Blackend Is The End

Ahad, 29 Januari 2012

WARKAH ABU NAWAS DARI PENJARA

Assalamulaikum semua pembaca Blog abu Nawas... Dah seminggui Abu Nawas tak update blog... bukan pasai apa sebenaqnya Abu Nawas kini berada dalam penjara. Dah seminggu Abu Nawas tidoq dalam penjara..

Nasib baiklah ada warden yang baik hati sanggup meminjamkan laptopnya untuk Abu Nawas menulis pada hari ini.

Menulis di dalam penjara tidaklah sama dengan menulis di dalam rumah atau di kedai mamak sambil layan gambaq blue. Namun tidaklah seteruk Zaid Zahari berkomunikasi dengan jiran selnya hanya dengan mengunakan ketukan sebagai bahasa perantara mereka berdua.

Tak usahlah bertanya di penjara manakah Abu Nawas sedang terkurung dan kesalahan apakah sehingga menyebabkan Abu Nawas tak boleh lagi nak maki memaki setiap hari di dalam blog. Kalau tahu pun siapalah yang sanggup menghulurkan tangannya untuk menyelamatkan Abu Nawas dari penyiksaan yang tidak terperi di penjara ini.

Di peluang di beri laptop untuk menulis, biarlah Abu Nawas menulis setakat mana masa yang di beri oleh seorang warden yang amat baik hati ini. Tapi ntah di mana hendak di mulakan tidaklah Abu Nawas tahu.. Ermm ikut terlintas sajalah...

ROSMAH DAN BR1M

Telah di beritakan yang isteri Perdana Menteri kesayangan kita telah berbelanja ratusan ribu ringgit hanya dalam sebuah butik sahaja di Australia. Wah itu baru sebuah butik belum lagi berbutik butik.

Untunglah jadi isteri Perdana Menteri kerana sekiranya Rosmah di takdirkan untuk jadi isteri Pak Najib yang pekerja veteran Ladang Kuala Ketil sudah pasti Rosmah tak mampu untuk berbelanja sedemikian rupa.

Bukan saja mahu berbelanja malah bagaimanakah rupa bentuk butik pun Rosmah tak dapat nak bayangkan. Yalah macam mana nak kenal butik sedangkan hutang kedai Ah Kau iaitu kedai runcit di depan jalan masuk ke Ladang Kuala Ketul pun Pak Najib suami Rosmah tak mampu bayar habis lagi.

Memanglah beruntung sangat jadi isteri atau kaum kerabat VIP ni. Bayangkanlah suami dan anak2 ketua wanita Umno di bayar gaji ratusan ribu ringgit sebulan untuk sebuah syarikat sahaja. Itu baru sebuah syarikat, ntah berapa banyak syarikat yang depa dapat secara percuma tidaklah Abu Nawas tahu.

Terasa mahu saja menyelam di dasar hati dan perasaan orang2 mewah seperti Rosmah dan kaum kerabat pemimpin negara. bagaimanakan perasaan mereka jika melihat kesusahan dan kesukaran hidup rakyat miskin yang bergelut dengan kehidupan.

Ahh...biarkanlah, yang pastinya orang miskin akan terus menerus menyokong umno kerana bagi mereka, bukan duit mereka pun yang Rosmah gunakan untuk berbelanja sakan dan bukannya salah pun kalau suami ketua wanita umno dapat gaji bulanan RM100ribu sebulan sebab syarikat itu tak ada kena mengena dengan orang miskin pun kata mereka.

Lagi pun kata mereka orang miskin dah dapat RM500.00. Mana banyak lagi antara RM500 dengan USD100ribu yang Rosmah belanjakan di sebuah butik tu. Sudah tentulah 500 lebih banyak dari seratus... tak gitu..

Leman Raja Lawak vs Ibrahim Ali

Sebelum Leman masuk Raja Lawak, Abu Nawas kena Leman sebagai seorang penjual minyak belacak di Ropewalk Taman Selat Butterworth dan Uptown Bandar Perda saja. Abu Nawas tak tahu pun yang Leman yamg kami panggil Man Belacak tu ada seorang peguam muda.

Yalah sapalah yang nak percaya kalau di katakan seorang penjual minyak kote di tepi jalan hanya berbekalkan pelita kabat adalah seorang lawyer.

Leman yang abu Nawas kenal adalah seorang penyokong Pas dan menentang kezaliman yang di lakukan keatas Anwar Berahim. Leman sanggup berhujah dengan sapa saja yang kata Anwar liwat.

Leman berhujah dengan fakta untuk menyangah dakwaan terhadap anwar. Maklumlah orang adailmu peguam mana nak sama dengan hujah orang yang cuma ada ilmu makian hamuan macam Abu Nawas ni.

Pendekkan cerita baru2 ni Leman bergaduh pulak dengan Berahim Ali. Leman ajak Berahim Ali berdebat dengannya. Walaupun semua orang tau yang BErahim Ali ni memang tak dak teloq tapi Leman kena ingat mana mungkin Berahim Ali nak berdebat dengannya yang satu habuk haram pun tak ada kepentingan dalam politik.

Yang paling Abu Nawas terkilan dengan Leman ini ialah bila dia hanya menjadikan musuh politiknya hanyalah Berahim Ali. Apalah standard melawan orang yang tak kuat macam Berahim Ali tu Lemai oii.

Leman keluaq kenyataan kata Pas bagus, BN pun bagus..yang tak bagus hanya Berahim Ali saja... Kah kah kah..Hang jangan bikin lawak Man oii. Apa barang Berahim Ali saja tak baguih PR dgn BN baguih pulak.

Kita ni kalau nak lawan kenalah lawan dengan orang kuat. Kalau setakat Berahim Ali tu Abu Nawas anggap dia tu macam anjing kelaparan yang berkeliaran mencari sisa2 makanan saja.

HASAN ALI

Maka selesailah cerita Hasan Ali dari persada politik negara apabila di sepak dengan hinanya oleh Pas. Biarpun selepas ini Hasan Ali pusing seluruh negara sekalipun suaranya tidak lagi keramat berbanding dengan sebelum ini.

Merintih, merayu macam mana sekalipun tidak ada sapa yang nak dengar lagi melainkan segelintir yang mempunyai fikiran sepertinya.

Walau apa pun yang Hasan Ali ungkitkan ketika dia bersama Pas adalah tidak penting lagi malah jasanya di dalam Pas sebenarnya telah pun di bayar dengan nilai matawang ringgit Malaysia.

Hasan Ali tidak bersusah payah di dalam Pas kerana sebaik saja menyertai Pas beliau terus di lantik menjadi pemimpin serta wakil rakyat. Sekali gus dia sapu Adun dan MP...congak pi congak mai, sebulan lebih 20 ribu tak termasuk claim itu dan ini.

Bila dah menang di Selangor Hasan Ali sapu lagi duit puluhan ribu ringgit sebulan bila di lantik menjadi exco kerajaan.

Jadi selepas ini walaupun sudah pasti Hassan dah tak akan jadi YB lagi tapi dia akan terus terima pencen. Pencen dari kerajaan pusat dan pencen dari kerajaan negeri.

Jadi apa susahnya Hasan Ali berbanding dengan Pak Hasan ahli Pas Titi Serong Parit Buntar yang siang malam berfikir macam mana nak naikkan nama Pas walaupun hanya di peringkat kampung sahaja.

Pak Hasan Titi Serong tak pernah di bayar walupun 1 sen malah dia pun tak pernah minta untuk di bayar atas segala khimatnya kepada partinya.

