To Live Is to Die

free counters

Ahad, 18 Mac 2012

AL FATIHAH - BLOGGER LAKSAMANA BUKIT BINTANG MENINGGAL DUNIA JAM 12 MALAM TADI..

Blogger Laksamana Bukit Bintang yang juga di kenali sebagai Roslan Alan telah meninggal dunia tepat jam 12 malam semalam.

Menurut sms yang Abu Nawas terima darinya selepas dari kemaatiannya beliau mati akibat kerana sudah tidak boleh lagi bertahan untuk pertahankan orang2 politik yang kerja mereka meminta orang jadi benteng pertahanan untuk mereka mempertahankan kuasa politik tahanan.
Mintak maaf la kepada yang terkejut dengan status FB Abu Nawas yang menulis bahawa Laksamana Bukit Bintang telah meninggal dunia walaupun hakikatnya memang beliau telah pun lama meninggal dunia.Posting terakhir beliau dalam blog Bukit Bintang sudah cukup memberi jawapan kepada mereka yang mahu berfikir. Tapi bagi mereka2 yang tak reti nak berfikir terutamannya anjing-anjing politik PR Abu Nawas nak story sikit pada hangpa macam mana tragisnya Laksamana Bukit Bintang Meninggal dunia.

Sebenarnya tak ramai orang tahu kedukaan mereka2 yang berjuang bersama PR di sebalik belakang tabir seperti blogger. Ada pula yang ingat para blogger ini di bayar oleh anjing anjing politik untuk menjadi barua mereka...

Tak payahlah abu Nawas nak buang masa cerita atas kayangan pasai kematian Blogger Laksamana Bukit Bintang..

Baca sms yang beliau hantaq kepada Fariz Musa pagi tadi :- "BUAT MASA NI RASANYA SY TIDAK LAGI ATAU MUNGKIN AKAN BERSARA DARI ALAM MAYA..MASALAH SY DAH DI TAHAP KRONIK...MALAH MUNGKIN TERPAKSA JUAL LAPTOP DEMI SURVIVAL..ADA BEBERAPA MULUT YANG PERLU DI SUAP, TANGGUNGJAWAB YG WAJIB SY PIKUL...ANDAINYA DSAI SUDI MENDENGAR DAN MEMBANTU MERINGANKAN SEDIKIT BEBAN ALANGKAH BAGUSNYA....

Sms tersebut telah di hantar kepada Fariz Musa iaitu pengerusi Jingga 13. kalau tak percaya hang pa pi tanya dia sendiri.

Ahad lalu Abu Nawas bersamanya menghadiri dialoq bersama anwar di De palma ampang. dari awal lagi Abu Nawas berapa untuk kesana. Kalau setakat nak dengaq sembang politik tu tak payah la.. abu Nawas lawan umno lagi lama dari anwar lawan umno...

Program poyo yang di hadiri oleh anak2 muda skema yang tak sedar bahawa mereka di gunakan untuk modal bikin duit oleh orang tertentu. Lu pikir sendiri la bro.. bikin dekat hotel... berapa banyak belanja kena keluaq untuk proram selama 2 jam tu.. itu semua duit bro..sapa yang dapat??

Abu Nawas kalau lama sikit dalam tu comfirm keluaq habis semua yang dalam kain abu Nawas maki jadi Abu Nawas ambil keputusan untuk lepak kat luaq saja...

Apa yang Abu Nawas nak cakap kat sini ialah untuk apa habiskan duit hanya untuk bercakap perkara yang orang dah tau..anak anakk muda yang hadir hari tu kebanyakannya mahasiswa yang lebih tau daripada orang yang bercakap. Mereka punya idea yang lebih hebat daripada anjing anjing politik yang mencari duit dalam politik..

Sedangkan orang-orang yang bekerja siang malam di belakang tabir untuk mempertahankan PR tak pernah di ambil tahu. Susah senang mereka tak pernah di tanya khabar berita.

Ambil contoh laksamana Bukit Bintang sendiri yang cukup daif kehidupannya masih sanggup berkorban mencari duit hanya sekadar untuk membayar bil internet kerana semata2 mahu menjadi pejuang di sebalik tabir...

Bukan dia minta duit puluhan ribu ringgit tetapi apakah susah benar kalau menghargai usahannya dengan sedikit sumbangan kepada anak isterinya yang benar2 dalam kesempitan hidup.

Bukan mereka tak tahu dan bukan mereka tak kenal dengan laksamana Bukit Bintang malah mereka sendiri menyenaraikan blognya di dalam group Jinga 13.

Lu ma cibai... jangan makan sorang la bro..ingat ingat la sama ada orang tak makan.. Pergilah melawat di rumahnya untuk pastikan betulkah dia tak ada beras..betulkah anaknnya tak ada susu...

Bukan dia mintak jawatan menteri besar macam pukimak Hasan mintak tu tapi hanya sekadar sedikit penghargaan dari kamu semua wahai anjing anjing politik..

Banyak bendalah kalau Abu Nawas nak story kat sini pasai anjing anjing politik yang jenis tak ada hati perut. Bukan saja Blogger yang miskin saja menjadi mangsa mereka malah budak2 mahasiswa..seniman dan macam2 lagi yang depa boleh guna untuk cari duit akan mereka gunakan sehabis habisnya..

Gua cakap lu..percaya tak kalau Seniman macam Pyan Habib orang politik ni hanya kasi RM50 saja untuk persembahannya... Kaney bo... Percaya atau tidak kalau gua cakap sama lu orang Adam adli di beri saguhati RM50 saja untuk perjalanan yang makan belanja lebih dari itu..Ta payah lah abu Nawas nak panjang cerita lagi... tapi kepada pembaca yang sudi untuk membantu Laksamana Bukit Bintang silalah hubungi beliau sendiri...bantulah apa yang patut..kalau tak nak bantu dia pun bantulah anaknnya yang masih menyusu itu....

Blackend Is The End

Dyers Eve