Blackend Is The End

Ahad, 23 September 2012

KENAPA KETUA PEMUDA PAS P.PINANG MENIKAH LAGI


BERCAKAPLAH PERKARA YANG KAMU TAHU DAN BERTANYALAH PERKARA YANG KAMU TIDAK TAHU.

Persoalan isme sebenarnya bukanlah perkara yang baru, namun kita yang mendapat pendidikan separuh masak daripada kerajaan anti rakyat telah menyambung propaganda penjajah dengan melebelkan isme-isme dengan sesuatu yang buruk. Sekiranya kita membuka buku sejarah sekolah menengah kita akan di sajikan dengan perjuangan nasionalisme ataupun perjuangan kebangsaan yang telah di polopori oleh umno. Anda mungkin hanya akan berjumpa dengan nama-nama Boestaman dan Dr burhanudin tetapi mereka ini hanyalah di gambarkan sebagai pejuang nasionalis. Nama Pak sako hanyalah di ketegorikan sebagai seorang okoh sastera. Begitu juga dengan nama-nama seperti Rahi Kajai, Usman Awang dan lain-lain pejuang kemerdekaan yang berkhikmat dengan suratkhabar tidak di gambarkan sebagai pejuang kemerdekaan. Pelajar akan di sajikan dengan Dato Onn, Tengku Abdul Rahman dan lain lain tokoh bangsawan UMNO sebagai pejuang kemerdekaan tulin. Jauh lagilah kiranya nama-nama seperti Rashid Maiden, Chin Peng, Kamrudin the, Moktarudin Lasso dan lain-lain pejuang yang melibatkan diri dengan PKM untuk di sejarahkan sebagai pejuang kemerdekaan.

Seingat aku sewaktu sambutan 25tahun kemerdekaan temanya ialah Nasionalisme Teras Perpaduan. Aku bertanyakan pada guru sejarah apakah itu nasionalisme? Guru sejarah menjawab Nasionalisme itu maksudnya kebangsaan. Apa itu kebangsaan? Kebangsaan adalah satu isme yang di jadikan sebagai satu pentas perjuangan untuk mencapai sesuatu tujuan. Apakah kebangsaan itu satu idiologi? Kiranya nasionalisme itu kita kaitkan dengan UMNO jawapannya sudah tentu tidak. Kenapa? Kerana umno tidak menganut sebarang idiologi. Di dalam umno bukan tempat untuk beridiologi atau ringkasnya orang yang mempunyai prinsip tidak boleh bersama umno. Idiologi UMNO adalah apa yang boleh untung, apa yang boleh membuat umno menang.

Nasionalime sebenarnya mempunyai fahaman dari skop yang cukup besar. Menyamakan nasinalisme dengan perkataan kebangsaan sebenarnya adalah salah. Kebangsaan hanyalah sebahagian daripada prinsip nasionalime. Pendek kata UMNO bukanlah parti nasionalis atau parti kebangsaan. Apakah sama perjuangan nasionalis pemimpin umno jika di bandingkan dengan perjuangan nasionalis seperti Dr Burhanudin, Boestaman, Rashid Maiden dan lain-lain pejuang kiri. Apakah pejuang kiri bukan seorang nasionalis? Apakah nasionalis pejuang kiri meletakan melayu sebagai matlamat perjuangan mereka? Mereka juga berbangsa melayu, mereka juga beragama Islam tetapi mereka bukan manusia yang anti pada bangsa selain melayu. Apakah mereka ini anti melayu? Apakah mereka ini menjadikan Lenin dan Mark sebagai nabi mereka? Jawapannya TIDAK!

Sewaktu bersembang dengan seorang kawan yang berfahaman umno sewaktu PRK Permatang Pauh tempoh hari beliau telah melahirkan kebimbangan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana katanya sejak keADILan bergabung dengan Parti Rakyat Malaysia(PRM) PKR telah di resapi dengan idiologi sosialis. Aku Tanya kepadanya kenapa pula dengan sosialis? Katanya sosialis adalah komunis yang tidak percayakan Tuhan. Aku katakan padanya “jadi sekarang ini Anwar Ibarhim dah jadi seorang atheis lah? Katanya bukan macam tu. Aku balas habis kalau bukan macam tu, macam mana pulah kau katakan sosialis tak percayakan Tuhan? Itu pandangan seorang ahli umno yang berstatus exco pemuda negeri terhadap maksud sosialis. Hanya boleh bercakap tapi tak tahu apa yang di cakapnya.