Oleh itu tiada apa yang Hasan Ali mahu sedihkan walaupun telah di pecat dengan hinanya sekali kerana selama dia berada di dalam Pas, dia telah di bayar untuk segala pengorbanannya dengan nilai ringgit Malaysia.

Nampaknya setakat ini sajalah yang dapat Abu Nawas tulis kali ini. Kalau ada masa dan di beri peluang lagi oleh warden penjara, Abu Nawas tulis lagi walaupun sudah tidak ada isu panas lagi di dalam blog ini.

Bagi yang nak melawat Abu Nawas di penjara ini jangan lupa bawa buah tangan. Tak kisahlah bawak apa pun kalau tak boleh bagi ipad bagi saja laptop. Abu Nawas ok saja keh keh keh.

Ok jumpak lagi..

Abu Nawas
(Penjara Misteri Abu Sayap)

Sabtu, 21 Januari 2012

TERKINI DARI FACEBOOK CHEGU BARD - CERAMAH MAT SABU DI SERANG PEMUDA UMNO UPDATE 11.05pm


Berikut adalah maklumat terkini tentang tentang ceramah Mat Sabu yang di serang secara fizikal oleh pemuda Umno yang di ambil dari Facebook Chegu Bard.


  • Yang berada di sekitar mohon bergerak ke Dewan MBSA seksyen 30 Jln Kebun shah alam ... Ceramah ABU bersama MD sabu diserang secara fizikal oleh pemuda Umno .. Ada hadirin yg cedera..peniaga2 melayu habis dirosakkan gerai.. Hanya ada dua polis gagal buat apa2.. Mohon gerak penyokong ke sini segera
Terkini Jam 10.45:-Update 11.05pm -

Laporan berikut menyusul...

Sambungan Cerita Suami Isteri Tukar Pasangan Sexs Suka sama Suka..Bahagian ke 2


Berikut adalah sambungan daripada kisah sexs suami isteri yang suka bertukar pasangan kemarin klick sini : Suami Isteri Tukar Pasangan Suka Sama Suka .

Najid terpaksa mengaku yang dia tak tahan sangat nak buat macam mana. Kini tibalah pulak giliran isteri Najid mengikut lelaki itu ke dalam bilik. Dia agak keberatan ,maklumlah tak pernah buat kerja semacam tu sebelum ini. Terpaksalah najid pujuk kerana katanya, Najid dah dapat isterinya, hendak tak hendak terpaksalah dia pula kena main dengan suaminya pula.Isteri Najid dengan berat hati dan dalam keadaan terpaksa ikut lelaki itu naik ke bilik. Setelah isteri Najid hilang dari pandangan mata Najid bila pintu lif tertutup, tak dapat Najid nak luahkan dengan kata-kata bagaimana perasaan Najid ketika itu bila memikirkan yang isterinya akan main dengan lelaki lain sekejap lagi.Takut, berdebar, ghairah dan entah apa-apa perasaan lagi pun Najid tak dapat nak ceritakan. Sesak nafas Najid dibuatnya. Tak terkeluar sepatah kata pun Najid waktu itu walaupun pasangan baru Najid yang baru saja Najid setubuhi ada bersama Najid ketika itu. Apa yang Najid fikirkan dan bayangkan ketika itu ialah isterinya yang telah aku kahwini selama ini sedang berada dalam bilik bersama lelaki lain yang baru mereka temui.Masa terasa amat lambat berlalu. Fikiran Najid bercelaru. Gemuruh tubuh Najid, gementar pun ada dan sebenarnya Najid tak dapat nak gambarkan perasaannya waktu itu. Bercelaru dan buntu. Ada rasa takut, ada rasa ghairah dan entah apa-apa rasa lagi yang Najid sendiri tak tahu. Mengelabah dan tak senang duduk aku dibuatnya.Setelah lama dan puas Najid menunggu, pintu lif terbuka dan tersembullah wajah mereka yang Najid tunggu-tunggu selama ini. Mereka berjalan beriringan dan masing-masing nampak ceria dan tersenyum. Hati Najid lega benar bila mereka dah selesai semuanya. Mereka berbual sebentar dalam suasana yang amat mesra dan selepas itu mereka pun berpisah.Dalam kereta menuju balik kerumah Najid tak sabar-sabar bertanyakan isterinya apa yang berlaku antara mereka. Isteri Najid pun sama. Jadi Najid pun ceritalah apa yang berlaku antara Najid dengan pasangannya tu. Najid cerita dulu sebab aku tak sabar-sabar nak mendengar ceritanya pulak.Isteri Najid berkata apabila sudah berada dalam bilik, dia duduk di hujung katil dan lelaki itu duduk sebelahnya. Mereka berbual sebentar dan fahamlah lelaki itu bahawa ini adalah kali pertama bagi isteri Najid main dengan lelaki lain setelah merekai berkahwin. Isteri Najid pada waktu itu masih rasa keberatan untuk buat hubungan seks dengan lelaki itu. Kalau boleh biarlah mereka berbual dan lelaki itu tak jadi sentuhnya apatah lagi main dengannya.Lelaki itu pandai memujuk. Katanya dia akan buat isteri Najid gembira malam itu dan dia tidak akan lakukan apa-apa yang isteri Najid tak suka. Sambil membisikan kata-kata sayang ke telinga isteri Najid, dia pun mula mencium isteri Najid. Kemudian mereka bercium mulut dan saling menghisap lidah. Mencium pipi, leher dan tangannya mula memainkan peranan.Isteri Najid mengaku dia mula hanyut dan dah mula terasa sedap dan nikmatnya disentuhi dan dicumbui oleh lelaki lain. Maklumlah dengan Najid suaminya itu dah bertahun mereka main dah tak terasa kelainannya lagi. Dah tak ada apa yang istimewanya lagi. Isteri Najid sudah di buai nikmat akibat diperlakukan oleh teman barunya itu.

Mata isteri Najid terpejam kerana keasyikan yang tak terhingga bila temannya mecium leher dan tangannya mengusap dan meramas-ramas payu daranya (masih berpakaian lengkap). Temannya sedar isteri Najid telah lemas dan rela diperlakukan apa saja, dia pun mula menanggalkan baju isteri Najid. Tinggallah bra dan kainnya saja. Dia terus mencium dada isteri Najid dan isteri Najid tak tahan dan terpaksa baring.


Bersambunglah pulak....

Gambar2 di atas adalah sebagai perhiasan saja, tidak ada kena mengena dengan cerita ini tapi amatlah sesuai jika di bandingkan perangai mereka dengan cerita ini..Harap Maklum..

Surat Rahsia Untuk Allahyarham Ustaz Fadzil Noor Di Jumpai ..

Berikut adalah warkah seorang mahasiswa sila click sini untuk ke blognya..

Ustaz Fadzil Noor pasti akan menangis lihat kelaku ust Azizan

aku ni budak biasa je. budak muda yang melihat kebenaran itu bukan dari satu sumber semata-mata.

kita ni orang Islam. kita ikut acuan Quran.

tapi Allah tetap suruh kita meyakini Injil dan Taurat.

Allah tak kata bahawa segala dalam kitab yang lepas itu adalah mansuh.

dalam masa sama, Quran adalah panduan.

aku pelik dengan segelintir orang yang melihat kebenaran itu dari satu sumber semata-mata.

aku tujukan ini khas buat orang-orang PAS. kerana isu yang paling hangat kebelakangan ini ialah isu MB Kedah yang membelakangi dasar Parti Islam itu.

marah sungguh orang-orang PAS Kedah yang begitu fanatik kepada Azizan. maaf, saya tak kan panggil ustaz Azizan dengan jenama "ustaz" lagi mulai hari ni sebab dia tak pernah nak tunjukkan kelakuan dia seperti orang beragama Islam.

lihatlah tindakan dia apabila berhadapan dengan anak muda yang bergelar mahasiswa yang merupakan anak-anak orang jemaah PAS juga.

Azizan Razak langsung tidak menunjukkan sikap sebagai seorang pemimpin Islam yang mesra rakyat. malah, dibahasanya pula budak-budak itu.

tindakan pemuda PAS Kedah pula yang mungkin seakan-akan mahu membodek Azizan Razak ni, jelas adalah diluar batas islam sendiri.

mahasiswa dilayan hina di kedah. mahasiswa KUIN yang cuba menyuarakan suara mereka secara aman telah diancam dengan pelbagai ugutan oleh sebuah anak syarikat kerajaan negeri sehingga seorang pensyarah di sebuah kolej dibawah kerajaan negeri kedah itu dipecat dari jawatannya.

nasib baik pensyarah itu orang PAS, maka dia menghormati keputusan pemimpinnya azizan.(walaupun kita tahu pemimpin PAS ini ada potensi dalam kerajaan perpaduan anjuran UMNO)

tapi...5 mahasiswa yang digantung pengajian itu bukan orang PAS, cuma anak orang PAS, dan mereka berhak melawan azizan kerana azizan bukan pemimpin mereka. mereka tak perlu nak wala' membuta tuli pada azizan.

azizan seorang yang tidak terbuka. saya ingat lagi ketika karenahnya melayan wartawan. ada wartawan pernah ditengking oleh azizan kerana bertanyakan satu soalan yang mungkin tidak disenangi azizan. maknanya, azizan ini tidak profesional.

lagi satu ialah, azizan razak merupakan seorang yang pada pandangan saya "angkuh"

isunya saya tak mahu ceritakan disini, kerana mungkin akan dilihat semacam isu peribadi.

apapun, saya yakin, kalau Allahyarham Ust Fadzil Noor dapat melihat apa yang berlaku dan dilakukan oleh azizan atas nama PAS di Kedah ini..pastinya Ust Fadzil Noor akan menangis dan kecewa sangat apabila melihat kerakusan kuasa yang digunakan oleh PAS KEDAH dipimpin oleh Azizan.

saya minta maaf cakap begini. tapi benda ini sudah tidak boleh dibincang dalam peringkat dalaman parti lagi kerana pihak parti sendiri tidak mahu ambil peduli isu ini hingga menyebabkan kami anak muda yang "cinta" kepada PAS terpaksa membuat plan B menceritakannya di khalayak setelah setahun PAS Kedah melayan anak muda mahasiswa begini rupa.

jika tuan-tuan anggap saya ni dibayar oleh UMNO, maka jangan lupa apa yang kami buat pada UMNO hingga kami hidup dalam keadaan terancam selama beberapa bulan ini hingga sekarang. jangan lupa apa kami buat dalam kempen menjatuhkan UMNO dengan memimpin barisan hadapan BERSIH. jangan lupa isu kami turun bendera Najib. jangan lupa isu kami ditumbuk hingga nazak. dan jangan lupa apa yang kami akan lakukan dalam bulan ini untuk berperang dengan UMNO.

kami berjuang dalam kebenaran. dan kebenaran itu tidak semestinya datang dari PAS semata-mata. kebenaran itu boleh juga datang daripada Sosialis, Komunis, dan pelbagai latar.

lihat lah isu yang hendak diperjuangkan. bukan atas dasar assobiyyah semata-mata.

ramai orang PAS yang termakan dengan agenda assobiyyah sekalipun mereka menentang UMNO atas asbab Assobiyyah yang diguna UMNO.

kami yang menggantung replika mayat AZIZAN dipejabat agung PAS minggu lalu adalah terdiri daripada anak-anak ahli PAS dan aktivis PAS.

ekhsan anak kepada seorang P.A YB PAS.

Safwan menantu kepada pimpinan muslimat PAS negeri

aku anak kepada AJK Lajnah Kebajikan PAS peringkat kawasan

Shatry anak kepada pengasas PAS johor

dan ramai lagi kalau nak sebut. . .

atas dasar CINTA kami kepada PAS, kami melakukan sedemikian.

harap saudara paham apa itu perjuangan. ia adalah telus dan tidak mengira dasar puak.




TOK GURU NIK AZIZ dalam ceramahnya di Kedah pernah menyindir Azizan Razak. akan saya paparkan dalam posting akan datang. sekian. wabillahi, cintaku pada fadzil noor adalah cintaku kepada perjuangan. watallahi.

Bunuh Diri

Namanya Karmin. Orang ini sudah bertahun-tahun hidup berdampingan denganku. Maksudku, sudah bertahun-tahun ia tinggal bersebelahan denganku: di kompleks perumahan kelas teri.

Aku dan dia bernasib sama: penghasilan kami sama; pabrik tempat kerja kami sama; dan posisi kami di tempat kerja juga sama. Hanya satu saja yang membedakan: istriku hanya beranak tiga, istri Karmin beranak sembilan.

Istriku, Marilah, setiap pagi hanya menghabiskan uang belanja sekitar dua puluh ribu: beras enam ribu setengah, minyak goreng dua ribu, cabe seribu, sayur tiga ribu, tempe dua ribu, bumbu-bumbu tiga ribu, dan sisanya kebutuhan dapur yang tak terduga. Sementara istrinya Karmin, Si Brindil – katanya Karmin sendiri – menghabiskan belanja pagi lebih dari empat puluh ribu.

“Jangan menyalahkan dulu,” ucap Karmin membela istrinya, “sembilan anakku itu makannya doyan sekali seperti emaknya. Lihat saja, mana emak mana anak hampir tidak berbeda. Jadi wajar belanjaku setiap hari habis lebih dari segitu.”

Hmm, siapa yang menyalahkan istrimu, Min?” ucapku sambil mengerutkan dahi. “Tapi menurutku, bertahanlah dulu, atau sudahilah dulu, jangan sampai tahun depan istrimu hamil lagi!”

“Ngawur kamu, Mo...mau punya anak sekandang, segudang, itu hakku. Bukankah orang-orang seperti kita ini hiburannya hanya itu?”

“Ha ha ha, dasar orang udik, pikirannya sempit!”

Seperti itulah, setiap hari, tema perbincanganku dengan Si Karmin. Selain berbincang mengenai persoalan sehari-hari, mulai dari beras, cicilan rumah, hingga hutang, juga tak ketinggalan kami saling meledek dan bercanda. Bahkan jika dalam sehari kami tidak saling meledek dan bercanda, rasanya seluruh badan ini seperti sakit semua. Yach, begitulah, bercanda adalah hiburan yang paling murah dan mudah diakses, bukan? Terutama untuk orang-orang sepertiku dan Karmin. Tak mungkin buruh seperti kami sanggup menghibur diri di tempat-tempat mahal seperti kafe, tempat karaoke, atau taman rekreasi yang bertarip kelas menengah ke atas. Jelas tak mungkin. Gaji pokok kami hanya cukup untuk makan sehari-hari. Untuk cicilan rumah, kami harus mengambil kerja lembur lebih banyak lagi.

Parah. Kerja buruh bernilai sangat murah. Seluruh waktu dan tenaga kami hanya seharga makan sehari-hari dan cicilan rumah. Jadi, sepanjang hidup, kami hanya bisa memperoleh makan sehari-hari dan rumah berkualitas buruk di kompleks perumahan kelas teri. Untuk rekreasi, beli baju, beli barang yang aneh-aneh, beli makanan tambahan, beli vitamin, jajan anak-anak, dari mana uangnya?

“Ya harus ngutang,” sahut Karmin keras sekali.

“Untuk bayar hutang uang dari mana?” tanyaku tegas. “Apakah harus menyuruh istri kita melacur?”

Seketika mulut kami terkatup, tak ingin bicara lagi. Kami berpisah di persimpangan gang. Dia beralamat di Jl. Rembes No. 13, dan aku, di Jl. Kawuk No. 10.

Pagi-pagi kami akan bertemu lagi di pabrik, pulang bersama hingga di persimpangan gang, dan perpisah di persimpangan itu. Begitu setiap hari. Pagi ini aku akan berangkat agak awal. Seperti biasa, setiap tiga hari sekali aku harus belanja besar di warung sayur Kang Man. Meskipun harganya tidak terlalu murah, tapi Kang Man sangat lucu. Begitulah. Ternyata aku selalu butuh hiburan, butuh berinteraksi dengan orang-orang yang punya bakat melucu; sebagai obat sesaat untuk menghilangkan penat.

Jam delapan pas, aku sudah berada di dalam pabrik. Aku dan Karmin menempati Barak III, barak untuk pengepakan hasil produksi. Seluruh karyawan di Barak III, satu persatu, kuamati. Sepertinya ada yang aneh, ada yang kurang. Oh, ini yang kurang, Si Karmin ternyata tidak masuk kerja. Kira-kira ada apa ya dengan kawan setiaku itu? pikirku.

Dia tak mungkin sakit, pikirku lagi. Soalnya kemarin sore masih tampak segar bugar. Apakah istrinya ada masalah? Tidak mungkin. Pagi tadi sekelebat berpapasan denganku. Apakah Si Panu, anak sulungnya, berulah lagi? Ah, tidak mungkin juga. Si Panu pasti sudah kapok maling lagi. Bukankah beberapa minggu lalu baru dihajar massa hingga babak belur?

Tak lama berselang, belum usai aku memikirkannya, Mas Satpam tiba-tiba memanggilku: “Mas Paimo, ada yang mau ketemu!”

“Siapa ya?” tanyaku.

“Istrinya Karmin,” jawabnya.

Di ruang satpam, istri Karmin, Yu Brindil, duduk dengan wajah menunduk sambil menahan tangis.

“Ada apa, Yu?” tanyaku.

“Mas Paimo, Kang Karmin sekarat! Dia mencoba untuk bunuh diri!”

“Innalillahi...!”

“Dia belum mati, Mas!”

“Apa sudah dibawa ke rumahsakit?”

“sedang dalam perjalanan.”

“Ayo kita menyusul ke sana...!”

Aku langsung menyambar motor lawasku di tempat parkir. Bersama Yu Brindil, aku melaju kencang menuju rumah sakit. Yu Brindil hampir terpental karena enggan pegangan. Sesampainya di rumah sakit, aku dan Yu Brindil langsung lansung menuju ruang informasi, cari tahu di ruang mana laki-laki bernama Sukarmin dirawat.

“Siapa tadi yang ngurusi administrasinya? tanyaku ke Yu Brindil.

“Mbah Gundul, tetangga samping.”

“Di Blok Melati No. 23, Pak!” teriak seorang perawat berwajah judes.

Kami segera berlari, dan menemukan kamar itu berada di paling ujung.

“Dia sudah pergi,” ucap Mbah Gundul pelan.

“Innalillahi....”

Ternyata, perbincanganku kemarin adalah perbincanganku yang terakhir dengannya – perbincangan perpisahan.

“Mas, tadi pagi, pagi-pagi sekali, pihak bank datang. Kang Karmin sudah menunggak cicilan rumah hampir lima bulan. Pihak bank marah-marah sambil berkata-kata kasar. Semua tetangga melihat. Mungkin dia malu. Mungkin dia sudah tak kuat lagi menjalani hidup seperti ini. Dia menyerah kalah. Suasana seperti ini sudah berlangsung sekitar dua bulan ini: silih berganti petugas bank berdatangan!”

Sambil menangis keras, Yu Brindil bercerita tentang perangai aneh suaminya akhir-akhir ini. “Ternyata dia berkeinginan untuk bunuh diri ini sudah lama. Dia sudah menyimpan beberapa jenis obat hama di lemarinya.”

Yach, aku juga merasakan itu, Yu.... Tapi aku tidak berpikir sejauh itu.”

Tanpa membuang-buang waktu, setelah mengurus administrasi rumah sakit yang rumit dan berbelit, aku dan orang-orang segera membawa jasadnya pulang. Tidak ada biaya untuk membawanya dengan ambulance. Terpaksa mobil bak Mbah Gundul kami pakai untuk mengangkutnya.

Selesai jasad Karmin dimandikan dan bersiap-siap untuk dikafani, tiba-tiba, dengan tergopoh-gopoh, Yu Brindil menghampiriku dan menyerahkan sepucuk kertas kepadaku: “Pesan dari Kang Karmin.”

Pesan itu langsung kubaca dengan tubuh dan pikiranku yang gemetar.

Warti, istriku, berikan tulisan ini kepada Paimo. Dia kawan sejatiku.

-------------------------------------------------------

Mo,aku titip anak-anakku. Didiklah mereka seperti kamu mendidik anak-anakmu. Didiklah mereka jadi pejuang, seperti yang telah kita perbincangkan waktu itu.

Kamu adalah kawan sejatiku. Senakal apapun anak-anakku, tolong jangan kamu bentak,tolong jangan kamu caci-maki! Si Panu memang nakal, maling, tapi semua itu salahku!

Aku tahu, pilihanku ini salah. Tapi aku sudah tak kuat lagi menjalani hidup seperti ini. Aku tak sepertimu.

Mo, katakan kepada Warti (Brindil), dan kepada semua yang datang di pemakamanku: jangan ada perkabungan, ratap-tangis, ataupun duka-cita.

Terakhir. Tak perlu ada batu nisan di atas kuburku!

Jumaat, 20 Januari 2012

Gambar Dr Hasan Ali Dan Isteri Sedang Menangis

Tu dia rupanya bini Hassan Ali. Bersedondon warna kuning pasangan bahagian ni. Kesian kat Mak Datin yang dapat laki macam Hasan Ali ni. Nak nasihat apa pun tak boleh sebab berlagak sombong kononya pakar motivasi.

Dr Hasan Ali telah di beritakan akan berkunjung ke P.pinang pada 28 januari ini sebagai tetamu jemputan khas untuk memaki hamun orang cina dan kristian dalam Himpunan Sejuta Pelawak di Kepala Batas.

Tu dia orang P.Pinang bersiap sedia untuk berjihad. Jom kita hapuskan orang kristian dan cina di P.Pinang. Pahlawan jihad sudah datang. Kedatangannya umpama turunnya Nabi Isa di akhir zaman.Jom kita tengok pulak sapa dia lagi pahlawan jihad yang akan membuat seruan jihad di P.Pinang nanti:-Wauu..rupa2nya orang kuat Pas P.Pinang turut bikin seruan. Bekas Ketua Pemuda Pas P.Pinang ni nak ajak orang lawan kristian ka atau nak ajak orang lawan Anwar Berahim atau nak ajak orang bikin lawak kah kah kah...Fuhh tentu ramai budak2 Pas kat Penang ni turun nanti sebab boss depa yang akan buat seruan jihad. Maklumlah nak lawan dengan kristian ni bukan boleh sorang2 tapi kena ramai2...

Tapi kalau sapa2 yang nak sms lucah kat bini orang boleh la jumpak ostad ni pasai ostad ni adalah penyokong kuat melaon kat bawah ni yang aktivitinya berSMS lucah dengan bini orang.

Cuba pulak tengok apa pulak komen ahli jihad di wall FB Ostad ni :-Mati syahid bro... Tunggu apa lagi wahai pemuda islam P.Pinang kalau ada sapa2 nak mati syahid mai la join Himpunan maki kristian ni. Bukan senang nak dapat mati syahid lebih2 lagi cuma perlu maki saja terus boleh dapat syahid.

Tapi yang peliknya pulak ialah kenyataan Gang Ostad ni pasai FB kat bawah ni:-Ish Ostad ni main FB tak mortad la pulak. OO lebih kurang dia bawak keluaq hukum sms lucah kat bini orang la. Nak sms lucah kat bini orang tak pa asalkan masa sms tu kita kena niat yang kita tu sedang berjihad kah kah kah.

Inilah hukum hakam yang selalu orang ugama dok jual. Untung kat anta harrammm tapi kalau untung kat ana halalllll....

Tok sah dok cerita panjanglah sebab inilah peluang untuk orang Islam terutamanya orang Pas yang selama ini menjadi penyokong kuat kerajaan UMNO/Pas di P.Pinang tunjukkan muka. puak2 ni benci sangat pada PKR dan DAP lebih dari Umno lagi

Bukan sikit pengikut atau penyokong Pas/Umno kat P.Pinang ni. Masa PRK Pmtg Pauh puak2 ni dah tunjuk hero bila depa pakat kempen boikot PRK yang Anwar bertanding.

Bukan sikit jugak pengikut ostad ni yang dia tinggalkan dalam pemuda Pas P.Pinang walaupun la ni satu habuk jawatan dalam Pas dia dah tak ada di P.Pinang ni tapi saki baki pemikiran kolot macam dia masih berlambak lambak terutamanya dalam Pemuda Pas.

Tapi berlambak saja la tapi pengecut nak mampuih.... berani sembang kot belakang boleh la...

Oh Ya kepada yang hadir anda juga akan di hiburkan dengan kumpulan nasyid cari makan seperti di bawah ni...Berhiburlah sambil berbuat pahala sebab dengaq lagu nasyid dapat pahala tapi kalau dengaq lagu rock dapat dosa. Maklumlah kumpulan nasyid ajak orang buat baik. Jangan lawan penguasa nanti berdosa.

Lagu rock pulak ajak orang lawan penindasan. Mana boleh ini semua dosa. Biaq la orang nak buat apa pun kat kita janji kita sokong penguasa.

Ok lah para penjihad semua jumpa nda semua nati kah kah kah

Suami Isteri Tukar Pasangan Suka Sama Suka

Oleh kerana terlalu banyak menonton VCD lucah, timbullah dan terbayanglah dalam fikiran akan nikmat kepuasan jika isteri sendiri yang menjadi pelakonnya. Daripada melihat pelakon lain yang beraksi, lebih menghairahkan dan menghangatkan jika isteri sendiri yang berlakon.

Inilah punca yang memulakan semua cerita yang diceritakan di sini. Najid membayangkan dalam fikiran isteri main dengan lelaki lain dan dengan hanya membayangkan sahaja Najid sudah dapat merasakan kepuasannya. Bagaimana jika benar terjadi, tentulah suatu yang paling istimewa dapat najid rasai dan kecapi. Tak dapat Najid gambarkan dengan kata-kata.

Semua telah dirancang dengan teliti. Bukan mudah hendak mendapat peluang dan kesempatan melihat isteri main dengan lelaki lain. Ini adalah pertama, kalau jadi Najid akan dapat melihat dengan mata kepala sendiri isteri main dengan lelaki lain.

Isteri najid pernah main dengan lelaki lain sebelum ini tapi najid tak dapat melihatnya sendiri. Pertama kali itu Najid jugak yang rancangkan. Dari perkenalan dalam internet Najid dapat pasangan yang sama-sama sealiran. Mereka berjanji di satu hotel dan bila bertemu mereka hanya book satu bilik saja.

Entah macam mana,merekai bersetuju masuk bilik secara bergilir-gilir. Nak buat macam mana, terpaksalah Najid setuju sebab ini pertama kali dalam sejarah hidup. Jadi setelah dipersetujui Najid pun masuk lah bilik dulu bersama pasangan baru Najid tu.

Bersambung lagi pada petang nanti dengan syarat hangpa kena klik iklan seribu kali hari ni keh keh keh....
Cerita di atas tak ada kena mengena dengan gambar di atas... tapi ada kena mengena dengan tajuk di atas....

PENGAKUAN 2 GADIS SUNTI TENTANG SEXS SAMA JENIS


.

Meninggal Dalam Solat Isya Berjemaah Selepas Kuliah Ustaz Mutalib Maarof

Berita ini di ambil dari wall FB ustaz Mutalib Maarof...

Khamis, 19 Januari 2012

Gadis Terpedaya Berubat Dengan Ustaz Sehingga Di Rogol Dan Gambarnya Di Sebarkan Di Facebook


Harapkan pagar, pagar makan padi. Harapkan ostad, ostad perangai macam tepung kastad. Beginilah nasib seorang gadis yang mahu berubat dengan seorang ostad akhirnya diri yang menjadi mangsa.

Dunia hari ini kalau nak jadi kaya tanpa modal kenalah jadi ostad. Jadi ostad hanya perlu banyak ayaq liuq saja dan tak perlu modal yang banyak.

Orang la ni percayakan ostad lebih dari percayakan Tuhan sebab tu depa sanggup buat apa saja apa yang ostad cakap. Sebabnya Ostad pandai kelentong dengan bahasa agama agar orang semua percaya yang dia dalah seorang yang baik dan boleh di harap.

Ostad kalau jampi kat ayaq dan jual pada orang ramai sudah cukup laku sebab orang kata ostad tu terer walupun sepatah haram pun dia tak baca ayaq quran kat ayaq tu.

Macamtulah jugak dengan cerita ostad kat bawah ni. Ostad ni tak percayakan Tuhan tapi buat2 dialah orang yang akan masuk syurga. Ostad ni tak boleh terima hakikat yang dia di lahirkan sebagai orang cina.Cuba tengok kenyataannya yan di tulis dalam blognya ini:-Tu dia iktikad seorang ostad sampai boleh kata tanpa umno kita tak boleh nak hidup. Mana dia iman yang dia dok cerita selama ni.

Inilah manusia yang menjadikan ugama sebagai alat untuk menjadi kaya raya. Kalau sebelum ini ostad ni setiap minggu mencaci orang cina dan kristian di dalam blognya tapi hari ini lebih dasyat lagi bila sampai sanggup keluaq kenyataan tanpa umno kita tak boleh hidup.

Kerisauan yang amat sangat pada ostad cina mengaku melayu ini sebenarnya ialah beliau tidak boleh cari makan dengan menjual agama lagi sekiranya Umno kalah.

Orang yang tak reti agama pun tak akan cakap macam ostad ni. Tu pun ada lagi orang Pas dok sokong ostad ni...

SISWI PROTES PAKAI BRA DEPAN MB KEDAH. - 5 DI TAHAN


Apa la nak jadi dengan budak2 melayu ni sampai sanggup berbogel tak kira depan ostad. Ishh kalau nak protes bogel pun mai la protes depan Abu Nawas ok la jugak..

Tapi ostad ni pun bukan boleh harap sangat pantang nampak betis pompuan kira nak menjeling saja.

Apapun ni bukan pasai cerita ostad jeling pompuan cuma nak cerita pasai ostad yang jadi MB kat Kedah ni dengan budak2 mahasiswa.

Puak2 Pas ni orang politik. Mana ada orang politik nak hapuskan undang2 yang boleh merentap nyawa depa. ISA ka AUKU ka atau apa saja undang2 amat berguna pada orang politik.

Depa kira apa hangpa siswa ka apa janji kalau ada untung depa akan buat2 perihatin tapi kalau tak dak untung mampuih pi la kat hangpa.

Abu Nawas malas la nak ulas pasai puak puak Pas yang dah dapat pangkat besaq ni. bab sombong ni tok sah dok cerita la. Kalau kita kata YB Umno lagi mesra pada depa, nanti depa kata kita ni talibarut umno la pulak.

Mampuih pi kat hangpa la nak kata pa pun, selama ni bukanya hangpa yang dok bagi aku makan. Oklah hangpa baca sendirlah ponjelasan wakil siswa kat bawah ni:-

Penjelasan kenapa Mahasiswa buat bantahan di Pejabat Pas semalam


lihat kenyataan MB Kedah Ust Azizan (pemimpin PAS) yang memperlekeh mahasiswa dan anak muda pagi tadi. sialan.

rujuk post aku semalam berkenaan sekumpulan mahasiswa berani yang terdiri daripada anak-anak pimpinan PAS negeri dan Kawasan yang berprotes dihadapan Pejabat Agung PAS pusat.

isunya ialah, MB Kedah ini angkuh.

berlagak.

tak mahu mendengar suara org muda khususnya mahasiswa.

inilah puak-puak Hassan Ali.

puak-puak yang berlagak dengan ijazah nya yang bergulung-gulung itu.

MB kedah pernah memaki wartawan.

MB Kedah telah menghina suara mahasiswa dengan menyokong AUKU.

ketika UMNO-BN menunjukkan perubahan mahu buat sesuatu pada AUKU, MB kedah yang pemimpin PAS ini pula bermatian mahu pertahan AUKU.

siapa yang MB Kedah nak bodek ini?

nak bodek Najib?

nak bodek Khaled Nordin?

shit la.

kalau PAS tak lakukan sesuatu pada Ust Azizan ini, maka jangan menyesal kalau Hassan Ali kedua akan wujud masa dah nak dekat pilihanraya nanti.

alhamdulillah Hassan Ali dipecat. jangan sampai ada Hassan Ali kedua yang isytihar PAS perjuangan salah time nak dekat pilihanraya nanti

lihatlah, orang lama dalam PAS seperti Ust Nasarudin Mat Isa pun boleh bercanggah prinsipnya dengan PAS dan syura, apatah lagi Azizan yang masih baru.

fikir-fikirkan. sila panjangkan ke tok guru-tok guru PAS yang degil itu.

KISAH BENAR! MAYAT DEPAN PEJABAT AGUNG PAS

PAS salah kita tegur. PKR salah kita tegur. DAP lembik pun kita tegur.

UMNO-BN salah kita lawan.

tak boleh ada sikap double standard dalam perjuangan.

kalau mahu tegakkan kebenaran, maka perlu ada sikap telus, ikhlas dalam memastikan kebenaran tercapai.

lihat gambar2 dibawah:





sebujur badan mayat tidak bernyawa telah ditemui dihadapan pintu masuk utama PEJABAT AGUNG PAS. lihat gambar.

mayat itu disangkakan adalah mayat seorang pemimpin PAS bernama Ustaz Azizan Abdul Razak.

siapa dia Ustaz Azizan Abdul Razak?

ustaz azizan adalah MB Kedah sekarang ini.

dia baik. siapa kata dia jahat?

jangan terkejut kalau jumpa ustaz azizan di pejabat MB esok. sebab itu mungkin bukan mayatnya. hahaha.

apa yang budak-budak ni marah sampai REPLIKA MAYAT UST AZIZAN diwacanakan didepan pintu pejabat agung PAS?

ada sebab.

tanya lah orang-orang lama dalam PAS diperingkat pimpinan, apa yang tak kena dengan ustaz azizan.

saya tak nak cerita panjang. nanti ust azizan saman.

initipatinya: kalau PAS pegang kerajaan pusat, maka kerajaan pusat akan sama korup macam UMNO. biarlah PKR atau DAP pegang pusat. kerana mereka lebih berbudi lebih berbahasa berbanding PAS.

Safwan Anang anak pemimpin PAS.

Masturah anak pemimpin PAS.

Aku pun bapak aku bekas Ahli Perhubungan PAS negeri selangor.

Shatry anak pengasas PAS di Johor.

tapi..kami lah yang buat replika mayat ust azizan itu dan hantar depan pejabat agung PAS.

kami lah juga yang berkomplot menjatuhkan UMNO BN.

Wassalam.

Kalau UMNO buat salah kita tentang. Kalau PAS buat salah pun kita kena tentang.
ingat! perlu telus dalam perjuangan!

polis takut hujan.

URGENT: Blogger Din Binjai Kalah Kes Saman Rais Yatim . Rayuan Kutipan Derma Segera Untuk Wang Ikat Jamin


Berikut adalah kenyataan Din Binjai (Blogger Sharpeshooter) di dalam blognya tentang kes saman anak yatim yang mengonkek. Sila click sini :- Kenyataan rasmi Sharpshooter

Kalau Din Binjai masuk dalam maka semua orang boleh tolong kutip duit dan serahkan pada Abu Nawas untuk Abu Nawas bagi kat keluarganya.

Abu Nawas cuma ambik komisyen 90% saja dari jumlah kutipan. Kalau kutip dapat RM1ribu maka komisyen untuk Abu Nawas RM900.00 dan untuk keluarganya RM100.00. Adil kan kah kah kah....

Biasa la bro...Umno pun dok buat macam tu la... Depa bagi kat rakyat RM500.00 depa sapu kat depa 5juta..inikan adil namanya kah kah kah.

Cuba tengok macam mana Umno bahagi duit dalam video ni :-

Kisah Abdullah CD Buka Gari Dengan Tangan Kosong

Dalam masa berlangsungnya Undang-Undang Darurat, Abdullah C.D. pernah ditangkap, digari dan digiring oleh 2 pasukan polis yang didatangkan dari Raub dan Kuala Lipis. Akan tetapi, di tengah jalan, beliau secara luar biasa melucutkan gari dari tangan dan secara cerdik melepaskan diri dari tembakan musuh. Peristiwa itu memberikan pengaruh yang amat besar di kalangan massa rakyat. Ada yang menganggap beliau memiliki ilmu batin yang tinggi. (Gambar kiri: Abdullah C.D. pada tahun 1950). Sila ikuti kisahnya yang telahpun dipaparkan dalam Memoir Abdullah C.D (II)- Penaja dan Pemimpin Rejimen Ke-10, terbitan SIRD, 2007.



Kena Tangkap

Setelah beberapa minggu saya menyusun bakal tentera di Benta, tiba-tiba seorang utusan Tionghua datang membawa surat dari Chen Nan. Surat itu menjelaskan bahawa Kamarulzaman dan Rashid sudah ditangkap, maka saya harus segera balik ke Temerloh untuk memimpin pasukan di sana. Dijelaskan juga bahawa harus lebih berhati-hati, tidak boleh ikut jalan kampung, tapi harus ikut jalan hutan.

Dari Peruang ke Temerloh, agak jauh perjalanannya. Saya baru saja sampai di Benta, tak tahu selok beloknya. Oleh itu saya berbincang dengan lasykar rakyat bagaimana cara ke Temerloh melalui jalan hutan. Seorang lasykar rakyat adik Sopiah (tak ingat namanya) mahir kawasan hutan di situ. Dia ada senapang kulai miliknya sendiri. Dialah yang menjadi pemandu jalan. Dari Peruang, saya dan lasykar rakyat itu meredah hutan, mendaki bukit dan petangnya tiba di Ulu Dong.

Ulu Dong kawasan organisasi gerakan revolusioner yang kukuh. Di situ ada organisasi PKM bahagian Tionghua dan Melayu dan juga ada gerakan PKMM, PETA, AWAS dan BTM. Di situ terdapat sebuah rumah yang menjadi tumpuan berbagai organisasi revolusioner ini berhubung. Kamarulzaman Teh, Boestamam, Kamaruddin Yusof dan lain-lain pernah sampai ke kawasan ini menjalankan propaganda dan menyusun organisasi massa. Massa di situ pula baik Melayu mahupun Tionghua kebanyakannya anggota organisasi revolusioner dan sesetengah mereka terlibat dalam gerakan revolusioner sejak masa pendudukan Jepun lagi.

Dari pinggir hutan, lasykar rakyat tadi mencari hubungan dengan organisasi bahagian Tionghua di Ulu Dong. Seorang penanggungjawab bahagian Tionghua bernama Ah Tai datang menemui saya di pinggir hutan. Kerana hari sudah petang, Ah Tai menasihatkan saya supaya berehat saja di Ulu Dong. Katanya, mana musuh tahu, baru saja sampai. Kawasan itu adalah kawasan yang selamat. Lagipun, katanya, ramai pemuda ingin bertemu. Walaupun pada mulanya saya agak tegas dengan pesanan surat Chen Nan, tapi akhirnya saya terpedaya juga dengan "fikiran tanpa pengawasan" dari Ah Tai itu, lalu kami sama-sama turun ke rumah tumpuan.

Kami tiba di rumah tumpuan itu hari hampir gelap. Belasan pemuda progresif datang bertemu dengan saya dan meminta hendak melihat bom tangan. Saya buka kep dan beri kepada mereka melihatnya dengan sepuas hati menantikan nasi masak.

Kira-kira pukul 9.00 malam, tiba-tiba kami diserbu polis. Di saat-saat yang genting itu saya teringat akan bom tangan. Akan tetapi saya berfikir pula kalau bom tangan itu dibuang, tentu para pemuda itu yang akan terkena. Untuk mengelakkan kemalangan ke atas para pemuda itu, saya tidak membuangnya. Jadi saya, Ah Tai dan pemuda-pemuda itu ditangkap, 14 orang semuanya (kalau tak salah ingat). Saya dan Ah Tai dibelenggu dengan satu gari, saya tangan kiri manakala Ah Tai tangan kanan. Ketika polis itu mahu memasukkan gari ke tangan kiri, saya menukar jam dari tangan kiri ke tangan kanan. Pemuda-pemuda lain diikat dengan tali. Setiap seorang pemuda di seli dengan seorang polis. Kami terus digiring keluar dari rumah tumpuan tersebut. Sejumlah dokumen dan bom tangan dirampas mereka. Saya masih ingat tarikh peristiwa itu ialah pada 10 Julai 1948.

Di depan saya dan Ah Tai ialah polis Raub dan di belakang OCPD Lipis. Sambil mengacung pistol ke belakang kami, OCPD Lipis memberi amaran: "Jangan lari, nanti saya tembak". Saya buat dengar tak dengar sahaja arahannya sambil mencari akal hendak melepaskan diri.

Pengalaman latihan dari Kem Se-Malaya memberikan saya sedikit pengetahuan mempertahankan diri. Saya siap bergelut dengan polis-polis itu. Sambil berjalan, saya berbisik dengan Ah Tai bertekad mahu melucutkan gari itu walaupun tangan terputus. Saya mengumpulkan seluruh tenaga dan fikiran sekali gus merentap kuat-kuat gari di tangan. Alhamdulillah, gari terlucut. Saya memberitahu Ah Tai. Kami serentak menerkam dan memukul polis di depan kami sehingga dia terjatuh, kemudian kami lari dengan pantas. Polis-polis lain menjadi tergamam tak tahu apa nak dibuat.

Saya dan Ah Tai berpecah mengambil hala masing-masing. Saya masuk ke dalam kebun pisang. Saya teringat baju yang saya pakai ketika itu berwarna putih, tentu mudah dinampak oleh musuh. Saya menanggalkan baju itu dan menyangkutnya di sebatang tunggul, sambil merangkak keluar dari kawasan itu. Beberapa saat kemudian, barulah polis-polis itu melepaskan tembakan. Baju yang saya sangkut ditunggul tadi menjadi sasaran tembakan polis-polis tersebut.

Ah Tai yang lari dengan gari di tangan mahir keadaan di situ. Manakala saya pula meraba dalam kegelapan malam dan tak tahu ke mana hendak di tuju. Sambil mengatur langkah, sambil mencari akal bagaimana caranya mencari orang baik dan berhubung balik dengan pihak organisasi.

Beberapa jam mengharungi kegelapan malam, akhirnya di suatu sudut saya nampak cahaya api berkelip-kelip. Saya memastikan itu adalah rumah massa. Siapakah tuan rumah itu, orang baik atau orang jahat. Bagaimana pula kalau orang jahat?

Saya memberanikan diri menghampiri rumah itu. Di dalamnya terdengar bunyi orang bercakap-cakap. Tidak berapa jelas butir percakapannya, tapi dapat menangkap percakapannya berkisar masalah bunyi tembakan tadi.
Akhirnya saya melafazkan "assalamualaikum". Tuan rumah itu membatu. Saya bercakap lagi dengan meminta maaf kerana mengganggu mereka di malam buta itu. Tapi mereka tetap membatu. Akhirnya saya bertanya apakah mereka mendengar bunyi tembakan tadi? Barulah seorang dari mereka menjawab "ya".

Dia membuka pintu dan melihat saya dengan penuh simpati. Saya menjelaskan bahawa saya lari dari tangkapan polis tadi. Tuan rumah itu memberitahu bahawa mujur saya tiba di rumahnya. Kalau saya pergi ke rumah Tok Penghulu yang tak jauh dari situ entah apalah nasib akan menimpa.

Alhamdulillah, sekali lagi saya terlepas dari bahaya. Tuan rumah itu penyokong PKMM. Dia menyediakan saya makanan dan pada malam itu juga membawa saya bertemu dengan seorang anasir cergas Tionghua di kawasan itu. Esoknya barulah saya bertemu semula dengan Ah Tai.

Selepas penangkapan di atas, kami diberitahu oleh organisasi di Ulu Dong bahawa penangkapan itu dilakukan oleh 2 pasukan polis dari Lipis dan Raub, kira-kira 1 platun (dalam lengkungan 30 orang). Seorang anasir kontra revolusi mengkhianati kami dengan membuat laporan kepada polis. Kemudian, atas desakan massa revolusioner, pasukan lasykar rakyat telah menembak mati pengkhianat yang mengabdi diri kepada penjajah itu.

Mengikut berita yang disampaikan oleh massa, 1 kompeni askar Melayu (kira-kira 100 orang) dikerahkan ke kawasan-kawasan sekitarnya untuk memburu kami. Askar-askar itu takut bukan kepalang kerana katanya "orang komunis itu kebal tak lut dek peluru dan gagah perkasa, dapat memecahkan gari besi". Ada askar yang tak berani berkawal seorang diri waktu malam, apa lagi kalau mereka bertugas di kawasan terpencil atau kawasan pendalaman. Bahkan ada berita yang mengatakan ada askar yang tak berani bergerak dalam jumlah yang kecil.

