To Live Is to Die

free counters

Sabtu, 1 Disember 2012

KISAH PENGANTIN MATI PUCUK



Petang tadi saya sempat ziarah orang lama PAS Pulau Pinang di Sungai Dua. Banyak tukar2 pandangan dan kongsi2 cerita. Dipendekkan cerita, saya cukup tertarik dengan kenyataan beliau,”Kepimpinan PAS Pulau Pinang sebenarnya MATI PUCUK!!!

Mana anak Muda Penang yang sepatutnya memimpin gerakan pemuda dalam parti. Kena Import player luaq jadi pemimpin. Orang no 1 skrg sejak modify enjin pasang 2 kaburetor asyik tenggelam timbul. pelapis yang ditonjolkan pun org kedah.Asalkan naik poster gambar budak ni je yg keluar…anak bapak!” termenung seketika memikirkan siapakan org ni…sape ye manusia ini?

Muhammad Fathur Rasyid
TULISAN INI DI TULIS OLEH Muhammad Fathur Rasyid atau nama sebenarnya Ahmad Azmir Bin Ahmad Aseki merupakan anak jati Kampung Pulau Betong, Balik Pulau.

BERSAMBUNG" :

Bila dah lama “berehat” dari ikut serta program parti terasa otak saya ni kekurangan RAM walaupun storage besar lagi. Saya anak jati Pulau Pinang sedikit sebanyak terasa juga. Saya sekadar pernah memegang jawatan peringkat pemuda kawasan bukan tinggi manapun. Tapi bila imbas balik Poster2 yang bersepah di tepi jalan tu dapatlah gambaran siapa orang yang dimaksudkan itu. Setahu saya masa di Kedah dia cuma Ketua Lujnah ICT Pemuda Kawasan yang bapak dia jadi antara pemimpin tertinggi peringkat kawasan. Lari ke Penang sebab berniaga terus dilantik menjadi panglima perang. Hebat orang ni, klau tak hebat tak kan kekandanya nak lantik dia jadi panglima perang!

Saya pun terfikir juga bila tengok kepimpinan PAS negeri – hambar, tiada energy. Klau peringkat pemuda negeri dah kena ambik player import, 5-10 tahun lagi seluruh kepimpinan PAS negeri kita kena swastakan kepada org lain. Kawan2 pemuda yang dikasihi, istiqamahlah dalam perjuangan. Tapi perjuangan perlu ada strategi. Jangan mengkhinzir buta dalam mengikut pemimpin yang hebat berhujah menggunakan ayat Quran. Kita perlu menganjak paradigma dalam kepimpinan. Zaman telah berubah jadi pendekatan perlu berubah. Tak salah kekalkan imej kain pelekat dan serban asalkan tindakan memang berkesan untuk menjatuhkan lawan. Tak ada guna pertahankan cara lama klau musuh depan mata pun kita takut nak menghunus senjata!

Blocg Muhammad Fathul Rasul boleh di ikuti di http://ahmadazmir.wordpress.com/

TERKINI :BAPA PROTES BAKAR ANAK DEPAN PARLIMEN DI TAHAN POLIS


Seorang bapa telah di tahan polis kerana membakar anaknya sendiri di hadapan Parlimen Jakarta kemarin. Bapa kanak kanak tersebut yang di kenali sebagai Arif Yassir Zulkifli di dapati telah membakar anaknya sendiri dengan memberi api untuk anaknya bermain.

Jiran kepada mangsa iaitu bapak Nawas Karno berkata dia telah lama melihat kebodohan Arif Yassir iaitu bapa kanak kanak berkenaan yang selalu saja memberi api untuk anaknya bermain sedangkan anak anak jiran yang lain sudah bermain permainan komputer.

Kebodohan bapa kanak kanak  tersebut rupa2nya bukan saja ada di Indonesia tetapi terdapat di Malaysia seperti keratan berita di bawah ini. 

Kah kah kah.... nama saja duduk Tokyo tapi bodoh.... macam tak ada lagu lain yang nak nyanyi tak habih habih lagu nak kecil main api, Dah tanah habis umno jual mesti la bumi dah jadi milik orang. Macam mana tanah boleh dapat kat tokey kalau melayu yang tak jual tanah.

Macam mana tanah nama orang kalau tak ada orang yang tukaq nama tokey dalam geran tanah.
Dan nak habis tanah umno jual baru nak nyanyi lagu anak kecil, dah habis harta orang melayu umno tipu baru nak kata hati sepi anak kecil terbakaq..

Kalau sudah tahu api itu boleh membakar kenapa kasi anak kecil bermain dengannya. Bapa yang macam ni tak layak jadi bapak sebab bodoh. Orang miskin yang tak mampu beli permainan untuk anak2 mereka pun tak bagi anak kecil main dengan api.

Hanya orang bodoh saja beri anak kecil main api. Orang bodoh memperbodohkan orang bodoh hanya dengan menyanyikan lagu.


Himpunan para blogger dan facebooker bagi negeri Pulau Pinang akan diadakan di Yayasan Aman Penanti dan tarikhnya ialah pada 7hb Disember
bermula jam 5 petang dan 8 Disember berakhir jam 12 tengahhari. 

Semua yang berminat untuk menyertainya boleh berhubung dengan Abu Nawas  Nasoruddin Shah Mat  Amir Ghazali Cataylist  Zainulfaqar Yaacob. 

Semua blogger dan facebooker sekitar negeri Pulau Pinang adalah dengan hormatnya di jemput bersama sama. Tempat tidur dan makan di sediakan. Semuanya percuma. 

Blackend Is The End

Dyers Eve