Ramai yang bercakap tentang soal kesyumulan Islam, betapa lengkapnya Islam yang telah di wariskan Rasulullah kepada umatnya. Semua idiologi-idiologi adalah sesat dan menyesatkan sama ada yang di panggil sosialisme, nasionalisme atau libralisme. Menurut mereka idiologi-idilogi adalah bertentangan dengan fitrah manusia.

Aku sendiri tidak pasti apakah prinsip socialisme yang bertentangan dengan fitrah manusia seperti dinyatakan.? Menuduh orang itu sesat, orang ini sesat tanpa hujah adalah sesuatu perkara yang memualkan. Sekiranya benar sesat bukankah menjadi kewajiban kepada mereka yang tidak sesat untuk membawa kembali orang yang sesat ke pangkal jalan. Apakah di hadapan Rabul jalil nanti anda boleh menjawab bahawa anda telah tunaikan tanggungjawab anda sebagai seorang muslim dengan memberitahu bahawa si polan dan si polan itu sesat. Bukankan Islam itu di tegakkan dengan hujah. Dimana hujah kamu mengatakan orang selain daripada ahli parti kamu adalah sesat?

Bercakaplah jika kita merasakan kita mampu untuk berhujah dengan pendapat kita tapi jika sekadar dengar-dengar tidak salah kalau kita bertanya.

ABU NAWAS

Sabtu, 22 September 2012

MENGAPA KETUA PEMUDA PAS P.PINANG MENIKAH DUA? Dari Diari isteri pertamanya

Katanya politik dan agama tak boleh di pisahkan tapi macam mana pulak dengan ni.... depa kata kita letak dulu politik di tepi kerana ugama.... yang mana 1 betui ni......

Selasa, 18 September 2012

KETUA PEMUDA PAS PULAU PINANG MENIKAH DUA


Politik hari ini bukan lagi untuk membela dan memperjuangkan kepentingan rakyat. Politik hari ini adalah balas dendam dan menunjukan siapa kuat. Inilah politik Sang Kuriang pahlawan rimba.

Politik hari ini mengunakan agama bangsa dan Negara untuk menghalalkan setiap perbuatan mereka. Nak berzina pun ok jika demi agama bangsa dan Negara. Nak minum arak pun ok jika demi agama bangsa dan Negara. Nak lompat parti pun ok jika demi bangsa agama dan Negara.

Zul Nordin berselindung di sebalik alasan bangsa dan agama untuk berlindung perbuatan jahatnya bersekongkol dengan Mamak Azis Kadirrrrr demi untuk terus mendapat alaun dan kemudahan seorang wakil rakyat setiap bulan.

Zaharin berkata tindakannya keluar PKR demi bangsanya yang tertindas oleh DAP sebagai alasan menutup malu projek anaknya yang di tolak kerajaan P.Pinang.

Adun Changkat Jering dan Behrang pun guna alasan bangsa bila terjun ke lubang taik bini rosmah untuk menghalalkan perbuatan rasuah mereka. Berahim Ali jangan cerita lagilah.

Bila Pas terima Berahim Ali jadi calonya di Pasir Mas pun juga berselindung di sebalik alasan agama. Kononnya Berahim ali tak perlu masuk Pas untuk jadi calon parti itu tetapi cukup sekadar menumpang di tangga depan pintu rumah. Dulu pas keluar fatwa nasionalis itu sesat dan kafir tetapi bila parti itu mengambil Berahim Ali sebagai calon yang kafir pun bertukar menjadi beriman.

Begitu juga dengan DEWAN PEMUDA PAS PULAU PINANG. Mereka bercakap soal halal dan haram. Yang itu tak boleh yang ini tak boleh. Tapi untuk menghalalkan perbuatan terkutuk AJK PASTI PULAU PINANG yang berSMS LUCAH dengan isteri orang maka DPPPP pun bersidang untuk keluarkan fatwa bahawa adalah di bolehkan untuk menganggu anak isteri orang sekiranya anda memakai jubah dan lebai dan di tambahkan lagi dengan sedikit janggut.

Sabtu, 15 September 2012

BAKAL MENANTU SULTAN JOHOR BERI AMARAN KEPADA PAKATAN RAKYAT.