Selain mengerahkan pasukan untuk mengesan kami, penjajah British menggunakan pasukan udaranya mengebom kawasan-kawasan yang disyakinya seperti Benta, Raub dan Bentong.

Reaksi Penangkapan

Penangkapan ke atas tiga orang pimpinan bahagian Melayu memberikan ujian berat ke atas penubuhan pasukan-pasukan Melayu. Massa rakyat yang progresif dan kawan-kawan yang sedang bersembunyi di hutan belukar merasa revolusi sudah gagal, tidak ada harapan untuk melancarkan perjuangan bersenjata lagi.

Di kawasan Benta, kawan-kawan telah mendapat berita yang saya telah terlepas, tapi mereka tak tahu bagaimana keadaan saya selepas itu. Mereka menghantar Osman Abadi mencari saya, tapi malangnya, apabila Osman tiba di Jerantut, dia juga tertangkap. Selanjutnya musuh terus menangkap dan memburu kawan-kawan di Benta. Untuk sementara waktu, kawan-kawan di Benta membentuk pasukan gerila sendiri. Kemudiannya, Alang Kassim dan Ghazali dihantar ke Benta untuk memimpin tentera Melayu di situ.

Rabu, 18 Januari 2012

Gambar Curi Haji Ismail Safian Sedang Membeli VCD Lucah.

Tu dia aih pakcik ni punya dok cari gambaq blue....kah kah kah...ni mesti tabiat muda tak boleh nak buang la ni... walaupun serban dok atas kepala tapi perangai dok tak berubah jugak...

Dialog pakcik ini apabila pulang ke rumah kelak:

"Paknya, beli DVD apa tu.." tanya makcik , bini orang tua ni.

"Ni haa cucu cucu punya. Untuk belajar jawi," jawab pakcik.

Kalau ada sesiapa yang kenal pakcik ni, tolong nasihatkan kat dia.

Pakcik pakcik...la ni orang tak tengok VCD dah..la ni orang main bluetooth saja..kah kah kah..Harap2 pakcik yang dapat duit 500 ni tak la jadi macam pakcik kat atas tu. Daripada beli VCD lebih baik beli ipad, click saja dah boleh layan gambaq blue kah kah kah....

Ustaz dan Ustazah sexy, lebih sexy dari artis yang sexy....


Ini bukan tulisan Abu Nawas tapi ini tulisan budak Khalid (yang dok tanggung orang dalam gambaq ni). Kalau hangpa nak tangkap, hangpa pi cari dia kah kah kah...

Klik tajuk kat bawah ni untuk ke blog Mat Khalid ni ha ha....

Golongan yang Islamik itu lebih KAFIR dari yang kafir harbi

Ustaz Wan Ji, semua orang kenal. search nama dia di Internet pun keluar berlambak. seorang pimpinan Parti Islam yang gah namanya di kalangan para aktivis. Dia seorang ustaz yang tidak jumud mengikut pandangan mata saya. dia seorang yang cool. dan hot.

bila ramai aktivis memaki dan mencarut akan kezaliman dilakukan BN, ramai(ustaz bajet hot) yang menegur, kononnya atas dasar Islam, tindakan sebahagian blogger anti-kerajaan BN, yang mengeluarkan kata-kata kesat keatas pemerintah zalim dan jahil lahabau seperti najib dan rosmah adalah tidak wajar dan malah ada yang kata HARAM menuduh mereka sedemikian. golongan yang "sound" ini kadang-kadang datang dari kalangan PAS sendiri. lebih kecewa, dari kalangan mulut-mulut golongan yang nampak Islamik bertudung labuh dan berkopiah, memimpin persatuan2 dan jemaah2 islam di kampus mahupun luar kampus.

puak-puak yang bajet warak dan alim ini cuba menunjukkan bahawa Islam agama yang sentiasa "sabar"...

sudah ditembak Aminul Rasyid(budak 15 tahun) pun kena sabar...

sudah dibelasah Safwan(presiden PMI) hingga nazak pun mesti bersabar...

sudah dibunuh ustaz Ibrahim Libya(peristiwa memali) pun kena bersabar...

dan banyak lagi pembunuhan yang mesti islam sambut dengan sabar...

ya..sabar...sabar lah...

jangan melawan...

kalau melawan..Islam akan jadi agama fitnah...

oh tidak.

apa ini punya sangkaan?

teruknya. . .

Islam takkan nampak cool dengan SABAR-nya

Islam perlu nampak HOT dengan keradikalannya

Islam akan terus cool sekalipun perjuangan bukan dipimpin oleh orang berserban.

Islam akan juga terus hot sekalipun perjuangan dipimpin srikandi bertudung pendek.

Islam boleh bangkit tanpa penyertaan golongan yang sibuk nak jaga sirr wa hazarr

Islam boleh terus bangkit tanpa penglibatan golongan ustaz-ustazah yang penakut

Islam boleh terus maju tanpa bantuan orang-orang yang sibuk bertazkirah di masjid hari-hari tapi tak mau turun ke demontrasi.

Islam mampu berdiri kukuh dan gah dengan nama REVOLUSI tanpa pertolongan golongan Islam rasis.

saya tertarik mendengar penjelasan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang(Presiden PAS) walaupun saya bukan penyokong dia. tapi dalam bab ini, dia membawa hujjah surah al-an'am ayat 35-36 yang dipetik bagi menjelaskan maksud ayat surah al-a'raf ayat 179.

tahukah saudara semua bahawa...

ALLAH MENYURUH KITA MENGUMPAMAKAN MEREKA YANG ZALIM ITU LEBIH DARIPADA HAIWAN?

tindakan ABU NAWAS(www.wasiatpejuang.blogspot.com) dan juga HISHAMUDIN RAIS(www.tukartiub.blogspot.com) dan juga team REVOLUSI HABIB(www.khalid-ismath.blogspot.com) jelas...adalah seperti yang telah dimaktub oleh Rabbul Izzati dalam ayat 179 surah al-an'am.

biar saya petik ayat tersebut:

"“Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam itu kebanyakannya terdiri daripada jin dan manusia, mereka mempunyai hati (tetapi) tidak digunakan untuk memahami , mereka mempunyai mata (tetapi) tidak digunakan untuk melihat dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak digunakan untuk mendengar . Mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai”. [TMQ Al A'raaf (7) : 179].


SAUDARA KU SEKALIAN,

saya tak kisah kalau mereka nak sound sangat.

tapi saya kisah bila mereka sound, mereka sendiri tidak berani untuk ke lapangan menyatakan penentangan.

mereka keluar fatwa mengharamkan tindakan itu dan ini, tapi mereka sendiri tidak ada usaha untuk menumbangkan kezaliman.

PAS dan PEMUDA PAS khususnya perlu menyusun semula silibus usrah bagi jemaah-jemaah yang dibawah tarbiahnya di kampus khususnya di UINIVERSITI yang datuk VC nya mengaku semua orang adalah anak dia. walaupun budak2 universiti itu tak pernah nak mengaku VC itu bapak mereka. siapa makan cili, hero filem tamil rasa pedas.

dari dulu sampai sekarang, asik hero filem tamil jugak lah yang jadi VC kat universiti yang konon nak membela nasib melayu itu.


masih nak bersabar..hatta wanita ini dibelasah rakus

masih nak bersabar..

aminurrashid 15 tahun dibunuh kejam. masih bersabar..

amar dan safwan cedera parah, masih bersabar..

USTAZ-USTAZAH yang masih suruh dengan SABAR dan HIKMAH itu adalah golongan yang penakut dan barua.

To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve