To Live Is to Die

free counters

Rabu, 29 Mei 2013

VIDEO SEXS GURU SEKOLAH BERTUDUNG LABUH

Inilah budaya pembodohan yang sedang menular ke sekolah sekolah sekarng ini. Lebih memnyakitkan hati bila guru guru terlebih over dari lelaki lembut yang bernama Bobo itu...

Guru guru beginilah yang bakal melahirkan pelajar pelajar yang skema dan menjadi bodoh untuk terus menyokong umno.

Betapa bodohnya ibu bapa yang di perbodohkan dengan istilah sekolah bistari dengan mengantar anak anak ke sekolah ini.

Apalah yang di harapkan oleh ibu bapa terhadap guru guru yang berperangai seperti anjing gila berkeliaran ini. Kesian generasi hari ini semakin hari semakin di perbodohkan oleh guru yang bodoh seperti guru2 di bawah...........




samalah juga budaya pembodohan yang di bawa oleh manusia yang bernama Din ayam seperti cerita di bawah ni......

................................................................................................................................................
MENJAWAB MENANTU PRESIDEN PAS, DIN AYAM

Menantu presiden PAS sudah bersuara. Kalau nak tau dalang kecelaruan kerusi Kota Damansara orangnya menantu presiden PAS. Zaharuddin Muhammad nama diberi. Din Ayam gelaran dari para ahli Rusila. Buat kerja sama macam Khairi buat kerja masa Pak Lah jadi PM dulu.

Din Ayam ini cakap PAS nak laksanakan Islam. Tp di kota damansara BN yang menang. Puncanya pecah undi. Kalau PAS tak masuk calon PKR akan menang besar. Dia buat alasan PSM itu sosialis. Dia cakap Sosialis itu tidak islam. Mungkin dia nak kata BN tu islam kot

Islam cara Din ayam boleh khianat kerusi kawan. Haram PKR khianat kerusi PAS. Tp halal PAS khianat kerusi PKR. Islam cara Din Ayam adalah haram untuk orang lain. Islam orang lain semua tidak betul. Tp halal jika din ayam yang buat.

Islam cara Din Ayam laksanakan hudud dan Qisas sahaja. Masa PAS perintah Kedah dia tak pernah pun paksa laksana hudud dan Qisas. Berjuta-juta alasan dia bagi nak kata Kedah terkecuali laksanakan hudud dan Qisas. Din ayam nak bagitau kita, wajib itu bila dia kata wajib. Kalau dia tak kata wajib, ia tak jadi wajib. Islam kroni cara Islam Din Ayam sang menantu Hadi.

Mungkin Din Ayam nampak islam itu hanya hudud dan Qisas. Rasuah, tindas, ISA itu bukan larangan islam. Mungkin bila PAS perintah nanti, Din Ayam akan digunakan seribu satu dalil nak halalkan rasuah kot? Nak halalkan tindas kot? Nak halalkan ISA kot? Almaklumlah, Islam hanya sah dari tafsiran Din Ayam. Selain Din Ayam adalah Islam tak benar (?)

PSM yang lawan ISA itu tidak sah pada pandangan Islam cara Din Ayam. PSM lawan Rasuah itu tidak sah. Dr Jayakumar gunakan duit AP-nya untuk buat jambatan rakyat itu tidak sah. Tetapi yang sah adalah Hashim Jasin ambil AP-nya buat beli kereta pocher untuk anak. Hebat Islam cara Din Ayam ni rupa-rupanya.

Din ayam kata UMNO menang itu lebih baik dari PSM menang. Mungkin menantu presiden tu nak kata bahawa rasuah itu lebih baik, ISA itu lebih baik, tipu duit rakyat itu lebih baik. UMNO yang lansakan benda ni. PSM konsisten lawan semua ni.

Sebenarnya Kota Damansara tu kerusi PKR. Bukan kerusi PAS. Tahun 2004 PKR bertanding di DUN Paya Jaras. Kota Damansara pula PAS bertanding. Haji Arif calon PAS Kota Damansara masa tu. Tp tahun 2008 PAS minta tukar kerusi Paya Jaras dengan PKR. PAS nak bertanding di DUN Paya Jaras. Dun Kota Damansara pula PAS bagi kepada PKR. Tahu-tahu PKR menang di DUN kota Damansara. PAS kalah di DUN Paya Jaras.

Kalau Din ayam nak PAS bertanding di kerusi Kota Damansara. Kenapa Din ayam tak bagi kerusi Paya Jaras kepada PKR? Oh, Din Ayam amalkan islam kroni. Islam Hadi dan menantu.

Bila tahun 2008 PKR menang di Dun Kota Damansara, Din Ayam dah mula merepek. Dia duduk di seksyen 8 Kota Damansara. Dia mula kata orang itu tidak betul, orang ini tidak betul. Orang itu tidak Islam, orang ini tidak Islam. Yang islam hanya datang dari dia sahaja. Dia mula buat fitnah macam-macam kat Dr Nasir. Geng dia tukang sebar. Dorang kata Dr Nasir tak sembahyang. Dorang kata Dr Nasir tak puasa. Islam cara Din Ayam ni boleh tuduh orang. Fitnah orang dapat pahala pada Din Ayam.

Din ayam semakin tamak. Masa isu ADUN Bukit Lanjan. Gambar Elizabert wong tersebar. Menantu presiden PAS tu buat kenyataan minta DUN Bukit Lanjan itu diberikan kepada PAS.

Bila datang tahun 2013. Din ayam sekali lagi pamerkan tamak. PAS kawasan Subang dah buat keputusan dah yang PKR bertanding di kerusi itu. masalah PKR nak bubuh calon PSM atau tidak, itu PKR punya pasal la. Sebab itu kerusi PKR. Macam PAS letak hasan ali dulu kat DUN Gombak setia. Kalau PKR masuk juga bertanding, mesti PAS pun marah. PAS nak letak hasan ali ke kat DUN Gombak tu, PAS punya pasal la.

Bila PAS Kawasan Subang dah tau bahawa Dr Nasir bertanding di DUN Kota Damansara atas tiket PKR. Lawyer Razlan asalnya calon PKR pun dah tarik diri. Dia bagi laluan kepada Dr Nasir Hashim. PAS kawasan subang pun buat keputusan tak akan bertanding.

Tp, malam penamaan calon lain pula jadinya. Watikah calon PAS pun sampai. Hadi yang tandatangan. PAS selangor dan PAS pusat tak tau. Timbalan presiden kata itu kerusi PKR. Semua Naib presiden pun kata benda sama. PAS selangor pun kata benda sama. SU Agong PAS pun kata benda sama.

Tp Hadi sahaja yang diam. Rupa-rupanya Hadi dipengaruhi Din Ayam untuk tandatangan watikah. Lebih-lebih lagi Calon PAS Kota Damansara itu kawan baik Din Ayam masa belajar di Mesir dulu. Sama-sama dalam PMRAM.

Masa hari penamaan calon. Dorang sekali lagi licik. Dorang tak datang awal. Dorang datang lewat. Bila dah selesai semua calon-calon DUN dalam Parlimen Subang masuk dewan penamaan calon baru dorang masuk. Selepas Khairuddin masuk. Selepas Sivarasa Masuk. Selepas Elizabert wong masuk. Tiba-tiba dengar takbir.

Orang-orang PAS yang berada di bahagian hadapan terkejut. Dorang tengok calon PAS dah masuk dah. Ni calon mana pula. Dorang ingat calon ISMA. Rupa-rupanya calon PAS. Riduan Ismail. Pandai dorang buat strategi. Kalau dorang datang awal. Nanti sempat Khairuddin selesaikan lebih awal sebab Khairuddin tu setiausaha PAS Selangor. Tp dorang datang lambat supaya Khairuddin tak sempat nak selesaikan benda ni. Memang kerja dorang licik. Din ayam mastermindnya. Tahniah hadi ada menantu macam Din Ayam.

Bila Din Ayam berhujjah. Dia guna hujjah lawak. Alasan dia 7 ribu undi PAS itu tak akan undi calon PKR. Kata Din Ayam 7 ribu tak akan keluar mengundi kalau PAS tak bertanding. Mungkin Din ayam nak pakai logik. Kalau PKR tak bertanding mungkin 14 ribu undi tak akan undi PAS. Hujjah intelek Din Ayam lebih hebat dari hujjah seekor kambing.

Din Ayam ni sesuai sangat jadi penasihat Hizbut Tahrir atau ISMA. Din Ayam ni salah seorang Ahli majlis Syura Ulama. Dia buat keputusan. Dia dilantik sebab dia menantu Hadi. Kalau dia bukan menantu dia tak akan jadi Ahli Majlis Syura Ulama PAS punya. Majlis Syura Ulama PAS ni penentu dasar dan keputusan parti. Dia boleh buat desakan supaya PAS keluar dari PR dengan fatwa-fatwa dia. Islam Din Ayam, Islam kroni anak menantu Hadi.



Yang benar;

KD (Kambing Din)

Baca lagi cerita tentang Din ayam di sini :

Trajedi PAS Subang Serah DUN Kota Damansara Pada UMNO

Isnin, 27 Mei 2013

VIDEO GADIS GADIS SEKSI DI HIMPUNAN BLACKOUT505 AMCORP MALL

SEBUAH SKETSA DARI KUMPULAN ANGKATAN PEMBEBASAN BANGSA DI PENTAS PERHIMPUNAN BLACKOUT505 AMCORP MALL.

Rabu, 22 Mei 2013

CERITA AYAH DAN PEGUAM ADAM ADLI DARI LOKAP POLIS



dialog ayah Adam dan Adam antara kaca penghalang:
Halim Hamid
as'salam ... maaf lambat beri maklumat (tapi org lain dah lapurkan dulukan?)

jadual bersama peguam hari ini padat, dan ambik masa yang lama baru dapat jumpa Adam .. prosuding PDRM banyak ...

ayah dgn Dtk Ambiga, Fadiah Nadwa Fikri dan Murni (Peguam) .. tapi hanya ayah dan Fadiah dapat masuk jumpa Adam Adli ..

Bila dapat jumpa, dihalang oleh cermin ... kena cakap ikut lubang kecil sambil berdiri

Ayah : abggggg ... (tahan sebak & senyum)
AA : (Senyum) ... ayah.......

AA : Ayah apa khabar kawan-kawan seperjuangan abg kat luar, mereka ok??, selamat ?? Mama, Amin, Amar, .. dan rakan2 Bangsar ok ?
Ayah : Baik, merka semua ok .. Mama kirim salam sayang .. adik2 ok ... rakan2 abg bersemangat semuanya ... mereka kirim salam .. Abg OK? Mandet yg bantu ayah urus Peguam .. khalid buat Pesta kat depan Lokap tiap malam .. (sambil kami gelak sama2)

AA : (tunduk) ok ... (sambil tu angguk) ... Cakap kat kawan2 abg, abg minta maaf banyak2 dah buat mereka susah kerna abg ..
Ayah : ok ... insaallah .. tak pe bang ... ok-ok ..

Ayah : Be strong sayang .. abg kuat .. U are my son .. ayah percaya abg kuat.
AA : ok .. bagi tahu kat member, terus berjuang .. ini adalah satu permulaan .. ya be strong ... sambil buat genggaman penumbuk depan cermin.

** ayah bergurau dgn dia kejap (yg ni tak payah sebut detail)

*** 5 minit pertama habis ...

ayah suruh Fadiah ambil tempat pula bertanya hal2 berkaitan guaman ...

sambil tu ayah pula tunjuk gambar sokongan rakyat malam semalam, depan lokap yg minta Adam dibebaskan .. dia ceria dan teruja .. sambil senyum dia beri isyarat ibu jari ..

*** 5 minit kedua habis ... (Polis penjaga bagi tahu, tinggal 5 minit lagi Encik)

ayah cakap balik dgn Adam .. sambil sesekali ayah bagi Fadiah ikut sama ..

Ayah : ada abg nak pesan apa2 pada org kat luar ??.. pada kawan2 ..??
AA : cakap kat mereka lagi 2 hari abg keluar .. kite sambung perjuangan yang belum selesai ..

Ayah : ok .. lagi ... untuk member2 aktivis abg pulak, abg nak pesan apa-apa??
AA : ayah cakap kat mereka ENJOY ..

Ayah : Enjoy ???
AA : ya .. enjoy .. cakap aje ...
Ayah : ok .. nnt ayah bagi tahu ..
AA : Kat Mama .. kirim salam ... cakap kat Mama, abg Ok ..

ayah bagi Fadiah cakap semula ( masa dah nak abis) ..

sambil tu ayah cakap nak bagi air minuman, kek dan coklat yang rakan2 dia beri dan yang ayah belikan ... (tapi tiada ruang nak bagi) ...

*** Masa lawatan tamat ...

Serentak ayah dan Adam angkat Ibu Jari dua-dua tangan kedepan cermin ... (tanda GOOD dan BAGUS).. Adam sambil senyum terus angkat ibu jari, serentak bergerak menjauhi dinding kaca ...

** ayah dan Fadiah serah roti kek kecil, air2 minuman dan coklat kepada Polis bertugas .. sambil minta Isp Saiful berikan anda ... dia setuju ...

Isnin, 20 Mei 2013

SENJATA DI JUMPAI DI RUMAH ADAM ADLI


KENYATAAN AKHBAR PEMUDA SOSIALIS – 19/5/2013

BEBASKAN SEGEARA AKTIVIS MAHASISWA ADAM ADLI!
TAHAN SEORANG ADAM AKAN BANGKIT LAGI 1000 ADAM!!

Pemuda Sosialis, PSM membidas penahanan aktivis mahasiswa Adam Adli merupakan satu tindakan yang tidak adil dan menyalahi undang-undang. Adam Adli merupakan orang pertama yang ditahan dibawah Akta Hasutan selepas beberapa hari sahaja perlantikan Ketua Polis baru Tan Sri Khalid Abu Bakar. Semalam 18/5/2013 Adam Adli telah ditahan atas dakwaan Akta Hasutan dan bermalaman di lokap Balai Polis Jinjang. Hari ini Makamah Majistret telah mengeluarkan reman selama 5 hari dengan tuduhan dibawah Seksyen 124(b) Kanun Keseksaan dan Seksyen 4 Akta Hasutan.

Difahamakan kenyataan Adam bersama beberapa NGO lain dalam satu Forum anjuran Suara Anak Muda Malaysia (SAMM) pada 13 Mei 2013 yang meminta rakyat malaysia turun ke di jalanraya untuk menunjukkan ketidakpuasan rakyat yang ditipu dalam pilihanraya ke13 telah disifatkan berunsur hasutan. Ini merupakan satu intimidasi terhadap warga mahasiswa yang berani bersuara dan menuntut keadilan. Pemuda Sosialis menggecam tindakan pihak polis yang sentiasa berat sebelah dalam penahanan aktivis rakyat mahupun mahasiswa dengan tidak munasabah.

