Blackend Is The End

Ahad, 30 Mac 2014

LIM GUAN ENG KELUAR PERKELILING ARAH LARANG MASJID NEGERI IPOH LAUNG AZAN


Di Pulau Pinang kononnya masjid dah tak boleh azan sejak cina Dap ambil alih Pulau Pinang. Itu cerita cerita telah sampai dan menjadi bahan perbincangan orang orang melayu di kedai kedai kopi, surau dan masjid di cerok cerok kampung negeri negeri luar dari Pulau Pinang.

Lagi cerok orang melayu itu tinggal lagi popularlah dan lagi reallah kepercayaan mereka yang di Pulau Pinang sudah tidak boleh azan lagi kerana cina dah letak parang di leher orang melayu jangan azan di masjid dan surau.

Dalam masa yang sama melayu yang kata cina larang azan di Pulau Pinang tu pun sedar yang surau dan masjid di kampungnya pun kadang kadang bunyi azan kadang kadang tak bunyi lansung walaupun sekoq cina pun tak ada dalam kampungnya dan dia sendiri yang beriman dengan sebenar benar iman bahawa di Pulau Pinang tak boleh azan pun masjid dan surau setahun dua kali saja jejak.

Inilah melayu berniaga tak laku di salahkan kedai sebelah kononnya pakai bomoh buat kedainya tak laku. Malas pi masjid malas pi surau di katanya cina yang larang. Bila masjid dan surau tak bunyi azan di tuduhnya cina yang tak bagi azan.

Kalaulah masjid negeri yang Imamnya di bayar gaji, Muazinnya di bayar gaji, Siaknya di bayar gaji pun tidak bunyi azan, bagaimana pula dengan masjid da surau di kampong kampong.

Takkan nak salahkan cina DAP jugak kot….

Sabtu, 29 Mac 2014

GUAN ENG TANDATANGAN ARAH ROBOH KEDAI MELAYU

CINA HALAU PENIAGA MELAYU PULAU PINANG.

Heboh dua tiga hari ni pasai kedai melayu kena runtuh di Pulau Pinang oleh MPPP.

Katanya cina zalim runtuh kedai melayu,
Katanya cina Dap jahat nak halau melayu,
Katanya cina Lim Guan Eng arah runtuh kedai melayu.

Betul ka cina zalim runtuh kedai melayu
Betul ka cina Dap jahat nak halau melayu
Betul ka cina Lim Guan Eng yang arah runtuh kedai melayu...

Yang runtuh kedai itu MPPP
Boss MPPP orang melayu
Pegawai pegawai atasan di MPPP orang melayu
Pegawai MPPP yang tandatangan runtuh kedai itu orang melayu
Kakitangan MPPP yang meruntuh kedai pun orang melayu
Drebar lori orang melayu
Pemandu jentolak orang melayu
Yang kena runtuh kedai pun orang melayu...

Di mananya cina yang katanya zalim runtuh kedai melayu?
Di mananya cina Dap yang katanya nak halau melayu?
Di mananya cina Lim Guan Eng yang arah runtuh kedai melayu?

Bukan orang tak tau di MPPP berlambak lambak pegawainya bermazhab umno. Cuba cubalah tanya pegawai pegawai MPPP yang bermazhab umno tu "kenapalah kamu sanggup runtuh kedai bangsa kamu sendiri."

Khamis, 20 Mac 2014

WAN AZIZAN DALANG DI SEBALIK ISU HALAU PENIAGA UPTOWN BANDAR PERDA?

KENYATAAN PENGERUSI BADAN BERTINDAK KEKALKAN TAPAK ASAL UPTOWN PERDA Nasoruddin Shah Mat TERHADAP ISU KONONNYA WAN AZIZAH MENGHALAU PENIAGA UPTOWN BANDAR PERDA.

Salam Hormat

Merujuk kepada isu yg hangat dimainkan oleh blogger dan facebooker umno bn tentang calun PRK dun Kajang Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dihalau dan dijerit suruh keluar dari premis kerana kununnya dswa telah menghalau mereka semasa mereka berniaga di uptown perda...

Kami peniaga2 berlesen uptown bandar perda diparlimen permatang pauh menyangkal sama sekali tuduhan liar sebegitu terutama perkataan HALAU...

