu Abu Nawas masih menunggu sama dari melaun yang kerap Abu Nawas siarkan cerita lucahnya di sini. Kalau dah merasa diri di fitnah apa yang di tunggu lagi. Berani kerana benar dan kalau takut sudah pastilaj meaun ini adalah sememangnya kaki lucah.Abu Nawas blogger yang paling miskin antara semua blogger yang sedia ada. Kalau Abu Nawas kena saman kat mana Abu Nawas nak cari duit nak bayaq saman. Bukan kata nak bayaq saman nak bayaq peguam pun sudah pasti Abu Nawas tak mampu. Lainlah blogger2 yang kaya raya macam Ikut Suka Aku (keh keh keh...malam ni mesti dia maki aku keh keh keh).

Setelah blogger Sharpshooter menjadi mangsa pertama kes saman kini merayap pulak kepada blogger yang lain. Lepas ini siapa pulak... Milo Suam, ASD, TT, ISA atau ABN sendiri.

Siapa akan membela blogger yang siang malam berperang di alam maya ini tanpa satu sen pun bayaran.

Inilah persolan yang masih belum Abu Nawas terima jawapannya apabila mengemukan soalan "siapakah yang akan membela blogger" kepada Ahli Parlimen Pas Tumpat Kamaruddin Jaafar sewaktu perjumpaan blogger beberapa bulan yang lalu.

Kesatuan blogger pun ntah kemana perginya sekarang ini. Inilah akibatnya apabila blogger di naungi oleh orang2 politik kepartian yang berkempentingan.

Peduli apa yang nak jadi pada blogger. Nak kena saman ka, nak kena kongkek ka nak mampus ka apa orang politik peduli. Yang paling kena peduli ialah periauk nasik depa dulu sebab depa jadikan politik sebagai tempat mengisi beras kedalam periauk nasik mereka.

Orang sanggup bayar duit ribu ribu kepada Pak Ostad untuk mendengar leteran pak ostad. Habis berleter pak ostad pun makan makan dengan jemaah masjid lepas tu pak ostad stsrt kereta meawah lalu berlalu sambil tersenyum kerana di saku sudah ada sampul dan di dalam sampul pulak sudah ada potret raja.

Sampa rumah, Pak ostad bukak TV layan sampai kul 3 pagi, itu pun kalau bini pak ostad datang bulan, kalau line clear pak ostad tak bukak TV lagi dah tapi pak ostad bukak seluaq terus terkam kat bini saja.

Apa nak susah hari2 pak ostad dapat duit mudah dalam sampul. Lagi pun apa yang pak ostad buat semuanya dapat pahala tak seperti blogger yang kalau tak dapat dosa tentu dapat bala macam 3 blogger dalam berita kat atas.

Blogger siang malam bersengkang mata mencari berita untuk di baca. lainlah blogger yang copy n paste tutup mata pun boleh update blog.

Berapa sangatlah hasil iklan yang blogger dapat, itu pun bukan main susah lagi bayaran yang nak di bayar malah kena kencing pun selalu sangat dengan syarikat iklan.

Nak harapkan orang politik tolong bayarkan macam mengharapkan Lebai zan menyaman Abu Nawas la keh keh.

Bila nak lawan umno cari bloggermalah bila nak bertanding jawatan dalam parti pun cari blogger jugak suruh kempen,

Ma cibai... awatnya tak pi cari pak ostad suruh tolong kempen kat hangpa... tapi bila blogger di timpa musibah sekoq haram anjing anjing politik ni tak pernah ambil tahu.

Orang politik ni kalau bab berjanji cukup hebat. Itu ini begitu begini tapi sampai sekarang bulu peliaq depa pun takdak.

Apa lagi yang blogger harapkan dari anjing anjing politik ini. Kalau janji yang di ucap pun tak boleh nak di tunaikan apalah lagi nak harapkan anjing2 politik ini membela blogger seandainya blogger berhadapan dengan tindakan saman seperti isu di atas.

Maka blogger yang kononnya pro PR perlu dengan segera mengadakan persidangan. Teman2 kita kini dalam musibah. Ayoh wahai blogger hanya kita yang boleh tentukan nasib kita bukan anjing2 politik yang hanya mencari keuntungan hasil keringat kita siang dan malam.

Kita cuma ABU(Asal Bukan UMNO) tapi kita bukan barua parti2 PR... Fuck Off anjing anjing politik.....

AL FATIHAH : BLOGGER ABU NAWAS TELAH KEMBALI KE RAMATULLAH


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog ini.

Saya sebagai yang di amanahkan oleh keluarga Abu Nawas untuk memaklumkan kepada semua pembaca bahawa ampunya blog ini iaitu Tuanku Abu Nawas Ibni Almarhum Tuanku Mawas telah pun meninggal dunia petang kemarin akibat daripada kegeringan yang amat teruk sekali.

Maka dengan ini sebagai menghormati kemangkatan baginda Tuanku Abu Nawas maka blog ini akan bercuti dari memaki hamun seketika sehinggalah Almarhum Tuanku Abu Nawas memberi lampu hijau untuk meneruskan makian kepada seluruh anjing anjing politik tak kira Umno, Pas atau PKR...

Dengan ini saya sebagai penyimpan mohor besar password blog Tuanku Abu Nawas ingin menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia agar tidak memakai seluaq dalam selama 3 hari sebagai tanda berkabung dan berduka cita dengan kemangkatan baginda Tuanku Abu Nawas.

Sekian Terima Kasih

Blackend Is The End

Dyers Eve