Sebelum ini pemimpin UMNO Zulkifli Noordin dalam ucapannya yang menghina agama lain yang berbau perkauman merupakan satu hasutan yang boleh memecah belahkan rakyat Malaysia berbilang kaum dibiarkan begitu sahaja walaupun berpuluh-puluh laporan polis dibuat. Beberapa hari lepas Menteri KDN baru Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pula menghina rakyat Malaysia dengan kenyataan mengarahkan rakyat meninggalkan negara jika tidak bersetuju dengan sistem pilihanraya negara. Ini merupakan satu kenyataan angkuh dan penghinaan terhadap rakyat Malaysia yang boleh mengundang hasutan, tetapi pihak polis biarkan begitu sahaja tanpa sebarang tindakan.

Ini jelas menunjukkan undang-undang dan pihak polis tidak adil dan bersikap bias. Pemuda Sosialis menggecam tindakan ini dan memberi amaran kepada PDRM untuk bebaskan segera aktivis mahasisawa Adam Adli. Rakyat sudah bersedia untuk turun ke jalan jika pemerintah terus menzalimi rakyat. Jangan bermain dengan kuasa rakyat dan mahasiswa, tahan seorang Adam akan bangkit lagi seribu Adam.

HENTIKAN PENINDASAN, BEBASKAN SEGERA ADAM ADLI!!!



Oleh,
Bawani. Ks
Penyelaras Pemuda Sosialis, PSM

Sabtu, 18 Mei 2013

GAMBAR BOGEL ROSMAH DI GANTUNG SERATA PETALING JAYA



APA LAGI NAJIB MAU?

DS Najib kembali lagi dengan langkah baru yang lebih mendalam. Adakah ini usaha DS Najib untuk mendapatkan sokongan orang India pula setelah terian gendang pada tahun baru cina sebelum ini gagal. Pada masyarakat China DS Najib digelar Ah Jib Gor bagaimana pula dengan masyarakat India?

ada upacara keagamaan.. najib katanya hadir.. tu je yg dapat temubual orang yg pasang banner

DS Najib telah melakukan pelbagai tindakan sebelum ini yang mengundang persoalan termasuklah menghasilkan video klip khas untuk tahun baru cina sebelum ini.

Namun usaha DS Najib hanya sia-sia kerana menyalahkan “tsunami cina” atas puncanya kalah dalam menawan Selangor dan Pulau Pinang. Kita juga sedia maklum bahawa Pengerusi Kempen Barisan Nasional Selangor adalah Perdana Menteri sendiri.



Adakah dengan mengikuti aktiviti keagamaan masyarakat India mampu menawan hati masyarakat berkenaan? Kenapa ada konsep lidah bercabang? Kenapa Zulkifli Noordin diletakkan bertanding di Shah Alam sebelum ini walhal beliau tidak disenangi masyarakat India kerana menghina agama Hindu mereka. Apakah permainan DS Najib kali ini.

Masyarakat India dipesan supaya jangan termakan janji.
BRIM kita ambil tapi undi mesti dari hati kerana kita perlu ingat bahawa duit yang ada pada kerajaan adalah duit rakyat dan rakyat berhak menentukan ketelusan dalam penggunaan duit rakyat.

Masyarakat India dipesan supaya jangan termakan janji. BRIM kita ambil tapi undi mesti dari hati kerana kita perlu ingat bahawa duit yang ada pada kerajaan adalah duit rakyat dan rakyat berhak menentukan ketelusan dalam penggunaan

AMRON
Team Media Abu Nawas






Jumaat, 17 Mei 2013

WANITA BERTUDUNG LABUH CERITA KISAH DIRINYA MENJADI HAMBA SEXS USTAZ

Ikuti pendedahan salah laku calon proksi Umno di Sungai Acheh yang bertanding mengunakan logo Pas di Blog ini...

SILA CLIK TAJUK DI BAWAH UNTUK BAHAGIAN PERTAMA
Pas P.Pinang Terpalit Dengan Pengkhianatan??

Sambungannya pula kisah penyelewengan wang sekolah agama oleh pemuda Pas Pulau Pinang

SILA CLIK TAJUK DI BAWAH UNTUK BAHAGIAN KEDUA
Tabung Pecah Se..Ribu Jatuh Berterabur,Duit Hilang??

Khamis, 16 Mei 2013

WAKIL HINDRAF TARIK DIRI DARI KABINET


PENGGANAS menjawat jawatan penting dalam barisan pemerintahan Malaysia? Biar betik? Bukan aku cop dia pengganas tapi UMNO-BN dan juga diakui pihak Polis. Bukan Harakah atau Suara Keadilan atau Roketkini yang tulis artikel HINDRAF PENGGANAS tapi Utusan, Berita Harian, Metro dan malah disambut di berita2 TV..

UMNO-BN SUDAH seperti "Dah Ludah Jilat Balik". Inilah pemimpin NAJIB 'yang kuat pendirian' dlm membuat sesuatu keputusan. Aku amat kagum seorang PM Malaysia yg suka 'FLIP-FLOP' & membuat 'MAGIC'... kikikihhh !!!

Apa sudah jadi? Tak ganas lagi ka? Dulu Haram sekarang Halal ehk?



Khamis, 9 Mei 2013

GAMBAR BUKTI CINA DAP AJAR ANAK MELAYU MASUK KRISTIAN


Ini anak aku…kawan kawan anak aku semuanya cina dan india… … anak aku tak dak masalah nak pakai tudung bersama sama cina dan india. Anak aku tak dak masalah nak menumpang solat di rumah kawan kawan cinanya.. ...

Kawan dengan anak cina bagus tak macam kawan dengan anak melayu. Cina ajar anak aku macam mana nak setia kepada kawan. Cina ajar nak aku macam mana nak bersaing dalam pelajaran. Cina ajar anak aku macam mana hidup. Cina ajar anak aka berani berkata benar walaupun dengan guru sendiri.

Cina tak pernah ajar anak aku makan babi. Cina tak pernah ajar anak aku minum arak. Cina tak pernah ajar anak aku main judi, Cina tak pernah ajar anak aku hisap dadah, cina tak pernah ajar anak aku hasad dengki sesama sendiri. Cina tak pernah ajak anak aku masuk kristian, budha atau agama mereka. Cina tak pernah suruh anak aku jadi cina.

Ada masalah apa dengan cina? Kenapa aku perlu benci cina? Adakah kerana cina lebih kaya dari aku maka aku maka aku perlu benci cina? Atau cina lebih putih dari aku maka aku perlu iri hati dengan anugerah Tuhan itu.

Bersama kawan kawas cina dan India merentas utara ke Parlimen
Kalau aku benci cina maka aku juga perlu benci Tuhan kerana Tuhan mencipta manusia yang bernama cina. Mengapa perlu Tuhan mencipta makluk yang bernama cina kalau makluk yang bernama cina ini perlu di benci.

Ohh Tidak..aku masih yakin bahawasanya Tuhan itu maha adil. tuhan mencipta cina melayu, arab, india, bangla, siam, inggeris dan berbagai bangsa di dunia ini dengan seadil adilnya. Tidak ada bangsa yang di cipta untuk di benci kerana warna kulit dan bahasa mereka.

Habis tu apa yang tak kena dengan cina sehingga umno mengajak kita membenci cina.

AH BU NAWAS
Cina Islam Kulit Hitam



Selasa, 7 Mei 2013

TAIB AZAMUDIN PUNCA UTAMA PAS KEHILANGAN KEDAH


Pas memang layak kalah di Baling kerana sepanjang 5 tahun di beri amanah sebagai ahli parlimen di Baling apa yang telah Taib Azamudin buat untuk rakyat Baling selain daripada mencari kekayaan untuk dirinya dan keluarga.

Ya memang betul beliau tidak mengunakan wang rakyat untuk mencari kekayaan tapi apa penyelesaian untuk orang miskin Baling di ketika beliau mencari kesenangan untuk diri dan keluarganya.

Dengan beralasan parlimen Baling terlalu luas untuk dia lawati namun dalam masa yang sama dirinya lebih banyak berada di Kuala Lumpur dan luar negeri. Berapa masjid di Baling yang telah beliau mafaatkan untuk berdakwah atau setidak tidaknya bertemu orang kampung berbanding dengan masjid masjid di Kuala Lumpur dan Selangor yang beliau hadiri sepanjang bulan?

Apakah kerana masjid masjid di Selangor memberi upah yang berlipat kali ganda berbanding dengan masjid masjid di Baling sehingga sanggup beliau meninggalkan kawasannya sendiri.

Jadi tidaklah releven bila mengatakan tidak sempat melawat kawasan kerana Parlimen Baling terlalu besar kerana sudah terbukti beliau lebih banyak berada di luar Kedah untuk mencari rezeki di masjid masjid.

Oleh itu apa salahnya jika rakyat Baling tidak lagi memilih Pas untuk kali ini kerana amanah yang telah mereka beri kepada wakil Pas iaitu Taib azzamudin telah di khianati.

Walaupun calon Pas yang baru bukannya Taib Azzamudin lagi tetapi trauma orang Baling dengan bekas wakil Rakyat Pas ini telah menjadi satu mimpi ngeri kepada orang Baling untuk memilih Pas lagi sebagai wakil mereka.

Mudah mudahan Pas Kedah ambil iktibar dan kembali bekerja kuat dan bersemangat untuk merampas kembali Kedah di masa hadapan.

Sabtu, 4 Mei 2013

PENJELASAN FITNAH UMNO TERHADAP ZAIRIL KHIR JOHARI CALON PAKATAN RAKYAT BUKIT BENDERA


Selagi UMNO memerintah Malaysia, selagi itu tak akan habis fitnah peribadi dibuat oleh mereka. Terbaru di kawasan penduduk melayu di Parlimen Bukit Bendera mereka mengedarkan risalah memfitnah  calon P048, Zairil Khir Johari. 


risalah yang diedarkan kepada penduduk.

Antara persoalan yang dilontarkan oleh UMNO ialah mengenai kepercayaan yang perlu diberikan kepada saudara Zairil, status beliau sebagai anak kandung Khir Johari, status beliau sebagai seorang melayu dan juga persoalan bahawa beliau dipergunakan oleh DAP untuk memancing undi Melayu.

Saudara Zairil adalah anak tempatan Pulau Pinang yang lahir di Bukit Bendera, dan kemudian membesar di Pulau tikus, kemudian beliau menamatkan pelajaran di sebuah universiti di luar negara dan sehingga sebelum menjadi calon dalam PRU ke-13, beliau berkhidmat sebagai pegawai khas ketua menteri  Pulau Pinang.


gambar zairil dan ayahanda beliau.


gambar zairil dan ayahanda beliau.
Jika melayu yang menjadi persoalan kepada UMNO pulau pinang untuk menyerang saudara Zairil, maka bagaimana pula dengan wajah-wajah ini?



Seterusnya adalah mengenai kepercayaan terhadap saudara Zairil dan juga apabila ada yang mengatakan beliau dipergunakan oleh DAP untuk menarik undi Melayu. Antara fakta yang perlu diketahui oleh orang ramai ialah,pengundi melayu mempunyai peratusan sebanyak 20% di kawasan tersebut. 

Bagaimana pula dengan pengundi hantu dari Bangladesh ini?




Pada tahun 2004, DAP pernah meletakkan calon melayu di P048, Zulkifli Mohd Noor tetapi kalah. Seterusnya pada tahun 2008, DAP telah meletakkan calon cina di kawasan tersebut, dan memenangi kerusi pada tahun 2008. Jadi, DAP tidak mempunyai masalah untuk meletakkan calon melayu atau bukan melayu untuk menarik undi, tetapi faktanya DAP tidak mengamalkan ‘racist’ dalam parti. Cukup-cukup lah bermain dengan isu perkauman, rakyat susah bijak menilai antara kaca dan permata.

Deqman Zainal Isa
Unit Media Bicara Abu Nawas.




SEORANG LAGI BUAT SUMPAH LAKNAT MENGAKU DI LIWAT ANWAR IBRAHIM

Video sumpah lahanat seorang lagi mangsa Liwat Anwar...

PENCERAHAN: KENAPA PSM TIDAK BERSAMA PAKATAN RAKYAT


DR.NASIR HASHIM MENJAWAB SURAT TERBUKA KEPADA BELIAU OLEH BEBERAPA ORANG WARGA KOTA DAMANSARA MENJELANG PRU13 INI .

Dr,Nasir menjawab surat terbuka seperti berikut dibawah . Adalah diharapkan ianya disiarkan dalam bentuk asalnya tanpa edit.

Assallamualaikum Sdr,



Terlebih dahulu saya mengucapkan terima kasih atas persoalan-persoalan yang di timbulkan. Saya percaya soalan-soalan yang tajam seperti itu tidak pernah ditujukan kepada wakil rakyat sebelum ini. Ini menunjukkan kematangan sdr dan kawan-kawan sdr. Ada yang berunsur ugutan dan ada juga soalan yang harus dijawab oleh ahli-ahli majlis (5 ahli) perbandaran dan pejabat daerah dan kelembapan Agensi-agensi yang dikuasai kerajaan pusat seolah-olah untuk sabotaj kami. Saya pernah mengalami betapa sukarnya menembusi pentadbiran agensi-agensi yang sekian lama mewarisi budaya rasuah, gila kuasa dan birokrasi yang menebal. Mengubah minda memakan masa asalkan ada usaha mengatasinya. Ini tidaklah bermakna kita tidak dapat mengatasi masalah. Kerjasama tidak tercapai kalau asyik mengutuk agensi-agensi ini. Walaupun begitu saya menerimanya dengan hati terbuka dan menganggapkan sdr ingin tahu. Ada soalan-soalan tentang infrastruktur; jalan; lubang; lampu trafik; kesesakan jalan raya; pembangunan yang tidak mampan; judi; urut sudah di jawab semasa berdialog dengan calon-calon ADN /MP dan saudara juga hadir pada masa itu. Kita perlu kerjasama daripada semua pihak bagi mengatasi masalah ini. Jika ada masa, saya cadangkan sdr merujuk pandangan saya yang tersiar dalam akhbar-akhbar dan u-tube termasuklah penulisan saya tentang perjuangan kelas dalam Islam (tersiar sepenuhnya dalam Free Malaysia Today) dan tentang berpuasa.