Untuk makluman semua uptown bandar perda telah di gazetkan dikawasan parking terbuka dihadapan restoran nasmir utk peniaga2 yg telah lama menduduki kawasan tersebut ..permit dikeluarkan kepada pihak penganjur oleh mpsp tertakluk dgn beberapa2 syarat yg harus dipatuhi,,,

Diantaranya

1.barangan jualan basah( seperti sayuran ikan daging ayam rusa kambing itek lembuuuuu dlll) adalah dilarang diniaga ditempat tersebut.

2.Barangan makan seperti nasi air kopi teh tarik cucok kodok peknga sosej ayaq nyiok nasi goreng ikan masin nasi dalca dan segala mak nenek makanan adalah dilarang
Barangan macam hat aku juai seperti talipinggang seluar baju boxer seleuar spenda dan macam Joe Bagan jual jam talipinggang macam Hazmi Master jual baju sepuluh hinggit bundle macam Fuad Yusoff jual beg tangan wanita macam Shah Abdullah jual minyak rambut dan macam2 lagi barangan kering dibenarkan meneega dan memliki tapak,,,
walaubagaimanapun ianya terhad kepada penega yg asal dan kemudian setakat yg mencukupi tapak yg disediakan,,,

Perniaga Berlesen UpTown Bandar Perda bersama Anwar IBrahim. Mereka punya hubungan baik dengan Anwar tidak seperti yang di war warkan oleh blogger umno
Maka jika tidak memenuhi syarat ataupun tempat sudah dipenuhi maka sudah tentu wakil rakyat tidak dapat melayan dan menahan daripada tindakan pihak berkuasa tempatan....

Dalam kes yg diwar2kan itu peniaga berkenaan menjalankan perniagaan makanan dan peniagaan makanan yg dipindahkan daripada tapak uptown ditempatkan diastaka,,,

ISU INI TIMBUL DISEBABKAN UMNO DAN BN KEGERSANGAN ISU MAKA HANYA BERSANDAR PENCERITA SEORANG PENIAGA MAKA DIANYA DIAMBIK BESAR
wALHAL KAMI PENEGA UPTOWN BANDAR PERDA SERAMAI 120 ORG TERDIRI DR PELBAGAI PARTI MENYOKONG SEPENUHNYA KEPERIHATINAN AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH KERANA PERIHATIN TERHADAP MASALAH PENIAGA KECIL UPTOEN SEPERTI KAMI....

SEKIAN

Sabtu, 15 Mac 2014

BONGKAR KEPINCANGAN ZAKAT PULAU PINANG PART 1

GAGAL MEMIKUL AMANAH JUGA BOLEH DIKIRA PEMINPIN YG TAK BAIK
PUSAT URUS ZAKAT PULAU PINANG

Kiri Penguruz Zakat Penang bersama Ketua Umno Bkt Mertajam
Sejumlah RM 23,040,000.00 wang zakat belum diagihkan (wang tawaquf) telah dilaburkan dlm 8 bank koperasi dan 4 bank konvensional,

Tiada kajian awal pulangan pelaburan dibuat dan tidak mendapat kelulusan bertulis dr majlis agama islam pulau pinang.

Wang zakat yg belum diagihkan juga sebanyak rm2juta digunakan sebagai tambahan modal syarikat Usaha Tarbiah Sdn Bhd anak syarikat majlis.

Isu nya mudah aku malas nak komen panjang2,,,,,

1.pengurus besar PUZ penang tau dak kata ramai lagi org yg mohon zakat tak dapat2,,,,atau birokrasi yg menyebabkan wang zakat tidak dpt disalurkan.

2YDP MAIPP yb salleh man dulu kalut sangat nak jd ydp ,,,dia tau ka tak tau bahawa pelaburan dlm koperasi dan bank perlu mendapat kelulusan beliau dulu atau beliau sekadar menjadi pak turut pengurusan zakat saja.

3.Laporan mengatakan wang tersebut disimpan dlm 8 bank koperasi amat mengejutkan setakat yg aku tahu di malaysia ni cuma ada 2 bank koperasi.....iaitu Bank Rakyat dan Bank Persatuan Malaysia......aku tak pasti tapi aku yakin hanya yg ni saja bank koop

4.Adakah PUZ lebih dr nak menjalankan perniagaan atau simpanan dari mengeluarkan zakat dgn cepat dan efisien kpd asnaf2
Kesimpulanya ,,,,,,,,hgpa buat sendiri

Nasoruddin Shah Mat

To Live Is to Die

free counters

Eye of the Beholder

Dyers Eve