To Live Is to Die

free counters

Isnin, 19 Disember 2011

TERKINI DARI BLOG DUNIA ARTIS : PENYANYI WAHEEDA BERCERAI TALAK 3

Akibat lafaz taklik yang telah di baca sewaktu akad nikah mereka dahulu, Penyanyi Waheda telah di ceraikan dengan talak 3 oleh suaminya yang juga seorang bekas penyanyi dangdut di sebuah kelab dangdut di pinggir Jakarta...

Waheeda atau nama sebenarnya Nur Waheeda bt Herman Tiyes telah di jatuhkan talak 3 gara2 ketika pernikahan mereka dulu suaminya telah melafazkan taklik jika dia menyanyi semula di kelab dangdut dan telah di adukan isterinya di mana2 pejabat kadi maka akan jatuhlah talak 3 ke atas isterinya itu.

Suaminya Waheeda ketika di temui berkata, dia membantah keputusan makamah ke atas dirinya itu kerana walaupun dia menyanyi semula di kelab dangdut tetapi dia cuma menyanyi lagu nasyid sahaja bukan lagu dangdut.

Ehhh apa yang sebenarnya mahu Abu Nawas ceritakan kali ni. Sebenaqnya begini, baru2 ni Blogger no 1 Malaysia mai negeri Abu Nawas jadi sebagai tuan rumah Abu Nawas pun lepak la dengan dia sambil pekena char Koew Tiau kat Matang Pauh.

Ya la tak kan nak sembang kosong saja mestilah kena makan makan tapi lepas makan makan Blogger Sungai Derhaka yang bayaq semua kah kah kah. Gila babi, Abu Nawas mana ada duit nak belanja Milo Suam. Dah la dia ni Milo Suam tapi minum Milo ais la pulak keh keh keh.

Opss sori sori mukadimah panjang sikit. Dalam sembang2 tu terkeluaq la cerita Tuan Guru Haji Hassan bin Ali yang jadi orang kuat Pas kat Selangor tu.

Di pendekkan cerita atau dalam bahasa saitifiknya cerpen, Milo Suam kata yang si Hassan Ali tu tak berani nak masuk umno sebab dulu masa di pilih jadi calon semua calon pilihanraya Pas telah berbaiah yang depa semua akan taat setia kepada Pas dan sekiranya melompat lompat akan ia maka akan terjatuhlah talak ke atas isteri depa dengan serta merta.

Cuba baca kat bawah ni:-Kalau betullah seperti apa yang di ungkapkan maka Hassan Ali sudah pasti tak sabaq sabaq untuk tunggu Dun Selangor di bubarkan.

Maklumlah nak masuk umno sekarang takut bini menjadi janda, nanti di kebas Abu Nawas tak ka naya. Jadi cara paling selamat ialah kenalah tunggu Dun Selangor di bubarkan dulu baru boleh masuk umno dan isteri pun terselamat dari di kebas Abu Nawas. Kah kah kah.

Rupa2nya selama ni orang dok ingat MP atau ADUN pas ni semua baguih baguih belaka pasai belum ada sorang pun lompat melompat tapi yang sebenaqnya depa ni semua takut bini jadi janda kah kah kah.

Rupa2nya senjata paling ampuh untuk mempertahankan sesebuah kerajaan itu ialah menjadikan isteri sebagai taruhannya. Tapi masalahnya pulak ialah dengan calon yang bukan islam sebab ugama depa tak ada hukum talak.

Oleh itu PKR dan DAP yang sudah pasti mempunyai calon bukan Islam kena pikiaq sesuatu untuk depa ni lompat melompat kalau dah menang nanti.

Sayang betul PKR tak contohi Pas bila membuat pemilihan calon pilihanraya, kalau tak sudah tentu bini Lebai Zul Nordin kini dan jadi bini orang lain kah kah kah. Tak pun mesti Lebai Zul Nordin contact sama Abu Nawas suruh cina buta sebab dia nak kawin balik dengan bini dia kah kah kah..

Fuhh dah la kawin free, dapat burit bekas bini MP atau Adun melompat free lagi kah kah kah... Boleh boleh boleh jangan risau Abu Nawas sanggup jadi cina butanya kah kah kah.

ANWAR BODOH - HADI AWANG BANGANG - GUAN ENG BAHALOL.. SOALAN SENANG WARTAWAN TANYA PUN TAK TAU NAK JAWAB



Bodoh, bahalol dan bangang itu saja yang boleh di katakan kepada 3 orang pemimpin utama parti Pakatan Rakyat.

Kalau dah bodoh tak payah la nak jadi pemimpin. Kalau dah bahalol cukup la jadi pecacai saja dan kalau dan bangang tu cepat2 la pergi mampus.

Kalau nak jadi pemimpin kenalah bijaksana. Bukan saja bijak memimpin tapi kena bijak serba serbi. Nak berhadapan dengan musuh kena bijak, nak berhujah dengan lawan kena pandai malah nak menjawab soalan wartawan pun perlu kepada kecerdikan.

Yang Abu Nawas marah sangat kat 3 orang pemimpin PR ni bukan pasai apa, cumanya bila Abu Nawas tanya soalan am pada depa 3 orang tapi depa semua tak sepakat dalam memberi jawapan.

Si Anwar kata itu, si Hadi Awang kata ini dan si Guan Eng pulak kata itu ini. Bukan susah pun soalan yang Abu Nawas tanya. Abu Nawas cuma tanya siapakah gadis sunti di bawah ini:-Susah sangat ka nak jawab soalan Abu Nawas sampai 3 orang pemimpin PR ni tak sepakat untuk memberi jawapan.

Si Anwar kata gadis sunti ni makcik estet kat Lunas. Si Ostad Hadi pulak kata dia ni ustazah pilihan dan si Guan Eng lagi teruk, ada ka dia kata gadis sunti ni kakak tiri Abu Nawas.

Oiii Anwar, Ostad Hadi dan Guan Eng... ini ketua puteri umno la. Hangpa tak tengok ka punya cun melecun dia ni. Dah la cun melentik la pulak tu,

Kalau sapa2 yang tak pernah tengok macam mana puteri gunung ledang, inilah dia rupa wajahnya.

Kah kah kah.... Orang umno ni patut padan la nak plih ketua puteri pun. Bagi la yang elok sikit nak jadi pueri pun barulah sinonim dengan maksud perkataan puteri.

Ni yang jadi ketua puteri pun yang macam ni :-
Puteri2 pun yang macam ni :-umno ni reti ka apakah yang di katakan puteri tu? Yang kat atas tu bukan puteri tapi Tomato Puri... Kalau kat bawah ni jadi Ketua Puteri boleh la tahan jugak:-Oleh itu macam manalah ketua puteri nak suruh pemimpin PR sepakat kalau dah memang depa sendiri pun betui2 kompius betulkah ketua Puteri Umno tu puteri kah kah kah...

SEBAK LIHAT ISTERI DI PERKOSA DI DEPAN MATA OLEH PASKISTAN PENJUAL KARPET

Seorang isteri kepada seorang suami yang tinggal berdekatan Dewan Jubli Perak Kuala Kangsar hari ini terkejut bila mengetahui yang suaminya telah solat subuh berimamkan seorang paderi kristian.

Ini berikutkan pendedahan yang amat mengejutkan oleh Exco Pas Kerajaan Negeri Selangor si Dr Hassan bin Ali di dalam Himpunan anti kristian yang di adakan di negeri Perak kemarin.Kah kah kah... Kali ni si Hassan Ali tak baca doa lagi tapi dia pi baca khutbah la pulak. Kata nak bikin himpun kat stadium tapi apapasal bikin dalam dewan?

Mau kasi nampak orang penuh dan padat ka? Katanya sebelum ni, kat Perak ni orang Islam akan hadir berjuta juta tapi awatnya sikit santah yang mai? Kah kah kah.

Si Hassan Ali ni bukan baru pandai bikin temberang tapi sejak dia belum masuk politik pun dia sudah terer bab temberang ni sebab kerja dia memang bikin temberang kasi orang dengaq tapi mau dengaq dia punya temberang mesti mau bayq dulu.

Orang miskin nasib ada sikit baik sebab tak ada duit nak bayar untuk dengaq dia punya temberang tapi orang kaya selalu hantaq anak kat dia untuk di temberang time cuti2 sekolah macam ni.

Kalau betul ada orang kristian masuk masjid kenapa pulak nak bising bising, Orang masuk gereja pun salah orang masuk masjid pun salah. Baguslah kalau ada orang kristian masuk masjid.

Kenapa si Hassan Ali ni tak bising orang Islam tak mau masuk masjid. Kenapa si Hassan Ali ni tak bising bising bila Bob Lokman ajak orang pi masjid tapi anjing anjing pejabat agama bawah exco yang dia perintah pi tangkap Bob Lokman.

Hassan Ali sebenarnya mubaligh umno. Dialah sebenarnya seperti apa yang dia tuduh itu.

Jangan bikin lawak la bro. Gua tahu apa pasal lu tak berani nak masuk umno sebelum Dun Selangor bubar. Kah kah kah kah.

Nak tau pasai apa Hassan Ali tak berani masuk Umno sehingga Dun Selangor bubar.... Jumpa lagi petang ni keh keh keh

Blackend Is The End

Dyers Eve