Ada beberapa persoalan yang timbul tentang sembahyang yang memberi gambaran bahawa saya harus diikuti cara UMNO di mana J/K Masjid / Surau di beritahu lebih awal lagi tempat mana ADN hendak pergi sembahyang supaya semua ahli J/K beratur menunggu ketibaannya. Ada sampai cium tangan. Walhal tidak ada perbezaan darjat atau keturunan bila kita hendak sembahyang dan menemui Allah SWT. Selepas itu orang politik ini bersalaman lagi sebelum balik kerana ingin memberi tahu betapa waraknya pemimpin ini maka undilah mereka. Pendek kata sembahyang itu hak peribadi dan tidak boleh dipolitikkan dan diperjudikan seperti dalam AlQuran Baqara 2:41‘ ...menjual agama dengan harga yang murah’. Namun penyelewengan dan salah guna kuasa tetap dilakukan oleh orang yang sama. Sebenarnya apabila kita sembahyang, kita ingin sangat menemui Pencipta kita (walaupun tak nampak, akan tetapi Allah tetap nampak), memohon maaf dan meminta petunjuk. Usaha seperti ini tidak perlu dihebah dan dihebohkan. Selama ini saya tidak pernah mengisytiharkan mana masjid yang saya hendak pergi dan selalu datang awal untuk mencari tempat yang selesa sedikit. Lepas itu balik kerana saya cuma pemangkin dan rakyat lebih besar daripada saya. Kita berkhidmat secara ikhlas tanpa mengharap pujian atau balasan dari mana-mana pihak. Namun mengutuk tanpa alasan dan tanpa bukti adalah fitnah dan Al Quran menyebut, Baqara 2: 191,214“..fitnah lebih kejam dari pembunuhan”. Kerana soalan berunsur tuduhan amat berbahaya, mendedahkan ketidakikhlasan dan memakan diri sendiri. Saya menerima jawatan ADN dengan harapan dapat membantu masyarakat yang terpinggir. Tidak ketagih jawatan dan imbuhan kerana saya pernah menyandang jawatan-jawatan tinggi.



Ini tidak bermakna kami ini sempurna kerana banyak lagi kerja dan mutu yang boleh dipertingkatkan. Mengkritik tanpa memberi cadangan yang bernas dan tidak melibatkan diri dalam pembangunan kawasan tidak menguntungkan semua pihak.



Kami telah sediakan senarai Masjid dan Surau yang kami bantu pada setiap tahun 2008 - 2013 mengikut nama; jenis bantuan dan jumlah kewangan yang diberi. Sumbangan ini terpaksa disenaraikan kerana sudah ada tuduhan yang melulu. Kami pula tidak menagih publisiti. Selain itu kita bantu Kafa, sekolah Agama, menyerah lembu korban sepanjang lima tahun, program dan alat riadah dan sebagainya asalkan permintaan itu adalah munasabah. Silalah datang ke ofis kami dan lihat senarai kami sejauh mana kami membantu masyarakat termasuk PPR. Siapa yang turap jalan dalam Dedap dan PPR sek 8. Siapa yang membaiki seluruh lif pada 12 blok PPR. Siapa pasang pagar, futsal , dewan, kelas tuisyen percuma, kelas menjahit dan berbagai-bagai program yang melibat anak dilahirkan, ibu, belia, skim kredit, masalah kesihatan, jom shopping dan khairat kematian. Kami telah membantu dua kampung untuk mendapat geran tanah dan tengah berusaha untuk satu lagi kampung.

1) MANIFESTO PRU 13 PARTI SOSIALIS MALAYSIA (PSM)

JAWAPAN DR NASIR DALAM MERAH



a. Mengapakah PSM perlu mengadakan manifesto berasingan daripada Pakatan Rakyat (PR)?

Dalam PR Sendiri , ada juga parti komponen mengadakan manifesto untuk negeri dan kawasan . Sebagai contohnya PAS juga ada manifestonya untuk Kedah. Kita menerima manifesto PR serta mendalami aspirasi tersebut. PSM belum lagi menyertai PR tetapi membentuk gabungan pilihanraya dengan PR.

b. Bagaimana PSM yg mungkin hanya menguasai 2 atau 3 kerusi DUN/Parlimen jika menang PRU 13 dpt melaksanakan manifestonya.

Walaupun tidak membentuk Kerajaan, manifesto merupakan agenda perjuangan kami yg membantu kami menganalisi, menimbul, menegur dan mempertikaikan isu-isu yang tidak jelas dan yang tidak memihak kepada rakyat yang terpinggir khususnya dalam Dewan Undangan dan Parlimen dan sidang media

c. Manifesto PSM ini merupakan kenyataan-kenyataan yang bersifat terlalu umum. Bagaimana mungkin manifesto ini boleh dinilai sedangkan ianya tiada penanda-aras tentang target pencapaian yang diharapkan?

Ia dihasilkan berasaskan fakta, perangkaan sahih dan pola kejadian yang tersedia ada dalam lapuran-laporan kerajaan, seperti kadar kemiskinan; jurang antara kaya dan miskin (gini coefficient); kadar kematian bayi dan ibu mengandung; penyakit berjangkit; pendapatan per kapita; kadar pengangguran dan sebagai. Kita terbitkan inti sarinya dalam bentuk mudah dibaca dan difahami.

d. Apakah yang dimaksudkan dengan Perkara 1 manifesto PSM? Bagaimana PSM akan melaksanakan perkara ini? Kami minta penjelasan daripada YB. YB pernah berkata di dalam sidang DUN “Maka itu adun Kota Damansara, sebagai seorang Sosialis, makin tidak selesa apabila Menteri Besar sendiri mengatakan sistem kapitalisma Pakatan Rakyat sungguh berbeza dengan sistem kapitalisma Barisan Nasional.” (rujukan:http://partisosialis.org/node/970)

Sifat Kapitalisme adalah jelas iaitu berkiblat kepada penindasan dan mempertuhankan kepada keuntungan, yang menghancurkan manusia , kemanusiaan dan alam sekitarnya. Kalau adapun perbezaan, lebih berbentuk kadar atau keterukan / kecanggihan jenis penindasan. Kita pula tidak mempertikaikan acuan yang mempunyai mekanisme yang menindas ini. Maka sosialis mempertikaikan sistem ekonomi kapitalis yang mengakibatkan yang kaya menjadi kaya raya dan miskin papa kedana. Pentadbiran terhadap ekonomi haruslah diubah di mana segala aktiviti berkisar atau berputar kepada kehendak rakyat (people oriented) dan bukan kepada kerakusan mengejar keuntungan (profit oriented) dan harta.



e. Adakah sebarang bentuk pemilikan modal perniagaan (baca: kapitalis) perlu ditentang?

Al Quran tidak mengharamkan perniagaan tetapi melarang riba yang berganda-ganda dan kekayaan dibolot oleh segelintir manusia dalam bentuk monopoli. Tidak benarkan tipu sukatan dacing; kena bersikap adil; menceritakan kebaikan dan keburukan bahan yang diperniagakan dan tidak membenarkan penindasan terhadap manusia lain. Unsur-unsur penindasan dan penipuan wujud dalam transaksi kerana inginkan keuntungan yang banyak. Kita mengharapkan amalan adil dan kesederhanaan (wasatiyyah) dan tidak berlaku sekira tidak ada penguatkuasaan, iman dan iltizam ke arah itu. Keadaan ini berlainan sekira rakyat memiliki perniagaan ibarat koperatif.



f. Bagaimana pihak PSM mengimbangi keperluan pemilik modal atas keuntungan berbanding keperluan pekerja?

Hubungan majikan (pemilik modal / kapitalis) dengan pekerja adalah melalui pemilikan teknologi dan pemberian gaji. Sesiapa memiliki teknologi dan wang ringgit maka dia menguasai hubungan ini. Kapitalis menindas pekerja untuk mendapatkan keuntungan dan pekerja perlukan secebis keuntungan ini (sebagai gaji) demi kelangsungan hidup sekeluarga. Memandangkan tidak ada undang-undang menyekat pembolotan keuntungan (sama erti dengan peningkatan kadar penindasan) dan kapitalis menguasai pihak atasan, maka pekerja tetap dimangsakan. Kerajaan diwujudkan untuk mengimbangi keadaan yang berat sebelah ini (antara Labour dengan Capital) namun tidak berjaya. Maka itulah undang-undang yang diluluskan dalam parlimen menghalalkan penindasan dan memangsakan golongan pekerja. Maka itulah kesatuan sekerja terpaksa diwujudkan untuk membela nasib golongan pekerja dan secara naluri, kerajaan dan majikan / kapitalis tidak senang dengan kewujudan kesatuan.



g. Bagaimana sekiranya gaji minima dinaikkan akan menjadikan kos menjalankan perniagaan akan meningkat?

Pada dasarnya, berpuluh tahun kebelakangan ini, majikan / kapitalis meraih keuntungan yang besar menjadi ahli jutawan dan ahli bilion. Kalaulah pekerjanya diberi gaji minimum, mereka akan bekerja lebih kuat dan produktif (menambahkan keuntungan) lagi kerana merasakan syarikat peka kepada kebajikan mereka. Justeru majikan tetap tidak rugi, kadar keuntungan menurun sedikit dan akan kembali kepada asal. Malangnya mereka menganggapkan pekerja sebagai robot dan dibuang dan diterima (hire and fire) kerja mengikut keperluan pasaran. Sifat kapitalis adalah membolot keuntungan yang maksimum dan tidak ada undang-undang mengawal amalan ini. Pejabat buruh tak boleh pakai lembap dan lebih memihak kepada kapitalis / majikan. Namun gaji minimum yang disarankan tidak mencukupi untuk menampung keluarga.



h. Merujuk kepada laman web PSM http://partisosialis.org/node/2003 diinyatakan “PSM berpendirian hak kepercayaan beragama atau tidak adalah hak individu dan mesti dihormati. Ia adalah hubungan peribadi antara manusia dan kepercayaan mereka. Ia tidak boleh dipaksakan melalui undang-undang. “

Hujah-hujah ini berkaitan rapat dengan Surah Kafirun 109 dan Baqara 2:256, bermaksud “...tidak ada paksaan dalam agama”. Persembahan mengikut cara sendiri dan tuhan masing-masing



i. Justeru, kami sebagai pengundi Islam ingin mendapatkan pandangan YB berkenaan pendirian YB dalam isu kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi Persekutuan. Adakah YB dan PSM menjunjung prinsip Rukun Negara “Kepercayaan kepada Tuhan” kerana tidak dinyatakan di dalam laman web PSM?

PSM langsung tidak pertikaikan Perlembagaan Negara atau Rukun Negara.



j. Bagaimana dengan pelaksanaan Enakmen Undang-undang Agama Islam Negeri Selangor; adakah mendapat sokongan dan dokongan daripada YB?

Kami dalam Dewan Negeri menyokong pelaksanaannya



k. Keadilan sosial yang lebih bertepatan dengan fitrah manusia ada dalam Islam. Mengapa orang Islam perlu menganut fahaman sosialis ciptaan manusia bukan berbangsa Malaysia, sedangkan Islam adalah agama yang bersifat menyeluruh dan serba sempurna merangkumi segala aspek

Sdr harus merujuk sidang Akbar kami yang mempertikaikan hujah Ustaz Hadi Awang dalam akhbar tempatan (sila datang ke pejabat untuk mendapatkan nya.) Sosialis mempertikaikan sistem ekonomi yang menindas rakyat seperti terdapat dalam kapitalisme. Sila rujuk Al Quran surah Qasas 28:5 “ Dan Kami hendak memberikan kurnia kepada orang-orang yang tertindas di bumi dan hendak menjadikan mereka pemimpin, serta jadikan mereka orang-orang yang mewarisi (bumi)”

Inilah inti sari sosialisme dan inilah perjuangan kami. Konsep dan segala sifat-sifat sosialisme dan konsep dialektika sudah ada dalam Al Quran. Apabila Al Quran menyebut penindasan maka wujud dua kelas iaitu Kapitalis (Mustakbirun) yang menindas dan Pekerja (Mustadafin) yang ditindas. Ramai tidak tahu dan ramai tidak peduli kerana terperangkap dalam budaya ikutan (taklik) dan enggan membuka minda dan mencari ilmu seperti yang dituntut oleh Allah SWT. Maka itulah Al Quran menyebut tentang mencedok pengetahuan dan mengupas maklumat secara kritis (856 kali) bila dibandingkan dengan jihad (41 kali). Sosialis mencedok ilmu Al Quran untuk mengupas dan mendedahkan sistem ekonomi kapitalis yang pincang maka itulah kapitalis bersama tali barut politik dan pemimpin yang berkepentingan gerun dengan analisis sosialis kerana mencabar kedudukan mereka. Sosialis ingin melengkapkan ilmu supaya rakyat sedar tanggungjawab mereka, berjuang dan menyelesaikannya agar dengan sedar kembali kepada yang satu (Tauhid). Sedarlah konsep sosialisme mempunyai sejarah yang lama dan tidak bermula daripada Karl Marx. Maka itulah konsep sosialis ini digunakan oleh Muhyidin Al Arabi (Syeikh al Akbar dan pengasas sufisme/tasawuf); Azu Dzarr Al Ghifari (sahabat Nabi); Ali Shariati (pejuang Islam sosialis di Timur Tengah); Burhanudin Al Hilmi (sosialis dan pengasas Parti PAS).

Jumaat, 3 Mei 2013

PAS, UMNO dan DR. MAZA...?


“… Secara jujur, saya merasakan apabila PAS tidak lagi meletakkanperlaksanaan hududsebagai agenda paling utama mereka dalam kerangka membentuk persefahaman dengan parti-parti lain yang lebih berbilang bangsa dengan gagasan mereka “Negara Berkebajikan”, itu adalah sebuah KEMATANGAN BERPOLITIK. Pada saya, PAS tidak menggadaikan prinsip perjuangannya, tetapi telah memahami bahawa yang lebih utama adalah untuk menegakkan negara yang maju dan adil terlebih dahulu (kebajikan pada rakyat menjadi asasnya). Apabila negara telah makmur dan kebajikan rakyat dijaga baik, hinggakan tiada orang yang layak menjadi asnaf zakat. Ketika itu lah, jika ada yang mencuri, potonglah tangannya…”


Lihat di sini http://www.facebook.com/pastialjannah?ref=tn_tnmn untuk membaca Kisah Saiful Bukhari di tanah suci Makkah



“… Mengapa perlu prasangka pada PAS, bukankah ini lah kematangan politik PAS yang perlu diraikan? Cuba bayangkan sekiranya UMNO tidak bersatu dengan MIC dan MCA pada pilihanraya 1955, dapatkah  sebuah negara berbilang kaum seperti yang kita kenal hari ini wujud?...”

Dr. Asri Zainul Abiddin, mantan mufti Perlis

Khamis, 2 Mei 2013

Bapa Saiful Bukhari Tak Dapat Melihat Kaabah...!!!



“…Kita sedia maklum terdapatnya hadith tentang keutamaan solat di Masjid al Haram serta kemustajaban berdoa di hadapan Ka’bah. Tetapi Rasulullah tidak pernah mendidik umatnya untuk bersumpah di hadapan Ka’bah kerana bimbing ianya menyamai perbuatan masyarakat arab jahiliyyah yang gemar bersumpah dan menilik nasib (dengan anak panah) di depan Ka’bah…”

“Kenapakah perlu bersumpah di depan Ka’bah? Adakah semata-mata untuk mempergunakan sentiment orang melayu Islam yang terlalu cepat ta’jub dengan kisah-kisah mistik Ka’bah. Umpamanya kecenderungan beberapa majalah memaparkan kisah mistik di Ka’bah seperti  “Pendosa yang tidak dapat melihat Ka’bah”. Jika benarlah kisah-kisah seumpama itu, maka sudah tentulah Abu Jahal dan Abu Sufiyyan lah orang-orang pertama yang gagal melihat ka’bah disebabkan kekufuran dan kefasikan mereka…”

Dr. Mohd Asri Zainul Abiddin, mantan mufti Perlis.


WHO KILLED ALTANTUYA?( STATUTORY DECLARATION FROM P.I BALA)





STATUTORY DECLARATION 
I, Balasubramaniam a/l Perumal (NRIC NO: xxxxxx-xx-6235) a
Malaysian Citizen of full age and residing at xxxxx, Selangor do
solemly and sincerely declare as follows :-
1. I have been a police officer with the Royal Malaysian Police Force
having jointed as a constable in 1981 attached to the Police Field
Force. I was then promoted to the rank of lance Corporal and
finally resigned from the Police Force in 1998 when I was with
the Special Branch.
2. I have been working as a free lance Private Investigator since I
left the Police Force.
3. Sometime in June or July 2006, I was employed by Abdul Razak
Baginda for a period of 10 days to look after him at his office at
the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang between the hours of
8.00 a.m. to 5.00 p.m each working day as apparently he was
experiencing disturbances from a third party.
4. I resigned from this job after 2 ½ days as I was not receiving any
proper instructions. 

5. I was however re-employed by Abdul Razak Baginda on the
05-10-2006 as he had apparently received a harassing phone call
from a Chinese man calling himself ASP Tan who had threatened
him to pay his debts. I later found out this gentleman was in
fact a private investigator called Ang who was employed by a
Mongolian woman called Altantuya Shaaribuu.
6. Abdul Razak Baginda was concerned that a person by the name
of Altantuya Shaaribuu, a Mongolian woman, was behind this
threat and that she would be arriving in Malaysia very soon to try
and contact him.
7. Abdul Razak Baginda informed me that he was concerned by this
as he had been advised that Altantuya Shaaribuu had been given
some powers by a Mongolian ‘bomoh’ and that he could never
look her in the face because of this. 
8. When I enquired as to who this Mongolian woman was, Abdul
Razak Baginda informed me that she was a friend of his who had
been introduced to him by a VIP and who asked him to look after
her financially. 
9. I advised him to lodge a police report concerning the threatening
phone call he had received from the Chinese man known as ASP
Tan but he refused to do so as he informed me there were some
high profile people involved.
210. Abdul Razak Baginda further told me that Altantuya Shaaribuu
was a great liar and good in convincing people. She was
supposed to have been very demanding financially and that he
had even financed a property for her in Mongolia.
11. Abdul Razak Baginda then let me listen to some voice messages
on his handphone asking him to pay what was due otherwise he
would be harmed and his daughter harassed.
12. I was therefore supposed to protect his daughter Rowena as well.

13. On the 09.10.2006 I received a phone call from Abdul Razak
Baginda at about 9.30 a.m. informing me that Altantuya was in
his office and he wanted me there immediately. As I was in the
midst of a surveillance, I sent my assistant Suras to Abdul Razak
Baginda’s office and I followed a little later. Suras managed to
control the situation and had persuaded Altantuya and her two
friends to leave the premises. However Altantuya left a note
written on some Hotel Malaya note paper, in English, asking
Abdul Razak Baginda to call her on her handphone (number
given) and wrote down her room number as well.
314. Altantuya had introduced herself to Suras as ‘Aminah’ and had
informed Suras she was there to see her boyfriend Abdul Razak
Baginda.
15. These 3 Mongolian girls however returned to Abdul Razak
Baginda’s office at the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang
again, the next day at about 12.00 noon. They did not enter the
building but again informed Suras that they wanted to meet
Aminah’s boyfriend, Abdul Razak Baginda.
16. On the 11.10.2006, Aminah returned to Abdul Razak Baginda’s
office on her own and gave me a note to pass to him, which I did.
Abdul Razak Baginda showed me the note which basically asked
him to call her urgently.
17. I suggested to Abdul Razak Baginda that perhaps it may be wise
to arrange for Aminah to be arrested if she harassed him further,
but he declined as he felt she would have to return to Mongolia
as soon as her cash ran out.
18. In the meantime I had arranged for Suras to perform surveillance
on Hotel Malaya to monitor the movements of these 3 Mongolian
girls, but they recognized him. Apparently they become friends
4with Suras after that and he ended up spending a few nights in
their hotel room.
19. When Abdul Razak Baginda discovered Suras was becoming
close to Aminah he asked me to pull him out from Hotel Malaya.
20. On the 14.10.2006, Aminah turned up at Abdul Razak Baginda’s
house in Damansara Heights when I was not there. Abdul Razak
Baginda called me on my handphone to inform me of this so I
rushed back to his house. As I arrived, I noticed Aminah outside
the front gates shouting “Razak, bastard, come out from the
house”. I tried to calm her down but couldn’t so I called the
police who arrived in 2 patrol cars. I explained the situation to
the police, who took her away to the Brickfields police station.
21. I followed the patrol cars to Brickfields police station in a taxi. I
called Abdul Razak Baginda and his lawyer Dirren to lodge a
police report but they refused.
22. When I was at the Brickfields police station, Aminah’s own
Private Investigator, one Mr. Ang arrived and we had a
discussion. I was told to deliver a demand to Abdul Razak
Baginda for USD$500,000.00 and 3 tickets to Mongolia,
apparently as commission owed to Aminah from a deal in Paris.

23. As Aminah had calmed down at this stage, a policewoman at the
Brickfields police station advised me to leave and settle the
matter amicably. 
24. I duly informed Abdul Razak Baginda of the demands Aminah
had made and told him I was disappointed that no one wanted to
back me up in lodging a police report. We had a long discussion
about the situation when I expressed a desire to pull out of this
assignment.
25. During this discussion and in an attempt to persuade me to
continue my employment with him, Abdul Razak Baginda
informed me that :-
25.1 He had been introduced to Aminah by Datuk Seri Najib Tun
Razak at a diamond exhibition in Singapore.
25.2 Datuk Seri Najib Tun Razak informed Abdul Razak Baginda
that he had a sexual relationship with Aminah and that she
was susceptible to anal intercourse.
25.3 Datuk Seri Najib Tun Razak wanted Abdul Razak Baginda to
look after Aminah as he did not want her to harass him
since he was now the Deputy Prime Minister.
625.4 Datuk Seri Najib Tun Razak, Abdul Razak Baginda and
Aminah had all been together at a dinner in Paris.
25.5 Aminah wanted money from him as she felt she was
entitled to a USD$500,000.00 commission on a submarine
deal she assisted with in Paris.
26. On the 19.10.2006, I arrived at Abdul Razak Baginda’s house in
Damansara Heights to begin my night duty. I had parked my car
outside as usual. I saw a yellow proton perdana taxi pass by
with 3 ladies inside, one of whom was Aminah. The taxi did a Uturn and stopped in front of the house where these ladies rolled
down the window and wished me ‘Happy Deepavali’. The taxi
then left.
27. About 20 minutes later the taxi returned with only Aminah in it.
She got out of the taxi and walked towards me and started
talking to me. I sent an SMS to Abdul Razak Baginda informing
him “Aminah was here”. I received an SMS from Razak
instructing me “To delay her until my man comes”.
28. Whist I was talking to Aminah, she informed me of the
following :-
728.1 That she met Abdul Razak Baginda in Singapore with Datuk
Seri Najib Tun Razak.
28.2 That she had also met Abdul Razak Baginda and Datuk Seri
Najib Tun Razak at a dinner in Paris.
28.3 That she was promised a sum of USD$500,000.00 as
commission for assisting in a Submarine deal in Paris.
28.4 That Abdul Razak Baginda had bought her a house in
Mongolia but her brother had refinanced it and she needed
money to redeem it.
28.5 That her mother was ill and she needed money to pay for
her treatment.
28.6 That Abdul Razak Baginda had married her in Korea as her
mother is Korean whilst her father was a
Mongolian/Chinese mix. 
28.7 That if I wouldn’t allow her to see Abdul Razak Baginda,
would I be able to arrange for her to see Datuk Seri Najib
Tun Razak.
829. After talking to Aminah for about 15 minutes, a red proton
aeroback arrived with a woman and two men. I now know the
woman to be Lance Corporal Rohaniza and the men, Azilah Hadri
and Sirul Azahar. They were all in plain clothes. Azilah walked
towards me while the other two stayed in the car. 
30. Azilah asked me whether the woman was Aminah and I said
‘Yes’. He then walked off and made a few calls on his
handphone. After 10 minutes another vehicle, a blue proton
saga, driven by a Malay man, passed by slowly. The drivers
window had been wound down and the driver was looking at us.
31. Azilah then informed me they would be taking Aminah away. I
informed Aminah they were arresting her. The other two
persons then got out of the red proton and exchanged seats so
that Lance Corporal Rohaniza and Aminah were in the back while
the two men were in the front. They drove off and that is the last
I ever saw of Aminah.
32. Abdul Razak Baginda was not at home when all this occurred.
933. After the 19.10.2006, I continued to work for Abdul Razak
Baginda at his house in Damansara Heights from 7.00 p.m. to
8.00 a.m. the next morning, as he had been receiving
threatening text messages from a woman called ‘Amy’ who was
apparently ‘Aminah’s’ cousin in Mongolia.
34. On the night of the 20.10.2006, both of Aminah’s girl friends
turned up at Abdul Razak Baginda’s house enquiring where
Aminah was. I informed them she had been arrested the night
before.
35. A couple of nights later, these two Mongolian girls, Mr. Ang and
another Mongolian girl called ‘Amy’ turned up at Abdul Razak
Baginda’s house looking for Aminah as they appeared to be
convinced she was being held in the house.
36. A commotion began so I called the police who arrived shortly
thereafter in a patrol car. Another patrol car arrived a short
while later in which was the investigating officer from the Dang
Wangi Police Station who was in charge of the missing persons
report lodged by one of the Mongolians girls, I believe was Amy.
1037. I called Abdul Razak Baginda who was at home to inform him of
the events taking place at his front gate. He then called DSP
Musa Safri and called me back informing me that Musa Safri
would be calling handphone and I was to pass the phone to the
Inspector from Dang Wangi Police Station.
38. I then received a call on my handphone from Musa Safri and duly
handed the phone to the Dang Wangi Inspector. The
conversation lasted 3 – 4 minutes after which he told the girls to
disperse and to go to see him the next day. 
39. On or about the 24.10.2006, Abdul Razak Baginda instructed me
to accompany him to the Brickfields police station as he had
been advised to lodge a police report about the harassment he
was receiving from these Mongolian girls.
40. Before this, Amy had sent me an SMS informing me she was
going to Thailand to lodge a report with the Mongolian consulate
there regarding Aminah’s disappearance. Apparently she had
sent the same SMS to Abdul Razak Baginda. This is why he told
me he had been advised to lodge a police report. 
1141. Abdul Razak Baginda informed me that DPS Musa Safri had
introduced him to one DSP Idris, the head of the Criminal
division, Brickfields police station, and that Idris had referred him
to ASP Tonny.
42. When Abdul Razak Baginda had lodged his police report at
Brickfields police station, in front of ASP Tonny, he was asked to
make a statement but he refused as he said he was leaving for
overseas. He did however promise to prepare a statement and
hand ASP Tonny a thumb drive. I know that this was not done as
ASP Tonny told me.
43. However ASP Tonny asked me the next day to provide my
statement instead and so I did.
44. I stopped working for Abdul Razak Baginda on the 26.10.2006 as
this was the day he left for Hong Kong on his own.
45. In mid November 2006, I received a phone call from ASP Tonny
from the IPK Jalan Hang Tuah asking me to see him regarding
12Aminah’s case. When I arrived there I was immediately arrested
under S.506 of the Penal Code for Criminal intimidation.
46. I was then placed in the lock up and remanded for 5 days. On
the third day I was released on police bail. 
47. At the end of November 2006, the D9 department of the IPK sent
a detective to my house to escort me to the IPK Jalan Hang Tuah.
When I arrived, I was told I was being arrested under S.302 of the
Penal Code for murder. I was put in the lock up and remanded
for 7 days.
48. I was transported to Bukit Aman where I was interrogated and
questioned about an SMS I had received from Abdul Razak
Baginda on the 19.10.2006 which read “delay her until my man
arrives”. They had apparently retrieved this message from
Abdul Razak Baginda’s handphone.
49. They then proceeded to record my statement from 8.30 a.m. to
6.00 p.m. everyday for 7 consecutive days. I told them all I
knew including everything Abdul Razak Baginda and Aminah had
told me about their relationships with Datuk Seri Najib Tun Razak
13but when I came to sign my statement, these details had been
left out.
50. I have given evidence in the trial of Azilah, Sirul and Abdul Razak
Baginda at the Shah Alam High Court. The prosecutor did not
ask me any questions in respect of Aminah’s relationship with
Datuk Seri Najib Tun Razak or of the phone call I received from
DSP Musa Safri, whom I believe was the ADC for Datuk Seri Najib
Razak and/or his wife.
51. On the day Abdul Razak Baginda was arrested, I was with him at
his lawyers office at 6.30 a.m. Abdul Razak Baginda informed
us that he had sent Datuk Seri Najib Tun Razak an SMS the
evening before as he refused to believe he was to be arrested,
but had not received a response.
52. Shortly thereafter, at about 7.30 a.m., Abdul Razak Baginda
received an SMS from Datuk Seri Najib Tun Razak and showed,
this message to both myself and his lawyer. This message read
as follows :- “ I am seeing IGP at 11.00 a.m. today …… matter
will be solved … be cool”. 
1453. I have been made to understand that Abdul Razak Baginda was
arrested the same morning at his office in the Bangunan Getah
Asli, Jalan Ampang.
54. The purpose of this Statutory declaration is to :- 
54.1 State my disappointment at the standard of investigations
conducted by the authorities into the circumstances
surrounding the murder of Altantuya Shaaribuu.
54.2 Bring to the notice of the relevant authorities the strong
possibility that there are individuals other than the 3
accused who must have played a role in the murder of
Altantuya Shaaribuu.
54.3 Persuade the relevant authorities to reopen their
investigations into this case immediately so that any fresh
evidence may be presented to the Court prior to
submissions at the end of the prosecutions case.
54.4 Emphasize the fact that having been a member of the
Royal Malaysian Police Force for 17 years I am absolutely
certain no police officer would shoot someone in the head
15and blow up their body without receiving specific
instructions from their superiors first.
54.5. Express my concern that should the defence not be called
in the said murder trial, the accused, Azilah and Sirul will
not have to swear on oath and testify as to the
instructions they received and from whom they were given.
55. And I make this solemn declaration conscientiously believing the
same be true and by virtue of the provisions of the Statutory


Declaration Act 1960.
SUBCRIBED and solemnly ) 
declared by the abovenamed ) 
Balasubramaniam a/l Perumal ]
this day of 2008 ) 

Before me, 
16 ………………………………….
 Commissioner for Oath
Kuala Lumpur


* THIS IS THE  COPY OF THE DISCLOSURE OF MURDER OF ALTANYUYA. TIME TO FIGHT FOR JUSTICE.


-melati-

Blackend Is The End

Dyers Eve