ORANG PR BERSIAP SEDIA UNTUK LANGKAH MAYAT BAKAL MENANTU SOLTAN JOHOR NI...KAH KAH KAH....BUKAN KATA SOLTAN..SETAN PUN BELUM TENTU NAK BERMENANTUKAN BUDAK TAK CUKUP AKAL NI KAH KAH KAH....

AWAS MAMAT NI MEMANG GANAS..CUBA TENGOK GAMBAQ COVER FACEBOOK DIA... TANGKAP BERUANG OOO.. FUHH MEMANG MENGERIKAN......


FB BAKAL MENANTU SOLTAN JOHOR BOLEH CLICK DI SINI https://www.facebook.com/syafiq.iqbal.77

Sabtu, 1 September 2012

GAMBAR GAMBAR SUSPEK KEKACAUAN JANJI DEMOKRASI DI DATARAN MERDEKA

Apa yang boleh di katakan dalam sambutan di ambang merdeka yang ke 55 adalah Selamat Tinggal Umno. Setelah dengan bervagai ugutan yang bermula dengan Tokey restoran yang nyawa nyawa ikan untuk bankrup mahu memukul rakyat yang hadir ke Dataran Merdeka malam ini sehinggalah pada saat terakhir pihak polis mengeluarkan amaran malah satu perintah bahawa tiada siapa di benarkan untuk masuk ke dataran malam itu namun rakyat di atas nama rakyat sedikit tidak gentar dengan segala ugutan tersebut.

Lebih dan amat memalukan lagi bila Tokey ikan bakar yang kononnya mempunyai ahli seramai 98 ribu orang lari menyorok di sebalik tembok bukan saja kerana takut tetapi dia teramat malu bila kenyataanya untuk bertindak dengan caranya sendiri kononnya hanyalah menjadi bahan ketawa orang ramai.

Sebenarnya rakyat dari awal sudah tahu temberangnya itu konon2nya mahu di jadikan alasan kepada pihak berkuasa menghalang program rakyat ini kerana tidak mahu kejadian pergaduhan berlaku pada malam ini. Maklumlah bukan sedikit ahli tokey ikan ini. bayangkanlah kalau 98 ribu ahlinya turun untuk memukul peserta Janji Demokrasi mahu jadi bangkai semuanya. 

Malangnya pihak berkuasa pun sudah malu mengunakan tektik zaman 50an yang di kemukakan oleh Tokey ikan bakar ini. Akhirnya tokey ikan bakar yang hampir hampir bangrup ini terpaksa menyorok demi kerana malu yang teramat sangat jika di lihat orang ramai.

Inilah kuasa rakyat. Janji Demokrasi tidak ada kena mengena dengan pemimpin politik. Ianya di gerakan oleh rakyat tanpa ada di pengaruhi oleh mana mana pemimpin.  Kehadiran mereka ke dataran kerana rakyat dan untuk rakyat. Bukan untuk pemimpin politik yang sentiasa mencari ruang untuk keuntungan peribadi.

Tahniah rakyat, tahniah anak muda, kita telah mulakan dengan nama rakyat, kita telah mula keluar dari kepompong politik kepartian. Kita telah lakukan dan kita akan teruskan....

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan ke 55 bagi negara dan Selamat Menyambut Kemerdekaan yang pertama untuk pembebasan minda rakyat dari jajahan pewaris penajajah.

Hidup Rakyat Hidup Perjuangan Hidup Keberanian

** Abu Nawas terharu dan memohon banyak2 maaf kepada mereka2 yang datang menegur Abu Nawas dari Masjid Jamek hinggalah ke dataran Merdeka kerana Abu Nawas tak kenal kerana Abu Nawas mmg jarang untuk membelek FB orang melainkan FB awek cun...

Terima kasih kerana sokongan semua dan pada yang dah bergambar dengan Abu Nawas tu harap dapat taqkan gambar2 tu di FB Abu Nawas.....

Gambar gambar di bawah telah di taq kepada FB Abu nawas.. Rasanya ramai lagi yang tidak taq gambar bersama Abu Nawas ke FB Abu nawas.  Harap jangan di buat jampi kecuali awek2 adalah di benarkan untuk menyimpan dan buat jampi gambar2 bersama Abu Nawas..



GAMBAR DI AMBIL DARI MEDIA PRO BN KL POST
PRA ATAU KONTRA IA ADALAH PERMULAAN KEPADA ANAK MUDA
MENCARI APA ITU SANG SAKA MERAH


























To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve