To Live Is to Die

free counters

Khamis, 12 Januari 2012

PEROMPAK SEMPAT AMBIL GAMBAR WARDINA TAK PAKAI TUDUNG DAN SEBARKAN DI FACEBOOK


Malang menimpa nasib Wardina. Bukan saja rumahnya di rompak dan suaminya di pukul malah perompak sempat pulak ambil gambarnya yang tak pakai tudung...

Menurut salah seorang perompak di satu kes rompakan yang lain telah mencerita bagai mana dia telah mengambil gambar wardina tak pakai tudung di dalam carian di Google Images.

Kah kah kah...hang pa ni pantang dengaq Wardina tak pakai tudung kira nak tengok saja. oii serupa la dengan bini hangpa tu. Tak kan atas kepada dia ada poen kot yang hangpa kalut nak tengok sangat.

Dah dok bercerita pasai Wardina kena rompak ni, Abu Nawas nak ceritalah sikit pasai hal hal rompak ni.

Wardina ni kira nasib baik la pasai kena saja rompak semua orang pakat riuh rendah dalam FB dan blog tanpa perihatin dan simpati depa pada Wardina.

Tak kurang jugak dengan surat habaq Pas yang nama Harakah ni:-Tapi sedaq tak sedaq tiap2 hari orang miskin kena rompak tak dak sapa nak kasihan dan simpati.

Nak buat macam mana nama pun orang miskin sapa yang nak ambik kisah. Nilai orang miskin ni hanyalah bila ia di perlukan untuk tembolok orang kaya.

Bila orang kaya nak kaut duit negara depa perlukan orang miskin untuk beri undi pada depa maka pada waktu itu orang miskin amat bernilai terhadap orang kaya.

Bila orang kaya buat majlis kenduri orang miskin kena makan bawah khemah dengan pinggan kertas tapi orang kaya kaya makan di meja VIP di dalam rumah dengan pinggan berjenama.

Tapi bila nak suruh potong rumput, pasang khemah dan lebih haram jadah lagi bila nak suruh marhaban orang kaya akan carilah orang miskin jadi paria kepada depa.

Itulah realitinya orang miskin dan orang kaya di bawah sistem kapitalisme yang di amalkan oleh rakyat Malaysia sama ada ianya dari parti pemerintah mahupun dari parti pembangkang.

Orang politik tak akan ambil kisah terahadap tekanan hidup yang di hadapi oleh orang miskin kerana bagi orang politik kemiskinan adalah satu alat untuk mendapat undi.

Pemerintah akan mengula2kan orang miskin dengan janji pembangunan jika mereka terus di beri undi dan pembangkang pula mengunakan orang miskin untuk menyalahkan kerajaan agar orang miskin mengundi mereka.

Maka apabila wardina di rompak riuh rendahlah di sekitar alam kerana sayangnya mereka pada Wardina sedangkan Wardina hanya perlu 3 atai 3kali sahaja muncul di dalam TV untuk dapatkan kembali harta bendanya yang dirompak.

Bagaimana pula kalau orang miski di rompak dan semangnya setiap hari orang miskin di rompak oleh penyamun yang berdaftar mahupun yang tidak berdaftar.

Orang miskin bergelut untuk terus hidup. Sudahlah bergelut dengan kehidupan yang semakin sempit di tambah pula semua peluang pekerjaan orang kaya berikan kepada warga asing.

Orang miskin nak berniaga pun tak boleh sebab pemerintah tak beri lesen niaga tepi jalan. nak buat kedai tak boleh sebab tak mampu. Nak berniaga tom yam pun tak boleh sebab semua anjing anjing Patani Thai dah sapu bersih perniagaan ni dari Perlis sampailah ke Johor.

Dulu orang miskin ambil upah buat rumah tapi sekarang orang Indonesia dah sapu semua kerja buat rumah.

Anak orang miskin pun habis di buang kerja kilang sebab pemerintah yang menjadi penyokong kuat kapitalisme tak mahu orang miskin tapi depa nak warga asing yang kerja kilang.

Nak salahkan Kerajaan pusat saja pun tak kena sebab kerajaan negeri pun ada kuasa nak benteras warha asing ni. Tapi nak buat macam mana pemimpin BN dan pemimpin PR sama sama anak haram jadah, asyik kira poket masing2 saja.

Ahhh malaslah nak tulis banyak2 cukup la Abu nawas nak kata "Oii pemimpin BN dan PR...PUKIMAK HANGPA"

Blackend Is The End

Dyers Eve